Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.746 din 16 decembrie 2008  pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.746 din 16 decembrie 2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 22 decembrie 2008

În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", cod MEF: 14.13.01.02, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 4
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Decontul de taxã pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 1 se utilizeazã începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii decembrie 2008.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Daniel Chiţoiu

Bucureşti, 16 decembrie 2008.
Nr. 1.746.


ANEXA 1



┌─────┐
│SIGLA│
│ANAF │
└─────┘ DECONT 300
DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ

Perioada de raportare (luna/trimestru/
semestru/an) ┌────────────────────┐
└────────────────────┘
Anul ┌────────┐
└────────┘

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cod de identificare fiscalã RO |_|_|_|_|_||_|_|_|_|_| │
│Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────┐│
│ └─────────────────────────────────────────────────────┘│
│Domiciliu fiscal │
│Judeţ ┌─────┐ Localitate ┌──────┐ Strada ┌────┐ Numãr ┌──┐ Bloc ┌─┐ Scara ┌──┐│
│ └─────┘ └──────┘ └────┘ └──┘ └─┘ └──┘│
│Ap. ┌─┐ Cod poştal ┌──┐ Sector ┌─┐ Telefon ┌────────┐ Fax ┌───┐ E-mail ┌─────┐│
│ └-┘ └──┘ └─┘ └────────┘ └───┘ └─────┘│
│Banca ┌────────────────────────────────────┐ Cont ┌──────────────────────────┐│
│ └────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────┘│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
PRO RATA DE REDUCERE % |_|_|_|_|_|

