Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.741 din 20 octombrie 2010  pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire - beneficiari unitati administrativ-teritoriale, institutii publice si unitati de cult    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.741 din 20 octombrie 2010 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire - beneficiari unitati administrativ-teritoriale, institutii publice si unitati de cult

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 731 din 3 noiembrie 2010

    Luând în considerare referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult,
    în baza prevederilor <>art. 13 alin. (1) lit. q) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul <>art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã ori alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


             Ministrul mediului şi pãdurilor,
                      Laszlo Borbely

    Bucureşti, 20 octombrie 2010.
    Nr. 1.741.


    ANEXĂ

                         GHID DE FINANŢARE
       a Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care
        utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea
               sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi
         administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult


    ART. 1
    Prezentul ghid de finanţare furnizeazã informaţii privind completarea cererilor de înscriere în Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult, denumit în continuare Program, a cererilor de finanţare pentru proiecte, precum şi desfãşurarea programului de finanţare. Ghidul de finanţare este documentul în care sunt precizate toate criteriile de eligibilitate ce trebuie sã fie îndeplinite de cãtre solicitantul finanţãrii, precum şi cele privind proiectul şi cheltuielile, bugetul prevãzut şi desfãşurarea programului de finanţare.
    ART. 2
    Obiectul Programului îl reprezintã finanţarea de la Fondul pentru mediu a proiectelor privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire.
    ART. 3
    Scopul Programului îl reprezintã îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzatã de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încãlzire şi obţinerea de apã caldã menajerã, precum şi stimularea utilizãrii sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie regenerabilã, nepoluante.
    ART. 4
    În sensul prezentului ghid de finanţare, expresiile şi termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritate - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - solicitantul al cãrui proiect a fost aprobat şi care a încheiat contract pentru finanţare cu Autoritatea;
    c) instalator - operatorul economic specializat, care instaleazã sisteme de încãlzire ce utilizeazã energie solarã, energie geotermalã, energie eolianã, energie hidro, biomasã, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nãmolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului;
    d) sistem de încãlzire - complex de instalaţii, construcţii, echipamente şi elemente destinate obţinerii/producerii de energie termicã, inclusiv în cogenerare;
    e) sistem de încãlzire clasic - sistem de încãlzire bazat pe arderea combustibililor fosili: produse petroliere, gaze naturale, cãrbuni;
    f) solicitant - unitatea administrativ-teritorialã, instituţia publicã, unitatea de cult.
    ART. 5
    (1) Unitãţile administrativ-teritoriale, instituţiile publice sau unitãţile de cult pot depune proiecte de finanţare în cadrul Programului pentru imobilele aflate în proprietatea ori în administrarea lor.
    (2) În cadrul Programului se pot realiza proiecte privind înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã, energie eolianã, energie hidro, biomasã, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nãmolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului.
    ART. 6
    Pentru a participa la Program, solicitantul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele criterii de eligibilitate:
    a) sã nu înregistreze obligaţii de platã restante la bugetul general consolidat;
    b) sã facã dovada cã poate sã asigure şi va asigura contribuţia proprie în vederea implementãrii proiectului;
    c) sã aibã în administrare sau în proprietate imobilul pe care urmeazã sã se implementeze proiectul.
    ART. 7
    (1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţãrii Programului se face anual, în limita fondurilor stabilite cu aceastã destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Autoritãţii, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
    (2) Unitãţile administrativ-teritoriale/Instituţiile publice/Unitãţile de cult pot solicita finanţare pentru mai multe locaţii în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare.
