Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.836 din 6 iulie 2011  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.156/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea si acordarea finantarii prin programul de interes national Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.836 din 6 iulie 2011 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.156/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea si acordarea finantarii prin programul de interes national "Dezvoltarea retelei nationale de camine pentru persoanele varstnice"

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 518 din 22 iulie 2011

    Având în vedere prevederile art. 5 alin. (4) şi art. 6 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea programului de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice", cu modificãrile ulterioare,
    în baza prevederilor art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.156/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea şi acordarea finanţãrii prin programul de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 28 martie 2011, se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                Ministrul muncii, familiei
                  şi protecţiei sociale,
               Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

    Bucureşti, 6 iulie 2011.
    Nr. 1.836.


    ANEXÃ
    (Anexa la Ordinul nr. 1.156/2011)

                            METODOLOGIE
          privind evaluarea, aprobarea şi acordarea finanţãrii
                  prin programul de interes naţional
               "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine
                     pentru persoanele vârstnice"

    CAP. I
    Context general

    1.1. Dezvoltarea serviciilor sociale
    Serviciile sociale reprezintã o formã de suport activ pentru familiile şi comunitãţile aflate în dificultate. Serviciile sociale sunt definite drept un ansamblu complex de mãsuri şi acţiuni realizate pentru a rãspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii şi depãşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţã pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizãrii şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calitãţii vieţii.
    1.2. Obiectivele programului de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice"
    Programul de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice" denumit în continuare program, a fost elaborat în scopul facilitãrii accesului la servicii de asistenţã şi îngrijire în regim rezidenţial pentru persoanele vârstnice care nu mai pot sã îşi realizeze singure nevoile de viaţã ale vieţii zilnice şi a cãror familie nu are posibilitatea de a le asigura îngrijirea la domiciliu. În condiţiile în care populaţia îmbãtrâneşte şi creşte speranţa de viaţã, numãrul solicitãrilor pentru internarea în centre rezidenţiale, respectiv cãmine pentru persoane vârstnice se aflã pe un trend ascendent.
    În prezent, o serie de unitãţi sanitare cu paturi aflate în administrarea autoritãţilor administraţiei publice locale nu mai îndeplinesc indicatorii de performanţã care sã permitã menţinerea lor în sistem. Ca atare, pentru a utiliza cât mai eficient imobilele şi dotãrile materiale aferente acestor spitale, pentru a beneficia de aportul unui personal calificat, precum şi în scopul asigurãrii unor servicii sociale de calitate, programul are în vedere crearea de centre rezidenţiale pentru persoanele de vârsta a treia, prin reorganizarea unor unitãţi sanitare cu paturi care se desfiinţeazã.
    Principalele obiective ale programului sunt:
    a) dezvoltarea reţelei de centre rezidenţiale care sã acopere nevoile persoanelor vârstnice;
    b) asigurarea unei îngrijiri de lungã duratã de calitate pentru persoanele vârstnice care şi-au pierdut autonomia funcţionalã şi nu îşi mai pot continua viaţa în condiţii de siguranţã la propriul domiciliu;
    c) reducerea numãrului de spitalizãri ale persoanelor vârstnice care suferã de afecţiuni cronice, generatoare de dependenţã.
    1.3. Sumele alocate pentru program
    Bugetul total al acestui program este de 200.000 mii lei.
    Fondurile necesare pentru finanţarea programului se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care reprezintã autoritatea finanţatoare.
    Finanţarea programului se realizeazã în baza solicitãrilor înaintate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, care decid reorganizarea unitãţilor sanitare cu paturi aflate în administrare în cãmine pentru persoane vârstnice. Autoritãţile administraţiei publice locale cãrora li se aprobã finanţarea din program vor încheia, în calitate de solicitanţi, contracte de finanţare cu autoritatea finanţatoare.
    1.4. Beneficiarii programului
    Beneficiarii direcţi ai programului sunt:
    a) autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute în anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea programului de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice", cu modificãrile ulterioare, care au în administrare unitãţi sanitare cu paturi şi decid desfiinţarea acestora, în condiţiile legii, precum şi reorganizarea lor în cãmine pentru persoane vârstnice, pentru a rãspunde nevoilor identificate la nivelul comunitãţii;
    b) alte autoritãţi ale administraţiei publice locale decât cele prevãzute la lit. a) care îndeplinesc condiţiile prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare.
    Beneficiarii indirecţi, respectiv grupul-ţintã sunt reprezentaţi de persoanele vârstnice dependente care se aflã în situaţiile prevãzute de Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socialã a persoanelor vârstnice, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv:
    a) nu au familie sau nu se aflã în întreţinerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    b) nu au locuinţã şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
    c) nu realizeazã venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
    d) nu se pot gospodãri singure sau necesitã îngrijire specializatã;
    e) se aflã în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile sociomedicale, din cauza bolii ori stãrii fizice sau psihice.
    1.5. Organizarea cãminului pentru persoane vârstnice
    Cãminul pentru persoane vârstnice se organizeazã:
    a) în condiţiile prevãzute de Legea nr. 17/2000, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) cu respectarea standardelor minime specifice de calitate pentru centrele rezidenţiale pentru persoanele vârstnice, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. 246/2006 privind aprobarea Standardelor minime specifice de calitate pentru serviciile de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice şi pentru centrele rezidenţiale pentru persoanele vârstnice, inclusiv a condiţiilor stabilite la pct. 26.2 şi 26.5 din cadrul standardului 26 "Amenajarea dormitoarelor" şi pct. 28.5 şi 28.6 din cadrul standardului 28 "Amenajarea spaţiilor igienico-sanitare" din secţiunea VI "Gãzduire" a anexei nr. 2 la acelaşi ordin;
    c) cu respectarea prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 23/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale.

    CAP. II
    Cerinţele minime de calificare

    2.1. Solicitanţi eligibili
    Pot depune solicitare de finanţare autoritãţile administraţiei publice locale (AAPL) prevãzute în anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte AAPL care îndeplinesc condiţiile prevãzute în aceeaşi hotãrâre, denumite în continuare solicitanţi.
    2.2. Dosarul de solicitare a finanţãrii
    Dosarul de solicitare a finanţãrii înaintat de solicitant trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
    a) cererea de solicitare a finanţãrii, conform modelului prevãzut în formatul nr. 1;
    b) hotãrârea consiliului judeţean/consiliului local/consiliului local de sector al municipiului Bucureşti/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care trebuie sã cuprindã date referitoare la:
    ● desfiinţarea unitãţii sanitare cu paturi;
    ● înfiinţarea cãminului pentru persoane vârstnice, prin reorganizarea unitãţii sanitare cu paturi, desfiinţatã;
    ● suma pe care o solicitã prin program; asumarea utilizãrii acestei sume exclusiv pentru funcţionarea cãminului;
    ● capacitatea cãminului pentru persoane vârstnice;
    ● asumarea îndeplinirii, în termen de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finanţare, a obligaţiilor referitoare la acreditarea cãminului pentru persoane vârstnice, organizarea acestuia în conformitate cu cerinţele prevãzute la pct. 1.5, precum şi asigurarea funcţionãrii efective a cãminului;
    ● asumarea cofinanţãrii funcţionãrii cãminului pentru persoane vârstnice pe perioada derulãrii programului, în condiţiile în care costurile de funcţionare depãşesc sumele acordate prin program;
    ● asumarea costurilor de capital, precum şi a plãţii datoriilor rezultate prin preluarea patrimoniului unitãţii sanitare desfiinţate, din bugetul AAPL, dar nu din sumele primite prin program;
    ● costul lunar de întreţinere în cãmin şi cuantumul contribuţiei lunare de întreţinere datorate de persoanele vârstnice care urmeazã sã fie îngrijite în cãminul respectiv calculate conform prevederilor Legii nr. 17/2000, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, bugetul de funcţionare a cãminului pentru anul în curs, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia.
    c) organigrama cãminului pentru persoane vârstnice, ca anexã la hotãrârea de consiliu local/judeţean;
    d) statul de funcţii;
    e) documente doveditoare ale situaţiei juridice a imobilului unde funcţioneazã cãminul înfiinţat;
    f) dovada privind desfiinţarea unitãţilor sanitare cu paturi care se realizeazã conform prevederilor art. 174 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv copie de pe hotãrârea Guvernului.
    2.3. Unde şi când se transmite dosarul de solicitare a finanţãrii
    Dosarul de solicitare a finanţãrii se depune în pachet închis, în douã exemplare - un original şi o copie, la registratura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    Pe plic se fac urmãtoarele menţiuni:
    Solicitare a finanţãrii în cadrul programului de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice"
    Destinatar: Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
    Direcţia generalã asistenţã socialã
    Str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010026
    Expeditor: Numele solicitantului
    Adresa poştalã completã a solicitantului
    2.4. Solicitarea de clarificãri
    Solicitanţii pot adresa întrebãri sau solicita clarificãri referitoare la implementarea programului la urmãtoarele numere de telefon: 021.315.71.43, 021.313.11.76, int. 761, 842, 754, şi la adresa de e-mail: dgas@mmuncii.ro
    Prezenta metodologie se publicã pe site-ul ministerului: http://www.mmuncii.ro, rubrica "Anunţuri".
    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale are dreptul de a solicita orice informaţii şi documente în vederea clarificãrii sau completãrii dosarului de solicitare a finanţãrii.

