Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.736 din 16 decembrie 2010  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.736 din 16 decembrie 2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 22 din 11 ianuarie 2011
    Având în vedere prevederile <>art. IV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 84/2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, şi ale <>art. 90^1-90^5 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş


    Bucureşti, 16 decembrie 2010.
    Nr. 1.736.


    ANEXĂ


                                   REGULAMENT
                    de organizare şi funcţionare a Comisiei
            superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

    ART. 1
    (1) Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumitã în continuare comisia superioarã, funcţioneazã în structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, emise de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare comisii de evaluare.
    (3) În urma soluţionãrii contestaţiilor, comisia superioarã emite o decizie de încadrare în grad şi tip de handicap, denumitã în continuare decizia, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul regulament.
    ART. 2
    (1) Comisia superioarã se numeşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi este formatã din 5 (cinci) membri.
    (2) Preşedintele şi membrii comisiei superioare fac parte din structura de personal a Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap.
    (3) Activitatea de secretariat a comisiei superioare este asiguratã de 3 (trei) angajaţi ai Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap.
    (4) În funcţie de numãrul contestaţiilor, numãrul membrilor comisiei superioare poate fi suplimentat, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    ART. 3
    (1) Comisia superioarã are urmãtoarele atribuţii:
    a) soluţioneazã contestaţiile formulate în condiţiile <>art. 87 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, eliberate de comisiile de evaluare, prin emiterea deciziilor, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii contestaţiei;
    b) verificã dosarele aferente contestaţiilor, soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap şi comunicã deciziile în termenul legal;
    c) coordoneazã şi monitorizeazã din punct de vedere metodologic activitatea comisiilor de evaluare;
    d) în exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor de evaluare, comisia superioarã poate emite precizãri şi instrucţiuni cu caracter metodologic care sunt obligatorii pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale;
    e) prezintã directorului general al Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap, prin preşedinte, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, un raport privind activitãţile desfãşurate în luna anterioarã.
    (2) Atribuţiile comisiei superioare, exercitate ca urmare a recomandãrilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, sunt urmãtoarele:
    a) stabileşte reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, prin decizie de reevaluare. Pe baza deciziei de reevaluare, emisã în 5 zile de la raportare, directorul Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului suspendã dreptul la asistenţã socialã sub formã de prestaţii sociale, pânã la încheierea procesului de reevaluare;
    b) desemneazã specialişti din domeniul medicinã, psihologie şi asistenţã socialã în vederea reevaluãrii, conform procedurii aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii;
    c) emite decizia privind încadrarea corespunzãtoare în grad şi tip de handicap pentru persoanele adulte cu handicap supuse reevaluãrii sau în situaţia în care se sesizeazã din oficiu în cazul eliberãrii unor certificate de încadrare în grad de handicap fãrã respectarea prevederilor legale, dacã în urma reevaluãrii se schimbã încadrarea în grad de handicap;
    d) emite decizia privind anularea certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap în situaţia în care diagnosticul şi reevaluarea nu susţin încadrarea în unul dintre gradele de handicap pentru persoanele adulte cu handicap supuse reevaluãrii, dacã în urma reevaluãrii nu se menţine încadrarea în grad de handicap, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul regulament;
    e) dispune, prin decizie, încetarea suspendãrii dreptului la asistenţã socialã sub formã de prestaţii sociale, dacã în urma reevaluãrii se menţine încadrarea în grad de handicap. În aceastã situaţie, persoana cu handicap va primi drepturile aferente perioadei suspendãrii.
    (3) Punerea în executare a deciziilor se face de cãtre Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului care a stabilit iniţial gradul şi tipul de handicap şi dreptul la prestaţiile sociale.
    ART. 4
    (1) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii în registrul comisiei superioare.
    (2) Preşedintele primeşte contestaţia împreunã cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia în registrul comisiei superioare şi verificarea termenului legal de depunere de 30 de zile calendaristice de la comunicarea certificatelor de încadrare în grad de handicap.
    (3) Contestaţia depusã la alte organe de stat va fi consideratã contestaţie în termen şi soluţionatã ca atare în mãsura în care a fost depusã în termenul prevãzut de lege.
    (4) În situaţia în care contestaţia s-a depus în afara termenului prevãzut la alin. (2), preşedintele comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusã, comunicând în scris atât contestatarului, cât şi comisiei de evaluare soluţia adoptatã şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii.
    ART. 5
    (1) Comisia superioarã va proceda la examinarea dosarului contestatarului, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulatã, sens în care va emite decizia care va fi adoptatã cu votul majoritãţii membrilor acesteia.
    (2) Decizia comisiei superioare se va aduce la cunoştinţa contestatarului/comisiei judeţene/de sector, dupã caz, prin poştã.
    (3) În soluţionarea contestaţiei, comisia superioarã poate pronunţa una dintre urmãtoarele soluţii:
    a) admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatarului într-un alt grad de handicap;
    b) respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisii. Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivatã.
    ART. 6
    (1) Decizia comisiei superioare atestã gradul şi tipul de handicap, precum şi faptul cã persoana beneficiazã sau nu beneficiazã, dupã caz, de drepturile conferite de lege.
    (2) Decizia are valabilitate de la data emiterii certificatului de încadrare în grad de handicap emis de comisia de evaluare şi contestat la comisia superioarã.
    ART. 7
    Reevaluarea prevãzutã la art. 3 alin. (2) lit. b) din prezentul regulament se efectueazã în termen de pânã la 45 de zile de cãtre o comisie formatã din specialişti din domeniul medical, psihologic şi al asistenţei sociale, desemnaţi conform procedurii aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii; specialiştii vor evalua adultul cu handicap pe urmãtoarele domenii obligatorii: medical, psihologic şi social.
    ART. 8
    Deciziile emise de comisia superioarã pot fi atacate, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la instanţa judecãtoreascã competentã, în condiţiile legii.
    ART. 9
    (1) Comisia superioarã coordoneazã metodologic activitatea comisiilor de evaluare cu privire la:
    a) respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane;
    b) respectarea metodologiei de lucru;
    c) corectitudinea stabilirii deficienţei funcţionale, a încadrãrii în grad de handicap, a datei dobândirii handicapului (pentru cazurile ce solicitã pensionarea pentru limitã de vârstã ca persoanã cu handicap în condiţiile <>Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice);
    d) valabilitatea certificatelor.
    (2) Comisia superioarã se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrãrii unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie cu valabilitate de la data soluţionãrii ei.
    (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), comisia superioarã va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi mãsurile legale care se impun.
    ART. 10
    În activitatea sa, comisia superioarã va urmãri respectarea prevederilor legale în vigoare privind criteriile pe baza cãrora se stabileşte gradul de handicap pentru adulţi şi se aplicã mãsurile de protecţie a acestora.