    ART. 8
    (1) Finanţarea se acordã prin modalitate nerambursabilã, ca procent din cheltuielile eligibile ale proiectului.
    (2) Procentul de cheltuieli eligibile nefinanţat constituie contribuţia proprie a solicitantului, asiguratã din surse financiare proprii.
    (3) Finanţarea se face eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului pentru finanţare şi pe mãsura realizãrii proiectului.
    (4) Finanţarea nerambursabilã, asiguratã de Autoritate, se acordã în cuantum de pânã la 90% din cheltuielile eligibile ale proiectului.
    (5) Cuantumul finanţãrii pentru instituţiile publice nu poate depãşi valoarea de 2.000.000 lei.
    (6) Cuantumul finanţãrii pentru unitãţile de cult nu poate depãşi valoarea de 500.000 lei.
    (7) Cuantumul finanţãrii în cazul unitãţilor administrativ-teritoriale nu poate depãşi urmãtoarele valori:
    a) 4.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori mai mare de 100.000;
    b) 3.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori cuprins între 50.000 şi 100.000;
    c) 2.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori cuprins între 20.000 şi 50.000;
    d) 1.000.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori cuprins între 3.000 şi 20.000;
    e) 500.000 lei pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu un numãr de locuitori mai mic de 3.000.
    (8) Cuantumul finanţãrii reprezintã însumarea valorilor tuturor obiectivelor pentru care se solicitã finanţare de cãtre un solicitant.
    ART. 9
    (1) Unitãţile administrativ-teritoriale care doresc participarea la Program trebuie sã depunã urmãtoarele documente:
    a) cererea de finanţare nerambursabilã, în formatul prevãzut în anexa nr. 1;
    b) copia certificatului de înregistrare fiscalã;
    c) copia hotãrârii consiliului local, consiliului judeţean din care sã rezulte acordul cu privire la participarea la Program;
    d) documente din care sã rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului în care se va monta sistemul de încãlzire;
    e) hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean privind aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii;
    f) declaraţia pe propria rãspundere cã sunt prevãzute în buget sumele necesare cofinanţãrii proiectelor de mediu sau hotãrârea consiliului local prin care se obligã la asigurarea surselor financiare necesare în vederea susţinerii contribuţiei proprii în cazul în care proiectul va fi selectat în vederea finanţãrii de cãtre Autoritate;
    g) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008, care sã cuprindã explicit: consumul lunar de apã rece şi apã caldã menajerã, certificat de documentele de platã, şi numãrul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii.
    (2) Instituţiile publice/Unitãţile de cult care doresc participarea la Program trebuie sã depunã urmãtoarele documente:
    a) cererea de finanţare nerambursabilã, în formatul prevãzut în anexa nr. 1;
    b) copia certificatului de înregistrare fiscalã;
    c) copia hotãrârii organelor de decizie din care sã rezulte acordul cu privire la participarea la Program;
    d) documente din care sã rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului în care se va monta sistemul de încãlzire;
    e) hotãrârea organelor de decizie din care sã rezulte aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008;
    f) declaraţia pe propria rãspundere cã sunt prevãzute în buget sumele necesare cofinanţãrii proiectelor de mediu;
    g) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008, care sã cuprindã explicit: consumul lunar de apã rece şi apã caldã menajerã, certificat de documentele de platã, şi numãrul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii.
    ART. 10
    Sunt considerate eligibile urmãtoarele cheltuieli efectuate în cadrul Programului:
    a) cheltuielile prevãzute pentru realizarea investiţiei conform studiului de fezabilitate (instalaţii, echipamente, subansamble, construcţii aferente instalaţiilor);
    b) cheltuielile cu montajul sistemelor, efectuarea, verificarea probelor şi încercãrilor;
    c) taxa pe valoarea adãugatã (TVA);
    d) cheltuielile cu consultanţa, studii de fezabilitate, proiectul tehnic, în limita a 8% din cheltuielile pentru investiţia de bazã.
    ART. 11
    Sunt considerate neeligibile urmãtoarele cheltuieli:
    a) cheltuielile efectuate pânã la semnarea contractului de finanţare, excluzând cheltuielile prevãzute la art. 10 lit. d);
    b) cheltuielile unui eventual credit contractat de beneficiar pentru plata contribuţiei proprii, cheltuielile bancare, comisioanele, diferenţele de curs valutar;
    c) costurile de exploatare a instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului;
    d) cheltuielile realizate în regie proprie;
