Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.730 din 17 iunie 2011  pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclisti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.730 din 17 iunie 2011 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclisti

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 29 iunie 2011
    Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti nr. 15.361/SJ din 12 mai 2011,
    în baza prevederilor art. 13 alin. (1) lit. u) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Ghidul de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

             p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
                       Marin Anton,
                     secretar de stat

    Bucureşti, 17 iunie 2011.
    Nr. 1.730.

    ANEXĂ

                      GHID DE FINANŢARE
      a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Rolul Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti
    (1) Ghidul de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti, denumit în continuare Ghid, constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii esenţiale privind derularea Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti, denumit în continuare Program.
    (2) Ghidul conţine dispoziţii privind:
    a) criteriile de eligibilitate care trebuie îndeplinite de cãtre solicitantul finanţãrii, proiectul propus şi cheltuielile acestuia;
    b) condiţiile şi termenele de depunere, analizã, selectare, aprobare, implementare şi finanţare a proiectului propus.
    ART. 2
    Scopul şi obiectivele Programului
    (1) Obiectul Programului îl reprezintã finanţarea nerambursabilã din Fondul pentru mediu a proiectelor vizând realizarea pistelor pentru biciclişti.
    (2) Scopul Programului îl constituie îmbunãtãţirea calitãţii mediului prin înlesnirea transportului mai puţin poluant, în condiţii de siguranţã.
    (3) Obiectivele Programului sunt:
    a) diminuarea efectelor poluãrii aerului asupra mediului şi sãnãtãţii populaţiei, cauzate de emisiile de gaze de eşapament de la autovehicule;
    b) încadrarea emisiilor în valorile-limitã admise la nivel european, pentru aerul ambiental.
    ART. 3
    Sursa de finanţare pentru derularea Programului
    Programul se finanţeazã de Administraţia Fondului pentru Mediu, în baza contractelor multianuale încheiate în limita fondurilor prevãzute cu aceastã destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 4
    Definiţii
    În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritate - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - unitatea administrativ-teritorialã, inclusiv subdiviziune a municipiului Bucureşti, al cãrei proiect a fost aprobat în vederea finanţãrii şi care a încheiat contract de finanţare cu Autoritatea;
    c) cerere de finanţare - documentul depus de cãtre solicitant în cadrul sesiunii de depunere, în vederea obţinerii finanţãrii din Fondul pentru mediu;
    d) cerere de tragere - solicitarea beneficiarului adresatã în scris Autoritãţii, în baza cãreia se face decontarea eşalonatã a lucrãrilor prevãzute în graficul de lucrãri, anexã la contractul pentru finanţare nerambursabilã;
    e) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de cãtre beneficiar cu achiziţia de produse, servicii sau lucrãri necesare implementãrii proiectului şi care pot fi decontate din Fondul pentru mediu, sub condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrãrii lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
    f) contribuţie proprie - partea din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile necesare implementãrii proiectului, nefinanţatã din Fondul pentru mediu, susţinutã financiar de cãtre beneficiar;
    g) criterii de eligibilitate - condiţiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru obţinerea finanţãrii; acestea vizeazã solicitantul, proiectul propus şi cheltuielile proiectului;
    h) dosar de finanţare - cererea de finanţare însoţitã de documentaţia prevãzutã în prezentul ghid, care trebuie depusã de cãtre solicitant în vederea analizãrii, selectãrii şi aprobãrii finanţãrii de cãtre Autoritate;
    i) dosar de decontare - cererea de tragere însoţitã în mod obligatoriu de documentele justificative a cãror listã este prevãzutã în anexa la contractul de finanţare;
    j) finanţare nerambursabilã - modalitatea de susţinere financiarã a proiectului, caracterizatã prin decontarea de cãtre Autoritate a unei pãrţi din cheltuielile eligibile realizate de cãtre beneficiar cu achiziţia produselor, serviciilor sau lucrãrilor;
    k) Fondul pentru mediu - instrumentul economico-financiar destinat susţinerii şi realizãrii proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
    l) piste pentru biciclişti - cãile publice rezervate şi amenajate pentru circulaţia cicliştilor în lungul arterelor de circulaţie sau independent de acestea;
    m) sesiune de depunere - perioada de timp determinatã, etapã a sesiunii de finanţare, pe parcursul cãreia se poate depune la registratura Autoritãţii dosarul de finanţare al solicitantului;
    n) solicitant - unitatea administrativ-teritorialã, inclusiv subdiviziune a municipiului Bucureşti, care a depus dosar de finanţare la sediul Autoritãţii.
    ART. 5
    Organizarea sesiunii de finanţare
    (1) Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanţare, pe tipuri de proiecte şi în limita sumei alocate în condiţiile prevãzute la art. 3.
    (2) Prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii, se aprobã:
    a) sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare;
    b) suma alocatã sesiunii de finanţare.
    (3) Dispoziţia prevãzutã la alin. (2) se publicã pe pagina de internet a Autoritãţii, cu cel puţin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de depunere.
    (4) Componenţa Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor, denumitã în continuare Comisia, precum şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor se aprobã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii.
    ART. 6
    Etapele sesiunii de finanţare
    Etapele sesiunii de finanţare sunt urmãtoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a Autoritãţii a Ghidului şi a dispoziţiei prevãzute la art. 5 alin. (2);
    b) depunerea dosarelor de finanţare;
    c) analiza conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii solicitantului/proiectului;
    d) analiza şi selectarea proiectelor pe baza documentaţiei tehnico-economice;
    e) avizarea proiectelor selectate;
    f) transmiterea scrisorilor de respingere a finanţãrii;
    g) soluţionarea contestaţiilor depuse în urma scrisorilor de respingere;
    h) aprobarea finanţãrii proiectelor avizate;
    i) transmiterea scrisorilor de aprobare a finanţãrii;
    j) semnarea contractelor.
    ART. 7
    Depunerea dosarului de finanţare
    (1) Un solicitant poate depune un singur dosar de finanţare la Autoritate, începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere. Dosarul de finanţare poate fi depus la registratura Autoritãţii exclusiv de cãtre reprezentantul legal, înlocuitorul de drept al acestuia sau împuternicitul legal.
    (2) În vederea depunerii dosarului de finanţare:
    a) reprezentantul legal prezintã o copie a sentinţei judecãtoreşti de validare a primarului sau o copie a hotãrârii consiliului judeţean privind alegerea preşedintelui şi o copie a cãrţii de identitate;
    b) înlocuitorul de drept prezintã o copie a dispoziţiei reprezentantului legal şi o copie a cãrţii de identitate;
    c) împuternicitul legal prezintã o copie a procurii notariale din care sã reiasã cã depune dosarul de finanţare în numele solicitantului şi o copie a cãrţii de identitate. Documentele solicitate se ataşeazã fiecãrui dosar de finanţare depus.
    (3) Un solicitant poate depune în cadrul sesiunii de finanţare un singur proiect.
    (4) Dosarul de finanţare, conţinând toate documentele obligatorii menţionate în prezentul ghid, se depune la registratura Autoritãţii, într-un singur exemplar, în plic sigilat; pe plic solicitantul va înscrie urmãtoarele informaţii obligatorii:
    a) denumirea completã şi adresa completã;
    b) titlul programului: "Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti";
    c) titlul proiectului;
    d) sesiunea de depunere;
    e) valoarea finanţãrii solicitate de la Autoritate.
    (5) Verificarea informaţiilor înscrise pe plicurile conţinând dosarul de finanţare şi a documentelor solicitate la alin. (1) se realizeazã de reprezentantul Autoritãţii la momentul depunerii acestora. Autoritatea nu va înregistra dosarele de finanţare ale cãror solicitanţi nu prezintã documentele solicitate la alin. (1) şi nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (4).
    (6) Dosarul de finanţare va avea ordinea prezentatã în art. 27. Documentele depuse de cãtre solicitanţi trebuie sã fie legate, numerotate şi opisate. Documentele prezentate în copii simple se certificã pentru conformitate cu originalul, de cãtre personalul Autoritãţii, anterior semnãrii contractului pentru finanţare.
    (7) Cererea de finanţare se completeazã dupã modelul prevãzut în anexa nr. 1, prin tehnoredactare computerizatã. Nu se acceptã cereri de finanţare cu ştersãturi sau completãri fãcute manual.
    (8) Lista conţinând solicitanţii şi sumele solicitate se publicã pe site-ul Autoritãţii şi se actualizeazã la sfârşitul fiecãrei zile a sesiunii de depunere.
    ART. 8
    Analiza şi selectarea
    (1) Comisia procedeazã la:
    a) deschiderea plicurilor conţinând dosarul de finanţare al solicitantului, care se realizeazã exclusiv în ordinea înregistrãrii la Autoritate, cu condiţia nedepãşirii, prin însumarea finanţãrilor propuse spre aprobare, a bugetului alocat sesiunii; dosarele de finanţare se analizeazã individual, în ordinea în care au fost înregistrate la Autoritate, respectiv din punct de vedere juridic, economic, tehnic, urmãtorul proiect intrând în analizã dupã ce Comisia a fãcut propunerea de acceptare sau respingere a proiectului analizat. La epuizarea sumei aferente sesiunii, plicurile care nu au fost deschise spre analizã se restituie, la cererea scrisã a solicitantului, într-o perioadã de maximum 6 luni de la comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare;
    b) analiza conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii solicitantului/proiectului, pe baza grilei pentru analiza conformitãţii administrative şi eligibilitãţii solicitantului, prevãzutã în anexa nr. 2;
    c) analiza tehnicã a proiectelor propuse spre finanţare, pe baza grilei pentru analizã tehnicã prevãzutã în anexa nr. 3;
    d) înaintarea cãtre Comitetul director al Autoritãţii a centralizatorului cuprinzând proiectele selectate, a centralizatorului cuprinzând proiectele neselectate la finanţare, precum şi a centralizatorului cuprinzând proiectele care nu au fost deschise.
    (2) Lipsa unui document aferent cererii de finanţare, prezentarea acestuia sub o altã formã decât cea solicitatã sau ieşirea acestuia din perioada de valabilitate, precum şi neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determinã respingerea dosarului de finanţare.
    (3) Autoritatea poate solicita documente sau informaţii suplimentare referitoare la dosarul de finanţare, dacã se constatã necesitatea furnizãrii lor.
    (4) Beneficiarul are obligaţia de a furniza, în maximum 10 zile lucrãtoare de la solicitare, documentele şi informaţiile solicitate.
    (5) Neprezentarea documentului/informaţiei solicitat(e) în termenul prevãzut sau prezentarea sub o altã formã decât cea solicitatã ori ieşirea sa din perioada de valabilitate determinã respingerea dosarului de finanţare.
    (6) Proiectele selectate se includ într-un centralizator, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut, cu indicarea valorii totale a acestora.
    (7) Proiectele neselectate se includ într-un centralizator, cu indicarea motivului neselectãrii.
    ART. 9
    Avizarea proiectelor
    (1) Comitetul director al Autoritãţii avizeazã proiectele selectate şi le propune spre aprobare Comitetului de avizare, în limita bugetului alocat. În cazul obţinerii aceluiaşi punctaj, criteriul de departajare îl constituie ordinea depunerii proiectelor la registratura Autoritãţii.
    (2) Comitetul director al Autoritãţii poate solicita Comisiei orice document relevant, în vederea avizãrii proiectelor.
    ART. 10
    Aprobarea finanţãrii proiectelor
    (1) Comitetul de avizare adoptã hotãrârea privind aprobarea/respingerea finanţãrii proiectelor.
    (2) Comitetul de avizare poate solicita Comisiei şi/sau Comitetului director al Autoritãţii orice document relevant, în vederea fundamentãrii şi adoptãrii hotãrârii.
    ART. 11
    Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare
    (1) Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare se face pentru fiecare solicitant, prin transmiterea cãtre acesta a unei scrisori de aprobare/respingere a finanţãrii.
    (2) Scrisoarea de aprobare a finanţãrii se transmite solicitantului prin poştã, cu confirmare de primire, şi cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
    a) proiectul, suma aprobatã în vederea finanţãrii şi cheltuielile eligibile;
    b) documentele care trebuie prezentate de cãtre solicitant în vederea perfectãrii contractului pentru finanţare cu Autoritatea.
    (3) Scrisoarea de respingere a finanţãrii, care cuprinde motivul neselectãrii, se transmite solicitantului prin poştã, cu confirmare de primire.
    (4) Data confirmãrii de primire a scrisorii de aprobare/respingere a finanţãrii se considerã ca fiind data recepţionãrii acesteia de cãtre beneficiar.
    (5) Lista cu plicurile care nu au fost deschise spre analizã se afişeazã pe site-ul Autoritãţii, în vederea restituirii documentaţiei la cererea scrisã a solicitantului.
    ART. 12
    Contestaţiile
    (1) Decizia Comitetului director/Comitetului de avizare poate fi contestatã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data recepţionãrii scrisorii de respingere.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizeazã motivele respingerii şi înainteazã Comitetului director/ Comitetului de avizare propunerea de aprobare/ respingere a contestaţiei.
    (3) Autoritatea soluţioneazã contestaţia în termen de 15 zile lucrãtoare de la înregistrarea acesteia la registratura Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    ART. 13
    Perfectarea şi acordarea finanţãrii
    (1) Beneficiarul are obligaţia sã depunã la sediul Autoritãţii, în termen de 60 de zile de la data primirii scrisorii de selectare, proiectul tehnic elaborat potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, ale Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnicoeconomice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Ordinului ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 66/N/2000 pentru aprobarea Specificaţiei tehnice pentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singurã bandã de circulaţie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999.
    (2) Înainte de semnarea contractului, reprezentanţii Autoritãţii fac o vizitã la sediul social al solicitantului, precum şi la locul de implementare a proiectului, pentru a verifica aspectele tehnicoeconomice necesare implementãrii, menţionate în cererea de finanţare şi anexele la aceasta. Concluziile reprezentanţilor Autoritãţii sunt înscrise într-o notã de control. În cazul în care existã neconcordanţe între declaraţiile solicitantului şi constatãrile pe teren, reprezentantul Autoritãţii înştiinţeazã Comitetul director, care poate decide cu privire la încheierea sau nu a contractului pentru finanţare.
    (3) Lucrãrile aferente proiectului aprobat spre finanţare, demarate înaintea încheierii contractului pentru finanţare, sau orice fel de demers, respectiv comandã fermã ori contract, precum şi angajarea de cheltuieli legate de aceste lucrãri atrag anularea aprobãrii proiectului, fãcând excepţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.
    (4) Reprezentantul legal al beneficiarului finanţãrii se prezintã la sediul Autoritãţii pentru semnarea contractului pentru finanţare, având asupra sa ştampila şi urmãtoarele documente:
    a) actul de identitate;
    b) documentul doveditor al deschiderii de cãtre beneficiar la Trezoreria Statului a contului disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilã a proiectelor pentru protecţia mediului;
    c) documentele solicitate prin scrisoarea de aprobare, dacã este cazul.
    (5) Neprezentarea reprezentantului legal al beneficiarului pentru semnarea contractului pentru finanţare în termen de 30 de zile de la efectuarea de cãtre reprezentanţii Autoritãţii a vizitei prevãzute la alin. (2) reprezintã renunţarea la finanţare.
    (6) Solicitantul împreunã cu Autoritatea stabilesc planificarea temporalã a implementãrii proiectului aprobat şi acordarea finanţãrii, prin întocmirea listelor cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile, precum şi a graficului de finanţare a proiectului. Prima cerere de tragere va fi depusã nu mai târziu de 12 luni de la data încheierii contractului pentru finanţare.
    (7) În cazul în care proiectul tehnic nu corespunde cerinţelor prevãzute la art. 25 lit. a), contractul pentru finanţare nu se încheie.
    ART. 14
    Contractul pentru finanţare
    (1) Modelul contractului pentru finanţare este prevãzut în anexa nr. 4. Modelul contractului poate fi modificat de Autoritate, în condiţiile în care este esenţial pentru îndeplinirea contractului şi atingerea scopului şi a obiectivelor Programului.
    (2) Contractul pentru finanţare se întocmeşte în douã exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru beneficiar.
    (3) Contractul pentru finanţare intrã în vigoare la data semnãrii acestuia sau la data prevãzutã în contract de cãtre pãrţile contractante, iar valabilitatea lui se stabileşte pentru fiecare proiect în parte.
    (4) Durata de realizare a proiectului, stabilitã în cadrul contractului pentru finanţare, nu poate depãşi 36 de luni. Prin excepţie, durata de realizare a proiectului poate fi prelungitã cu acordul Comitetului director al Autoritãţii.
    (5) Orice modificare şi/sau completare a contractului pentru finanţare şi a anexelor la acesta se fac/se face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional, cu excepţia modificãrilor privind "Data depunerii cererii de tragere", dacã prin aceasta nu se modificã şi durata de realizare a proiectului. În cazul în care solicitarea de modificare şi/sau completare a contractului pentru finanţare aparţine beneficiarului, aceasta va fi prezentatã cu minimum 3 zile lucrãtoare înainte de data la care se doreşte a se opera modificarea şi/sau completarea.
    (6) Pentru neregularitãţile constatate pe parcursul derulãrii contractului pentru finanţare, Autoritatea transmite beneficiarului notificare privind deficienţele constatate în derularea contractului pentru finanţare.
    (7) În condiţiile neexecutãrii de cãtre beneficiar a obligaţiilor prevãzute în contractul pentru finanţare, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înştiinţat asupra rezilierii contractului prin notificare de reziliere a contractului pentru finanţare.
    (8) Rezilierea contractului pentru finanţare din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub formã de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii. În cazul nerestituirii finanţãrii, Autoritatea procedeazã la executarea contractului pentru finanţare/garanţiilor constituite în favoarea sa, în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (9) În cazul în care încetarea contractului pentru finanţare intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    ART. 15
    Decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) Personalul Autoritãţii cu atribuţii în implementarea proiectelor verificã modul de implementare a acestora de cãtre beneficiarii finanţãrii, în conformitate cu prevederile contractuale.
    (2) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.
    (3) Autoritatea nu acordã plãţi în avans şi finanţeazã doar cheltuieli eligibile contractate, angajate şi efectuate dupã semnarea contractului pentru finanţare. Prin excepţie, se deconteazã cheltuielile aferente întocmirii proiectului tehnic şi studiului de fezabilitate, realizate anterior perfectãrii contractului pentru finanţare. Profitul şi TVA-ul aferent evidenţiat în situaţiile de lucrãri nu sunt eligibile.
    (4) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecãrei cereri de tragere, beneficiarul finanţãrii este obligat sã depunã la sediul Autoritãţii dovada achitãrii valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioarã. La ultima cerere de tragere beneficiarul va prezenta şi dovada achitãrii contribuţiei proprii pentru realizarea întregului proiect.
    (5) Beneficiarul este obligat sã facã dovada achitãrii ultimei tranşe din finanţare, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii, în termen de 30 de zile de la acordare.
    ART. 16
    Documente obligatorii necesare decontãrii şi dispoziţii privitoare la facturã
