Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.739 din 21 octombrie 2013  privind procedura de avizare a structurilor si a personalului care gestioneaza asistenta financiara comunitara, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.739 din 21 octombrie 2013 privind procedura de avizare a structurilor si a personalului care gestioneaza asistenta financiara comunitara, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 31 octombrie 2013

    Având în vedere prevederile art. 4 alin. (7) lit. b) şi ale art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. (7) şi (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale prevăzute la art. 4 alin. (1)-(6) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul inspecţie fonduri europene din cadrul Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară şi Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/compartimentele de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP, responsabile cu verificarea procedurală a achiziţiilor publice derulate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, solicită Ministerului Finanţelor Publice avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare.
    (2) Dosarul în baza căruia se solicită avizarea structurilor şi a personalului, prevăzute la alin. (1), se întocmeşte cu respectarea dispoziţiilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi se depune la registratura Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 2
    (1) Dosarul cererii de avizare, prevăzut la art. 1 alin. (2), se soluţionează de către o comisie constituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilă cu verificarea şi analizarea dosarului cererii de avizare, denumită în continuare comisia, în termenul prevăzut de art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) propune, după caz, emiterea avizului favorabil sau respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, în termen de 20 de zile lucrătoare de la depunerea dosarului.
    (3) Comisia prevăzută la alin. (1) este compusă din următorii membri titulari:
    a) directorul Direcţiei de audit public intern - preşedinte;
    b) directorul general al Direcţiei generale juridice - membru;
    c) directorul general al Direcţiei generale managementul resurselor umane - membru;
    d) directorul general adjunct al Direcţiei generale economice, cu atribuţii de întocmire a cererii de rambursare privind majorarea salarială - membru;
    e) directorul general al Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară, în cazul solicitării avizării personalului Serviciului inspecţie fonduri europene din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, sau directorul general al UCVAP, în cazul solicitării avizării personalului UCVAP/CVAP - membru.
    (4) Direcţia generală managementul resurselor umane asigură secretariatul comisiei.
    (5) În cazul imposibilităţii participării oricăruia dintre membrii titulari ai comisiei, prevăzuţi la alin. (3), la şedinţele comisiei, aceştia desemnează înlocuitori prin adresă scrisă, comunicată în prealabil Direcţiei generale managementul resurselor umane. După caz, membrii titulari pot stabili şi limite ale mandatului. Înlocuitorul unui membru al comisiei nu poate primi decât o singură împuternicire în baza căreia să reprezinte un membru al comisiei.
    (6) Participarea persoanelor înlocuitoare la şedinţele comisiei se face cu titlu excepţional.
    (7) În cazul eliberării unei propuneri de aviz favorabil, aceasta se înaintează ministrului finanţelor publice în vederea semnării.
    (8) În cazul respingerii cererii de avizare a structurilor şi a personalului, se întocmeşte şi se înaintează, în vederea semnării, ministrului finanţelor publice documentul justificativ privind respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil.
    ART. 3
    Motivele de respingere a cererii de avizare a structurilor şi a personalului sunt:
    a) netransmiterea de către structurile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care solicită eliberarea avizului favorabil, a unuia sau mai multor documente dintre cele prevăzute la art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) nerespectarea condiţiilor de formă a documentelor prevăzute la art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul documentelor reglementate prin acte normative;
    d) netransmiterea, în termen de 10 zile lucrătoare, a tuturor informaţiilor solicitate de comisie pentru eliberarea avizului favorabil.
    ART. 4
    Structura din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a cărei cerere de avizare a structurii şi/sau a personalului a fost respinsă poate înainta o nouă cerere doar după remedierea problemelor constatate şi menţionate în adresa de respingere.
    ART. 5
    (1) Ministerul Finanţelor Publice poate retrage avizul acordat în următoarele cazuri:
    a) în cazul în care structurile prevăzute la art. 1 alin. (1), al căror personal beneficiază de majorările salariale, nu comunică comisiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice orice modificare de personal, structură, organizare şi/sau funcţionare intervenită după obţinerea avizului, împreună cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) când constată încălcări ale prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) După remedierea problemelor constatate care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit aceloraşi reguli generale.
    ART. 6
    Cererea privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare şi avizul favorabil sau documentul justificativ privind respingerea motivată se vor întocmi potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 7
    Cererile privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, pentru care nu a fost eliberat aviz sau formulată respingere motivată a solicitării de aviz anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, se vor soluţiona potrivit prevederilor acestuia.
    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 95/2012 privind procedura de avizare a structurilor şi a personalului care gestionează asistenţa financiară comunitară, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2012.
    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                 Viceprim-ministru,
          ministrul finanţelor publice,
                 Daniel Chiţoiu


    Bucureşti, 21 octombrie 2013.
    Nr. 1.739.


    ANEXA 1

    [Antetul structurii solicitante]
    Nr. .........../................


