Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.745/C din 13 iulie 2006  privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de executie vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.745/C din 13 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de executie vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 666 din 2 august 2006
Având în vedere dispoziţiile <>art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a regulamentului prevãzut la art. 1 se abrogã Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, aprobat prin <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.523/C/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 962 din 31 octombrie 2005.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

p. Ministrul justiţiei,
Dan Cristian Stoica,
secretar de stat

Bucureşti, 13 iulie 2006.
Nr. 1.745/C.

ANEXĂ

REGULAMENT
pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante
de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi
procurorilor, din Ministerul Justiţiei


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Poate ocupa un post de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, în Ministerul Justiţiei, persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, denumitã în continuare lege, şi a promovat concursul organizat de Ministerul Justiţiei.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi personalului transferat din alte instituţii sau profesii în Ministerul Justiţiei, cu excepţia judecãtorilor, procurorilor, precum şi a personalului asimilat acestora din alte instituţii, care pot fi numiţi fãrã concurs, în condiţiile legii.
ART. 2
(1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de cãsãtorie, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie a diplomei de licenţã şi a foii matricole a anilor de studii;
d) curriculum vitae (în format european);
e) copie a carnetului de muncã sau adeverinţe doveditoare ale vechimii în specialitate;
f) declaraţie pe propria rãspundere privind lipsa antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute la lit. a)-e);
g) chitanţa de platã a taxei de înscriere.
(2) În momentul numirii, candidaţii declaraţi admişi îşi completeazã dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi prezintã originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformitãţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte de cãtre ministrul justiţiei, prin ordin, astfel încât sã acopere costurile necesare organizãrii şi desfãşurãrii concursului.