    Beneficiarul finanţãrii depune la sediul Autoritãţii cereri de tragere, însoţite de urmãtoarele documente obligatorii:
    1. autorizaţia de construire - la prima cerere de tragere;
    2. factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri;
    3. factura fiscalã aferentã serviciilor de proiectare, însoţitã de documentaţia tehnicã solicitatã la finanţare şi de procesul-verbal privind recepţia cantitativã şi calitativã a acesteia;
    4. contractele de servicii/produse/lucrãri şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulãrii contractului, încheiate în conformitate cu reglementãrile în vigoare - în copie. Contractele vor conţine prevederi referitoare la constituirea, în favoarea beneficiarului finanţãrii, a garanţiei de bunã execuţie, respectiv modalitatea de constituire, cuantumul şi valabilitatea. Garanţia poate fi constituitã prin emiterea unei scrisori de garanţie bancarã sau prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale;
    5. oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de investiţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    6. declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal privind respectarea legislaţiei referitoare la achiziţiile publice, pentru atribuirea contractelor prezentate la cererea de tragere;
    7. documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare, respectiv extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de platã, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, atât pentru suma finanţatã de Autoritate, cât şi pentru acoperirea contribuţiei proprii;
    8. fişa mijlocului fix - la ultima cerere de tragere;
    9. procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de o comisie numitã în conformitate cu Hotãrârea Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare - la ultima cerere de tragere;
    10. alte documente relevante, respectiv proces-verbal de predare-primire a amplasamentului, ordin de începere a lucrãrilor, alte documente prevãzute a face parte din contractul de execuţie: grafic de realizare a investiţiei, grafic de livrãri etc.
    ART. 17
    Condiţii generale ale documentelor depuse în vederea decontãrii
    (1) Factura depusã în vederea decontãrii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie completatã corect;
    b) sã fie emisã înainte de data depunerii cererii de tragere la Autoritate şi dupã data semnãrii contractului pentru finanţare (cu excepţia facturii emise pentru întocmirea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a consultanţei);
    c) sã precizeze data şi numãrul contractului conform cãruia se emite;
    d) sã fie însoţitã de situaţii de lucrãri prezentate în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de investiţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor efectuate pânã la data facturãrii, procese-verbale de lucrãri ascunse, procese-verbale privind fazele determinante semnate de persoanele desemnate în acest sens, în conformitate cu Programul de control pe faze determinante al calitãţii lucrãrilor executate, avizat de Inspectoratul de Stat în Construcţii;
    e) sã fie însoţitã de procese-verbale de recepţie a mijloacelor fixe/NIR-uri.
    (2) În cazul în care intervin modificãri ale soluţiei tehnice faţã de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificãri sã se realizeze prin dispoziţie de şantier în care vor fi descrise lucrãrile în detaliu. Totodatã, se va anexa un memoriu justificativ care sã evidenţieze necesitatea modificãrilor ce au intervenit, acestea fiind însuşite şi de cãtre proiectant. Noua soluţie tehnicã va fi acordatã în limita sumei aprobate la finanţare.
    (3) Dispoziţia de şantier va fi însoţitã de:
    a) liste de cantitãţi privind renunţãrile, conform notelor de renunţare;
    b) liste de cantitãţi privind suplimentãrile de lucrãri, conform notelor de comandã suplimentare;
    c) piese desenate;
    d) devizul-ofertã pentru lucrãrile suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţialã şi procesul-verbal de negociere pentru aceste categorii de lucrãri.
    (4) În vederea finanţãrii cantitãţilor suplimentare de lucrãri evidenţiate în documentele menţionate la alin (3), beneficiarul va solicita Autoritãţii analiza oportunitãţii finanţãrii. Autoritatea va decide în acest sens în cadrul Comitetului director.
    (5) La fiecare cerere de tragere, Autoritatea finanţeazã suma rezultatã în urma aplicãrii procentului stabilit, la cheltuielile eligibile aprobate, în urma verificãrii documentelor justificative, dar nu mai mult decât este alocat prin graficul de finanţare al respectivei cereri de tragere, inclusiv reporturile.
    (6) Ulterior verificãrii şi stabilirii conformitãţii documentelor aferente cererii de tragere, personalul Autoritãţii efectueazã o vizitã la locul în care se implementeazã proiectul şi se întocmeşte o notã de control. Beneficiarul este obligat sã prezinte toate documentele solicitate care au legãturã cu proiectul odatã cu efectuarea controlului. Pe baza documentaţiei depuse şi în urma controlului efectuat se întocmeşte o notã de constatare.
    ART. 18
    Achiziţiile publice
    (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publicã, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publicã şi realizarea lucrãrilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice revine beneficiarului.
    (2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publicã, beneficiarul finanţãrii trebuie sã aibã în vedere faptul cã Autoritatea va proceda la decontarea cererilor de tragere doar pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate, conform graficului de finanţare.
    ART. 19
    Publicarea informaţiilor relevante privind Programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu Programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii privind Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti".
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi Pãdurilor şi/sau a Autoritãţii.
    ART. 20
    Reguli de publicitate
    (1) Beneficiarul finanţãrii este obligat sã instaleze în zona de implementare a proiectului, într-un loc vizibil, un panou de informare inscripţionat cu sintagma "Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti, finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu", menţionându-se:
    a) denumirea beneficiarului;
    b) cuantumul finanţãrii;
    c) termenul de finalizare.
    (2) Panoul prevãzut la alin. (1) va fi menţinut şi întreţinut în bunã stare, pe toatã durata de implementare a proiectului.
    ART. 21
    Pãstrarea documentelor de cãtre Autoritate
    (1) Autoritatea pãstreazã documentele gestionate în cadrul Programului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) Documentaţia depusã de cãtre solicitant care a fost aprobatã nu se restituie. Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate elibera solicitantului copii ale documentelor depuse.
    (3) Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate restitui documentaţia depusã, dacã finanţarea a fost respinsã.