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ COLECTATĂ │ - lei - │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┼─────────┤
│Nr. │Denumire indicatori │ Valoare │ TVA │
│crt.│ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ COMERŢ INTRACOMUNITAR ŞI ÎN AFARA UE │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│1 │Livrãri intracomunitare de bunuri, scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│2 │Regularizãri livrãri intracomunitare scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│3 │Livrãri de bunuri sau prestãri de servicii pentru│ │░░░░░░░░░│
│ │care locul livrãrii/locul prestãrii este în afara│ │░░░░░░░░░│
│ │României (în UE sau în afara UE), precum şi │ │░░░░░░░░░│
│ │livrãri intracomunitare de bunuri, scutite │ │░░░░░░░░░│
│ │conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din │ │░░░░░░░░░│
│ │Codul fiscal │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│4 │Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│4.1 │Achiziţii intracomunitare pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), iar furnizorul este înregistrat în │ │ │
│ │scopuri de TVA în statul membru din care a avut │ │ │
│ │loc livrarea intracomunitarã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│5 │Regularizãri privind achizţiile intracomunitare │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│6 │Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din România este obligat la plata │ │ │
│ │TVA (taxare inversã), cu excepţia celor de la │ │ │
│ │rd. 4 şi 5 │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ LIVRĂRI DE BUNURI/PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI EXPORTURI │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│7 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii │ │ │
│ │taxabile cu cota 19% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│8 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii │ │ │
│ │taxabile cu cota 9% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│9 │Livrãri de bunuri taxabile cu cota 5% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│10 │Bunuri şi servicii achiziţionate supuse mãsurilor│ │ │
│ │de simplificare pentru care beneficiarul este │ │ │
│ │obligat la plata TVA (taxare inversã) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│11 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii scutite│ │░░░░░░░░░│
│ │cu drept de deducere, cu excepţia celor de la │ │░░░░░░░░░│
│ │rd. 1-3, şi operaţiuni supuse mãsurilor de │ │░░░░░░░░░│
│ │simplificare │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│12 │Livrãri de bunuri şi prestãri de servicii scutite│ │░░░░░░░░░│
│ │fãrã drept de deducere │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│13 │Regularizãri taxã colectatã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│14 │TOTAL TAXĂ COLECTATĂ (sumã de la rd. 1 pânã la │ │ │
│ │rd. 13, cu excepţia celor de la rd. 4.1) │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ DEDUCTIBILĂ │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│Nr. │Denumire indicatori │ Valoare │ TVA │
│crt.│ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZIŢII DE BUNURI SERVICII │
│IMPOZABILE ÎN ROMÂNIA │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│15 │Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumpãrãtorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversã), din care: │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│15.1│Achiziţii intracomunitare pentru care cumpãrãto- │ │ │
│ │rul este obligat la plata TVA (taxare inversã), │ │ │
│ │iar furnizorul este înregistrat în scopuri de │ │ │
│ │TVA în statul membru din care a avut loc livrarea│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│16 │Regularizãri privind achiziţiile intracomunitare │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│17 │Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din România este obligat la plata │ │ │
│ │TVA (taxare inversã), cu excepţia celor de la │ │ │
│ │rd. 15 şi 16 │ │ │
├────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│ACHIZIŢII DE BUNURI/SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII │
│INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE │
├────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│18 │Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota │ │ │
│ │de 19% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│19 │Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota │ │ │
│ │de 9% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│20 │Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota │ │ │
│ │de 5% │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│21 │Achiziţii de bunuri şi servicii scutite de taxã │ │░░░░░░░░░│
│ │sau neimpozabile │ │░░░░░░░░░│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│22 │TOTAL TAXĂ DEDUCTIBILĂ (sumã de la rd. 15 pânã la│ │ │
│ │rd. 20, cu excepţia celor de la rd. 15.1) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│23 │SUB-TOTAL TAXĂ DEDUSĂ CONFORM ART. 145 SAU 147 │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│24 │TVA efectiv restituitã cumpãrãtorilor strãini, │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │inclusiv comisionul unitãţilor autorizate │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│25 │Regularizãri taxã dedusã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│26 │Ajustãri la finele anului conform pro-rata/ │░░░░░░░░░░░░░│ │
│ │ajustãri pentru bunurile de capital │░░░░░░░░░░░░░│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│27 │TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd. 23+rd. 24+rd. 25+rd. 26) │░░░░░░░░░░░░░│ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ REGULARIZĂRI CONFORM ART. 147^3 DIN codul fiscal │ - lei - │
├────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Nr. │Denumire indicatori │ TVA │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┬─────────────┼─────────┤
│28 │Suma negativã a TVA în perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.27-rd. 14) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│29 │Taxa de platã în perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.14-rd.27) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│30 │Soldul TVA de platã din decontul perioadei │ │ │
│ │fiscale precedente (rd.34 din decontul perioadei │ │ │
│ │fiscale precedente) neachitatã pânã la data │ │ │
│ │depunerii decontului de TVA │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│31 │TVA de platã cumulat (rd.29+rd.30) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│32 │Soldul sumei negative a TVA reportate din │ │ │
│ │perioada precedentã pentru care nu s-a solicitat │ │ │
│ │rambursare (rd.35 din decontul perioadei │ │ │
│ │fiscale precedente) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│33 │Suma negativã a TVA cumulate (rd.28+rd.32) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│34 │Sold TVA de platã la sfârşitul perioadei de │ │ │
│ │raportare (rd.31-rd.33) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│35 │Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul │ │ │
│ │perioadei de raportare (rd.33-rd.31) │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘

Cod CAEN al activitãţii preponderente efectiv desfãşurate ┌─────────────┐
în perioada de raportare: └─────────────┘

Solicitaţi rambursarea soldului
sumei negative de TVA? [] DA Nr. de evidenţã a plãţii:┌───────┐
[] NU └───────┘

Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţã şi produce efectele
juridice ale înştiinţari de platã de la data depunerii acesteia, în
condiţiile legii.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele
din aceastã declaraţie sunt corecte şi complete.


Nume, prenume ┌─────────────────────┐ ┌──────────────────┐
└─────────────────────┘ Semnãtura │ │
Funcţie ┌─────────────────────┐ şi ştampila └──────────────────┘
└─────────────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Loc rezervat organului fiscal
Nr. de înregistrare: ┌─────────┐ Data: ┌───┐
└─────────┘ └───┘
Numãr de operator de date cu caracter personal 1067
Cod MEF: 14.13.01.02