CAP. II
Procedura de desfãşurare a concursului

ART. 3
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, constã în susţinerea a douã probe scrise, prima, de verificare a cunoştinţelor teoretice generale, şi a doua, de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice, şi a unui interviu.
ART. 4
(1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, bibliografia, numãrul posturilor vacante, cerinţele generale ale fiecãrui post, prezentarea generalã a postului, regulamentul şi probele de concurs, date de contact, termenul limitã pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoştinţã celor interesaţi prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, cu cel puţin 60 de zile înainte de data fixatã pentru susţinerea primei probe a concursului.
(2) Anunţul de concurs publicat în acelaşi termen prin intermediul mass-media, prin afişare la sediul instanţelor judecãtoreşti şi prin afişare la sediul Institutului Naţional al Magistraturii cuprinde data şi locul desfãşurãrii concursului, numãrul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legãturã cu concursul.
(3) În situaţia în care se modificã data sau locul desfãşurãrii concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevãzute la alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii primei probe de concurs.
ART. 5
(1) Cererea pentru înscrierea la concurs împreunã cu actele prevãzute la art. 2 alin. (1) se adreseazã ministrului justiţiei şi se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Ministerului Justiţiei, Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere, un exemplar al tematicii şi bibliografiei cerute la concurs şi un exemplar al regulamentului de concurs sunt puse la dispoziţie candidaţilor de secretariatul comisiei de organizare a concursului, fiind publicate şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei. Pe aceeaşi paginã se publicã şi modelul de curriculum vitae european, ce trebuie ataşat la dosarul candidatului.
(3) În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul va specifica:
a) direcţia sau direcţiile pentru care doreşte sã susţinã concursul, în ordinea preferinţei (în cazul în care tematicile de concurs pentru direcţiile la care candideazã sunt identice);
b) opţiunea pentru limba strãinã (atunci când este cazul);
c) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de organizare a concursului are obligaţia de a verifica dosarele candidaţilor cu cel puţin 14 zile înainte de data desfãşurãrii primei probe a concursului, hotãrând admiterea sau respingerea cererii de înscriere la concurs.
Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacã nu sunt însoţite de actele prevãzute la art. 2 alin. (1) sau dacã din actele depuse nu rezultã îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificãrilor se va afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi va fi publicat şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei în termen de douã zile de la finalizarea verificãrilor.
(6) În termen de 3 zile de la data afişãrii rezultatelor, candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţie.
(7) Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 48 de ore de la expirarea termenului prevãzut la alin. (6) de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 6
(1) În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte, prin ordin:
a) comisia de organizare a concursului;
b) comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice generale;
c) comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice specifice şi de interviu;
d) comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.
(3) Comisia de organizare a concursului şi comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice generale se constituie înainte de data publicãrii anunţului de concurs. Comisia de organizare a concursului este formatã, în principal, din persoane din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice specifice şi de interviu şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie cu minimum 15 zile înainte de desfãşurarea primei probe a concursului. Preşedinţii comisiilor de examinare stabilesc responsabilitãţile şi termenele de realizare a acestora pentru fiecare membru în procesul de recrutare şi selecţie.
(5) Comisiile prevãzute la alin. (1) lit. c) împreunã cu un psiholog efectueazã interviul. Din comisia de soluţionare a contestaţiilor face parte şi un psiholog, în cazul în care se contestã rezultatele interviului.
(6) Din comisiile de examinare sau din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele persoane care sunt soţi, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
(7) O persoanã nu poate fi membru decât al uneia dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.
(8) Fiecare membru al comisiilor de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor semneazã dupã numirea ca membru o declaraţie pe propria rãspundere, în care precizeazã cã:
a) nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (6);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrãrilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(9) Membrii comisiilor de examinare, ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ai comisiei de organizare a concursului vor fi retribuiţi pentru munca depusã, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângã Ministerul Justiţiei a unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii.
ART. 7
(1) Comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice generale are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte tematica şi bibliografia pentru proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice generale;
b) stabileşte subiectele pentru proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice generale;
c) corecteazã lucrãrile scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice generale;
d) recorecteazã şi stabileşte nota finalã acordatã, dacã existã o diferenţã în notare mai mare de douã puncte între corectori;
e) transmite în scris, prin secretariatul comisiei, Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice generale pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice specifice şi de interviu au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) stabilesc subiectele pentru proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice;
b) corecteazã lucrãrile scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice;
c) stabilesc planul interviului şi realizeazã interviul;
d) noteazã pentru fiecare candidat proba interviului;
e) recorecteazã şi stabilesc nota finalã acordatã, dacã existã o diferenţã în notare mai mare de douã puncte între corectori;
f) transmit în scris, prin secretariatul comisiei, Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificãrii dosarelor acestora;
b) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecãrei probe a concursului;
c) transmit, prin secretariatul comisiei, Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(4) Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, verificã cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), şi respinge cererile de înscriere candidaţilor care nu îndeplinesc toate condiţiile pentru a putea participa la concurs;
b) îndeplineşte atribuţiile specifice în legãturã cu organizarea şi desfãşurarea concursului;
c) asigurã afişarea rezultatelor verificãrii dosarelor candidaţilor;
d) asigurã afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
(5) Secretariatul fiecãrei comisii de examinare are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de examinare întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecãrei sesiuni de lucru a comisiei;
c) asigurã transmiterea rezultatelor probelor de concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
(6) Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzãtor atribuţiile prevãzute la alin. (5) lit. b), c) şi d).
ART. 8
(1) Tematica şi bibliografia pentru prima probã scrisã se elaboreazã de comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice generale, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei. Se menţioneazã în mod exact temele, capitolele şi subcapitolele care fac parte din tematicã, cu indicarea autorilor şi a cãrţilor aferente bibliografiei (inclusiv ediţia).
(2) Disciplinele specifice prevãzute la art. 9, tematica şi bibliografia pe materii pentru probele de concurs se propun de direcţiile în care existã posturi vacante scoase la concurs şi se înainteazã Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei, cu avizul secretarului de stat coordonator al direcţiei care organizeazã concursul.
ART. 9
(1) Candidaţii vor susţine lucrãrile scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice generale la urmãtoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal.
(2) Candidaţii vor susţine lucrãrile scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice la douã discipline specifice şi o limbã de circulaţie internaţionalã, la alegere dintre englezã, francezã, germanã, italianã şi spaniolã.
(3) În cazul concursului pentru ocuparea unui post vacant din direcţii de specialitate unde cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţionalã este esenţialã pentru desfãşurarea activitãţii, în anunţul de concurs se poate preciza ca fiind obligatorie cunoaşterea respectivei limbi de circulaţie internaţionalã la care se susţin probele de concurs.
ART. 10
(1) Verificarea cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, are loc pe parcursul a 3 zile consecutive, a celor generale, în primele douã zile şi a celor specifice, în cea de-a treia zi. În prima şi a doua zi se suţin lucrãrile la disciplinele drept civil şi drept procesual civil, respectiv drept penal şi drept procesual penal, iar în cea de-a treia zi se susţin lucrãrile la disciplinele de specialitate şi limba strãinã.
(2) Modalitatea de testare în cadrul probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice generale este tip grilã, iar cea în cadrul probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice este tip sintezã, rezolvarea unor cazuri practice sau întrebãri deschise.
(3) Comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice generale are obligaţia de a elabora un numãr de 3 ori mai mare decât numãrul de întrebãri stabilit pentru fiecare test grilã. În cazul probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice, comisiile de examinare au obligaţia de a elabora minimum 3 variante de subiecte de concurs.
(4) Fiecare dintre variantele cu subiectele de concurs este introdusã într-un plic sigilat şi semnat de toţi membrii comisiei de examinare cu cel puţin douã ore înainte de desfãşurarea probei scrise.
(5) Timpul alocat pentru elaborarea lucrãrilor scrise destinate verificãrii cunoştinţelor teoretice, în fiecare dintre cele 3 zile de concurs, este stabilit de comisiile de examinare şi nu poate depãşi 3 ore din momentul comunicãrii subiectelor.
ART. 11
(1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate cu o jumãtate de orã înainte de începerea probei scrise. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat pãstreazã pe bancã actul de identitate, pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe listã se menţioneazã prezenţa fiecãrui candidat.
(2) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã. Este interzisã intrarea în salã a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţã, computere personale, PDA-uri etc.
(3) Înainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Ministerului Justiţiei, respectiv cea a Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii. Ştampila pe lucrãrile scrise şi semnãtura pe ştampilã se aplicã de preşedinţii comisiilor de examinare.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este ales şi desfãcut de cãtre un candidat dintre cele 3 plicuri cu variante de subiecte. Acesta semneazã procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
(5) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare şi persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei.
(6) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei.
Se poate folosi numai cernealã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacã este necesar, cernealã sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevãzut la art. 10 alin. (5), delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi, sub semnãturã, dupã care le predã comisiei de examinare, care le înscrie într-un borderou.
(8) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã.
(9) Lucrarea se considerã predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei şi dupã semnarea borderoului de cãtre candidat.
(10) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se poate face numai cu însoţitor.
(11) Orice fraudã sau tentativã de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri, delegaţii care supravegheazã lucrãrile îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
ART. 12
(1) Pentru a putea participa la interviu, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7 la fiecare dintre probele scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare disciplinã de concurs.
(2) În cazul concursului pentru ocuparea unui post vacant în cadrul direcţiilor de specialitate unde cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţionalã este esenţialã pentru desfãşurarea activitãţii, nota obţinutã la aceastã disciplinã în cadrul probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice trebuie sã fie cel puţin 7. Aceastã cerinţã specificã se menţioneazã în anunţul de concurs.
ART. 13
(1) Rezultatele celor douã probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, se afişeazã în acelaşi timp, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la susţinerea celei de-a doua probe scrise.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la probele scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţurile lucrãrilor se lipesc din nou. Nota obţinutã în urma contestaţiei nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã în conformitate cu art. 6 alin. (1).
ART. 14
(1) Candidaţii declaraţi admişi la probele scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, vor susţine un interviu.
(2) Interviul se susţine în termen de maximum 48 de ore de la soluţionarea contestaţiilor pentru proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice.
(3) Strategia şi planul de interviu vor conţine elemente care sã evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilitãţile de comunicare;
b) factorii care motiveazã sau demotiveazã candidatul;
c) gândirea sinteticã;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de crizã;
f) cunoştinţele impuse de post;
g) abilitãţile şi competenţele impuse de post (extrase din caracterul sarcinilor de îndeplinit);
h) aptitudinile impuse de post (extrase din analiza sferei relaţionale).
(4) În cadrul interviului se testeazã şi cunoştinţele la limba strãinã.
(5) În cazul concursului pentru ocuparea unui post vacant în cadrul direcţiilor de specialitate unde cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţionalã este esenţialã pentru desfãşurarea activitãţii, interviul se poate desfãşura într-o limbã de circulaţie internaţionalã. Aceastã cerinţã specificã se menţioneazã în anunţul de concurs.
(6) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã audio. În acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrãrii interviului, urmând ca aceastã înregistrare sã fie pusã la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacã este cazul.
(7) Planul interviului se afişeazã pe uşa sãlii de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei dupã încheierea interviului.
(8) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba interviului dacã obţin minimum nota 7.
(9) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se depune la Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei.
(10) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevãzut la alin. (9).