    CAP. II
    Eligibilitate

    ART. 22
    Cuantumul finanţãrii
    (1) Finanţarea se acordã în cuantum de maximum 90% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, fãrã a se depãşi suma maximã care poate fi acordatã unui beneficiar, în cadrul sesiunii de finanţare.
    (2) Suma maximã care poate fi acordatã unui judeţ sau unei unitãţi administrativ-teritoriale declaratã potrivit Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a IV-a - Reţeaua de localitãţi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, oraş, municipiu, pentru un proiect este 2,5 milioane lei.
    (3) Suma maximã care poate fi acordatã unei unitãţi administrativ teritoriale declaratã potrivit Legii nr. 351/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, comunã pentru un proiect este 1,5 milioane lei.
    ART. 23
    Tipuri de proiecte
    Tipurile de proiecte finanţate prin Program sunt:
    a) realizarea de piste pentru biciclişti pe amplasament nou, cu o singurã bandã;
    b) realizarea de piste pentru biciclişti pe amplasamente preexistente rutiere sau în cadrul trotuarelor, cu o singurã bandã.
    ART. 24
    Eligibilitatea solicitantului
    (1) Este eligibil solicitantul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) acţioneazã în nume propriu;
    b) este proprietar sau administrator asupra terenului pe care se implementeazã proiectul pentru durata integralã a implementãrii; terenul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã, nu este ipotecat şi se aflã în proprietate publicã.
    (2) Prin excepţie, pentru suprafaţa de teren care nu se aflã în administrarea sau proprietatea solicitantului, dar se aflã în proprietatea ori administrarea unei alte autoritãţi publice locale sau instituţii publice, acesta poate prezenta un acord din care sã rezulte posibilitatea de a implementa proiectul pe acest imobil, precum şi cã terenul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã, nu este ipotecat, nu este adus ca aport la capitalul social sau se aflã în proprietatea vreunei societãţi comerciale.
    ART. 25
    Eligibilitatea proiectului
    Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic sunt elaborate potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008;
    b) studiul de fezabilitate respectã prevederile Ordinului ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 66/N/2000;
    c) cheltuielile proiectului sunt detaliate cantitativ şi valoric, pentru fiecare categorie de cheltuialã prevãzutã la art. 26;
    d) proiectul respectã prevederile naţionale şi comunitare privind protecţia mediului.
    ART. 26
    Categorii de cheltuieli eligibile
    Urmãtoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:
    a) studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, detaliile de execuţie în limita a 8% din valoarea cheltuielilor pentru investiţia de bazã;
    b) cheltuielile privind organizarea de şantier;
    c) cheltuielile privind investiţia de bazã: terasamente, fundaţii, suprastructurã, marcaje, indicatoare de circulaţie, lucrãri privind delimitarea pistelor, punct de depozitare pentru biciclete;
    d) cheltuieli diverse şi neprevãzute, în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile, exclusiv cheltuielile prevãzute în prezentul articol;
    e) cheltuielile privind dirigenţia de şantier, în limita a 2% din valoarea investiţiei de bazã.
    ART. 27
    Selecţia solicitantului
    Selecţia solicitantului unitate administrativ-teritorialã, inclusiv subdiviziune a municipiului Bucureşti, se face în baza dosarului de finanţare depus la sediul Autoritãţii în cadrul sesiunii de finanţare, iar documentele obligatorii pe care trebuie sã le conţinã sunt:
    a) cererea de finanţare, în original;
    b) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie;
    c) certificatul de atestare fiscalã emis de organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original sau copie legalizatã;
    d) certificatul de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original sau copie legalizatã;
    e) hotãrârea consiliului local/judeţean, din care sã rezulte asigurarea contribuţiei proprii necesare implementãrii proiectului, acordul privind punerea la dispoziţie, pentru realizarea proiectului, a terenului, indicându-se suprafaţa totalã, vecinãtãţile, şi precizarea documentului depus în vederea atestãrii regimului juridic al terenului, responsabilul de proiect, precum şi aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii din cadrul proiectului, în copie certificatã "conform cu originalul" de cãtre secretarul unitãţii/subunitãţii administrativ-teritoriale;
    f) documentele din care sã rezulte persoana care reprezintã solicitantul în relaţiile cu terţii (sentinţa judecãtoreascã de validare a primarului, hotãrârea consiliului judeţean privind alegerea preşedintelui), în copie;
    g) documentele care atestã regimul juridic al terenului pe care se implementeazã proiectul, în sensul cerinţelor de la art. 24, copii certificate de cãtre secretarul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale; în cazul în care este depus Inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al unitãţii administrativ-teritoriale, se va identifica în hotãrârea consiliului local/judeţean imobilul prin indicarea poziţiei din inventar, denumirea imobilului, astfel cum a fost inventariatã, adresa şi suprafaţa totalã, în copie certificatã "conform cu originalul" de cãtre secretarul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
    h) studiul de fezabilitate, elaborat conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 şi ale Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 28
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ghid.

    ANEXA 1
    -------
la ghidul de finanţare
----------------------

    Antetul solicitantului: .........................
    Nr. de înregistrare la solicitant: ......... din data .........
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu: ......... din data .........

                      CERERE DE FINANŢARE
      pentru Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti

    A. Date generale
    Titlul proiectului: .............................................
    Denumirea solicitantului: .......................................
    Forma juridicã de organizare: ...................................
    Cod de înregistrare fiscalã: ....................................
    Adresa sediului: Str. ....................... nr. ...............
    Localitatea: .........(municipiul/oraşul/comuna/satul).............
    Judeţ: ............., cod poştal: ...............................
    Telefon (fix/mobil): ........./.......... fax: ..........., e-mail: ...........
    Website: ........................................................
    Reprezentantul legal: ......... (numele şi prenume)..............
    Act de identitate: B.I./C.I. seria ........... nr. .............., CNP ..................
    Telefon (fix/mobil): ........../......... fax: ............, e-mail: ....................
    Responsabilul de proiect: ......... (numele şi prenume).................

    Act de identitate: B.I./C.I. seria ........... nr. ............. CNP ....................
    Telefon (fix/mobil): ............./......... fax: ............ e-mail: ..................

    B. Finanţare solicitatã
    Solicitantul, .............., prin reprezentantul legal .........., solicitã o finanţare nerambursabilã în sumã de ........... lei (în litere: ............), reprezentând ......... % din valoarea totalã eligibilã a proiectului, pe un termen de ............... luni.
    Valoarea totalã a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de ............ lei (în litere: .................).
    Contribuţia proprie (dacã este cazul) reprezintã .............. % din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului şi va fi susţinutã financiar din surse proprii în cuantum de ..............lei (în litere: ...............).

