Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.751 din 14 noiembrie 2012  privind legitimatiile de verificare fiscala    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 1.751 din 14 noiembrie 2012 privind legitimatiile de verificare fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE-AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 21 noiembrie 2012
    În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 105 alin. (7) şi art. 109^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
    Pentru desfăşurarea verificării fiscale şi a inspecţiei fiscale parţiale privind obligaţia de stabilire, reţinere şi plată a impozitului pe venit asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, pe întregul teritoriu al ţării, potrivit titlului VII "Inspecţia fiscală" al Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se vor elibera legitimaţii de verificare fiscală personalului cu atribuţii de verificare fiscală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Personalul cu atribuţii de verificare fiscală cuprinde inspectorii din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, desemnaţi de conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală să efectueze verificarea fiscală.
    ART. 3
    (1) Legitimaţiile de verificare fiscală prevăzute la art. 1 atestă împuternicirea specială a titularului în faţa contribuabilului, ce implică exerciţiul autorităţii de stat, acordată pe timpul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, potrivit titlului VII "Inspecţia fiscală" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Legitimaţia de verificare fiscală este valabilă numai însoţită de ordinul de serviciu semnat de conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală.
    ART. 4
    (1) Legitimaţiile de verificare fiscală au regim special, sunt nominale şi se distribuie de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
    (2) Numerotarea legitimaţiilor de verificare fiscală se face de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin repartizarea unei plaje de numere structurii cu atribuţii de verificare fiscală din cadrul aparatului propriu, conform anexei nr. 2.
    (3) Legitimaţiile de verificare fiscală vor fi semnate de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru structurile cu atribuţii de verificare fiscală din aparatul propriu.
    (4) Distribuirea legitimaţiilor de verificare fiscală se efectuează de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pe baza solicitărilor structurii cu atribuţii de verificare fiscală.
    (5) Eliberarea legitimaţiilor de verificare fiscală se face de către conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală, pentru persoanele din subordine, pe baza unei evidenţe nominale. Modelul evidenţei nominale este prevăzut în anexa nr. 3.
    (6) Pierderea sau furtul legitimaţiei de verificare fiscală se publică în presă şi se anunţă direcţiei emitente în termen de 48 de ore.
    (7) La data încetării activităţii, titularul legitimaţiei de verificare fiscală va depune legitimaţia la organul fiscal emitent, în vederea anulării şi consemnării în evidenţa nominală prevăzută la alin. (5).
    ART. 5
    Direcţia verificări fiscale va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 8
    Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Agenţiei Naţionale
                de Administrare Fiscală,
                       Şerban Pop

    Bucureşti, 14 noiembrie 2012.
    Nr. 1.751.

    ANEXA 1

    Modelul legitimaţiei de verificare fiscală

    ----------
    NOTĂ(CTCE)
    Modelul legitimaţiei de verificare fiscală se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 782 din 21 noiembrie 2012 la pagina 14 (a se vedea imaginea asociată).

    Portmoneu
    INSIGNA Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

    ---------
    NOTĂ(CTCE)
    Modelul portmoneului şi al insignei se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 782 din 21 noiembrie 2012 la pagina 14 (a se vedea imaginea asociată).

    DESCRIEREA
    legitimaţiei de verificare fiscală

    1. Descrierea legitimaţiei:
    a) dimensiuni 90 mm/70 mm;
    b) carton grosime 1 mm;
    c) culori: roşu, galben, albastru sidefat (BT 32), negru, alb.
    2. Ambalare individuală în portmoneu de piele, dimensiune 115 mm/90 mm.
    3. Legitimaţia de verificare fiscală se compune din "Faţă" şi "Verso".
    4. Avizarea se efectuează pentru anul calendaristic în curs.
    5. Avizarea se efectuează prin aplicarea ştampilei structurii cu atribuţii de verificare fiscală emitent şi semnarea de către conducătorul activităţii de verificare fiscală.

    DESCRIEREA
    insignei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

    Descrierea insignei:
    a) dimensiuni: 62 x 51 mm, grosime 2 mm
    b) insignă turnată din zamac; şlefuită, vibrofinisată, nichelată, aurită, pictată manual, o faţă.
    Faţă:
    Stema României.
    Înscris:
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    A.N.A.F.
    c) culori: auriu, roşu, galben, albastru sidefat (BT 32), albastru deschis (BC 5) şi alveola de protecţie

    ANEXA 2

                     REPARTIZAREA
                plajei de numere pentru
           legitimaţiile de verificare fiscală

 ┌───────────────────────────┬────────────────┬──────────────────┐
 │ Unitatea │Plaja de început│ Plaja de sfârşit │
 ├───────────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
 │Direcţia verificări fiscale│ 00001 │00100 │
 └───────────────────────────┴────────────────┴──────────────────┘


    ANEXA 3

                       Evidenţa nominală a
             legitimaţiilor de verificare fiscală

    I. Modelul şi conţinutul situaţiei nominale

    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia verificări fiscale ..............
    Nr. ............... zz.ll.aa

                     SITUAŢIA NOMINALĂ
        privind legitimaţiile de verificare fiscală


 ┌────┬─────────────────┬────────┬─────┬─────────────┬────────────────┬─────────────────┐
 │Nr. │Numele, prenumele│ Codul │Marca│ Numărul │ Eliberarea │Predarea/Anularea│
 │crt.│ şi funcţia │numeric │ │legitimaţiei │ legitimaţiei │ legitimaţiei │
 │ │ titularului │personal│ │de verificare├──────┬─────────┼─────┬───────────┤
 │ │ legitimaţiei │ │ │fiscală *1) │Data │Semnătura│Data │Semnătura │
 ├────┼─────────────────┼────────┼─────┼─────────────┼──────┼─────────┼─────┼───────────┤
 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
 ├────┼─────────────────┼────────┼─────┼─────────────┼──────┼─────────┼─────┼───────────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────────┼────────┼─────┼─────────────┼──────┼─────────┼─────┼───────────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴─────────────────┴────────┴─────┴─────────────┴──────┴─────────┴─────┴───────────┘
  *1) Se completează, în ordinea emiterii, numărul din plaja de numere acordate,
  conform anexei nr. 2 la ordin.


    II. Modalitatea de completare
    1. Conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală care conduce evidenţa nominală va completa un rând în situaţie pentru fiecare legitimaţie de verificare fiscală, respectiv coloanele 1-6. Titularul legitimaţiei va semna pentru primire în coloana 7.
    2. La predarea sau anularea legitimaţiei de verificare fiscală, conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală va completa, în continuare, în coloana 8, iar titularul legitimaţiei va semna pentru predare/anulare în coloana 9.
    III. Caracteristici de tipărire şi arhivare
    1. Se tipăreşte faţă/verso cu ajutorul tehnicii de calcul.
    2. Se întocmeşte într-un singur exemplar de către unitatea fiscală emitentă.
    3. Se înregistrează în evidenţa unităţii fiscale emitente.
    4. Se îndosariază în volume de 50 de file.
    5. Se arhivează la unitatea fiscală emitentă.

                       -------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice