Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.765 din 15 martie 2011  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.765 din 15 martie 2011 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 21 martie 2011

    În temeiul:
    - <>art. 6 şi <>art. 7 alin. (1) pct. 5^1 din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>art. 5 alin. (2) şi <>art. 37 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, pentru aplicarea unitarã a prevederilor:
    a) <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a <>Legii nr. 571/2003;
    c) <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi legislaţiei subsecvente acestuia;
    d) legislaţiei care intrã în sfera de aplicare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (2) Comisia fiscalã centralã soluţioneazã conflictele de competenţã apãrute între organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun.
    (3) Comisia fiscalã centralã are componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei fiscale centrale, prevãzut în anexa nr. 2.
    ART. 3
    (1) Documentele aferente lucrãrilor Comisiei de proceduri fiscale, arhivate în original de cãtre Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, vor fi predate în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, în baza unui proces-verbal de predare-primire, direcţiei care asigurã secretariatul Comisiei fiscale centrale.
    (2) Sesizãrile adresate Comisiei de proceduri fiscale care intrã în sfera de competenţã a Comisiei fiscale centrale conform art. 1 şi nesoluţionate pânã la data abrogãrii <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor fi dezbãtute în cadrul Comisiei fiscale centrale, dupã ce în prealabil au fost analizate în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevãzute în <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.995/2007 privind constituirea Comisiei de proceduri fiscale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 4
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 183/2010 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 99 din 12 februarie 2010, şi <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.995/2007 privind constituirea Comisiei de proceduri fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 26 octombrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 5
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 15 martie 2011.
    Nr. 1.765.

    ANEXA 1
                                   COMPONENŢA
                           Comisiei fiscale centrale


 ┌───┬───────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
 │Nr.│ Funcţia şi domeniul │ Statutul în │
 │crt│ │Comisia fiscalã centralã│
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │1 │Secretar de stat cu atribuţii în domeniul │Preşedinte - membru │
 │ │politicii şi legislaţiei fiscale │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │2 │Director general al Direcţiei generale │Vicepreşedinte - membru │
 │ │legislaţie Cod fiscal din cadrul Ministerului │ │
 │ │Finanţelor Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │3 │Director general al Direcţiei generale juridice│membru │
 │ │din cadrul Ministerului Finanţelor Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │4 │Director al Direcţiei legislaţie impozite │membru │
 │ │directe din cadrul Ministerului Finanţelor │ │
 │ │Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │5 │Director al Direcţiei de legislaţie în domeniul│membru │
 │ │TVA din cadrul Ministerului Finanţelor Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │6 │Director al Direcţiei de legislaţie în domeniul│membru │
 │ │accizelor din cadrul Ministerului Finanţelor │ │
 │ │Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │7 │Director al Direcţiei de politici şi legislaţie│membru │
 │ │în domeniile vamal şi nefiscal din cadrul │ │
 │ │Ministerului Finanţelor Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │8 │Director al Direcţiei legislaţie Cod de │membru │
 │ │procedurã fiscalã din cadrul Ministerului │ │
 │ │Finanţelor Publice │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │9 │Director al Direcţiei generale de metodologii │membru │
 │ │fiscale, îndrumare şi asistenţã a │ │
 │ │contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale │ │
 │ │de Administrare Fiscalã │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │10*│Reprezentant al Asociaţiei Comunelor din │membru │
 │ │România │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │11*│Reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România│membru │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │12*│Reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din │membru │
 │ │România │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │13*│Reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor│membru │
 │ │Judeţene din România │ │
 ├───┼───────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │14*│Reprezentant al Ministerului Administraţiei şi │membru │
 │ │Internelor │ │
 └───┴───────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘


-----
    * Numai în cazul în care se dezbat conflictele de competenţã privind bugetele locale.