    e) cheltuielile privitoare la emiterea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor;
    f) cheltuielile cu orice fel de amendã sau cheltuielile de judecatã generate de lucrãrile de instalare a sistemului.
    ART. 12
    (1) Aprobarea proiectului are la bazã analiza şi evaluarea cererii de finanţare şi a documentaţiei depuse de cãtre solicitant.
    (2) Preşedintele Autoritãţii emite o dispoziţie prin care numeşte comisia de analizã, constituitã din personalul Autoritãţii.
    (3) Comisia de analizã verificã şi analizeazã documentele prezentate de cãtre solicitant şi formuleazã propuneri prin grila de evaluare a eligibilitãţii solicitantului, întocmitã în formatul prevãzut în anexa nr. 2, Comitetului director al Autoritãţii în vederea avizãrii.
    (4) Comitetul de avizare al Autoritãţii aprobã sau respinge cererea de finanţare a solicitantului.
    (5) Lista solicitanţilor aprobaţi şi lista solicitanţilor respinşi se publicã pe site-ul Autoritãţii, dupã finalizarea procedurii de analizã şi evaluare.
    (6) Solicitanţii nemulţumiţi de decizia Comitetului de avizare pot depune o contestaţie la sediul Autoritãţii în termen de 3 zile de la data afişãrii pe pagina de internet a acesteia a proiectelor aprobate şi a celor respinse.
    (7) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie constituitã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii.
    (8) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor şi se finalizeazã prin elaborarea listei finale cu proiectele selectate, care se aprobã de cãtre Comitetul de avizare.
    ART. 13
    (1) Contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilã în cadrul Programului este prevãzut în anexa nr. 3.
    (2) Autoritatea nu efectueazã plãţi în avans pentru lucrãri efectuate anterior încheierii contractului de finanţare nerambursabilã, cu excepţia prevederilor art. 10 lit. d), nu efectueazã plãţi pe baza facturilor pro forma emise de cãtre instalator beneficiarului finanţãrii şi nu efectueazã plãţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza unor convenţii.
    (3) Decontarea sumei cãtre beneficiar se face în baza contractului pentru finanţare nerambursabilã şi a cererii de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilã.
    ART. 14
    Responsabilitatea întocmirii documentaţiei de achiziţie, organizãrii şi derulãrii procedurii de achiziţie, potrivit prevederilor legislaţiei specifice achiziţiilor publice, revine beneficiarului.
    ART. 15
    (1) Evaluarea cererilor de finanţare se va face dupã urmãtoarele criterii:
    a) cota de cofinanţare;
    b) tipul sistemului de încãlzire înlocuit;
    c) raportul cost-beneficiu al instalaţiei;
    d) gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse.
    (2) Cererile de finanţare vor fi aprobate în ordinea descrescãtoare a punctajului acordat conform grilei de evaluare a eligibilitãţii solicitantului.
    ART. 16
    (1) Sesiunile de finanţare şi bugetul alocat sesiunii vor fi stabilite prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii şi vor fi publicate pe site-ul acesteia.
    (2) Sumele neutilizate într-o sesiune se reporteazã pentru sesiunea urmãtoare.
    (3) Cererea de finanţare şi documentaţia anexatã, legatã şi opisatã, se depun într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autoritãţii, la adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul poştal 060031. Pe plic trebuie scrise în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii:
    a) denumirea şi adresa completã ale solicitantului;
    b) menţiunea pentru "Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult".
    (4) Documentele prevãzute la alin. (3) pot fi transmise prin poştã, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data primirii şi a înregistrãrii la Autoritate sã nu depãşeascã data-limitã a sesiunii de depunere.
    (5) Documentaţia conţinând ştersãturi, ilizibilã, incompletã sau neconformã cu realitatea atrage respingerea cererii de finanţare.
    ART. 17
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu Programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii referitoare la Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult".
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi Pãdurilor şi a Autoritãţii.
    ART. 18
    (1) Beneficiarul finanţãrii care a participat la Program este obligat sã inscripţioneze sistemul cu sintagma "Finanţat din Fondul pentru mediu".
    (2) Orice demers publicitar efectuat de cãtre beneficiar sau instalator cu privire la proiectul propus, în orice formã şi în orice mediu, trebuie sã specifice cã acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi finanţat de Autoritate.
    ART. 19
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ghid de finanţare.


    ANEXA 1


    ────────
la ghidul de finanţare
───────────────────────

    Antet solicitant .....................
    Nr. de înregistrare (la solicitant) ......... din data ...............
    Nr. de înregistrare (la Administraţia Fondului pentru Mediu) ........... din data .................

                 CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

    Denumirea solicitantului ................................
    Forma juridicã de organizare ............................
    Codul fiscal ............................................
    Adresa sediului: str. ........ nr. ..........., localitatea (municipiul/oraşul/comuna/ satul) ........, judeţul/sectorul ..........
    Telefon ............, fax ............, e-mail ..............
    Reprezentant legal ..........................................
    Responsabil de proiect ......................................
    Telefon (fix şi mobil) .........., e-mail ...................


                       FINANŢARE SOLICITATĂ
    .......................................................................
    (unitatea administrativ-teritorialã/instituţia publicã/unitatea de cult)

    solicitã o finanţare nerambursabilã în sumã de ........................... lei, reprezentând ......... % din valoarea totalã eligibilã a proiectului pentru amplasarea sistemelor care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã, energie eolianã, energie hidro, biomasã, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nãmolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz sau orice alte sisteme care conduc la îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului în cadrul urmãtoarelor locaţii:
    .......................................................................
    Valoarea totalã a proiectului este de .......... lei (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile).
    Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului, conform ghidului de finanţare, este de ........................... lei.
    Contribuţia proprie reprezintã ............... % din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile.
    Subsemnatul, reprezentant al ......./(unitatea administrativ-teritorialã/instituţia publicã/unitatea de cult) declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
    a) sunt îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre bugetul general consolidat, bugetul local şi Fondul pentru mediu;
    b) nu avem cazier fiscal;
    c) nu susţinem activitãţi/nu sponsorizãm şi nu vom susţine/nu vom sponsoriza activitãţi cu efect negativ asupra mediului pe întreaga duratã a contractului de finanţare;
    d) vom asigura contribuţia proprie necesarã implementãrii proiectului;
    e) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate;
    f) am depus întreaga documentaţie solicitatã de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), conform ghidului de finanţare;
    g) suntem de acord cu faptul cã în timpul procesului de analizã şi evaluare a proiectului poate apãrea ca necesarã completarea cu noi acte, autorizaţii, avize etc. a documentaţiei depuse iniţial, pe care, la cererea şi în termenul precizat de AFM, ne obligãm sã le depunem.
    Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare nerambursabilã şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea proiectului ori, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul acestui program, dacã aceasta a fost acordatã.
    Finanţarea nerambursabilã solicitatã, dacã va fi aprobatã şi acordatã, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare nerambursabilã şi în formularele şi documentele aferente.
    Prin semnarea prezentei cereri de finanţare nerambursabilã şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul acesteia.





        Numele, prenumele şi funcţia Numele, prenumele şi funcţia
    reprezentantului legal al solicitantului responsabilului de proiect
    ........................................ ............................

      Semnãtura reprezentantului legal Semnãtura responsabilului de proiect
         şi ştampila solicitantului ....................................
     .................................




    ANEXA 2


    ───────
la ghidul de finanţare
──────────────────────

          GRILĂ DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI
    Unitatea administrativ-teritorialã/Instituţia publicã/Unitatea de cult .....
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a cererii de înscriere: ................
    Suma solicitatã prin cererea de finanţare nerambursabilã: ........... lei





┌───────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Criteriul de eligibilitate │ Îndeplinirea criteriului │
│ │ de eligibilitate │
├───────────────────────────────────────────────┼───┬───┬──────────────────────┤
│ Eligibilitatea solicitantului │ DA│ NU│ Comentarii │
├────┬──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 1. │Cererea de finanţare nerambursabilã (CF) │ │ │ │
│ │este completatã integral, ştampilatã şi │ │ │ │
│ │semnatã de reprezentanţii autorizaţi ai │ │ │ │
│ │solicitantului şi de persoana responsabilã│ │ │ │
│ │de proiect. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 2. │Cererea de finanţare nerambursabilã │ │ │ │
│ │conţine declaraţia reprezentantului legal │ │ │ │
│ │al unitãţii administrativ-teritoriale/ │ │ │ │
│ │instituţiei publice/unitãţii de cult │ │ │ │
│ │potrivit cãreia: │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ │- nu sponsorizeazã/nu susţine activitãţi │ │ │ │
│ │ cu efect negativ asupra mediului; ├───┼───┼──────────────────────┤
│ │- deţine contribuţia proprie necesarã │ │ │ │
│ │ implementãrii proiectului; ├───┼───┼──────────────────────┤
│ │- nu are obligaţii exigibile de platã la │ │ │ │
│ │ bugetul general consolidat, bugetele │ │ │ │
│ │ locale, Fondul pentru mediu. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 3. │Copia certificatului de înregistrare │ │ │ │
│ │fiscalã │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 4. │Copia hotãrârii consiliului local/ │ │ │ │
│ │consiliului judeţean/organului de decizie │ │ │ │
│ │privind aplicarea la Programul privind │ │ │ │
│ │instalarea sistemelor de încãlzire care │ │ │ │
│ │utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv │ │ │ │
│ │înlocuirea sau completarea sistemelor │ │ │ │
│ │clasice de încãlzire │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 5. │Documentele din care sã rezulte cã │ │ │ │
│ │beneficiarul are în proprietate sau în │ │ │ │
│ │administrare imobilul în care se va monta │ │ │ │
│ │sistemul de încãlzire │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 6. │Hotãrârea consiliului local/consiliului │ │ │ │
│ │judeţean/organului de decizie prin care se│ │ │ │
│ │aprobã studiul de fezabilitate potrivit │ │ │ │
│ │anexei nr. 2 la Hotãrârea Guvernului │ │ │ │
│ │nr. 28/2008 privind aprobarea │ │ │ │
│ │conţinutului-cadru al documentaţiei │ │ │ │
│ │tehnico-economice aferente investiţiilor │ │ │ │
│ │publice, precum şi a structurii şi │ │ │ │
│ │metodologiei de elaborare a devizului │ │ │ │
│ │general pentru obiective de investiţii şi │ │ │ │
│ │lucrãri de intervenţii │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 7. │Declaraţie pe propria rãspundere cã sunt │ │ │ │
│ │prevãzute în buget sumele necesare │ │ │ │
│ │cofinanţãrii proiectelor de mediu │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───┼───┼──────────────────────┤
│ 8. │Studiul de fezabilitate conform anexei │ │ │ │
│ │nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008,│ │ │ │
│ │care sã cuprindã explicit consumul lunar │ │ │ │
│ │de apã rece/apã caldã menajerã, certificat│ │ │ │
│ │de documentele de platã, şi numãrul de │ │ │ │
│ │utilizatori │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┴───┴───┼──────────────────────┤
│ 9. │Criterii de evaluare │Punctaj │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │- cota de finanţare │Maximum 20 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │10% - 0 puncte │ │
│ │≥20% - 2 puncte │ │
│ │≥35% - 4 puncte │ │
│ │≥50% - 8 puncte │ │
│ │≥65% - 12 puncte │ │
│ │≥80% - 16 puncte │ │
│ │Peste 80% - 20 de puncte │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │- tipul sistemului de încãlzire înlocuit │Maximum 20 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │Combustibil solid - 20 de puncte │ │
│ │Energie electricã - 20 de puncte │ │
│ │Combustibil lichid - 15 puncte │ │
│ │Combustibil gazos - 10 puncte │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │- raportul cost-beneficiu al instalaţiei: │Maximum 20 pct. │
│ │RIRF/C < rata de actualizare (5%), respectiv │ │
│ │VNAF/C < 0 - 5 puncte │ │
│ │RIRF/C > rata de actualizare (5%), respectiv │ │
│ │VNAF/C > 0 - 0 puncte │ │
│ │Fluxul de numerar cumulat este pozitiv în fiecare │ │
│ │an al proiecţiei - 5 puncte │ │
│ │Fluxul de numerar cumulat este negativ în un/mai │ │
│ │mulţi an/ani al/ai proiecţiei - 0 puncte │ │
│ │RIRF/K > 5%, respectiv VNAF/K > 0 - 5 puncte │ │
│ │RIRF/K < 5%, respectiv VNAF/K < 0 - 0 puncte │ │
│ │RIRE/C > 5,5%, respectiv VANE/C > 0 - 5 puncte │ │
│ │RIRE/C < 5,5%, respectiv VANE/C < 0 - 0 puncte │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │Punctaj │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │- precizarea gradului de utilizare │10 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- precizarea randamentului instalaţiei propuse │10 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │Tipul sursei energetice regenerabile utilizate │0-20 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- biomasã │20 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- geotermal │20 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- solar │15 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- eolian │15 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- hidro │10 pct. │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │- altele │5 pct. │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘



    NOTĂ:
    În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifeazã, dupã caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, dupã caz, comentariile de rigoare.