CAP. III
Notarea probelor de concurs

ART. 15
(1) Ponderea rezultatelor fiecãrei probe de concurs în nota finalã este urmãtoarea:
a) 30% pentru nota obţinutã la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice generale;
b) 30% pentru nota obţinutã la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice;
c) 40% pentru nota obţinutã la interviu.
(2) Fiecare disciplinã de concurs se noteazã cu note de la 0 la 10. Nu se acordã puncte din oficiu.
(3) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, se face pe baza baremului pe subiecte stabilit de membrii comisiilor de examinare.
(4) Baremul de corectare corespunzãtor probelor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice, generale şi specifice, şi modul de notare a etapelor interviului se afişeazã pe uşa fiecãrei sãli de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei dupã încheierea fiecãrei probe de concurs.
(5) Notele acordate la fiecare disciplinã se trec în cifre şi litere în borderoul de notare, care va fi semnat pe fiecare filã de membrii comisiilor de examinare.
(6) Nota finalã a fiecãrei probe de concurs este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiilor de examinare. Nota finalã acordatã de fiecare membru probelor scrise este media aritmeticã a notelor obţinute la disciplinele de concurs.
(7) Nota finalã a concursului este media ponderatã a fiecãrei probe de concurs.
(8) Media ponderatã se calculeazã dupã cum urmeazã:
N = A x 30% + B x 30% + C x 40%, unde:
N = nota finalã a concursului;
A = nota finalã acordatã probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice generale;
B = nota finalã acordatã probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice specifice;
C = nota finalã a interviului.
ART. 16
(1) Media generalã de promovare a concursului este de cel puţin 7.
(2) Departajarea candidaţilor cu note egale, care concureazã pentru posturile vacante din cadrul aceleiaşi direcţii, se face în ordinea descrescãtoare a mediilor de la examenul de licenţã şi apoi în ordinea descrescãtoare a mediilor aritmetice ale notelor obţinute în facultate la disciplinele de concurs prevãzute la art. 9 alin. (1).
ART. 17
(1) Prin derogare de la art. 4 şi 5, în cazul în care între data anunţãrii concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacanteazã posturi, acestea pot fi ocupate în ordinea descrescãtoare a mediilor de cãtre candidaţii care au obţinut media prevãzutã la art. 16, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) posturile vacantate sunt la direcţiile pentru care au candidat ori la direcţiile pentru care au fost susţinute probe de concurs la aceleaşi discipline;
b) candidatul sã fi obţinut media generalã stabilitã la art. 16 alin. (1).
(2) Dispoziţiile art. 16 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 18
Candidaţii declaraţi admişi potrivit art. 15 şi 16 sunt supuşi unei examinãri medicale şi psihologice, cu caracter eliminatoriu.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 19
În termen de cel mult 5 zile de la data finalizãrii concursului, comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice predau documentaţia de concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei.
ART. 20
(1) Candidatul declarat admis trebuie sã se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişãrii rezultatelor finale. În cazul în care candidatul admis nu poate respecta termenul menţionat, acesta înainteazã o cerere motivatã, în scris, directorului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, în care prezintã motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post.
(2) În cazul neprezentãrii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând sã se comunice urmãtoarei persoane declarate reuşitã la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
ART. 21
Candidaţii declaraţi admişi în urma concursului şi apţi din punct de vedere medical şi psihologic vor fi numiţi în funcţia de consilier juridic, respectiv inspector, personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 22
Consilierii juridici, respectiv inspectorii, încadraţi în urma promovãrii concursului ca definitivi, vor depune jurãmântul în faţa secretarului de stat coordonator al Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 23
Fişele interviului, lucrãrile scrise, procesele-verbale privind rezultatele concursului şi, dupã caz, procesul-verbal încheiat cu ocazia depunerii jurãmântului vor fi anexate la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 24
Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
ART. 25
Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţã retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima probã de concurs.
ART. 26
Nerespectarea prevederilor regulamentului de concurs de membrii comisiilor menţionate la art. 6 alin. (1) constituie faptã de naturã a atrage rãspunderea disciplinarã a persoanei vinovate. Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a responsabilitãţilor stabilite de preşedinţii comisiilor menţionate la art. 6 alin. (1) atrage neplata sau reducerea corespunzãtoare a indemnizaţiei plãtite pentru participarea în aceste comisii.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016