    C. Declaraţie pe propria rãspundere
    Subsemnatul, ................., având datele de identificare menţionate la lit. A "Date generale" din cuprinsul prezentei cereri de finanţare, reprezentant legal al solicitantului ..............., luând cunoştinţã de prevederile Hotãrârii Consiliului Local/Judeţean nr. ......... din ................ privind participarea la Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti, proiectul .................., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
    a) am depus dosarul de finanţare în numele unitãţii administrativ-teritoriale fãrã a mã interpune în beneficiul vreunei alte persoane fizice sau persoane juridice de drept public ori de drept privat;
    b) unitatea administrativ-teritorialã are îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul de stat şi bugetul local; terenul pus la dispoziţie pentru realizarea proiectului este liber de sarcini, sunt achitate taxele şi/sau impozitele aferente, nu face obiectul vreunui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã şi nu este adus ca aport la capitalul social al vreunei societãţi comerciale;
    c) unitatea administrativ-teritorialã nu este înregistratã cu fapte sancţionate de legislaţia financiarã, vamalã sau fapte care privesc disciplina financiarã;
    d) unitatea administrativ-teritorialã nu a încãlcat dispoziţiile legale naţionale şi comunitare privind protecţia mediului;
    e) unitatea administrativ-teritorialã nu se aflã în stare de insolvenţã, conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în stare de insolvenţã;
    f) unitatea administrativ-teritorialã nu susţine activitãţi cu efect negativ asupra mediului, iar pe întreaga duratã a contractului pentru finanţare nu va încuraja şi nu va susţine astfel de activitãţi;
    g) unitatea administrativ-teritorialã va asigura şi va susţine contribuţia proprie, în cazul aprobãrii finanţãrii proiectului, în procentul şi prin modalitatea prevãzutã la lit. B "Finanţare solicitatã";
    h) activitãţile pentru care solicit finanţarea prin proiectul .............. nu fac obiectul unui alt program de finanţare;
    i) am depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 1.730/2011 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclişti;
    j) sunt de acord cu faptul cã, în timpul procesului de analizã, evaluare şi selectare, poate apãrea ca necesarã completarea dosarului de finanţare cu noi documente, pe care, la solicitarea Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor propuse spre finanţare, mã oblig sã le depun în termenul prevãzut în cuprinsul ghidului de finanţare;
    k) taxa pe valoarea adãugatã aferentã cheltuielilor proiectului [] este/[] nu este recuperabilã, rambursabilã sau compensatã;
    l) finanţarea nerambursabilã solicitatã, în situaţia aprobãrii şi acordãrii, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documentele cuprinse în dosarul de finanţare;
    m) am luat cunoştinţã cã prezentarea eronatã sau falsã a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul proiectului ........... .
    Subsemnatul, ................., înţelegând cã orice omisiune ori incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altã naturã este pedepsitã conform legii, declar cã nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate documentele cuprinse în dosarul de finanţare depus, inclusiv documentele financiare, garantând de asemenea cã datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
    Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul acesteia.



         Numele, prenumele Numele, prenumele
    şi funcţia reprezentantului legal şi funcţia responsabilului de proiect
    ................................. .....................................

    Semnãtura reprezentantului legal Semnãtura responsabilului de proiect
      şi ştampila solicitantului ......................................
    ...............................



    ANEXA 2
    --------
la ghidul de finanţare
----------------------

                               GRILĂ
             pentru analiza conformitãţii administrative
                   şi eligibilitãţii solicitantului

    Solicitant: ....................................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (Autoritate) a dosarului de finanţare: ..............


┌───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ I. Conformitate administrativã │ Îndeplinirea criteriului de │
│ │ conformitate/eligibilitate │
│ ├────────┬─────────┬──────────┤
│ │ DA │ NU │COMENTARII│
├────┬──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 1.│A depus dosarul de finanţare în cadrul │ │ │ │
│ │sesiunii de depunere organizate de │ │ │ │
│ │Autoritate, în condiţiile prevãzute în │ │ │ │
│ │Ghidul de finanţare a Programului de │ │ │ │
│ │realizare a pistelor pentru biciclişti. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │Dosarul de finanţare cuprinde: │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 2.│Cererea de finanţare, cu toate elementele,│ │ │ │
│ │este tehnoredactatã, lizibilã, corect │ │ │ │
│ │completatã, fãrã ştersãturi sau modifi- │ │ │ │
│ │cãri, ştampilatã şi semnatã de reprezen- │ │ │ │
│ │tantul legal şi responsabilul de proiect, │ │ │ │
│ │în original. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 3.│Certificatul de înregistrare fiscalã, │ │ │ │
│ │în copie │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 4.│Certificatul de atestare fiscalã emis de │ │ │ │
│ │organele de specialitate ale Ministerului │ │ │ │
│ │Finanţelor Publice, valabil la data │ │ │ │
│ │depunerii cererii de finanţare, în │ │ │ │
│ │original sau copie legalizatã │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 5.│Certificatul de atestare privind obliga- │ │ │ │
│ │ţiile de platã la Fondul pentru mediu, │ │ │ │
│ │valabil la data depunerii cererii de │ │ │ │
│ │finanţare, în original sau copie │ │ │ │
│ │legalizatã │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 6.│Hotãrârea consiliului local/judeţean, din │ │ │ │
│ │care sã rezulte asigurarea contribuţiei │ │ │ │
│ │proprii necesare implementãrii proiec- │ │ │ │
│ │tului, acordul privind punerea la dispo- │ │ │ │
│ │ziţie pentru realizarea proiectului a │ │ │ │
│ │terenului, indicându-se suprafaţa totalã, │ │ │ │
│ │vecinãtãţile, şi precizarea documentului │ │ │ │
│ │depus în vederea atestãrii regimului │ │ │ │
│ │juridic al terenului, responsabilul de │ │ │ │
│ │proiect, precum şi aprobarea studiului de │ │ │ │
│ │fezabilitate şi a indicatorilor │ │ │ │
│ │tehnico-economici pentru obiectivele de │ │ │ │
│ │investiţii din cadrul proiectului, în │ │ │ │
│ │copie certificatã "conform cu originalul" │ │ │ │
│ │de cãtre secretarul unitãţii │ │ │ │
│ │administrativ-teritoriale/subdiviziunii, │ │ │ │
│ │cu respectarea cerinţelor ghidului de │ │ │ │
│ │finanţare │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 7.│Documente din care sã rezulte persoana │ │ │ │
│ │care reprezintã solicitantul în relaţiile │ │ │ │
│ │cu terţii (sentinţa judecãtoreascã de │ │ │ │
│ │validare a primarului, hotãrârea consi- │ │ │ │
│ │liului judeţean privind alegerea │ │ │ │
│ │preşedintelui), în copie │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 8.│Documente care atestã regimul juridic al │ │ │ │
│ │terenului pe care se implementeazã pro- │ │ │ │
│ │iectul, în copie certificatã "conform cu │ │ │ │
│ │originalul" de cãtre secretarul unitãţii │ │ │ │
│ │administrativ-teritoriale/subdiviziunii, │ │ │ │
│ │cu respectarea cerinţelor ghidului de │ │ │ │
│ │finanţare │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ II. Eligibilitate │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 9.│Solicitantul acţioneazã în nume propriu. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 10.│Nu are obligaţii restante privind plata │ │ │ │
│ │taxelor şi a altor contribuţii la bugetul │ │ │ │
│ │de stat, bugetul asigurãrilor sociale de │ │ │ │
│ │stat, bugetele speciale, conform legis- │ │ │ │
│ │laţiei naţionale în vigoare. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 11.│Hotãrârea consiliului local/judeţean │ │ │ │
│ │respectã cerinţele ghidului de finanţare, │ │ │ │
│ │respectiv ale art. 27 lit. e) şi g). │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴────────┴─────────┴──────────┘

    CONCLUZII:
   ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │ │
   └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Rezultatul analizei conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii
    solicitantului:

    ┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
    │ACCEPTAT │RESPINS │
    └─────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    Consilier juridic: ......... (numele şi prenumele).........
    Data: ...........................................
    Semnãtura ..................................