                    REZULTATUL EVALUĂRII:

    1 Juridic: ACCEPTAT/RESPINS
    Numele şi prenumele evaluatorului: ........ Data: ...... Semnãtura: .......
    2 Tehnic: ACCEPTAT/RESPINS
    Numele şi prenumele evaluatorului: ........ Data: ...... Semnãtura: .......
    Comisia de analizã propune Comisiei de avizare aprobarea/respingerea.
    Preşedintele Comisiei de analizã,
    Numele şi prenumele: ...................... Data: ...... Semnãtura: .......
    OBSERVAŢIE:
    Respingerea cererii de înscriere a solicitantului în etapa evaluãrii juridice atrage în mod automat invalidarea solicitantului, documentaţia depusã de cãtre acesta nemaifiind evaluatã din punct de vedere tehnic.


    ANEXA 3


    ───────
la ghidul de finanţare
───────────────────────

              CONTRACT-CADRU PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
                      Nr. ...... din .......

    Între:
    Pãrţile contractante
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul fiscal 14715650, cont nr. ......., deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentatã legal prin .............. - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
    şi
    ......., cu sediul în ......., CIF ......., cont nr. ..........., deschis la Trezoreria .........., reprezentatã legal prin domnul/doamna ..........., care împuterniceşte pe domnul/doamna ............................................, în calitate de beneficiar, denumitã în continuare beneficiar,
    a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract.

