Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.838 din 16 septembrie 2014  privind aprobarea liniilor de subvenţionare prioritare în domeniul asistenţei sociale pentru anul 2015, respectiv unităţile de asistenţă socială şi capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2015, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.838 din 16 septembrie 2014 privind aprobarea liniilor de subvenţionare prioritare în domeniul asistenţei sociale pentru anul 2015, respectiv unităţile de asistenţă socială şi capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2015, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 705 din 26 septembrie 2014

    Având în vedere prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţă socială, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 1 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative,

    ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă liniile de subvenţionare prioritare în domeniul asistenţei sociale pentru anul 2015, respectiv unităţile de asistenţă socială şi capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2015, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generală asistenţă socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                    Ministrul muncii,
              familiei, protecţiei sociale
                şi persoanelor vârstnice,
                     Rovana Plumb


    Bucureşti, 16 septembrie 2014.
    Nr. 1.838.


    ANEXĂ

          Liniile de subvenţionare prioritare în domeniul asistenţei sociale
           pentru anul 2015, respectiv unităţile de asistenţă socială şi
            capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile
            pot solicita subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2015,
             în baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor
              subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate
                      juridică, care înfiinţează şi administrează
                              unităţi de asistenţă socială


┌─────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Unităţi de asistenţă │ Categorii de persoane │ │ Nivelul mediu lunar│
│ socială │ beneficiare/încadrarea în │ Categorii de cheltuieli eligibile │ al subvenţiei care │
│ │Nomenclatorul instituţiilor │ │ poate fi acordat │
│ │ de asistenţă socială │ │ pentru o persoană │
│ │ │ │ beneficiară*1) │
├─────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├─────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┤
│CU CAZARE │
├─────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┤
│centre rezidenţiale, │- persoane aflate în situaţii│1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului │ │
│centrele care acordă │de dificultate │calificat*2) în domeniul asistenţei sociale care │ │
│cazare mai mult de │ │participă efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă│ 250 lei │
│24 de ore │ │socială: asistent social*3 (263501), tehnician în │ │
│ │ │asistenţă socială (341201), lucrător social pentru │ │
│ │ │persoane cu probleme de dependenţă (341203), pedagog │ │
│ │ │social*4) (341202); │ │
│ │ │2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate*5); │ │
│ │ │3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; │ │
│ │ │4. cheltuieli cu iluminatul; │ │
│ │ │5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, │ │
│ │ │salubrizare, telefon; │ │
│ │ │6. cheltuieli cu materialele didactice pentru │ │
│ │ │persoanele asistate (numai pentru centrele pentru │ │
│ │ │copii); │ │
│ │ │7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare │ │
│ │ │sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru │ │
│ │ │persoanele asistate; │ │
│ │ │8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate │ │
│ │ │şi însoţitorii lor; │ │
│ │ │9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele │ │
│ │ │asistate*6); │ │
│ │ │10. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru │ │
│ │ │ persoanele asistate; │ │
│ │ │11. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii │ │
│ │ │necesari în funcţionarea mijloacelor de transport │ │
│ │ │specific activităţii unităţii de asistenţă socială*7). │ │
├─────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│adăposturi de noapte │- persoane fără adăpost │1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului │ 175 lei │
│ │ │calificat în domeniul asistenţei sociale care participă│ │
│ │ │efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: │ │
│ │ │asistent social (263501), tehnician în asistenţă │ │
│ │ │socială (341201), lucrător social pentru persoane cu │ │
│ │ │probleme de dependenţă (341203); │ │
│ │ │2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; │ │
│ │ │3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; │ │
│ │ │4. cheltuieli cu iluminatul; │ │
│ │ │5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, │ │
│ │ │salubrizare, telefon; │ │
