Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.852 din 22 decembrie 2003  privind modelul marcajelor aplicate asupra unor produse accizabile si procedura de achizitionare a acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.852 din 22 decembrie 2003 privind modelul marcajelor aplicate asupra unor produse accizabile si procedura de achizitionare a acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 8 ianuarie 2004
În temeiul <>art. 12 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza art. 5 alin. (4), art. 202 alin. (1) şi a <>art. 204 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
în baza <>art. IV din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57/2003 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, precum şi a altor acte normative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 558/2003 ,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Potrivit prevederilor <>art. 202 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal intrã sub incidenţa sistemului de marcare urmãtoarele produse accizabile:
a) produse intermediare şi alcool etilic, cu excepţia alcoolului etilic denaturat astfel încât sã nu poatã fi utilizat la obţinerea de bãuturi alcoolice şi a alcoolului etilic tehnic;
b) produse din tutun.
(2) Potrivit prevederilor <>art. 204 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 , marcarea se face:
- prin banderole pentru produsele intermediare şi alcoolul etilic;
- prin timbre pentru produsele din tutun.
ART. 2
Machetele timbrelor şi ale banderolelor sunt prezentate în anexa nr. 1.
ART. 3
Marcajele sunt hârtii de valoare cu regim special şi se tipãresc de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
ART. 4
Timbrele pentru marcarea ţigaretelor şi produselor din tutun sunt inscripţionate cu urmãtoarele elemente:
a) denumirea antrepozitarului autorizat pentru producţie sau a importatorului autorizat şi codul de marcare atribuit acestuia;
b) denumirea genericã a produsului, respectiv ţigarete şi ţigãri şi alte produse din tutun;
c) seria şi codul de emisiune.
ART. 5
(1) Banderolele pentru marcarea produselor intermediare şi a alcoolului etilic vor avea inscripţionate urmãtoarele elemente:
a) denumirea antrepozitarului autorizat pentru producţie sau a importatorului autorizat şi codul de marcare atribuit acestuia. În situaţia în care dimensiunile banderolelor nu permit includerea în întregime a acestor denumiri, se vor inscripţiona prescurtãrile sau iniţialele stabilite de fiecare antrepozitar autorizat sau importator în parte, de comun acord cu Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.;
b) denumirea genericã a produsului, respectiv: bãuturi spirtoase, ţuicã, rachiuri naturale şi produse intermediare;
c) codul şi seria de emisiune;
d) indicele de aplicare în formã de "U" sau "L";
e) cantitatea nominalã exprimatã în litri de produs conţinut, precum şi concentraţia alcoolicã.
(2) Banderolele se aplicã pe sistemul de închidere a buteliilor sau cutiilor de tetra pak, tetra brik şi altele asemenea, în formã de "U" sau "L". Sunt supuse marcãrii prin banderole inclusiv buteliile şi cutiile ce depãşesc capacitatea de 1 litru, dar nu mai mult de 10 litri.
ART. 6
(1) Eliberarea marcajelor se face de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. în baza notelor de comandã aprobate de autoritatea fiscalã centralã sau teritorialã, dupã caz.
(2) Pentru fiecare solicitare de marcaje atât antrepozitarul autorizat, cât şi importatorul autorizat depun nota de comandã:
a) la autoritatea fiscalã centralã, în cazul produselor din tutun;
b) la autoritatea fiscalã teritorialã, în cazul alcoolului etilic şi al produselor intermediare.
(3) Modelul notei de comandã este prezentat în anexa nr. 2.
(4) Notele de comandã se întocmesc de cãtre solicitant în 3 exemplare.
(5) Dupã aprobare cele 3 exemplare ale notelor de comandã au urmãtoarele destinaţii: primul exemplar se pãstreazã de cãtre solicitant, al doilea exemplar se transmite Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. şi al treilea exemplar se pãstreazã de autoritatea fiscalã competentã care aprobã notele de comandã.
(6) Marcajele se realizeazã de Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune aprobate de autoritatea fiscalã centralã.
(7) Termenul de executare a comenzilor de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. este de 15 zile lucrãtoare de la data primirii şi înregistrãrii notelor de comandã aprobate de autoritatea fiscalã competentã.
(8) Pânã la eliberarea marcajelor cãtre beneficiari, acestea se depoziteazã la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. în condiţii de deplinã securitate.
(9) În cazul importatorilor autorizaţi, eliberarea marcajelor se face sub supraveghere vamalã.
ART. 7
(1) Pentru ţigarete şi produse din tutun, Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. elibereazã antrepozitarilor autorizaţi ca producãtori şi importatorilor autorizaţi timbrele necesare marcãrii acestor produse, în baza notelor de comandã aprobate de autoritatea fiscalã centralã.
(2) În cazul antrepozitarului autorizat ca producãtor de ţigarete şi produse din tutun, cantitatea de timbre ce poate fi eliberatã în decursul unei luni se stabileşte de autoritatea fiscalã centralã de comun acord cu Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. şi cu solicitantul. Aceastã cantitate se determinã în funcţie de stocul de marcaje neutilizate existent la data solicitãrii şi de numãrul de timbre aferent livrãrilor efectuate în luna anterioarã. Cantitatea maximã de timbre ce poate fi aprobatã pentru o lunã nu poate depãşi cantitatea de timbre aferentã livrãrilor din luna anterioarã solicitãrii, la care se mai pot adãuga 10% din aceasta. În situaţii excepţionale şi bine justificate, aceastã cantitate poate fi suplimentatã. La preluarea marcajelor de la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A., solicitantul este obligat sã prezinte şi dovada virãrii în contul acestei companii a contravalorii timbrelor utilizate aferente livrãrilor efectuate în luna anterioarã, fãrã de care nu poate ridica noua comandã.
(3) În cazul importurilor, fiecare notã de comandã de timbre se aprobã numai dacã importatorul autorizat va prezenta dovada virãrii în contul bugetului de stat a unei sume echivalente cu valoarea accizelor corespunzãtoare cantitãţilor de ţigarete şi produse din tutun pentru care s-au solicitat timbre, mai puţin contravaloarea timbrelor stabilitã pe baza preţului fãrã taxa pe valoarea adãugatã. De asemenea, acesta va prezenta şi dovada virãrii în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. a contravalorii timbrelor, stabilitã pe baza preţului plus taxa pe valoarea adãugatã.
(4) Pânã la data de 25 a fiecãrei luni, antrepozitarii autorizaţi ca producãtori de ţigarete şi produse din tutun vor vira în contul bugetului de stat valoarea accizelor datorate pentru luna anterioarã - la momentul ieşirii produselor din antrepozitul fiscal de producţie -, mai puţin contravaloarea timbrelor aferentã cantitãţilor livrate, stabilitã pe baza preţului fãrã taxa pe valoarea adãugatã. În acelaşi timp vor vira direct în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. contravaloarea timbrelor respective, stabilitã pe baza preţului cu taxa pe valoare adãugatã. Lunar, în declaraţia privind obligaţiile de platã la bugetul general consolidat agenţii economici vor înscrie valoarea accizelor diminuatã cu valoarea timbrelor stabilitã la preţ fãrã taxa pe valoarea adãugatã. Agenţii economici au obligaţia de a anexa la fiecare declaraţie copia dovezii privind virarea în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. a contravalorii timbrelor, stabilitã pe baza preţului cu taxa pe valoarea adãugatã.
ART. 8
Pentru produsele supuse marcãrii, altele decât ţigaretele şi produsele din tutun, eliberarea marcajelor se face numai dupã prezentarea de cãtre antrepozitarul sau importatorul autorizat a dovezii plãţii contravalorii marcajelor şi a extrasului de cont care atestã virarea contravalorii marcajelor comandate în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. În acest caz fiecare notã de comandã se aprobã de autoritatea fiscalã competentã prevãzutã la art. 6 alin. (2), în funcţie de:
a) justificarea notelor de comandã aprobate anterior;
b) livrãrile de produse accizabile marcate, efectuate în ultimele 60 de zile faţã de data solicitãrii unei noi note de comandã.
ART. 9
Pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2003, agenţii economici producãtori de ţigarete şi produse din tutun vor deduce din valoarea accizelor datorate la data de 25 ianuarie 2004 contravaloarea timbrelor determinatã pe baza preţului fãrã taxa pe valoarea adãugatã, aferente livrãrilor de astfel de produse efectuate în aceastã perioadã. În acelaşi timp agenţii economici vor vira în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. contravaloarea timbrelor respective, stabilitã pe baza preţului cu taxa pe valoarea adãugatã.
ART. 10
(1) Agenţii economici producãtori interni care nu obţin autorizaţie de antrepozitar autorizat pentru producţie începând cu data de 1 ianuarie 2004 au obligaţia ca pânã la 15 ianuarie 2004 sã predea spre distrugere Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. timbrele neutilizate existente în stoc la data de 31 decembrie 2003. Aceşti agenţi economici au de asemenea obligaţia sã vireze contravaloarea acestor timbre în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
(2) Sumele ce urmeazã a fi virate în contul Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A. în situaţia prezentatã la alin. (1) se stabilesc printr-un act de control încheiat de organul fiscal teritorial în raza cãruia îşi desfãşoarã activitatea agentul economic în cauzã, la solicitarea autoritãţii fiscale centrale.
ART. 11
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 22 decembrie 2003.
Nr. 1.852.