    ART. 1
    Obiectul şi valoarea contractului
    1.1. Prin prezentul contract, AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului intitulat ".........", denumit în continuare proiect, din cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire - beneficiari unitãţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitãţi de cult, denumit în continuare Program, conform Hotãrârii Comisiei de avizare nr. ........ din ........, în temeiul ghidului de finanţare a Programului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 1.741/2010.
    1.2. Valoarea totalã a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de ................ lei.
    ART. 2
    Durata contractului
    Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi este valabil ............ luni, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.
    ART. 3
    Modalitatea de finanţare
    Executarea lucrãrilor aferente fiecãrei cereri de tragere stabilite prin graficul de finanţare nerambursabilã, prevãzut în anexa nr. 2, şi pentru fiecare locaţie va începe numai cu acordul scris al AFM, care va cuprinde şi confirmarea de garantare a finanţãrii pentru respectiva cerere de tragere. Garantarea se va efectua în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului descris la art. 1.
    3.1. Finanţarea se face în maximum douã tranşe pe fiecare locaţie, prima dintre ele constând în contravaloarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi de consultanţã, iar cea de-a doua fiind valoarea totalã a lucrãrii de execuţie.
    3.2. Finanţarea se realizeazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. .........., deschis la ......., de cãtre beneficiar, pe bazã de cerere de tragere, întocmitã în formatul prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã în mod obligatoriu de documentele prevãzute în anexa nr. 4.
    3.3.Virarea sumelor din contul AFM în contul beneficiarului se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de tragere, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentã sunt complete şi corect întocmite şi sumele încasate la Fondul pentru mediu permit decontarea sumei solicitate.
    3.4. Suma neutilizatã de beneficiar la data expirãrii contractului pentru finanţare nerambursabilã se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia AFM.
    3.5. Orice platã excedentarã efectuatã de AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 10 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM. Depãşirea termenului stabilit va atrage calcularea unor majorãri de întârziere în cuantum de 0,1%/zi de întârziere.
    ART. 4
    Obligaţiile pãrţilor
    4.1. Beneficiarul se obligã:
    a) sã utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    b) sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    c) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    d) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
    e) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale şi în termenele prevãzute de acestea;
    f) sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentele proiectului pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, precum şi a altor documente relevante în legãturã cu derularea proiectului;
    g) sã nu sponsorizeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadã de valabilitate a contractului;
    h) sã informeze AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în cazul în care survin modificãri cu privire la informaţiile furnizate cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare nerambursabilã sau pe parcursul derulãrii prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificãri;
    i) în îndeplinirea prezentului contract, sã nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
    j) sã furnizeze în maximum 5 zile lucrãtoare de la notificarea AFM orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
    k) sã specifice în cazul oricãrui demers publicitar efectuat în legãturã cu proiectul, în orice formã şi în orice mediu, cã acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
    4.2. AFM se obligã:
    a) sã asigure finanţarea proiectului numai pentru cheltuielile eligibile ale proiectului, stabilite potrivit anexei nr. 1, în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita veniturilor încasate şi disponibile alocate Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;
    b) sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
    ART. 5
    Rãspunderea contractualã
    5.1. Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
    5.2. Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) comite nereguli de ordin financiar în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    b) situaţia economico-financiarã a acestuia nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
    5.3. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii contractului, AFM fiind degrevatã în totalitate de orice responsabilitate.
    5.4. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru sistemele instalate de cãtre instalator, precum şi pentru soluţiile tehnice adoptate în legãturã cu proiectul. AFM îşi rezervã dreptul de a suspenda finanţarea pe o perioadã determinatã, în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului respectiv, precum şi în cazul rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli.
    5.5. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru efectuarea lucrãrilor de instalare a sistemelor de încãlzire în lipsa acordurilor, avizelor, autorizaţiilor şi a altor documente necesare.
    5.6. Beneficiarul suportã taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente.
    5.7. Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la iniţiativa sa.
    5.8. Orice caz de culpã şi orice disfuncţionalitate apãrute pe parcursul derulãrii prezentului contract vor fi notificate beneficiarului de cãtre AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacã deficienţele menţionate nu sunt înlãturate în termen de maximum 15 zile de la data notificãrii, AFM are dreptul de a lua urmãtoarele mãsuri:
    a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivã a finanţãrii şi rezilierea unilateralã a contractului, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã/Codului de procedurã civilã.
    ART. 6
    Încetarea contractului
    6.1. Prezentul contract înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã în contract;
    b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea mãsurã, încât îndeplinirea acestuia ar fi contrarã AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    6.2. Prezentul contract înceteazã la iniţiativa beneficiarului, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, în cazul imposibilitãţii obiective a acestuia de a realiza proiectul. Acest fapt implicã restituirea finanţãrii conform art. 5 pct. 5.8 lit. b).
    6.3. Prezentul contract înceteazã, prin reziliere, la iniţiativa AFM, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre beneficiar; în acest caz, beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasã din finanţare; în situaţia în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    ART. 7
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    7.1. Prin forţã majorã şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    7.2. Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) de a o notifica celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) de a transmite în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) de a comunica data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    7.3. Dacã nu se procedeazã la anunţare în condiţiile şi în termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
    7.4. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    7.5. Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile pct. 7.2, exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    7.6. Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei celei mai bune:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    7.7. Prevederile de mai sus se aplicã şi în caz fortuit.
    ART. 8
    Cesiunea
    Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.
    ART. 9
    Litigii
    9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
    9.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente în a cãror razã teritorialã îşi are sediul AFM.
    ART. 10
    Dispoziţii finale
    10.1. Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la urmãtoarele adrese:
    - pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    - pentru beneficiar: .................. .
    În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM. Notificãrile fãcute beneficiarului la adresa sus-menţionatã sau la o altã adresã comunicatã ulterior se considerã a fi aduse la cunoştinţã acestuia. Sub condiţia ca acestea sã fie confirmate ulterior, notificãrile se pot transmite şi prin fax, la urmãtoarele numere telefonice:
    - pentru AFM: ...........................................;
    - pentru beneficiar: ................................... .
    10.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu, potrivit <>art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    10.5. Anexele, pe care beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã, fac parte integrantã din prezentul contract.
    10.6. Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
    10.7. Prin excepţie de la prevederile pct. 10.6, nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 4 ("Data programatã") şi coloana nr. 5 ("Suma") din anexa nr. 2 la contract, dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a proiectului.
    10.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare, cu aceastã destinaţie. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
    10.9. Prezentul contract s-a semnat la data de ........., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridicã egalã, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru beneficiar.
    10.10. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul contract de finanţare.





          Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
                     Preşedinte, Preşedinte,
          ............................. ..............




    ANEXA 1


    ───────
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã nr. ....../......
──────────────────────────────────────────────────────────────────

          CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE





┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

         Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
                   Preşedinte,
                  .............