    CAP. III
    Solicitarea de finanţare

    3.1. Obiectul finanţãrii
    Programul se deruleazã pe o perioadã de 33 de luni, începând cu data de 1 aprilie 2011 şi nu mai târziu de 31 decembrie 2013.
    Prin program se finanţeazã cheltuielile curente de funcţionare a cãminelor pentru persoane vârstnice nou-înfiinţate, inclusiv cheltuielile de personal. Finanţarea din program se realizeazã prin acordarea unei sume calculate prin utilizarea unui cost standard lunar, rezultat din aplicarea costului standard/beneficiar/an, prevãzut în anexa nr. 3 la Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010, pe perioada de finanţare aprobatã.
    Perioada de acordare a finanţãrii se stabileşte începând cu data încheierii contractului de finanţare, iar plata pentru luna în curs se realizeazã în luna ulterioarã acesteia.
    Suma ce poate fi solicitatã şi acordatã prin program se calculeazã astfel:
    Nr. de paturi sau beneficiari x costul standard/beneficiar/lunã x nr. de luni pentru care se solicitã finanţarea (maximum 33 de luni).
    Suma ce poate fi acordatã lunar se calculeazã astfel:
    Nr. de beneficiari x costul standard/beneficiar/lunã
    Exemple:
    ● Dacã solicitantul înfiinţeazã un cãmin pentru persoane vârstnice cu o capacitate de 30 de paturi sau beneficiari şi depune solicitarea de finanţare în luna martie 2011, poate solicita finanţare pe perioada 1 aprilie 2011 - 31 decembrie 2013, iar suma maximã solicitatã este de:
    30 de paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lunã/beneficiar x 33 de luni; pentru acordarea finanţãrii începând cu data de 1 aprilie solicitantul va depune solicitarea de finanţare pânã la data de 28 martie 2011.
    ● Dacã solicitantul înfiinţeazã un cãmin pentru persoane vârstnice cu o capacitate de 30 de paturi sau beneficiari şi depune solicitarea de finanţare în cursul lunii iunie 2011, poate solicita finanţare pe perioada 1 iunie 2011 - 31 decembrie 2013 pentru o sumã calculatã dupã formula:
    30 de paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lunã/beneficiar x 31 de luni, iar suma acordatã pentru finanţare şi care va fi stipulatã în contract va fi calculatã pentru perioada cuprinsã între data încheierii contractului şi data de 31 decembrie 2013.
    ● Dacã solicitantul înfiinţeazã un cãmin pentru persoane vârstnice cu o capacitate de 60 de paturi sau beneficiari şi depune solicitarea de finanţare în luna decembrie 2012, poate solicita finanţare pentru o sumã calculatã dupã formula: 60 de paturi sau beneficiari x 1.411 lei/lunã/beneficiar x 13 luni, suma aprobatã şi prevãzutã în contract fiind cea calculatã pentru perioada cuprinsã între data încheierii contractului şi data de 31 decembrie 2013.
    Având în vedere faptul cã finanţarea din program se realizeazã având ca bazã standardul de cost pentru centrele rezidenţiale pentru persoane vârstnice, iar acest standard reprezintã costul minim aferent cheltuielilor anuale necesare furnizãrii serviciilor sociale, calculat pentru beneficiar potrivit standardelor minime de calitate sau criteriilor prevãzute de lege, sumele necesare acoperirii costurilor de funcţionare a cãminelor pentru persoane vârstnice care depãşesc sumele acordate prin program sunt suportate din bugetele locale şi alte venituri extrabugetare, conform prevederilor Legii nr. 17/2000, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010.
    Depunerea solicitãrilor de finanţare se poate face pe întreaga perioadã de derulare a programului, finanţarea acordându-se conform prevederilor contractului de finanţare şi în condiţiile prevãzute la cap. IV.
    Solicitanţii vor estima perioada necesarã reorganizãrii unitãţilor sanitare în cãmine pentru persoane vârstnice, ţinând cont de perioada necesarã realizãrii eventualelor lucrãri de reabilitare, amenajare, modernizare, recompartimentare etc. pentru încadrarea în standardele minime de calitate în vigoare aferente centrelor rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice şi admiterii beneficiarilor. În funcţie de aceastã perioadã, solicitantul va decide asupra datei la care va înainta cererea de solicitare a finanţãrii, având în vedere cã solicitarea de finanţare este eligibilã doar dacã solicitantul îşi asumã respectarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b) şi d) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, într-un termen de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului.
    Datoritã specificului programului prin care se finanţeazã cheltuielile de funcţionare a cãminelor pentru persoane vârstnice înfiinţate numai prin reorganizarea unor unitãţi sanitare cu paturi care se desfiinţeazã, este necesarã o perioadã în care sã fie realizate activitãţile de reorganizare şi care sã permitã admiterea beneficiarilor în cãmin, pentru asistare şi îngrijire. Perioada prevãzutã la art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, este de maximum 90 de zile şi are drept scop:
    - reorganizarea unitãţii sanitare cu paturi în cãmin pentru persoane vârstnice, cu respectarea standardelor minime de calitate, precum şi a prevederilor Legii nr. 17/2000, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv a celor referitoare la stabilirea costului mediu lunar de întreţinere şi a contribuţiei beneficiarilor, precum şi a procedurilor de evaluare în vederea admiterii acestora în cãmin;
    - acreditarea furnizorului de servicii sociale/cãminului, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificãrile ulterioare;
    - informarea comunitãţii, precum şi a altor consilii locale din judeţ sau din judeţele limitrofe, asupra deschiderii cãminului de persoane vârstnice;
    - primirea beneficiarilor spre asistare şi îngrijire în cãmin.
    3.2. Solicitãri de finanţare eligibile
    Sunt eligibile solicitãrile de finanţare care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
    1. au ca obiect cãminele pentru persoane vârstnice care:
    a) sunt înfiinţate cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare;
    b) sunt prevãzute în anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, sau sunt înfiinţate de cãtre alte AAPL-uri decât cele prevãzute în prezenta anexã, cu respectarea condiţiilor prevãzute de hotãrârea Guvernului menţionatã;
    c) respectã cerinţele de organizare şi funcţionare prevãzute la art. 3 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare;
    2. solicitanţii îşi asumã, prin hotãrâre a consiliului local/judeţean:
    a) îndeplinirea tuturor cerinţelor prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi c) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, la data depunerii cererii de finanţare, precum şi a celor prevãzute la lit. b) şi d), într-un termen de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finanţare;
    b) cofinanţarea funcţionãrii cãminului pentru persoane vârstnice pe perioada derulãrii programului, în condiţiile în care costurile de funcţionare depãşesc sumele acordate prin program, costurile de capital, precum şi a plãţii datoriilor rezultate prin preluarea patrimoniului unitãţii sanitare desfiinţate, din bugetul AAPL, dar nu din sumele primite prin program;
    3. solicitanţii deţin dreptul de proprietate/administrare a imobilului pe o perioadã cel puţin egalã cu perioada pentru care solicitã finanţarea prin programul de interes naţional.
    Normarea personalului este realizatã cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (5), precum şi ale anexei nr. 4 la Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010.
    3.3. Cheltuieli eligibile
    Sumele acordate prin program se utilizeazã pentru asigurarea cheltuielilor curente de funcţionare. Pentru a fi considerate eligibile, în contextul programului, cheltuielile trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie necesare pentru funcţionarea cãminului pentru persoane vârstnice;
    b) sã fie prevãzute în bugetul cãminului pentru persoane vârstnice;
    c) sã fie corespunzãtoare perioadei de derulare a programului;
    d) sã se realizeze în fapt şi sã fie înregistrate în contabilitatea solicitantului;
    e) sã fie identificabile şi verificabile.
    Decontarea cheltuielilor eligibile trebuie sã se încadreze în sumele calculate conform prevederilor pct. 3.1.
    3.4. Cheltuieli neeligibile
    a) cheltuieli de capital;
    b) cheltuieli cu aplicarea procedurilor de achiziţie;
    c) cheltuieli pentru achiziţia de clãdiri şi de reabilitare, amenajare, modernizare, recompartimentare etc.;
    d) plata chiriei pentru sediul centrului;
    e) diverse forme de asigurare;
    f) achiziţionare de mijloace de transport auto;
    g) estimãri privind posibile pierderi sau datorii viitoare;
    h) dobânzi datorate;
    i) datorii cãtre furnizori şi penalitãţi;
    j) sponsorizãri individuale pentru participarea la workshopuri, seminare, conferinţe, congrese;
    k) burse de studii sau cursuri de instruire individualã.
    În perioada prevãzutã la art. 5. alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, în cazul în care nu existã beneficiari asistaţi în cãmin, cheltuielile materiale care ţin direct de acordarea serviciilor de gãzduire a beneficiarilor (de exemplu: cheltuieli de hranã, medicamente etc.) nu sunt eligibile pentru finanţare.

    CAP. IV
    Procedura de evaluare şi finanţare

    4.1. Evaluarea solicitãrilor de finanţare
    Evaluarea solicitãrilor de finanţare se realizeazã de cãtre o comisie de evaluare a cãrei componenţã se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    În condiţiile în care din documentaţia de solicitare a finanţãrii lipsesc documente sau acestea nu sunt completate conform cerinţelor din prezenta metodologie, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii solicitãrii de finanţare, Comisia de evaluare va cere solicitantului transmiterea documentelor lipsã sau completarea şi modificarea celor întocmite eronat.
    4.2. Etapele finanţãrii
    Odatã cu încheierea contractului de finanţare este demaratã procedura de acordare a finanţãrii, cu respectarea condiţiilor prevãzute în cap. III.
    Contractul de finanţare se încheie pentru suma maximã calculatã în condiţiile pct. 3.1.
    Finanţarea cãminului pentru persoane vârstnice se realizeazã astfel:
    1. Pentru perioada de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finanţare se acordã solicitantului o sumã lunarã care acoperã cheltuielile curente de funcţionare, inclusiv cheltuielile de personal normat, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 23/2010, cu încadrare în suma maximã calculatã conform formulei de calcul:
    (Nr. de paturi x cost standard/beneficiar/lunã)
    Exemplu: dacã solicitarea de finanţare este pentru un numãr de 30 de beneficiari, corespunzãtor capacitãţii maxime a cãminului pentru persoane vârstnice, pentru primele 90 de zile se poate acorda o sumã lunarã maximã calculatã astfel:
    30 de beneficiari x 1.411 lei/lunã/beneficiar =
    2. Pentru continuarea finanţãrii cãminului, înainte de expirarea termenului prevãzut la art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, solicitantul are obligaţia de a transmite agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale, prin poştã sau direct la sediul acesteia, urmãtoarele documente:
    a) certificatul de acreditare sau, dupã caz, decizia comisiei de acreditare, în copie;
    b) lista beneficiarilor rezidenţi;
    c) planul clãdirii în care funcţioneazã cãminul pentru persoane vârstnice, în care trebuie indicate camerele în care sunt gãzduiţi beneficiarii şi grupurile sanitare.
    Reprezentanţii agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale au obligaţia ca, în termen de 5 zile de la primirea documentaţiei menţionate mai sus, sã efectueze o vizitã în teren pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, precum şi a veridicitãţii informaţiilor din documentele prezentate.
    În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b) şi d) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, sau cãminul pentru persoane vârstnice nu are beneficiari, se suspendã aplicarea contractului de finanţare, iar dacã dupã expirarea perioadei de suspendare condiţiile mai sus menţionate continuã sã nu fie respectate, contractul se reziliazã.
    În situaţia în care solicitantul contestã motivele care au stat la baza suspendãrii aplicãrii sau rezilierii contractului, acesta se poate adresa Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care va constitui o echipã formatã din cel puţin 3 experţi care sã verifice situaţia din teren. Costurile deplasãrii experţilor sunt suportate de solicitant.
    3. Începând cu luna urmãtoare perioadei de 90 de zile suma lunarã acordatã prin program se calculeazã astfel:
    Nr. de beneficiari internaţi/asistaţi în cãmin din luna respectivã x 1.411 lei/beneficiar.
    Exemplu: în situaţia în care solicitarea de finanţare a fost pentru un numãr de 30 de beneficiari, corespunzãtor capacitãţii maxime a cãminului pentru persoane vârstnice, iar în luna urmãtoare perioadei de 90 de zile numãrul de beneficiari asistaţi în cãmin este de 5 beneficiari, suma lunarã acordatã este rezultatã din aplicarea urmãtoarei formule de calcul:
    5 beneficiari x 1.411 lei
    4.3. Aprobarea finanţãrii
    Lista cuprinzând solicitanţii, cãminele pentru care se propune acordarea finanţãrii, capacitatea acestora, valoarea finanţãrii şi perioada acordãrii acesteia (nr. de luni) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale. O copie a ordinului mai sus menţionat se transmite agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale, în vederea încheierii contractului de finanţare.
    4.4. Decizia de respingere
    În situaţia în care solicitãrile de finanţare nu îndeplinesc toate condiţiile prevãzute de Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare, de prezenta metodologie, precum şi de prevederile art. 174 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, acestea sunt respinse.
    Decizia de respingere i se comunicã solicitantului, cu menţionarea motivelor care au stat la baza acesteia.
    4.5. Comunicarea rezultatelor şi contestaţiile
    Rezultatul evaluãrii solicitãrilor de finanţare se comunicã în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 5 zile de la data aprobãrii ordinului prevãzut la pct. 4.3, cu precizarea motivelor respingerii, dacã este cazul. În termen de 7 zile de la primirea rezultatului, solicitanţii pot depune contestaţii la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, va soluţiona contestaţiile în termen de 5 zile de la primirea acestora.
    4.6. Încheierea contractului de finanţare
    Dupã comunicarea ordinului prevãzut la pct. 4.3 se încheie contractul de finanţare, denumit în continuare contract, între Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în calitate de autoritate finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale, şi solicitantul cãruia i s-a aprobat finanţarea, iar plata se realizeazã în luna urmãtoare celei în care s-a încheiat contractul.
    Modelul contractului este prezentat în formatul nr. 2.
    Contractul se încheie în douã exemplare originale şi se semneazã de cãtre directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale şi de cãtre primar/preşedintele consiliului judeţean. Fiecare parte semnatarã a contractului pãstreazã un exemplar original al acestuia. O copie a contractului, însoţitã de o notã de înaintare, va fi transmisã Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale de cãtre agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale.
    În raport cu autoritatea finanţatoare, solicitantul are obligaţia sã manifeste bunã-credinţã, loialitate şi imparţialitate.
    Solicitantul asigurã secretul profesional pe durata contractului, precum şi dupã încetarea acestuia; are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entitãţi informaţii confidenţiale aparţinând autoritãţii finanţatoare sau obţinute de el în baza relaţiilor contractuale cu aceasta, cu excepţia existenţei consimţãmântului scris al autoritãţii finanţatoare, obţinut în prealabil.
    Solicitantul rãspunde de realitatea, oportunitatea şi exactitatea datelor prezentate spre decontare.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    5.1. Cine asigurã finanţarea proiectelor
    Finanţarea cãminelor se realizeazã de cãtre autoritatea finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale cu care solicitanţii au încheiat contractul de finanţare şi conform prevederilor acestuia.
    5.2. Contribuţia solicitantului
    Solicitantul are obligaţia, conform celor asumate prin hotãrârea de consiliu local/judeţean, sã asigure din bugetul propriu cofinanţarea funcţionãrii cãminului pentru persoane vârstnice pe perioada derulãrii contractului de finanţare, în condiţiile în care costurile de funcţionare depãşesc sumele acordate prin program, precum şi sã asigure cheltuielile de capital.
    5.3. Responsabilitatea monitorizãrii derulãrii proiectelor
    Responsabilitatea monitorizãrii derulãrii finanţãrii conform prevederilor legii şi ale contractului de finanţare revine agenţiilor teritoriale pentru prestaţii sociale.
    5.4. Modificarea contractului
    Orice modificare a contractului este permisã numai cu acordul ambelor pãrţi, prin încheierea unui act adiţional la contract.
    Suma aprobatã prin contract poate fi majoratã numai în condiţiile în care standardul de cost pentru serviciile rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice se majoreazã, potrivit legii.
    Copiile actelor adiţionale încheiate vor fi transmise Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    Modificãrile referitoare la adresã, cont bancar etc., care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea şi destinaţia sumelor, sunt doar notificate agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale de cãtre solicitant.
    5.5. Realizarea plãţilor
    Acordarea sumelor prevãzute în contractul de finanţare se realizeazã lunar, la cererea solicitantului.
    Suma decontatã se stabileşte în funcţie de numãrul de beneficiari rezidenţi în cãmin în perioada pentru care se solicitã finanţarea, calculatã pe baza costului standard lunar prevãzut de anexa nr. 3 la Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010.
    Suma calculatã pe beneficiar este proporţionalã cu numãrul de zile pentru care au fost acordate serviciile rezidenţiale.
    Exemplu de calcul:
    (Standardul de cost lunar/numãrul de zile dintr-o lunã) x numãrul de zile pentru care a primit gãzduire = suma maximã finanţatã pentru fiecare beneficiar pe luna pentru care se solicitã decontarea
    Activitatea de finanţare şi platã se deruleazã în urmãtoarele etape:
    - înaintarea solicitãrii de platã cãtre agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale se face în data de 5 sau 15 a fiecãrei luni, în funcţie de datele la care solicitanţii trebuie sã îşi onoreze obligaţiile de platã.
    La solicitarea de platã prevãzutã în formatul nr. 3 sunt anexate urmãtoarele documente:
    ● lista cu beneficiarii existenţi în cãmin în perioada pentru care se solicitã finanţarea, potrivit formatului nr. 5;
    ● borderoul privind cheltuielile de funcţionare din luna ........, potrivit formatului nr. 4;
    ● documente justificative aferente.
    Pentru cheltuielile de personal vor fi anexate statul de platã cu fondul de salarii şi recapitulaţia contribuţiilor aferente, în copie, cu menţiunile conform cu originalul şi "bun de platã" acordate de persoana delegatã cu aceste atribuţii.
    Pentru cheltuielile de funcţionare se prezintã facturile emise de furnizorii de servicii pentru cheltuielile curente de funcţionare, facturile achiziţie alimente etc., în copie, cu menţiunea conform cu originalul şi "Bun de platã" acordate de persoana delegatã cu aceste atribuţii.
    - Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale primeşte cel târziu în data de 7, respectiv 16 a lunii de la agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale necesarul de credite bugetare, le centralizeazã, şi pânã pe data de 9, respectiv 17 a lunii le transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pentru deschiderea de credite bugetare;
    - direcţia specializatã din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale va întocmi documentaţia privind deschiderea de credite pe care o înainteazã Ministerului Finanţelor Publice.
    Pentru perioada de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de finanţare se acordã solicitantului o sumã lunarã care acoperã cheltuielile curente de funcţionare, inclusiv cheltuielile de personal normat, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 23/2010, cu încadrare în suma maximã calculatã conform formulei de calcul:
    (Nr. de paturi x cost standard/beneficiar/lunã)
    Exemplu: dacã solicitarea de finanţare este pentru un numãr de 30 de beneficiari, corespunzãtor capacitãţii maxime a cãminului pentru persoane vârstnice, pentru primele 90 de zile se poate acorda o sumã lunarã maximã calculatã astfel:
    30 de beneficiari x 1.411 lei/lunã/beneficiar =
    În aceastã perioadã, dacã nu existã beneficiari asistaţi în cãmin, nu se acceptã la decontare facturi reprezentând cheltuieli legate de gãzduirea beneficiarilor (de exemplu, hranã, medicamente etc.)
    În vederea finanţãrii pentru ultima lunã a programului, respectiv luna decembrie 2013, solicitarea de platã se va efectua pânã cel târziu la data de 10 decembrie.
    5.6. Suspendarea şi rezilierea contractului
    În situaţia în care dupã expirarea termenului prevãzut de art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare:
    a) cãminul pentru persoane vârstnice nu are beneficiari;
    b) nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b) şi d) din aceeaşi hotãrâre;
    c) nu se respectã prevederile contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea,
    se suspendã aplicarea contractului de finanţare astfel: pentru situaţia prevãzutã la lit. a), pânã la internarea primului beneficiar, dar nu mai mult de 60 de zile; pe o perioadã de maximum 90 de zile pentru situaţia prevãzutã la lit. b); pe o perioadã de maximum 15 zile de la primirea notificãrii, pentru situaţia prevãzutã la lit. c). Pentru perioadele de suspendare a contractului nu se deconteazã niciun fel de cheltuieli.
    Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale constatã situaţiile care pot conduce la suspendarea contractului şi transmite contractorului notificarea cu privire la decizia de suspendare şi încetarea finanţãrii pânã la remedierea situaţiilor constatate.
    Rezilierea contractului se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
    (i) dupã expirarea perioadelor de suspendare, dacã nu sunt remediate situaţiile care au condus la aceastã decizie;
    (ii) dacã fondurile sunt utilizate în alte scopuri decât cele convenite sau dacã se prezintã documente justificative false ori neconforme cu realitatea.
    În condiţiile în care, în termenul prevãzut pentru suspendare, contractorul nu remediazã situaţia, agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale va desfiinţa unilateral contractul, fãrã a mai fi necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti.
    În acest caz, contractorul va fi direct rãspunzãtor şi obligat la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare.
    În condiţiile prevãzute la lit. (ii) contractul constituie titlu executoriu, fãrã a mai fi necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti. În aceste condiţii, contractorul este obligat sã returneze autoritãţii finanţatoare, în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii de la agenţia teritorialã de pretaţii sociale, sumele primite pânã la momentul notificãrii.
    În situaţia în care solicitantul remediazã situaţiile care au condus la suspendarea şi, ulterior, rezilierea contractului, respectiv situaţia prevãzutã la lit. (i), acesta poate înainta Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin agenţia teritorialã de prestaţii sociale, o nouã cerere de finanţare într-o perioadã de maximum 12 luni de la rezilierea contractului. Agenţia teritorialã de prestaţii sociale, în termen de 10 zile lucrãtoare, va efectua o vizitã în teren şi va întocmi un raport de oportunitate prin care certificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege pentru acordarea finanţãrii. Cererea de finanţare, dosarul de solicitare a finanţãrii prevãzut la pct. 2.2, însoţite de raportul de oportunitate, se transmit Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în vederea evaluãrii. În aceastã situaţie, efectuarea plãţilor se face, de la data încheierii contractului, pentru numãrul de beneficiari asistaţi în cãmin, fãrã a mai fi eligibilã perioada de 90 de zile prevãzutã la pct. 4.2.