│ │ │6. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare │ │
│ │ │sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru │ │
│ │ │persoanele asistate; │ │
│ │ │7. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele │ │
│ │ │asistate; │ │
│ │ │8. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru │ │
│ │ │persoanele asistate; │ │
│ │ │9. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii │ │
│ │ │necesari în funcţionarea mijloacelor de transport │ │
│ │ │specific activităţii unităţii de asistenţă socială. │ │
│ │ │ │ │
├─────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┤
│FĂRĂ CAZARE │
├─────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┤
│cantine sociale şi │- persoane şi familii cu │1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului │ 90 lei │
│alte servicii de │venituri mici │calificat în domeniul asistenţei sociale care participă│ │
│acordare a hranei │ │efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: │ │
│(masa pe roţi) │ │asistent social (263501), tehnician în asistenţă │ │
│ │ │socială (341201), lucrător social pentru persoane cu │ │
│ │ │probleme de dependenţă (341203); │ │
│ │ │2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; │ │
│ │ │3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; │ │
│ │ │4. cheltuieli cu iluminatul; │ │
│ │ │5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, │ │
│ │ │salubrizare, telefon; │ │
│ │ │6. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii │ │
│ │ │necesari în funcţionarea mijloacelor de transport │ │
│ │ │specific activităţii unităţii de asistenţă socială. │ │
├─────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│unităţi de îngrijiri │- persoane cu handicap │1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului │ 120 lei │
│la domiciliu, pentru │- persoane vârstnice │calificat în domeniul asistenţei sociale care participă│ │
│serviciile prevăzute │ │efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: │ │
│la art. 3^5 alin. (2)│ │asistent social (263501), tehnician în asistenţă │ │
│lit. a) şi b) din │ │socială (341201), lucrător social pentru persoane cu │ │
│Ordonanţa Guvernului │ │probleme de dependenţă (341203), îngrijitor bătrâni la │ │
│nr. 68/2003 privind │ │domiciliu (532201), îngrijitor la domiciliu (532204); │ │
│serviciile sociale, │ │2. cheltuieli cu iluminatul (strict pentru spaţiul │ │
│aprobată cu │ │destinat funcţionării unităţii de îngrijiri); │ │
│modificări şi │ │3. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, │ │
│completări prin │ │salubrizare, telefon; │ │
│Legea nr. 515/2003, │ │4. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru │ │
│cu modificările şi │ │persoanele asistate; │ │
│completările │ │5. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii │ │
│ulterioare │ │necesari în funcţionarea mijloacelor de transport │ │
│ │ │specific activităţii unităţii de asistenţă socială. │ │
├─────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│centre de zi care │- copii separaţi sau cu risc │1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului │ 175 lei │
│acordă unul sau mai │de separare de părinţi; │calificat în domeniul asistenţei sociale care participă│ │
│multe dintre │- persoane cu handicap; │efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: │ │
│următoarele servicii:│- persoane vârstnice; │asistent social (263501), tehnician în asistenţă │ │
│îngrijire │- persoane victime ale │socială (341201), lucrător social pentru persoane cu │ │
│personală*8) şi │violenţei în familie; │probleme de dependenţă (341203), pedagog social*10) │ │
│supraveghere, │- persoane toxicodependente; │(341202); │ │
│recuperare şi terapii│- persoane victime ale │2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; │ │
│de recuperare, │traficului de persoane; │3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; │ │
│terapii │- persoane imigrante şi │4. cheltuieli cu iluminatul; │ │
│ocupaţionale*9) │refugiaţi; │5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, │ │
│ │- persoane fără adăpost; │salubrizare, telefon; │ │
│ │- persoane tinere care │6. cheltuieli cu materialele didactice pentru │ │
│ │părăsesc sistemul de │persoanele asistate (numai pentru centrele pentru │ │
│ │protecţie a copilului. │copii); │ │
│ │ │7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare │ │
│ │ │sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru │ │
│ │ │persoanele asistate; │ │
│ │ │8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate │ │
│ │ │şi însoţitorii lor; │ │
│ │ │9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele │ │
│ │ │asistate; │ │
│ │ │10. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru │ │
│ │ │persoanele asistate; │ │
│ │ │11. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii │ │
│ │ │necesari în funcţionarea mijloacelor de transport │ │
│ │ │specific activităţii unităţii de asistenţă socială. │ │
└─────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘

______________
    *1) O persoană nu poate beneficia simultan de serviciile acordate de două unităţi de asistenţă socială, ambele subvenţionate în baza Legii nr. 34/1998, deoarece această situaţie ar conduce la depăşirea nivelului mediu lunar al subvenţiei care poate fi acordat unei persoane asistate, stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu modificările şi completările ulterioare. Excepţie pot face numai serviciile acordate complementar (spre exemplu: centru de zi/îngrijire la domiciliu şi cantina socială) şi numai în situaţia în care în fişa tehnică a unităţii de asistenţă socială este menţionat acest lucru şi sunt încheiate contracte de parteneriat sau de prestare a serviciilor respective cu alţi furnizori publici sau privaţi. În funcţie de planul individualizat de acordare a serviciilor, furnizorul de servicii sociale acordă direct sau prin parteneriat cu alt furnizor de servicii sociale acreditat şi alte servicii necesare. Asociaţia/Fundaţia va verifica la admiterea persoanei beneficiare în unitatea de asistenţă socială, şi ulterior, lunar, existenţa unor astfel de situaţii. De asemenea, persoana beneficiară are obligaţia de a anunţa furnizorul de servicii sociale despre orice alte servicii sociale sau sprijin financiar de care beneficiază, indiferent dacă sunt acordate de furnizori publici sau privaţi. Cu ocazia realizării raportului privind oportunitatea acordării subvenţiei, asociaţia/fundaţia va transmite agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială un fişier în format Excel, conţinând datele de identificare (nume, prenume, CNP) ale beneficiarilor în evidenţa unităţii de asistenţă socială, pentru care solicită acordarea subvenţiei.
    *2) În timpul realizării verificării de teren şi a realizării raportului privind oportunitatea acordării subvenţiei, asociaţiile şi fundaţiile vor pune la dispoziţia agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială documentele cu care se face dovada calificării şi angajării/contractării personalului din cadrul unităţii de asistenţă socială, cu respectarea prevederilor legale, precum şi a participării directe a acestora la acordarea serviciilor. Precizarea este aplicabilă pentru toate tipurile de unităţi de asistenţă socială.
    *3) Dovada calificării asistentului social se face, potrivit Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările ulterioare, cu diploma de licenţă/de absolvire în cadrul unei instituţii de învăţământ superior cu specializare în domeniu, forma de lungă durată, 4 ani, sau de scurtă durată, 3 ani, acreditată conform legii, sau cu diploma de asistent social echivalată, conform legii. Dovada dreptului de exercitare a profesiei se face, potrivit Legii nr. 466/2004, cu modificările ulterioare, prin avizul de exercitare a profesiei de asistent social sau prin atestatul de liberă practică în asistenţă socială. Estimarea salariului lunar al asistentului social este de 1.800 lei pentru o normă întreagă în cadrul unităţii de asistenţă socială, dacă în contractul de muncă nu este menţionat un cuantum mai mic. Precizarea este aplicabilă pentru toate tipurile de unităţi de asistenţă socială.
    *4) Pentru personalul cu studii de nivel postliceal sau studii medii - tehnician în asistenţă socială, lucrător social pentru persoane cu probleme de dependenţă, pedagog social, dovada calificării se face cu diploma de absolvire pe care este menţionată calificarea în ocupaţia respectivă sau cu certificatul de calificare, cu respectarea condiţiilor legale. Nu sunt valabile, pentru a face dovada calificării, certificatele de specializare. În aceste cazuri, estimarea salariului lunar este de 900 lei pentru o normă întreagă în cadrul unităţii de asistenţă socială, dacă în contractul de muncă nu este menţionat un cuantum mai mic. Precizarea este aplicabilă pentru toate tipurile de unităţi de asistenţă socială.
    *5) Potrivit prevederilor art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 421/2008 privind stabilirea nivelului minim al alocaţiei zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituţiile publice de asistenţă socială, conform cărora alocaţia zilnică de hrană pentru consumurile colective din instituţiile private de asistenţă socială se stabileşte cel puţin la nivelul prevăzut în anexa pentru instituţiile publice de asistenţă socială. Prin urmare, în bugetul unităţii de asistenţă socială sumele planificate pentru acest capitol din subvenţie şi din venituri proprii, cumulat, trebuie să respecte cel puţin acest nivel. De asemenea, cuantumul solicitat din subvenţie pentru acest capitol de cheltuieli nu poate depăşi nivelul stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 421/2008. Precizarea este aplicabilă pentru toate tipurile de unităţi de asistenţă socială.
    *6) Potrivit prevederilor art. 137 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, serviciile medicale asigurate beneficiarilor de servicii sociale în centrele rezidenţiale şi de zi se finanţează de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
    *7) Cu respectarea prevederilor aplicabile instituţiilor publice. Se va acorda diferenţiat în funcţie de tipul serviciului social acordat, fără a depăşi cantitatea de 70 litri/maşină lunar pentru centrele rezidenţiale, 100 litri/maşină lunar pentru centrele de zi care asigură transportul beneficiarilor şi 200 litri/maşină lunar pentru serviciile de îngrijire la domiciliu.
    *8) Potrivit prevederilor Legii nr. 292/2011, serviciile de îngrijire personală se adresează persoanelor dependente care, ca urmare a pierderii autonomiei funcţionale din cauze fizice, psihice sau mintale, necesită ajutor semnificativ pentru a realiza activităţile uzuale ale vieţii de zi cu zi. Situaţia de dependenţă este o consecinţă a bolii, traumei şi dizabilităţii şi poate fi exacerbată de absenţa relaţiilor sociale şi a resurselor economice adecvate.
    *9) Nu sunt eligibile centrele de zi care acordă exclusiv (1) servicii de consiliere şi informare, (2) servicii de tip şcoală după şcoală sau (3) servicii de recuperare şi reabilitare încadrate, conform clasificării CAEN, în clasa 8690 "Alte activităţi referitoare la sănătatea umană".
    *10) Pentru personalul cu studii de nivel postliceal sau studii medii - tehnician în asistenţă socială, lucrător social pentru persoane cu probleme de dependenţă, pedagog social, dovada calificării se face cu diploma de absolvire sau cu certificatul de calificare, cu respectarea condiţiilor legale. Nu sunt valabile, pentru a face dovada calificării, certificatele de specializare. Precizarea este aplicabilă pentru toate tipurile de unităţi de asistenţă socială.

                         _____________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016