    ANEXA 1
    la regulament

                                   - Model -

    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
    Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap
    Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap


                                    DECIZIE
                    de încadrare în grad şi tip de handicap
                       Nr. ...... din data de ..........

    Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituitã în temeiul <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, soluţionând contestaţia formulatã la Certificatul nr. ....../......, emis de .............., de cãtre domnul/doamna ......................., CNP .............., domiciliat/domiciliatã în ..............., str. ........... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ................, statut social: 1. fãrã venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limitã de vârstã; 5. salariat; 6. altele ..................,
    stabileşte urmãtoarele:
    I. Se încadreazã în gradul de handicap ..................................................
    A. Cod boalã ........................, cod handicap .....................................
    B*). Deficienţa funcţionalã:
    ● uşoarã;
    ● medie;
    ● accentuatã;
    ● gravã: - cu asistent personal;
             - fãrã asistent personal;
             - cu indemnizaţie de însoţitor;
             - fãrã indemnizaţie de însoţitor.
    II. Nu se încadreazã în grad de handicap.
    Motivare ...............................................................................
    III**). Data dobândirii handicapului .............., documentul ........................
    IV*). Valabilitate: - 6 luni; - 12 luni; - permanent de la data .......... . Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire: ..........................................................
    V***). Termen de revizuire .............................................................
    Prezenta decizie poate fi contestatã potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Titularul prezentului certificat beneficiazã de toate drepturile şi accesibilitãţile prevãzute de <>Legea nr. 448/2006, republicatã, cu modificãrile ulterioare, corespunzãtor gradului de handicap stabilit.
    Decizia obligã toate persoanele şi autoritãţile la respectarea ei în concordanţã cu prevederile legislaţiei în vigoare.

         Preşedinte, Semnãtura
     .....................
     (numele şi prenumele)


                           Membri:
                           Numele şi prenumele medic .....................
                           Numele şi prenumele asistent social ...........
                           Numele şi prenumele psiholog ..................

----------
    *) Se anuleazã ceea ce nu corespunde.
    **) Se completeazã numai pentru persoanele care solicitã pensionarea în temeiul <>art. 58 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
    ***) Nu se completeazã în cazul certificatului cu caracter permanent.


    ANEXA 2
    la regulament

                                   - Model -

    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
    Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap
    Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap


                                    DECIZIE
    privind anularea certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap
                       Nr. ..... din data de ...........

    Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituitã în temeiul <>Legii nr. 448/2006 pentru protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, analizând Raportul de reevaluare nr. ...... din data de .........., întocmit de cãtre comisia de experţi, în urma reevaluãrii domnului/doamnei ................, CNP ................., domiciliat/domiciliatã în ..................., str. ................ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul/judeţul .............,
    decide anularea Certificatului/Deciziei de încadrare în grad şi tip de handicap nr. ....... din data de .......... .

    Prezenta decizie poate fi contestatã potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Prezenta decizie obligã toate persoanele şi autoritãţile la respectarea ei, în concordanţã cu prevederile legale în vigoare.

           Preşedinte, Membri:
           ..........................
           Secretar,
           ..........................

                                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016