    ANEXA 2


    ───────
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã nr. ....../.............
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

               GRAFIC DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ





┌────────────┬────────────────────────────────────────┬────────────┐
│ Nr. crt. │ Data depunerii cererii de tragere │ Suma │
├────────────┼────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────────────┼────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │
├────────────┼────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2. │ │ │
├────────────┼────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ .... │ │ │
├────────────┼────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ Total: │ X │ │
└────────────┴────────────────────────────────────────┴────────────┘

       Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar

                 Preşedinte,
               ................




    ANEXA 3


    ───────
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã nr. .........../...........
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Solicitant .....................
    Sediul .........................
    C.U.I. .........................
    Cont nr. ......................, deschis la Trezoreria ..............
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ..........

    Cãtre
    Administraţia Fondului pentru Mediu

                     CERERE DE TRAGERE
                   Nr. ......./...........
    În baza Contractului pentru finanţare nerambursabilã nr. ................ din ....../...../......., vã rugãm sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ........ lei, din finanţarea nerambursabilã în valoare de ........ lei.
    Aceastã sumã va fi utilizatã pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitãţilor desfãşurate în perioada ..................... .
    Documentele justificative: situaţii de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric (dupã caz), facturi fiscale, ordine de platã, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casã, ordine de deplasare (dupã caz), facturi externe (traduse autorizat în limba românã), documente de transport, packing list, dispoziţii de platã externe, declaraţii vamale (pentru importurile din afara Uniunii Europene), extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrãri (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbã strãinã, se va prezenta şi traducerea autorizatã a acestuia în limba românã), proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrãri, certificate de calitate şi de garanţie, declaraţia de conformitate (a producãtorului utilajului), precum şi alte documente relevante sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original sau în copii.

    Situaţia finanţãrii la data prezentei cereri de tragere





┌────────────┬─────────────┬──────────┬─────────┬──────────────┬───────────────┐
│Suma totalã │Suma acordatã│ Suma │ Suma │ Suma │ Suma rãmasã │
│aprobatã │pânã la data │solicitatã│aprobatã │totalã trasã │ de tras din │
│conform │ prezentei │ prin │ prin │din finanţare,│ finanţarea │
│contractului│ cereri de │prezenta │prezenta │inclusiv suma │ aprobatã │
│de finanţare│ tragere │cerere de │cerere de│aprobatã prin │ (col. 1-5) │
│ │ │ tragere │ tragere │prezenta cerer│ │
│ │ │ │ │ de tragere │ │
├────────────┼─────────────┼──────────┼─────────┼──────────────┼───────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────┼─────────────┼──────────┼─────────┼──────────────┼───────────────┤
└────────────┴─────────────┴──────────┴─────────┴──────────────┴───────────────┘



    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectã şi completã.


    Reprezentantul legal al beneficiarului,
    Numele şi prenumele .......................
    Funcţia ...................................
    Semnãtura .................................
    L.S.

    Aprobat


    ───────
    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte ..................................
    Serviciul juridic ...........................
    Director tehnic .............................
    Şef Serviciu implementare şi monitorizare ..................
    Referent de specialitate ...................................

    NB1: Coloanele 1, 2 şi 3 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloanele 4, 5 şi 6, de cãtre salariaţii Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    NB2: Dupã aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânatã beneficiarului.


    ANEXA 4
    ───────
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã nr. .........../...........
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                              LISTA
       documentelor justificative pentru efectuarea plãţilor
            de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu

    1. Situaţii de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric (dupã caz)
    2. Facturi fiscale, ordine de platã, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri (dupã caz)
    3. Facturi externe (traduse autorizat în limba românã), documente de transport, packing list, dispoziţii de platã externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)
    4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrãri (În situaţia în care contractul este redactat într-o limbã strãinã, se va prezenta şi traducerea autorizatã a acestuia în limba românã.)
    5. Proces-verbal de recepţie bunuri sau servicii
    6. Certificate de calitate şi de garanţie
    7. Declaraţia de conformitate (a producãtorului utilajului)
    8. Dovada plãţii integrale a facturilor aferente tragerii anterioare
    9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale specifice achiziţiilor publice
    10. Proces-verbal la terminarea lucrãrilor
    11. Proces-verbal la punerea în funcţiune
    12. Autorizaţie de construire
    13. Alte documente relevante
                   ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016