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului (300)
"Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se completeazã de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform <>art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal.
Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilã, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bazã de contract de asociere în participaţiune declarã inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adãugatã rezultate din astfel de operaţiuni.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune la organul fiscal competent, la urmãtoarele termene:
a) lunar, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este luna calendaristicã, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
b) trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
c) semestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;
d) anual, pânã la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poştã, prin scrisoare recomandatã;
- prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor de cãtre contribuabilii eligibili, conform reglementãrilor de utilizare a serviciului;
- prin Sistemul electronic naţional (SEN), de cãtre marii contribuabili.
Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat conform legii.
Formularul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã.
Formatul electronic al formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţie gratuit persoanelor impozabile de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro
Direct pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ATENŢIE! Nu se înscriu în decont:
- taxa pe valoarea adãugatã din facturile de executare silitã, de cãtre persoanele abilitate prin lege sã efectueze vânzarea bunurilor supuse executãrii silite;
- diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã de platã constatate de organele de inspecţie fiscalã, pentru care nu este reglementatã includerea în decont;
- documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpãrãri sau vânzãri, constatate de organele de inspecţie fiscalã;
- taxa pe valoarea adãugatã pentru care se aflã în derulare o înlesnire la platã.
Completarea formularului se face astfel:
Perioada de raportare
"Perioada de raportare" poate fi luna calendaristicã, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condiţiile art. 156^1 din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Se înscrie cu cifre arabe numãrul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
Anul pentru care se completeazã declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2008).
Secţiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscalã" se completeazã astfel:
- contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entitãţi fãrã personalitate juridicã înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în strãinãtate, înscriu codul unic de înregistrare;
- contribuabilii persoane fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- contribuabilii persoane fizice, cu excepţia persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau care exercitã profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;
- contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã în România, potrivit art. 153 din acelaşi act normativ, înscriu codul de înregistrare fiscalã.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoanã impozabilã stabilitã în strãinãtate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire" se completeazã cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entitãţii fãrã personalitate juridicã ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, dupã caz.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscalã a reprezentãrii (denumirea persoanei impozabile stabilite în strãinãtate, reprezentatã fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii).
Caseta "Domiciliul fiscal" se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al contribuabilului.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Domiciliul fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.
În rubrica "Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinatã potrivit art. 147 din Codul fiscal.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã colectatã"
Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri cu cod T, efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare de cumpãrãtorul revânzãtor, prevãzute la art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic şi inclusiv sumele din facturile primite pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãrile intracomunitare de bunuri scutite. Se înscriu, de asemenea, reducerile de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care a intervenit exigibilitatea pentru livrãrile intracomunitare respective.
Rândul 2 - se înscriu regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate la rd. 1 din decont în alt trimestru, precum: modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrãrii intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii care nu sunt impozabile în România pentru cã nu au locul livrãrii/prestãrii stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrãrii/prestãrii sau a livrãrii intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea taxei, orice alte evenimente menite sã conducã la modificarea datelor declarate iniţial şi inclusiv sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite.
Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic şi inclusiv sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri. Se înscriu, de asemenea, reducerile de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care a intervenit exigibilitatea pentru achiziţiile intracomunitare respective.
Rândul 5 - se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri a cãror exigibilitate a intervenit în alt trimestru, dar respectiva achiziţie nu a fost declaratã, regularizãrile privind achiziţiile intracomunitare declarate în trimestre anterioare şi datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum:
- modificarea preţului bunurilor care au fost declarate ca achiziţie intracomunitarã pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, ulterior factura primitã de la furnizor având un preţ mai mare sau mai mic;
- anularea totalã sau parţialã a unei operaţiuni dupã emiterea facturii, fãrã ca bunurile sã fie livrate;
- declararea achiziţiei intracomunitare pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, într-un trimestru calendaristic, ulterior, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se cã exigibilitatea achiziţiei intracomunitare intervenea într-un trimestru anterior;
- modificarea bazei impozabile a achiziţiei intracomunitare şi a taxei aferente ca urmare a modificãrii cursului valutar de referinţã aplicabil, datoratã unor neconcordanţe între data primirii facturii de la furnizor şi data declarãrii achiziţiei intracomunitare;
- orice alte evenimente de naturã sã modifice datele declarate iniţial, cu excepţia reducerilor de preţ acordate ulterior de furnizor, într-un alt trimestru decât cel în care au fost efectuate livrãrile de bunuri.
Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul din România este persoanã obligatã la plata TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cãrora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.
Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 19%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate;
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxã pe valoarea adãugatã determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.
Rândul 8 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate.
Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri taxabile cu cota de 5%.
Rândul 10 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa colectatã pentru achiziţiile de bunuri şi de servicii, a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de cãtre beneficiarii care aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 11 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:
- baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii scutite cu drept de deducere, prevãzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 144^1 din Codul fiscal;
- baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxã, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b) din Codul fiscal, în cazul în care cumpãrãtorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legãturã directã cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţioneazã în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;
- baza de impozitare pentru livrãrile/prestãrile efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 12 - se înscriu informaţiile preluate din jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri scutite fãrã drept de deducere, prevãzute la art. 141 din Codul fiscal.
Rândul 13 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rd. 6, 7, 8, 9 şi 10 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãrile prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã"
Rândul 15 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 4.
Rândul 16 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 5.
Rândul 17 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 6.
Rândul 18 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%, precum şi baza de impozitare şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 19 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%, precum şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 20 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri taxabile cu cota de 5%.
Rândul 21 - se înscriu informaţiile din jurnalul de cumpãrãri*), privind:
- contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii a cãror livrare/prestare a fost scutitã de taxã, neimpozabilã sau supusã unui regim special de taxã;
- contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxã sau neimpozabile în România;
- contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adãugatã.
Nu este obligatorie înscrierea în decont a sumelor care nu sunt incluse în baza impozabilã.
Rândul 23 - se înscrie taxa pe valoarea adãugatã efectiv dedusã pentru achiziţiile prevãzute la rd. 15-20:
- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;
- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluatã din coloanele jurnalului pentru cumpãrãri*), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bazã de pro rata, iar taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând. Totalul de la rd. 23 poate fi mai mic sau egal cu totalul de la rd. 15-20.
Rândul 24 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã efectiv restituitã, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpãrãtorilor persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeanã, de cãtre persoanele impozabile autorizate în acest sens, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei.
Rândul 25 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãri prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: reducerile de preţ acordate de furnizori/prestatori, modificarea preţului, nedeclararea operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea, pentru informaţiile de la rd. 17, 18, 19, 20 din deconturile anterioare de taxã depuse la organele fiscale.
Rândul 26 - se înscriu diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii anuale pe bazã de pro rata definitivã, prevãzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii taxei deductibile pentru bunurile de capital prevãzute la art. 149 şi la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, dupã caz.
Secţiunea "Regularizãri conform art. 147^3 din Codul fiscal"
Rândul 30 - se preia suma prevãzutã la rd. 34 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pânã la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rd. 32 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.
Rândul 32 - se preia suma prevãzutã la rd. 35 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzãtoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rd. 33 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.
Câmpul "Nr. de evidenţã a plãţii" nu se completeazã, în condiţiile prevãzute de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul administrãrii fiscale, cu modificãrile ulterioare, şi de Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.660/2008 pentru prorogarea termenului prevãzut de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul activitãţii fiscale.
Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.
În ce priveşte achiziţiile intracomunitare de bunuri, pe lângã legislaţia naţionalã, organele fiscale şi contribuabilii vor ţine cont de art. 21 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.777/2005 de stabilire a mãsurilor de punere în aplicare a Directivei 77/388/CEE privind sistemul comun de taxã pe valoarea adãugatã.
---------------
*) Prin jurnale de vânzãri şi jurnale de cumpãrãri se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia sã le întocmeascã în conformitate cu prevederile art. 156 din codul fiscal şi ale pct. 79 din normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se propun modele de jurnale de vânzãri şi cumpãrãri, utilizarea acestor modele de cãtre persoanele impozabile fiind opţionalã.
**) Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei pentru achiziţiile intracomunitare intervine:
- în a 15-a zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea;
- la data emiterii facturii pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, inclusiv în cazul facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, dacã factura este emisã înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.


ANEXA 3

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, de utilizare şi de pãstrare
ale formularului (300)
"Decont de taxã pe valoarea adãugatã"

Denumirea formularului: Decont de taxã pe valoarea adãugatã
Cod MEF: 14.13.01.02
Format: A4/t1
Caracteristicile de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de unitãţile fiscale teritoriale.
Se difuzeazã gratuit.
Se utilizeazã la declararea operaţiunilor din sfera TVA.
Se întocmeşte de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã plãtitorul de taxã pe valoarea adãugatã îşi are domiciliul fiscal;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016