    ANEXA 2

                                   REGULAMENT
            de organizare şi funcţionare a Comisiei fiscale centrale

    I. Prevederi generale
    ART. 1
    Aplicarea unitarã a legislaţiei prevãzute la <>art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.765/2011 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, denumit în continuare ordin, precum şi soluţionarea conflictelor de competenţã apãrute între organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun se realizeazã prin intermediul Comisiei fiscale centrale, denumitã în continuare comisie, structurã interdepartamentalã care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 2
    Comisia emite decizii pentru:
    a) problemele în legãturã cu legislaţia prevãzutã la art. 1 din ordin, inclusiv prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã, în vederea eliminãrii interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei;
    b) problemele ce privesc conflictele de competenţã apãrute între organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun.
    ART. 3
    (1) Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, sub semnãtura preşedintelui acesteia, selecteazã problematica ce intrã în sfera de competenţã a comisiei şi o propun spre dezbatere.
    (2) Documentaţia necesarã sesizãrii comisiei se înainteazã de cãtre direcţiile prevãzute la alin. (1) şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã cãtre Secretariatul tehnic din cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    II. Organizarea şedinţelor de lucru ale comisiei
    ART. 4
    (1) Comisia funcţioneazã în prezenţa tuturor membrilor acesteia, care au dreptul la un singur vot. În cazul absenţei unuia dintre membri, la lucrãrile comisiei va participa persoana desemnatã în scris de acesta, persoanã care provine din structura coordonatã de membrul titular, care îi va prelua atribuţiile şi dreptul de vot şi care nu are calitatea de membru titular.
    (2) Comisia este coordonatã de preşedintele acesteia.
    (3) În cazul absenţei preşedintelui comisiei, atribuţiile acestuia sunt exercitate de cãtre vicepreşedinte. În situaţia în care atât preşedintele, cât şi vicepreşedintele absenteazã de la lucrãrile comisiei, preşedintele va desemna în scris un preşedinte de şedinţã, din rândul membrilor titulari prezenţi la şedinţã.
    (4) La lucrãrile comisiei vor participa în calitate de invitaţi permanenţi, cu rol consultativ, directorul Direcţiei de legislaţie şi reglementãri contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, directorul general al Direcţiei generale de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, directorul general al Direcţiei generale coordonare inspecţie fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, directorul general al Direcţiei generale de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi directorul general al Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (5) În funcţie de problematica înscrisã pe ordinea de zi, la lucrãrile comisiei pot fi invitaţi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, din cadrul aparatului central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau alte persoane care pot oferi informaţii relevante pentru soluţionarea problematicii care face obiectul analizei.
    (6) În cazul în care comisia este sesizatã în legãturã cu soluţionarea unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, Secretariatul tehnic al comisiei va solicita Asociaţiei Comunelor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Municipiilor din România, Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România şi Ministerului Administraţiei şi Internelor desemnarea unui reprezentant care sã participe la lucrãrile comisiei, în funcţie de problematica înscrisã pe ordinea de zi.
    ART. 5
    (1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute la art. 4.
    (2) Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis.
    (3) Comisia analizeazã notele de prezentare, precum şi documentaţia aferentã şi adoptã, prin decizii, soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, respinge soluţiile propuse. Oricare dintre membrii comisiei îşi poate motiva, în scris, votul exprimat.
    (4) Prevederile alin. (3) sunt aplicabile şi deciziilor de soluţionare a conflictelor de competenţã.
    (5) Deciziile se adoptã dacã cel puţin jumãtate plus unu dintre membrii comisiei voteazã pentru soluţia propusã.
    (6) În caz de paritate de voturi, votul preşedintelui comisiei este decisiv.
    (7) Deciziile prevãzute la alin. (3) se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (8) Deciziile prevãzute la alin. (4) se comunicã organelor fiscale aflate în conflict, precum şi contribuabilului, dacã este cazul, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (9) În situaţia în care comisia, în urma analizei punctelor supuse dezbaterii, constatã cã problematica nu se încadreazã în dispoziţiile art. 2, poate lua urmãtoarele mãsuri:
    a) emiterea unei decizii prin care se soluţioneazã anumite probleme punctuale aflate în competenţa mai multor direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. De asemenea, comisia emite decizii în situaţia în care Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã prezintã opinii divergente cu privire la interpretarea legislaţiei fiscale faţã de opiniile direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
