Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.863 din 15 decembrie 2004  privind modificarea anexei nr. 2 la   Ordinul ministrului finantelor publice nr. 140/1999     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.863 din 15 decembrie 2004 privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 140/1999

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.260 din 28 decembrie 2004
În baza prevederilor <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã şi ale <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa nr. 2 la <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 140/1999 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea funcţionãrii unitãţilor emitente de tichete de masã potrivit <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89 din 2 martie 1999, se modificã şi va avea urmãtorul conţinut:

"ANEXA Nr. 2

CRITERIILE
referitoare la autorizarea funcţionãrii unitãţilor
emitente de tichete de masã

În conformitate cu prevederile <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, unitãţile emitente de tichete de masã sunt obligate sã solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, avându-se în vedere urmãtoarele criterii:
1. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã funcţioneazã legal pe teritoriul României şi cã în actul de înfiinţare au prevãzut la obiectul de activitate operaţiuni privind emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
2. Capitalul social subscris şi vãrsat de cãtre unitãţile emitente de tichete de masã la data solicitãrii autorizaţiei de funcţionare trebuie sã reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 1 milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţãrii societãţii sau la data ultimei majorãri a capitalului social, înregistratã la registrul comerţului.
3. Societãţile comerciale care deţin autorizaţie de funcţionare ca unitãţi emitente de tichete de masã, valabilã la data prezentului ordin, au obligaţia sã îşi majoreze capitalul social subscris şi vãrsat, la nivelul prevãzut la pct. 2, pânã la data de 30 iunie 2005.
4. Nerespectarea condiţiilor menţionate la pct. 3 atrage anularea de drept, începând cu data de 1 iulie 2005, a autorizaţiilor de funcţionare deţinute de societãţile în cauzã.
5. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã dispun de un ansamblu de mãsuri de securitate care sã garanteze buna funcţionare a sistemului tichetelor de masã, şi anume:
a) asigurarea cu personal de specialitate şi dotarea cu echipament şi cu alte mijloace fixe necesare pentru executarea tichetelor de masã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 la Normele de aplicare a <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999 ;
b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele de masã a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României;
c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru imprimat) cu particularitãţi distincte care sã nu permitã falsificarea tichetelor de masã (cel puţin cernealã fluorescentã care îşi schimbã culoarea în cazul în care tichetul de masã este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, bandã cu reflexe variabile, codul cu bare al unitãţii emitente, care conţine cel puţin urmãtoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate şi valoarea nominalã a acestuia);
d) existenţa spaţiilor distincte necesare producerii, depozitãrii, ambalãrii, rambursãrii şi distrugerii tichetelor de masã. Activitatea în aceste spaţii trebuie sã se desfãşoare de cãtre personalul autorizat în condiţiile de siguranţã prevãzute de legislaţia în vigoare (cel puţin mijloace tehnice de supraveghere a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţã, sisteme de alarmã);
e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile a tichetelor de masã distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
f) mijloacele tehnice necesare (reţea de calculatoare) şi personalul specializat care sã permitã urmãrirea informatizatã a fiecãrui tichet de masã pe tot circuitul sãu (execuţie, pãstrare, eliberare şi utilizare), inclusiv a celor ce urmeazã sã fie distruse, astfel încât sã se poatã evita sustragerea şi utilizarea frauduloasã a acestora;
g) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
h) asigurarea transportului tichetelor de masã neutilizate, în condiţii de securitate;
6. Unitãţile emitente de tichete de masã nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistreazã plãţi restante faţã de bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi bugetele locale. Nu se considerã obligaţii restante:
a) obligaţiile bugetare restante, pentru care agenţii economici au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data depunerii documentaţiei de autorizare;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie fiscalã şi care se aflã în diferite stadii de contestare sau judecatã şi pentru care a fost dispusã suspendarea executãrii, în condiţiile legii;
c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecãtoreascã a dispus suspendarea executãrii silite.
7. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de platã faţã de bugetele pentru care Ministerul Finanţelor Publice este creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage suspendarea autorizaţiei de funcţionare pânã la data plãţii acestora, inclusiv. Suspendarea îşi produce efecte de la data neîndeplinirii obligaţiilor declarative şi/sau de platã.
8. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor prezenta distinct un angajament din care sã rezulte cã vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele de masã, inclusiv criteriile care stau la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
9. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de funcţionare se elibereazã pe o perioadã de un an. Unitãţile emitente de tichete de masã vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirãrii autorizaţiei de funcţionare.
10. În cazul în care în activitatea desfãşuratã se constatã abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele de masã şi, respectiv, de la criteriile menţionate mai sus, comisia de autorizare dispune: suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadã de 1 la 3 luni, retragerea autorizaţiei de funcţionare şi nereautorizarea societãţii în cauzã, dupã caz.
11. Constatarea abaterilor se efectueazã de cãtre organele de control sau de cãtre comisia prevãzutã la pct. 15 lit. j), care vor dispune mãsuri de oprire a activitãţii, informând totodatã Comisia de autorizare a unitãţilor emitente de tichete de masã în vederea suspendãrii autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia sau nereautorizãrii societãţii, dupã caz.
12. Suspendarea dispusã în condiţiile prevãzute la pct. 10 şi 11 îşi produce efecte de la data constatãrii abaterii.
13. Comisia de autorizare a unitãţilor emitente de tichete de masã poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activitãţii, dacã unitatea emitentã în cauzã face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectueazã de cãtre comisia prevãzutã la pct. 15 lit. j).
14. În situaţia în care, la data expirãrii termenului de suspendare, unitatea emitentã nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, Comisia de autorizare a unitãţilor emitente de tichete de masã dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare.
15. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor depune la Direcţia de autorizãri din cadrul Ministerului Finanţelor Publice un dosar cu urmãtorul conţinut:
a) cererea de autorizare;
b) certificatul de înmatriculare în registrul comerţului (copie şi original) ori cererea de menţiuni, acolo unde este cazul (copie şi original);
c) codul de identificare fiscalã (copie şi original);
d) hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare (copie şi original);
e) statutul societãţii comerciale, din care sã rezulte obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 2222 şi cod CAEN 6712.10) - copie şi original;
f) certificatul emis de organele competente, care sã ateste respectarea condiţiilor prevãzute la pct. 6;
g) adeverinţa emisã de cãtre unitatea bancarã, din care sã rezulte cã unitatea emitentã a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masã;
h) angajamentul unitãţii emitente cã prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masã nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
i) cazierul judiciar al conducãtorului unitãţii şi al conducãtorului compartimentului financiar-contabil;
j) nota de constatare întocmitã de o echipã de specialişti, care sã ateste existenţa cerinţelor prevãzute la pct. 1-5 şi 7, compusã din:
- un reprezentant al Direcţiei de autorizãri din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
- un reprezentant al Direcţiei de reglementãri contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
- un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
- un reprezentant al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
- un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
- un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz;
- un reprezentant al Companiei Naţionale «Imprimeria Naţionalã» - S.A.
Nota de constatare va fi semnatã de ambele pãrţi."
ART. II
Prezentul ordin intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2005.
ART. III
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 15 decembrie 2004.
Nr.1.863.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016