Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.788 din 1 august 2022  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a contestaţiilor prevăzute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) şi art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.788 din 1 august 2022 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a contestaţiilor prevăzute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) şi art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 787 din 9 august 2022
    Având în vedere prevederile:
    - art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    – art. 14 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.329/2022 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi,

    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, al prevederilor art. 5 alin. (4) şi art. 366 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a contestaţiilor prevăzute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) şi art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 937 din 28 noiembrie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    În înţelesul prezentei proceduri, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) autoritatea emitentă este structura emitentă a deciziei contestate, prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv autoritatea vamală teritorială competentă pentru autorizare, astfel cum este aceasta definită la art. 1 lit. d) din anexa la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.329/2022 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi;
    b) direcţia de specialitate este direcţia cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor."

    2. La articolul 3, alineatele (2)-(5), (7) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Contestaţia se depune la sediul autorităţii emitente, în termenul prevăzut la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, sub sancţiunea decăderii.
(3) Autoritatea emitentă, la primirea acesteia, va întocmi dosarul contestaţiei, precum şi o notă în care va prezenta informaţii privind cauza supusă analizei şi punctul său de vedere referitor la acea cauză şi le va transmite, în termen de 7 zile de la primirea contestaţiei, direcţiei de specialitate în vederea soluţionării.
(4) Dosarul contestaţiei va cuprinde: contestaţia, în original, ce trebuie să poarte semnătura persoanei îndreptăţite, împuternicire avocaţială/procură/mandat, în original sau în copie legalizată, după caz, actul prin care se desemnează administratorul special/ administratorul judiciar/lichidatorul, decizia atacată şi documentele care au stat la baza emiterii acesteia, în copie, inclusiv referatul/nota întocmit(ă) de structura competentă din cadrul autorităţii emitente prin care s-a propus luarea măsurii din decizia atacată, dovada comunicării deciziei şi orice alte documente care au legătură cu cauza supusă soluţionării existente la nivelul autorităţii emitente şi/sau depuse de contestator.
(5) În cazul în care contestaţia este depusă direct la direcţia de specialitate, aceasta o va transmite autorităţii emitente, în vederea constituirii dosarului contestaţiei, a verificării condiţiilor procedurale, precum şi a întocmirii notei cu punctul de vedere privind cauza supusă analizei. Asupra acestui fapt va fi informat şi contestatorul.
    (...)
(7) Nota se aprobă de către conducătorul autorităţii emitente.
    (...)
(9) În situaţia depunerii prin poştă a contestaţiei, autoritatea emitentă este obligată să anexeze la dosarul contestaţiei plicul prin care a fost transmisă contestaţia."

    3. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Pentru lămurirea cauzelor, direcţia de specialitate poate solicita puncte de vedere altor direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Autorităţii Vamale Române sau altor instituţii competente să se pronunţe în cauzele respective, care vor răspunde cu celeritate, astfel încât să nu se înregistreze întârzieri în soluţionarea contestaţiei."

    4. La articolul 9, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Direcţia de specialitate va ţine evidenţa deciziilor într-un registru, din care să rezulte numărul atribuit deciziei de soluţionare, numărul de înregistrare al contestaţiei la Ministerul Finanţelor la direcţia de specialitate, identitatea contestatorului, precum şi soluţia adoptată."

    5. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Decizia de soluţionare a contestaţiei se transmite autorităţii emitente.
    (2) Autoritatea emitentă va comunica contestatorului decizia de soluţionare a contestaţiei prin modalităţile de comunicare a actului administrativ prevăzute de art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Codul de procedură fiscală).
    (3) După comunicarea deciziilor de soluţionare a contestaţiilor către operatorii economici contestatori, autoritatea emitentă va actualiza baza de date NSEA Autorizări."

    6. Articolul 14 se abrogă la data abrogării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, conform art. 3 alin. (4) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.329/2022.


    ART. II
    Dosarele contestaţiilor primite de direcţia de specialitate de la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, respectiv de la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau de la birourile vamale de interior şi/sau frontieră, întocmite de acestea în perioada tranzitorie prevăzută la art. 4 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.329/2022, se soluţionează potrivit procedurii în vigoare la data depunerii lor.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 1 august 2022.
    Nr. 1.788.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016