    CAP. VI
    Raportare

    6.1. Rapoarte privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare
    Solicitantul înainteazã lunar rapoarte privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare (lista persoanelor beneficiare, centralizatorul cheltuielilor la care se anexeazã copii ale documentelor justificative pentru cheltuielile efectuate din care se constituie standardul de cost) agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale şi, la cerere, Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    6.2. Rapoarte întocmite de agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale
    Agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale întocmesc rapoarte trimestriale şi anuale privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor în cadrul programului de interes naţional şi le transmit atât Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, cât şi Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. De asemenea, agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale întocmesc un raport dupã finalizarea contractului de finanţare.

    CAP. VII
    Control

    7.1. Cine controleazã modul de implementare a proiectelor
    Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale controleazã modul de implementare a contractului de finanţare.
    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale îşi rezervã dreptul de a controla în orice etapã derularea finanţãrii şi activitatea desfãşuratã de cãminul pentru persoane vârstnice, prin inspecţia socialã şi/sau prin corpul de control al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    7.2. Controlul Curţii de Conturi
    Derularea activitãţii prin contractele finanţate în cadrul programului se supune controlului financiar al Curţii de Conturi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. VIII
    Documentaţia format-tip

    8.1. Pentru facilitarea elaborãrii documentaţiei necesare pentru solicitarea finanţãrii se vor utiliza şi completa urmãtoarele formate-tip, dupã cum urmeazã:
    1. Cererea de solicitare a finanţãrii - FORMATUL NR. 1;
    2. Contractul de finanţare - FORMATUL NR. 2;
    3. Solicitarea de platã - FORMATUL NR. 3;
    4. Borderoul privind cheltuielile de funcţionare din luna ........ - FORMATUL NR. 4.
    5. Lista cu beneficiarii existenţi în cãmin în luna .......... - FORMATUL NR. 5.
    8.2. Formatele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


    FORMATUL Nr. 1

                           CERERE
                    de solicitare a finanţãrii

    1. Date despre solicitant:
    - autoritatea administraţiei publice locale ...........(denumirea).........
    - sediul: ...............(localitatea, strada, sectorul/judeţul)........... tel./fax ...........e-mail: .........
    - codul fiscal nr. .........., emis de ........ din data de ................
    - nr. contului ................, deschis la Trezoreria cu sediul în .........
    2. Date despre cãminul pentru persoane vârstnice pentru care solicitã finanţarea:
    - Hotãrârea Consiliului Local/Judeţean nr. ......... de înfiinţare a cãminului pentru persoane vârstnice prin reorganizarea unitãţii sanitare cu paturi ..........
    - denumirea ........................................
    - cu sediul în: ........(localitatea, strada, sectorul/judeţul)........
    - capacitatea .........................................................
    - numãrul de personal .................................................
    - nr. de luni pentru care solicitã cheltuielile curente de funcţionare pentru cãmin ..................
    - suma solicitatã pentru finanţare prin Programul de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice" ................;
    - structura funcţionalã (numãrul de beneficiari/camera, mý/beneficiar etc.) ....
    Subsemnatul/Subsemnata, ............, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ......... nr. ........., eliberat/eliberatã la data de ........ de cãtre ......., împuternicit/împuternicitã de furnizorul de servicii sociale ................... prin Hotãrârea nr. ......./..............., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
    - datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realitãţii;
    - mã angajez ca suma de .......... sã o utilizez în scopul asigurãrii funcţionãrii cãminului pentru persoane vârstnice ......... .

    Opis cu documente:
    1. Hotãrârea Consiliului Local/Judeţean nr. .../....... (original);
    2. ...........................;


    Primar/Preşedintele consiliului judeţean, Data întocmirii
   ............................. ................


    FORMATUL Nr. 2

                               Model-cadru

                      CONTRACT DE FINANŢARE
                       Nr. ..... din .....

    Pãrţile contractului
    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în calitate de autoritate finanţatoare, prin Agenţia Pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti, cu sediul în ........... şi cont cu numãrul ..........., deschis la Trezoreria .........., reprezentatã prin directorul executiv, pe de o parte,

    şi

    ..........(numele întreg al autoritãţii administraţiei publice locale, beneficiarã a finanţãrii)*1)......... în calitate de contractor, cu sediul în ........(adresa)........ şi cont cu numãrul .........., deschis la .............., reprezentat prin ..........(numele, prenumele, calitatea)........, de cealaltã parte,
    au convenit urmãtoarele:
-------------
    *1) Consiliul local, consiliul judeţean, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor.

    ARTICOLUL 1
    Obiectul contractului
    1.1. Obiectul contractului îl reprezintã finanţarea acordatã contractorului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autoritãţii finanţatoare, pentru asigurarea cheltuielilor curente de funcţionarea a cãminului pentru persoane vârstnice .........(denumirea cãminului)....., denumit în continuare cãmin.
    Valoarea contractului de finanţare a proiectului este în sumã de ........... lei.

    1.2. Contractorului îi va fi acordatã finanţarea în termenii şi condiţiile stabilite în prezentul contract şi anexele lui, pe care contractorul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã.
    1.3. Contractorul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã utilizeze suma primitã, exclusiv pentru asigurarea funcţionãrii cãminului, cu respectarea condiţiilor care au stat la baza acordãrii finanţãrii, respectiv deţinerea certificatului de acreditare, respectarea standardului de calitate şi a raportului numãr de beneficiari/personal angajat prevãzut de Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale, potrivit cererii de solicitare a finanţãrii prevãzute în anexa la prezentul contract.
    1.4. Contractorul se angajeazã sã suporte din bugetul propriu sumele necesare acoperirii costurilor de funcţionare a cãminului, care depãşesc sumele acordate prin program.
    1.5. Costul contractului este ferm şi se constituie din produsul dintre numãrul de luni pentru care s-a aprobat finanţarea centrului, numãrul de paturi şi standardul de cost pentru serviciile sociale rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice*1) împãrţit la 12 luni.
-------------
    *1) Standardul de cost/an pentru servicii rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010, anexa nr. 3.

    ARTICOLUL 2
    Plata
    2.1. Autoritatea finanţatoare, prin agenţia teritorialã pentru prestaţii social, va asigura contractorului decontarea cheltuielilor efectuate la solicitarea acestuia şi în baza documentelor justificative prezentate.
    2.2. Plãţile se vor efectua conform cap. IV "Procedura de evaluare şi finanţare", pct. 4.4, şi cap. V din Metodologia privind evaluarea, aprobarea şi acordarea finanţãrii prin programul de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice", aprobatã prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.156/2011, cu modificãrile ulterioare.
    2.3. Plãţile se vor efectua în tranşe lunare de cãtre agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale.
    2.4. Solicitarea de platã însoţitã de documentele justificative se înainteazã agenţiei teritoriale de prestaţii sociale în ziua de 5 sau 15 a lunii. Documentaţia prezentatã cuprinde acte doveditoare pentru acordarea serviciilor sociale rezidenţiale pentru persoane vârstnice din luna anterioarã.
    2.5. Decontarea cheltuielilor se realizeazã numai în condiţiile în care documentele justificative sunt complete şi întocmite corect.
    2.6. Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale va efectua plãţile în limita disponibilitãţilor bugetare alocate cu aceastã destinaţie.
    2.7. În eventualitatea nerespectãrii termenelor de depunere a solicitãrii de platã şi a documentelor justificative, prevãzute la pct. 2.4., pentru eventualele întârzieri în efectuarea plãţilor agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale va fi exoneratã de orice rãspundere.
    2.8. Lunar, agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale are obligaţia sã examineze, în teren, acordarea serviciilor sociale.
    2.9. În cazul în care controlul prevãzut la pct. 2.8 evidenţiazã deficienţe, agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale va sista efectuarea plãţilor pânã la remedierea situaţiei.
    ARTICOLUL 3
    Durata de execuţie
    Durata de execuţie a proiectului este de ....... luni.
    ARTICOLUL 4
    Obligaţiile contractorului
    4.1. Contratorul va asigura funcţionarea cãminului cu respectarea standardului de calitate şi a raportului numãr de beneficiari/personal angajat prevãzut de Hotãrârea Guvernului nr. 23/2010.
    4.2. Contractorul are obligaţia de a permite reprezentanţilor autoritãţii finanţatoare, inclusiv celor ai agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale efectuarea controlului necondiţionat al acordãrii serviciilor în cadrul cãminului, inclusiv accesul la orice fel de documente.
    4.3. Contractorul are obligaţia de a furniza reprezentanţilor autoritãţii finanţatoare orice informaţie solicitatã de aceştia referitoare la funcţionarea cãminului.
    4.4. Contractorul trebuie sã utilizeze procedurile de achiziţie a bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetarã pe anul 2009 şi reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã prin Legea nr. 227/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale altor dispoziţii legale în vigoare.
    ARTICOLUL 5
    Modificarea contractului
    5.1. Orice modificare a prezentului contract se face în scris, cu acordul pãrţilor, prin încheierea unui act adiţional.
    5.2. Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale, pentru încheierea actului adiţional, va solicita acordul Ministerului, Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    5.3. Ca o excepţie de la pct. 5.1, modificãrile care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea contractului şi alte aspecte majore legate de funcţionarea cãminului sunt doar notificate agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale, fãrã a mai fi necesarã încheierea unui act adiţional.
    ARTICOLUL 6
    Suspendarea şi rezilierea contractului
    6.1. În situaţia în care, dupã expirarea termenului prevãzut de art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 212/2011, cu modificãrile ulterioare:
    a) cãminul pentru persoane vârstnice nu are beneficiari;
    b) nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b) şi d) din aceeaşi hotãrâre;
    c) nu se respectã prevederile contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea, se suspendã aplicarea contractului de finanţare astfel: pentru situaţia prevãzutã la lit. a), pânã la internarea primului beneficiar, dar nu mai mult de 60 de zile; pe o perioadã de maximum 90 de zile pentru situaţia prevãzutã la lit. b); pe o perioadã de maximum 15 zile de la primirea notificãrii, pentru situaţia prevãzutã la lit. c).
    6.2. Pentru perioadele de suspendare a contractului nu se deconteazã niciun fel de cheltuieli.
    6.3. Rezilierea contractului se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
    (i) dupã expirarea perioadelor de suspendare, dacã nu sunt remediate situaţiile care au condus la aceastã decizie;
    (ii) dacã fondurile au fost utilizate în alte scopuri decât cele convenite sau dacã se prezintã documente justificative false ori neconforme cu realitatea.
    6.4. În condiţiile în care, în termenul prevãzut pentru suspendare, contractorul nu remediazã situaţia, agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale va desfiinţa unilateral contractul, fãrã a mai fi necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti. În acest caz, contractorul va fi direct rãspunzãtor şi obligat la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare.
    6.5. În condiţiile prevãzute la pct. 6.3 lit. (ii) contractul constituie titlu executoriu, fãrã a mai fi necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti. În aceste condiţii, contractorul este obligat sã returneze autoritãţii finanţatoare, în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii de la agenţia teritorialã de prestaţii sociale, sumele primite pânã la momentul notificãrii.
    ARTICOLUL 7
    Rezolvarea litigiilor
    7.1. Orice diferende apãrute între pãrţi cu privire la valabilitatea sau rezultând din interpretarea, execuţia sau rezilierea prezentului contract vor fi rezolvate de pãrţi pe cale amiabilã.
    7.2. Dacã în termenul de 15 zile diferendele nu pot fi stinse, conform prevederilor pct. 7.1, acestea vor fi rezolvate de instanţele judecãtoreşti teritoriale competente de pe raza judeţului unde s-a produs diferendul.
    ARTICOLUL 8
    Raportãri
    Contractorul se angajeazã sã transmitã agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale raportul lunar privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare în luna anterioarã.
    ARTICOLUL 9
    Control
    9.1. Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale controleazã modul de acordare a serviciilor de cãtre contractor.
    9.2. Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale îşi rezervã dreptul de a controla în orice etapã acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare în cadrul cãminului.
    9.3. Curtea de Conturi exercitã controlul financiar asupra activitãţii cãminului.
    ARTICOLUL 10
    Asigurãri
    Autoritatea finanţatoare nu este responsabilã pentru niciun fel de daune, interese, compensaţii plãtibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu produs de contractant.
    ARTICOLUL 11
    Cesiunea
    11.1. Contractorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile asumate prin contract, fãrã sã obţinã, în prealabil, acordul scris al autoritãţii contractante.
    11.2. Cesiunea nu va exonera contractorul de responsabilitãţile privind obligaţiile asumate prin contract.
    ARTICOLUL 12
    Dispoziţii finale
    12.1. Orice comunicare între pãrţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract se transmite în scris. Orice document scris este înregistrat în momentul transmiterii şi în momentul primirii. Comunicãrile dintre pãrţi se pot face şi prin alte mijloace de comunicare cu condiţia confirmãrii scrise a primirii comunicãrii.
    12.2. Anexa la prezentul contract face parte integrantã din acesta şi constituie împreunã un singur act juridic, obligatoriu şi legal valabil pentru ambele pãrţi.
    12.3. Prezentul contract a fost încheiat la data de ............., în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, având aceeaşi valoare juridicã.
    12.4. O copie a acestui contract, vizatã de cãtre directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale, se transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

