Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.807/C din 31 iulie 2006  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al Ministerului Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.807/C din 31 iulie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al Ministerului Justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 16 august 2006
În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul justiţiei,
Dan Cristian Stoica,
secretar de stat

Bucureşti, 31 iulie 2006.
Nr. 1.807/C.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante temporar de personal contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în cazul ocupãrii prin concurs a posturilor de personal contractual vacante temporar, pentru o perioadã de cel puţin douã luni, din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, în condiţiile legii.
ART. 2
Poate ocupa o funcţie salarizatã în baza dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru o perioadã determinatã de timp, persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) este cetãţean român cu domiciliul în România;
b) are capacitate deplinã de exerciţiu;
c) are studii ce corespund funcţiei;
d) nu are antecedente penale;
e) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
f) a promovat concursul organizat potrivit prezentului regulament.
ART. 3
(1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de cãsãtorie, în cazul în care numele de pe actul de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate;
d) curriculum vitae;
e) copie a carnetului de muncã;
f) adeverinţã medicalã care sã ateste cã persoana care se înscrie este aptã pentru exercitarea funcţiei;
g) declaraţie pe propria rãspundere privind lipsa antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute la lit. a), b), c) şi e);
h) dovada achitãrii taxei de înscriere la concurs.
(2) În momentul angajãrii, candidaţii declaraţi admişi îşi completeazã dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi prezintã originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere, pentru verificarea conformitãţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei, astfel încât sã acopere costurile necesare organizãrii şi desfãşurãrii concursului.

CAP. II
Organizarea şi desfãşurarea concursului

ART. 4
(1) Data şi locul susţinerii concursului, numãrul posturilor vacante, condiţiile specifice pentru ocuparea fiecãrui post, tematica şi bibliografia, regulamentul, datele de contact, termenul limitã pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de concurs se aduc la cunoştinţã celor interesaţi prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, cu cel puţin 8 zile lucrãtoare înainte de data fixatã pentru susţinerea concursului.
(2) În situaţia în care se modificã data sau locul desfãşurãrii concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevãzute la alin. (1), cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de data susţinerii primei probe de concurs.
ART. 5
(1) Cererea de înscriere împreunã cu actele prevãzute la art. 3 alin. (1) se depun cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data fixatã pentru susţinerea concursului, la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei. Cererea de înscriere va fi adresatã directorului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziţia candidaţilor de secretariatul comisiei de organizare a concursului, fiind publicat şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei. Pe aceeaşi paginã se publicã şi modelul de curriculum vitae european, ce trebuie ataşat la dosarul candidatului.
(3) În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specificã:
a) direcţia pentru care doreşte sã susţinã concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de organizare a concursului are obligaţia de a verifica dosarele candidaţilor cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii primei probe a concursului. Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacã nu sunt însoţite de actele prevãzute la art. 3 alin. (1) sau dacã din actele depuse nu rezultã îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificãrilor se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi se publicã pe pagina web a Ministerului Justiţiei în aceeaşi zi.
ART. 6
(1) În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte prin ordin comisia de organizare a concursului, comisia sau comisiile de examinare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.
(3) Comisia de organizare a concursului se constituie înainte de data publicãrii anunţului de concurs şi este formatã, în principal, din persoane din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisia sau comisiile de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie cu minimum 3 zile lucrãtoare înainte de desfãşurarea concursului. Preşedinţii acestor comisii stabilesc responsabilitãţile şi termenele de realizare ale acestora pentru fiecare membru în procesul de recrutare şi selecţie.
(5) Din comisia de examinare sau din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele persoane care sunt soţi, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
(6) O persoanã nu poate fi membru decât al uneia dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.
(7) Fiecare membru al comisiei de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor semneazã dupã numirea ca membru o declaraţie pe propria rãspundere în care precizeazã cã:
a) nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (5);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrãrilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(8) Membrii comisiei de organizare a concursului, ai comisiei de examinare şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi retribuiţi pentru munca depusã, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângã Ministerul Justiţiei a unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii.
ART. 7
(1) Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, verificã cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 3 alin. (1), şi respinge cererile de înscriere candidaţilor care nu îndeplinesc toate condiţiile pentru a putea participa la concurs;
b) îndeplineşte atribuţiile specifice în legãturã cu organizarea şi desfãşurarea concursului;
c) asigurã afişarea rezultatelor verificãrii dosarelor candidaţilor;
d) asigurã afişarea rezultatelor probei de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
(2) Comisia de examinare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
b) noteazã pentru fiecare candidat interviul;
c) transmite în scris Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei, rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei de concurs;
b) transmite, prin secretariatul comisiei, Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(4) Secretariatul comisiei de examinare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de examinare întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecãrei sesiuni de lucru a comisiei;
c) asigurã transmiterea rezultatelor concursului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
(5) Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzãtor atribuţiile prevãzute la alin. (4) lit. b) şi c).
ART. 8
(1) Tematica pentru probele de concurs se propune de cãtre conducãtorii compartimentelor în care existã posturi vacante scoase la concurs, în acord cu specificaţiile posturilor vacante, şi se prezintã spre aprobare ministrului justiţiei de cãtre Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Examinarea candidaţilor se va face prin susţinerea unui interviu, în funcţie de cerinţele generale ale postului pentru care se candideazã şi, dacã este cazul, a unei probe practice. Probele de concurs care se vor susţine se precizeazã în anunţul de concurs şi se aprobã prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 9
(1) Strategia şi planul de interviu vor conţine elemente care sã se evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilitãţile de comunicare;
b) factorii care motiveazã sau demotiveazã candidatul;
c) gândirea sinteticã;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de crizã;
f) cunoştinţele impuse de post;
g) abilitãţile şi competenţele impuse de post (extrase din caracterul sarcinilor de îndeplinit);
h) aptitudinile impuse de post (extrase din analiza sferei relaţionale).
(2) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã audio. În acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la concurs, candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrãrii interviului, urmând ca aceastã înregistrare sã fie pusã la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacã este cazul.
(3) Planul interviului se afişeazã pe uşa sãlii de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei dupã încheierea interviului.
(4) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba interviului dacã obţin minimum nota 5.
(5) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se depune la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(6) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevãzut la alin. (5).
ART. 10
(1) În funcţie de condiţiile specifice de concurs, candidaţii pot susţine o probã suplimentarã, aplicaţie practicã.
(2) Au dreptul de a susţine proba practicã doar acei candidaţi care au fost declaraţi admişi la proba interviului.
(3) Proba practicã se susţine în termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevãzut la art. 9 alin. (5) sau de la afişarea rezultatelor contestaţiilor.
(4) Criteriile de evaluare şi modul de notare a candidaţilor la proba practicã se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(5) Rezultatele la proba practicã se afişeazã în termen de maximum 24 de ore de la data susţinerii probei.
(6) Pentru a fi declaraţi admişi la proba practicã, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 5.
(7) Rezultatele obţinute la proba practicã pot fi contestate numai în cazul în care sunt materializate pe hârtie ori pe un alt suport stabil de stocare a datelor.
(8) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba practicã pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei, în termen de 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(9) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevãzut la alin. (8).
ART. 11
(1) Aprecierea notei pentru interviu şi, dacã este cazul, pentru proba practicã se face pe baza unui punctaj stabilit de toţi membrii comisiei de examinare.
(2) Baremul de corectare corespunzãtor probei practice şi modul de notare a etapelor interviului se afişeazã pe uşa fiecãrei sãli de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei dupã încheierea fiecãrei probe de concurs.
(3) Notele acordate se trec în litere şi cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filã de comisia de examinare.
(4) Nota finalã a fiecãrei probe de concurs este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
(5) Nota finalã a concursului este media aritmeticã a probelor de concurs.
(6) Media generalã (nota) de promovare a concursului este cel puţin 5.
ART. 12
(1) Admiterea candidaţilor reuşiţi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a notelor finale obţinute, în funcţie de posturile vacante pentru care fiecare candidat s-a înscris.
(2) Dacã notele obţinute sunt egale, se organizeazã un interviu suplimentar în faţa aceleiaşi comisii de concurs, având drept scop departajarea candidaţilor.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 13
(1) Comisia de examinare, în termen de cel mult 5 zile de la data finalizãrii concursului, predã întregul material de concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(2) Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
ART. 14
(1) Candidatul admis trebuie sã se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişãrii rezultatelor finale. În cazul în care candidatul admis nu poate respecta termenul menţionat, acesta înainteazã o cerere motivatã, în scris, directorului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, în care prezintã motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post.
(2) Contractul de muncã se încheie pe perioada absenţei titularului postului temporar vacant.
(3) În cazul neprezentãrii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând sã se comunice urmãtoarei persoane, declaratã reuşitã la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
ART. 15
Fişele interviului şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 16
Nerespectarea prevederilor regulamentului de concurs de cãtre comisiile prevãzute la art. 6 alin. (1) constituie faptã de naturã a atrage rãspunderea disciplinarã a persoanei vinovate. Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a responsabilitãţilor stabilite de preşedinţii comisiilor menţionate la art. 6 alin. (1) atrage neplata sau reducerea corespunzãtoare a indemnizaţiei plãtite pentru participarea în aceste comisii.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016