Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.743 din 19 mai 2023  pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management şi a listei indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.743 din 19 mai 2023 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management şi a listei indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 464 din 26 mai 2023
    Având în vedere Referatul Direcţiei personal şi structuri sanitare, aprobat de conducerea Ministerului Sănătăţii cu nr. AR/9.088/2023,
    în conformitate cu prevederile:
    - art. 176 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.626/2022 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management şi a listei indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 764 din 16 noiembrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se aplică şi contractelor de management aflate în derulare la data intrării în vigoare a dispoziţiilor acestuia, prin completarea şi/sau modificarea corespunzătoare a acestora, după caz.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 19 mai 2023.
    Nr. 1.743.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.384/2010)
    LISTA
    indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public
    A. Indicatori de management al resurselor umane
    1. proporţia medicilor din totalul personalului;
    2. proporţia personalului de specialitate medico-sanitar din totalul personalului angajat al spitalului;
    3. gradul de ocupare cu personal specializat a serviciului/compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale.

    B. Indicatori de utilizare a serviciilor
    1. durata medie de spitalizare pe spital;
    2. rata de utilizare a paturilor pe spital;
    3. indicele de complexitate a cazurilor pe spital;
    4. numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări.

    C. Indicatori economico-financiari
    1. execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat;
    2. procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (sintagma „venituri proprii“ înseamnă, în cazul acestui indicator, toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate);
    3. procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului;
    4. procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului;
    5. costul mediu/zi de spitalizare pe spital.

    D. Indicatori de calitate
    1. rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital (din cauza complicaţiilor survenite în timpul spitalizării);
    2. rata infecţiilor asociate asistenţei medicale pe total spital (la 100 de pacienţi externaţi);
    3. sancţiuni/măsuri de remediere dispuse de către Inspecţia Sanitară de Stat în urma acţiunilor de inspecţie a măsurilor igienico-sanitare, activităţilor de sterilizare şi dezinfecţie în spital;
    4. numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu;
    5. rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenţi la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienţii internaţi în secţiile ATI, oncologie, hematologie;
    6. realizarea anuală a unui studiu de prevalenţă de moment a infecţiilor asociate asistenţei medicale şi a consumului de antibiotice pe baza metodologiei elaborate de Institutul Naţional de Sănătate Publică;
    7. rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalenţă de moment;
    8. sistem de comunicare cu aparţinătorii/reprezentanţii legali ai pacienţilor, procedurat şi implementat;
    9. sistem de evaluare a gradului de satisfacţie a pacienţilor, procedurat şi implementat.

    E. Indicatori de integritate
    1. proporţia angajaţilor unităţii sanitare care au fost instruiţi prin intermediul programelor de formare profesională pe tema conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor;
    2. gradul de realizare a măsurilor preventive pentru limitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor:
    a) respectarea standardului general de publicare a informaţiilor de interes public conform anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.269/2021 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie 2021-2025 şi a documentelor aferente acesteia;
    b) existenţa unui ghid privind conflictele de interese şi incompatibilităţile, precum şi documentarea faptului că a fost adus la cunoştinţă angajaţilor;
    c) existenţa unei proceduri în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public;
    d) funcţionarea Consiliului etic.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016