ANEXA 1

MACHETELE
timbrelor şi banderolelor

a) Timbre pentru marcarea ţigaretelor şi produselor din tutun
- 45 mm -


┌────────┐
│ │
└────────┘- 22 mm -
b) Banderole pentru marcarea produselor intermediare şi a alcoolului etilic:
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., peste sau egale cu 500 ml:
● aplicare în formã de "U"
- 160 mm -
┌──────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────┘- 18 mm -
● aplicare în formã de "L"
- 80 mm -
┌──────────┐
│ │
└──────────┘- 18 mm -
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:
● aplicare în formã de "U"
- 120 mm -
┌──────────────┐
│ │
└──────────────┘- 18 mm -
● aplicare în formã de "L"
- 60 mm -
┌─────────┐
│ │
└─────────┘- 18 mm -
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub sau egale cu 50 ml:
● aplicare în formã de "U"
- 60 mm -
┌─────────┐
│ │
└─────────┘- 18 mm -
● aplicare în formã de "L"
- 40 mm -
┌──────┐
│ │
└──────┘- 18 mm -

ANEXA 2

NOTA DE COMANDĂ Nr. ......
pentru timbre, banderole şi etichete din ....................
(ziua) (luna) (anul)

Denumirea antrepozitarului autorizat pentru producţie/importatorului autorizat .........................................
Codul unic de înregistrare .....................................
Codul de marcare ...............................................
Sediul: localitatea ..............., str. .............. nr. ......, sectorul .........., judeţul ............., codul poştal ................, telefon/fax ............... .





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul marcajului Cantitatea U.M. Preţul unitar T.V.A. Valoarea totalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnãtura şi ştampila Data aprobãrii comenzii .................
solicitantului Numãrul marcajelor aprobate .............
......................... Modalitatea de platã ....................


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016