    b) restituirea problematicii cu care a fost învestitã, atunci când constatã cã aceasta intrã în competenţa exclusivã a unei direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (10) Deciziile emise potrivit alin. (8) şi alin. (9) lit. a) nu se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice şi nu se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind însã obligatorii pentru structurile din subordinea Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 6
    În cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal se organizeazã la nivel de compartiment Secretariatul tehnic al comisiei.
    ART. 7
    (1) Secretariatul tehnic al comisiei va ţine un registru în care se vor înregistra cronologic toate solicitãrile de înscriere pe ordinea de zi a comisiei a problematicilor propuse de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
    (2) La solicitarea direcţiilor de specialitate care au propus spre dezbatere o anumitã tematicã, Secretariatul tehnic al comisiei va proceda la retragerea acesteia de pe ordinea de zi, fãrã nicio altã formalitate.
    (3) În situaţia în care Secretariatul tehnic al comisiei, în urma verificãrii documentaţiei, constatã nerespectarea procedurii de sesizare cu privire la competenţa sesizãrii şi/sau existenţa opiniilor divergente, va restitui documentaţia direcţiei de specialitate care a propus înscrierea problematicii pe ordinea de zi a comisiei, cu solicitarea refacerii acesteia şi a retransmiterii ulterioare, dupã caz.
    (4) Dupã înregistrarea solicitãrilor, Secretariatul tehnic al comisiei întocmeşte pentru fiecare problematicã propusã o notã de prezentare, care are la bazã notele de fundamentare elaborate de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi din cadrul aparatului central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care au sesizat comisia.
    (5) Nota de prezentare trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele elemente, fãrã a se limita la acestea:
    a) fundamentarea în fapt şi în drept a problematicii cu care este sesizatã comisia;
    b) prezentarea opiniilor divergente care au determinat sesizarea comisiei;
    c) soluţiile propuse de direcţiile de specialitate aflate în divergenţã;
    d) menţiuni cu privire la jurisprudenţa relevantã referitoare la problematica în discuţie, dupã caz.
    (6) Pe baza propunerilor primite se întocmeşte ordinea de zi. Înscrierea punctelor pe ordinea de zi se face în funcţie de vechimea solicitãrilor sau, dupã caz, în funcţie de importanţa problematicii.
    (7) Ordinea de zi a comisiei, la care se anexeazã notele de prezentare, se înainteazã de cãtre Secretariatul tehnic al comisiei preşedintelui şi se supune aprobãrii acestuia.
    (8) Comisia dezbate punctele aflate pe ordinea de zi, cu respectarea succesiunii prevãzute la alin. (6) teza a doua. Prin excepţie, membrii comisiei pot vota, în condiţiile art. 5 alin. (2), dezbaterea anumitor puncte înscrise pe ordinea de zi cu prioritate.
    (9) Separat de registrul prevãzut la alin. (1), Secretariatul tehnic al comisiei va ţine şi un registru pentru deciziile comisiei, în care se vor consemna:
    a) data şedinţei;
    b) participanţii (nominal);
    c) ordinea de zi;
    d) modul de votare a deciziei, fãrã nominalizarea votului exprimat de fiecare membru al comisiei;
    e) numãrul atribuit deciziei.
    (10) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, Secretariatul tehnic al comisiei distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor notele de prezentare a problematicilor supuse dezbaterii.
    (11) Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redacteazã prin grija Secretariatului tehnic al acesteia, consemnându-se îndeplinirea formalitãţilor de convocare, data şi locul şedinţei, dezbaterile în rezumat, precum şi hotãrârile luate, urmând a fi semnat de cãtre toţi membrii comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi/participante la dezbateri.
    (12) În termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data şedinţei, Secretariatul tehnic al comisiei, pe baza hotãrârilor consemnate în procesul-verbal, elaboreazã proiectul deciziei, pe care îl înainteazã în vederea semnãrii membrilor comisiei participanţi la dezbateri.
    (13) În cazul reprezentanţilor prevãzuţi la art. 4 alin. (6), însuşirea procesului-verbal şi a deciziei se poate face şi prin corespondenţã.
    (14) Secretariatul tehnic al comisiei elaboreazã proiectul ordinului pentru aprobarea deciziei comisiei, pe care îl înainteazã spre aprobare ministrului finanţelor publice, sub semnãtura preşedintelui comisiei şi cu avizul favorabil al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Ordinul se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (15) Deciziile prin care se soluţioneazã conflictele de competenţã se semneazã de preşedintele comisiei.
    ART. 8
    (1) Deciziile de aplicare unitarã ale comisiei nu au impact asupra actelor administrative fiscale rãmase definitive şi irevocabile în sistemul cãilor de atac şi nu au valoare de date suplimentare în sensul <>art. 105 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ avut în vedere la soluţionarea fiecãrei speţe.

                                     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016