                              CERERE
     privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de
     activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare

    Stimate Domnule Ministru,
    În temeiul dispoziţiilor art. 4 alin. (7) lit. b) şi alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, vă rugăm să eliberaţi un aviz favorabil prin care să fie atestat faptul că următoarele structuri şi/sau persoane din cadrul .......(denumirea structurii care solicită avizul favorabil)............ au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale reglementate de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare:

┌────┬─────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Persoanele pentru │ Funcţia │ Structura din care fac parte │
│crt.│ care se solicită │ │(direcţia generală, direcţia, serviciul,│
│ │ avizarea favorabilă │ │ biroul, compartimentul) │
│ │(numele şi prenumele)│ │ │
├────┼─────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ .................. │ ........ │ ...................................... │
├────┼─────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ .................. │ ........ │ ...................................... │
└────┴─────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────────────┘


    Persoana de contact din cadrul structurii noastre desemnată în acest sens este doamna/domnul .............. (tel. .........., fax .........., e-mail ................).

                 Cu stimă,
          ............................
           (numele şi prenumele)
          ............................
                (funcţia)
                 [L. S.]

    Domnului .........................,
    ministrul finanţelor publice


    ANEXA 2

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Nr. ................/.................

                            AVIZ FAVORABIL
    În temeiul dispoziţiilor art. 4 alin. (7) lit. b) şi alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea ........(denumirea structurii care solicită avizul favorabil)....... nr. ....... din .........,
    în urma analizării reglementărilor comunitare privind gestionarea fondurilor nerambursabile comunitare şi a următoarelor documente prezentate:
    1. .............................................;
    2. .............................................;
    3. .............................................;
    4. .............................................;
    5. .............................................;
    ................................................,
    Ministerul Finanţelor Publice atestă faptul că structurile şi/sau persoanele menţionate în anexă au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale reglementate de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Persoanele pentru care se acordă prezentul aviz favorabil beneficiază de majorarea salarială conform prevederilor art. 4 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

             ...........................,
               (numele şi prenumele)

             ministrul finanţelor publice
                       [L.S.]


    ANEXĂ
    la Avizul favorabil nr. ......./..............

                                 LISTA
      structurilor şi/sau a persoanelor pentru care se acordă avizul favorabil al
                 Ministerului Finanţelor Publice, conform
       Cererii ..........................................
               (denumirea structurii care solicită avizul favorabil)
                      nr. ............ din.................

┌────┬─────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Persoanele pentru │ Funcţia │ Structura din care fac parte │
│crt.│ care se acordă │ │(direcţia generală/direcţia, serviciul, │
│ │ avizul favorabilă │ │ biroul, compartimentul) │
│ │(numele şi prenumele)│ │ │
├────┼─────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ .................. │ ........ │ ...................................... │
├────┼─────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ .................. │ ........ │ ...................................... │
└────┴─────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────────────┘


    Avizat
    Comisia responsabilă cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    ...........................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................

    Redactat
    Secretariatul comisiei responsabile cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    ..............................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................


    ANEXA 3

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Nr. ........./...............

                            DOCUMENT JUSTIFICATIV
                    privind respingerea cererii de avizare

    În temeiul dispoziţiilor art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma analizării reglementărilor comunitare privind gestionarea fondurilor nerambursabile comunitare şi a următoarelor documente prezentate:
    1. ...............................................;
    2. ...............................................;
    3. ...............................................;
    4. ...............................................;
    5. ...............................................;
    ..................................................,

    Ministerul Finanţelor Publice respinge Cererea .........(denumirea structurii care a solicitat avizul favorabil)..... nr. ...... din ........ privind avizarea structurilor şi/sau a persoanelor menţionate în anexă.
    Propunerea de respingere a cererii de avizare se întemeiază pe următoarele considerente:
    ..............................................................
    ..............................................................
    ..............................................................

                Ministrul finanţelor publice,
             ..................................
                  (numele şi prenumele)
                        [L.S.]

    Avizat
    Comisia responsabilă cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    ...........................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................

    Redactat
    Secretariatul comisiei responsabile cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    ............................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................


    ANEXĂ
    la Documentul justificativ nr. ......./..........
    privind respingerea cererii de avizare


                                LISTA
      structurilor şi/sau a persoanelor pentru care se propune respingerea
       Cererii de avizare a .................................................
                         (denumirea structurii care solicită avizul favorabil)
                             nr. ..... din .........

┌────┬──────────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────────┐
│Nr. │Persoana/Persoanele pentru│ │ Structura din care face/fac parte│
│crt.│ care s-a emis document │ Funcţia │ (direcţia generală/direcţia, │
│ │justificativ de respingere│ │serviciul, biroul, compartimentul)│
│ │ (numele şi prenumele) │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────────┤
│....│ ........................ │ ......... │ ................................ │
└────┴──────────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────────┘


    Avizat
    Comisia responsabilă cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    ..............................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................

    Redactat
    Secretariatul comisiei responsabile cu verificarea şi analizarea cererii de avizare:
    .............................................................
    (numele şi prenumele/funcţia/data)

    Semnătura .................................

                __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016