    Anexa la prezentul contract:
    - cererea de solicitare a finanţãrii însoţitã de documentele prevãzute la pct. 2.2 lit. b)-f) din Metodologia privind evaluarea, aprobarea şi acordarea finanţãrii prin programul de interes naţional "Dezvoltarea reţelei naţionale de cãmine pentru persoanele vârstnice", aprobatã prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.156/2011, cu modificãrile ulterioare.

    Pentru autoritatea administraţiei publice locale (contractor)
         Primar/Preşedintele consiliului judeţean,
     ...........................................................
                  (numele, prenumele şi semnãtura)

                        Data

    Pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale -
         Agenţia teritorialã pentru prestaţii sociale
     .........................................................
     (numele şi prenumele persoanei/persoanelor oficiale
             autorizate sã semneze şi semnãtura)

                        Data

    FORMATUL Nr. 3

    (Antetul beneficiarului)

    Consiliul judeţean/Consiliul local
    Denumirea beneficiarului: .................

                                                 Solicitare de platã

    În atenţia
    Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
    Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
    ...........................................

    Numãrul contractului de finanţare: .................................
    Titlul contractului de finanţare: ..................................
    Numele şi adresa contractorului (beneficiar al finanţãrii): ........
    Solicitarea de platã numãrul: ......................................
    Perioada acoperitã de solicitarea de platã: ........................
    Numãrul de beneficiari din luna ....................................

    Domnule/Doamnã,

    Subsemnatul/Subsemnata, .......(numele şi prenume)......, solicit finanţarea cheltuielilor aferente perioadei sus-menţionate.
    Suma solicitatã este de: .............lei, aferentã cheltuielilor cu beneficiarii existenţi în cãmin în perioada pentru care se solicitã finanţarea. Utilizarea sumei va fi în conformitate cu prevederilor contractului de finanţare.
    La prezenta solicitare sunt anexate urmãtoarele documente:

    1. Lista cu beneficiarii existenţi în cãmin în perioada pentru care se solicitã finanţarea
    2. Borderoul privind cheltuielile de funcţionare din luna ....... cu documente justificative aferente


    Plata se efectueazã în contul cu numãrul: ...........


                               Numele contractorului,
                              ........................


    FORMATUL Nr. 4
    (Antetul solicitantului)


    Denumirea solicitantului
    Numãrul contractului de finanţare

                           BORDEROUL
         privind documentele justificative pentru
          cheltuielile de funcţionare din luna ........


┌──────┬──────────────────────┬───────────────────────┬───────────────┬────────┐
│ Nr. │Denumirea furnizorului│ │Perioada pentru│Valoarea│
│ crt. │ /emitentului │Documentul justificativ│ care a fost │ (lei) │
│ │ │ │ prestat │ │
│ │ │ │ serviciul │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┬────────┬───────┼───────────────┼────────┤
│ │ │Tip*) │ Serie/ │ Data │ │ │
│ │ │ │ Nr. │ │ │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┼────────┼───────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┼────────┼───────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┼────────┼───────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┼────────┼───────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────────────┼──────┼────────┼───────┼───────────────┼────────┤
│TOTAL:│ │ │ │ │ │ │
└──────┴──────────────────────┴──────┴────────┴───────┴───────────────┴────────┘


-----------
    * Stat de platã, facturi etc.

    Certificãm realitatea şi legalitatea datelor înscrise şi ne asumãm întreaga rãspundere în utilizarea creditelor primite numai pentru destinaţia solicitatã.
    Facturile şi documentele privind cheltuielile enumerate mai sus nu au fãcut obiectul unei cereri anterioare.


        Numele contractorului, Director,
         ................... ..............

               Funcţia, Şeful compartimentului
           ............... financiar-contabil,
                                  .............................


    FORMATUL Nr. 5
    (Antetul solicitantului)

    Denumirea solicitantului
    Numãrul contractului de finanţare

                                  LISTA
         cu beneficiarii existenţi în cãmin din luna ..........


┌──────┬───────────┬─────┬───────────────┬───────────┬───────────────┬───────┐
│ Nr. │ Numele şi│ │Data internãrii│Contract de│ Dispoziţie │Obser- │
│ crt. │ prenumele │ CNP │ în cãmin │rezidenţã │internare emisã│vaţii │
│ │ │ │ │ │ de primar │ │
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┬─────┼───────┬───────┼───────┤
│ │ │ │ │ Nr. │Data │ Nr. │ Data │ │
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
├──────┼───────────┼─────┼───────────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼───────┤
│TOTAL:│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────────┴─────┴───────────────┴─────┴─────┴───────┴───────┴───────┘



    Certificãm realitatea şi legalitatea datelor înscrise şi ne asumãm întreaga rãspundere în utilizarea creditelor primite numai pentru destinaţia solicitatã.


        Numele contractorului, Directorul cãminului,
       ........................ ....................


              Funcţia, Şeful compartimentului
      ...................... financiar-contabil al cãminului,
                                 .................................

                           ---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016