    Preşedintele Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor: ...... (numele şi prenumele) ........
    Data: ..........................................
    Semnãtura .................................

    NOTE:
    1. În cadrul coloanei "Îndeplinirea criteriului de conformitate/eligibilitate", îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate se bifeazã, dupã caz, cu "DA" sau "NU" şi se vor înscrie comentariile de rigoare.
    2. În cazul în care solicitantul nu depune unul dintre documentele obligatorii menţionate sau nu îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevãzute în ghidul de finanţare, proiectul este considerat respins şi nu va mai trece la urmãtoarele etape, respectiv evaluarea din punct de vedere economic şi evaluarea din punct de vedere tehnic.

    ANEXA 3
    -------
la ghidul de finanţare
----------------------

                        GRILĂ
     pentru analiza tehnicã şi selectarea proiectului

    Analiza tehnicã


┌───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Criteriul │ Îndeplinirea criteriului │
│ ├────────┬─────────┬──────────┤
│ │ DA │ NU │COMENTARII│
├────┬──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 1.│ A depus studiul de fezabilitate elaborat │ │ │ │
│ │potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului│ │ │ │
│ │nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului│ │ │ │
│ │-cadru al documentaţiei tehnico-economice │ │ │ │
│ │aferente investiţiilor publice, precum şi │ │ │ │
│ │a structurii şi metodologiei de elaborare │ │ │ │
│ │a devizului general pentru obiective de │ │ │ │
│ │investiţii şi lucrãri de investiţii. │ │ │ │
│ │Indicativ ST-022-1999. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 2.│Cheltuielile proiectului sunt detaliate │ │ │ │
│ │cantitativ şi valoric pentru fiecare │ │ │ │
│ │categorie de cheltuialã prevãzutã la │ │ │ │
│ │art. 26 din Ghidul de finanţare. │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴────────┴─────────┴──────────┘

    Selectarea
┌────┬──────────────────────────────────────┬───────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Criteriul │ Punctaj │Criteriul conform│
│crt.│ │ │ documentului │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 1.│Lungimea pistei de biciclişti │ Maximum 30 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│1.1.│ Pânã la 5 km │ 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│1.2.│Între 5-10 km │ 20 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│1.3.│Peste 10 km │ 30 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 2.│Tipul de amenajare │ Maximum 20 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│2.1.│Amenajare piste pe amplasament nou │ 20 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│2.2.│Amenajare piste pe amplasamente pre- │ │ │
│ │existente - rutiere sau în cadrul │ │ │
│ │trotuarelor │ 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 3.│Amplasamentul pistei │ Maximum 15 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│3.1.│Piste care nu însoţesc trasee rutiere │ 15 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│3.2.│Piste care însoţesc trasee rutiere │ 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│3.3.│Piste de agrement - se desfãşoarã │ │ │
│ │exclusiv în cadrul spaţiilor verzi din│ │ │
│ │localitãţi sau localitãţi cu zone │ │ │
│ │turistice*1) │ 5 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 4.│Proiecte de rute alternative pentru │ │ │
│ │preluarea traficului ciclist de pe: │ Maximum 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│4.1.│Drumurile europene │ 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│4.2.│Drumurile naţionale │ 5 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 5.│Contribuţia proprie │ Maximum 20 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│5.1.│>10 % - 20 % din valoarea totalã a │ │ │
│ │cheltuielilor eligibile │ 10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│5.2.│ >20% │ 20 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 6.│Analizã cost-oportunitate │ Maximum 5 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│6.1.│Investiţia este oportunã*2) │ 5 │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│6.2.│Investiţia nu este oportunã │ 0 │ │
└────┴──────────────────────────────────────┴───────────────┴─────────────────┘




─────────────
    *1) Punctarea acestui criteriu se va face doar dacã este demonstrat în studiul de fezabilitate.
    *2) Se acordã punctaj numai dacã se demonstreazã oportunitatea proiectului prin analiza de cost-oportunitate.

    Punctaj total =





┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Cheltuielile eligibile │Valoare (lei) │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│TOTAL CHELTUIELI ELIGIBILE │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Valoare finanţatã Administraţia Fondului│ │
│pentru Mediu (%) │ │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘

    CONCLUZII:
 ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │
 └─────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Rezultatul evaluãrii proiectului

    SELECTAT/NESELECTAT
    Referent de specialitate economic: ......... (numele şi prenumele) .........
    Data: ..........................................
    Semnãtura ................................

    Referent de specialitate tehnic: ........... (numele şi prenumele) .........
    Data: .........................................
    Semnãtura ...............................

    Preşedintele Comisiei de analizã şi selectare: ...... (numele şi prenumele) ..........
    Data: .........................................
    Semnãtura ...............................

    NOTĂ:
    Pentru a fi selectat în vederea avizãrii şi aprobãrii finanţãrii, proiectul trebuie sã obţinã minimum 71 de puncte.

    ANEXA 4
    -------
la ghidul de finanţare
----------------------

                   CONTRACT PENTRU FINANŢARE
                  Nr. ......... din ...........

    Între:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în .............. nr. ....., sectorul ........, codul fiscal ........, cont nr. ..........., deschis la Trezoreria Sectorului .............., reprezentatã legal prin ............... - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
    şi
    ........., cu sediul în ........., codul fiscal ........., cont nr. ............, deschis la........., reprezentatã legal prin .................. , în calitate de beneficiar, denumitã în continuare beneficiar,
    a intervenit urmãtorul contract:

    ARTICOLUL 1
    Obiectul contractului
    (1) AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în valoare de ......... lei, reprezentând ..........% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat .........., denumit în continuare proiect, conform hotãrârii Comitetului de avizare nr. ............... din .......... .
    (2) Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ........................... lei.
    (3) În toate cazurile, finanţarea se raporteazã doar la valoarea cheltuielilor eligibile.
    (4) Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele criterii generale:
    a) sunt necesare pentru realizarea proiectului;
    b) sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzãtor, respectiv utilizarea eficientã a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu;
    c) sunt realizate dupã semnarea contractului pentru finanţare şi pe perioada de execuţie a proiectului;
    d) sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale.
    (5) Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM.
    (6) Beneficiarul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã desfãşoare proiectul pe propria rãspundere.
    ARTICOLUL 2
    Destinaţia finanţãrii
    Finanţarea este acordatã pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevãzute în anexa nr. 1.
    ARTICOLUL 3
    Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţãrii
    (1) Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi înceteazã la ............... .
    (2) Durata de realizare a proiectului este de .......(nr. de luni)..... de la data intrãrii în vigoare a prezentului contract.
    (3) Suma neutilizatã la finalul execuţiei proiectului se considerã anulatã şi finanţarea se diminueazã în mod corespunzãtor.
    ARTICOLUL 4
    Modalitatea de platã
    (1) Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu graficul de finanţare prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Utilizarea se efectueazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. ........ deschis de cãtre beneficiar la ......., numai pe bazã de cerere de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã de documentele justificative prevãzute în anexa nr. 4.
    (3) Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.
    (4) Valoarea acordatã beneficiarului se calculeazã prin aplicarea, la cheltuielile eligibile aferente fiecãrei trageri, a procentului aprobat.
    ARTICOLUL 5
    Obligaţiile beneficiarului
    Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    2. sã asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;
    3. sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    4. sã respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrãri din finanţarea acordatã din Fondul pentru mediu;
    5. sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    6. sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
    7. sã furnizeze AFM copii ale situaţiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora şi sã transmitã AFM orice altã informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de cãtre aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
    8. sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscalã la fiecare tragere şi, semestrial, certificat fiscal;
    9. sã introducã în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziţionate în baza prezentului contract, sã le inscripţioneze cu sintagma "finanţat din Fondul pentru mediu", sã le utilizeze şi sã le conserve cu diligenţele unui bun proprietar şi sã nu le înstrãineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derulãrii proiectului şi timp de ............ luni de la data finalizãrii proiectului;
    10. sã nu vândã, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puţin egalã cu cele existente;
    11. sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, legate de proiect;
    12. sã permitã personalului AFM sã controleze modul în care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului;
    13. sã nu sponsorizeze/sã nu finanţeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;
    14. sã notifice AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare, în termen de 7 zile de la apariţia unor evenimente cum ar fi criza financiarã sau insolvenţa, precum şi orice altã împrejurare similarã;
    15. sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente;
    16. sã notifice AFM cu privire la orice alocaţie nerambursabilã pentru acest proiect pe care o primeşte pânã la încetarea contractului pentru finanţare.
    ARTICOLUL 6
    Obligaţiile AFM
    AFM are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia;
    2. sã urmãreascã îndeplinirea etapelor prevãzute în contract;
    3. sã verifice, prin inspecţie la faţa locului, dacã tot ceea ce a declarat beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;
    4. sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
    ARTICOLUL 7
    Cazuri de culpã
    (1) Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
    (2) Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în contract ori furnizeazã rapoarte ce nu reprezintã realitatea;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    c) împotriva beneficiarului a fost demaratã procedura de insolvenţã;
    d) situaţia economico-financiarã a beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
    (3) AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã şi în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 30 de zile de la data notificãrii, AFM are dreptul sã ia urmãtoarele mãsuri, fãrã punerea în întârziere şi fãrã nicio altã formalitate prealabilã:
    a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivã şi rezilierea unilateralã a contractului, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    ARTICOLUL 8
    Încetarea contractului
    (1) Contractul înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã în contract;
    b) în cazul imposibilitãţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    (2) Contractul înceteazã prin reziliere, la iniţiativa AFM, în urmãtoarele condiţii:
    a) beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) beneficiarul este în procedurã de insolvenţã, executare silitã sau în oricare altã procedurã asemãnãtoare;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 7 alin. (2).
    (3) Rezilierea contractului pentru finanţare din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de platã, de cãtre beneficiar, a finanţãrii primite, sub forma de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii.
    (4) Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la iniţiativa sa (inclusiv majorãri de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
    (5) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    (6) Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnãrii contractului, acesta se reziliazã fãrã alte notificãri prealabile.
    ARTICOLUL 9
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    (1) Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    (2) Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã o notifice celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) sã transmitã în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    (3) Dacã nu se procedeazã la anunţare, în condiţiile şi termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
    (4) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    (5) Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. (2), exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    (6) Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã ca va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei cele mai bune:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    (7) Prevederile alin. (2)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia cazului fortuit.
    ARTICOLUL 10
    Alte clauze
    (1) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, AFM fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
    (2) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însãrcinat cu implementarea proiectului.
    (3) În nicio circumstanţã şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasã la rãspundere şi obligatã la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectului şi ca urmare AFM nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
    (4) În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    (5) Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilã beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluatã de succesorii sãi în drepturi, cu aprobarea prealabilã a AFM.
    (6) Beneficiarul va adopta o conduitã adecvatã prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
    (7) AFM şi beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi numai cu acordul pãrţilor prezentului contract.
    (8) Drepturile de proprietate intelectualã rezultate în urma implementãrii proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rãmâne în patrimoniul beneficiarului care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar informaţia cuprinsã în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    (9) Beneficiarul are obligaţia de a despãgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricãror reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã (brevete de invenţie, mãrci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitãţile necesare implementãrii proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice naturã, aferente violãrii dreptului de proprietate intelectualã.
    (10) Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    (11) Beneficiarul se obligã ca, în orice notã, raport, material publicat, conferinţe şi seminare cu privire la proiect, sã specifice cã acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.
    (12) Neexercitarea de cãtre AFM a oricãrui drept prevãzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, pânã la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţã de aceasta.
    (13) În situaţia în care, ca urmare a rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finanţarea se diminueazã/se eliminã, contractul poate fi prelungit sau încetat, dupã caz.
    (14) În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificãri ale legislaţiei aplicabile, pãrţile au obligaţia sã depunã toate diligenţele, conform noilor reglementãri, astfel încât sã nu se abatã de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    (15) Oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnicoeconomice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de investiţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la listele cu cantitãţile de lucrãri pe categorii de lucrãri (formularul F3).
    (16) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii realizarea integralã a proiectului.
    (17) Beneficiarul este obligat sã depunã factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie, certificatã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de platã", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice.
    (18) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecãrei cereri de tragere beneficiarul este obligat sã depunã la sediul AFM dovada achitãrii valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioarã, iar la ultima cerere de tragere, va depune dovada achitãrii contribuţiei proprii. Odatã cu depunerea raportului de finalizare, se va depune şi dovada plãţii pentru suma acordatã la ultima cerere de tragere.
    ARTICOLUL 11
    Jurisdicţie
    (1) Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
    (2) În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti de drept comun în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul AFM.
    ARTICOLUL 12
    Notificãri
    (1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la urmãtoarele adrese:
    a) pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    b) pentru beneficiar: ....................
    (2) În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM.
    (3) Notificãrile fãcute beneficiarului la adresele menţionate la alin. (1) lit. b) se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    (4) Notificãrile se pot transmite şi pe fax, la numãrul .................. pentru AFM, şi la numãrul ........................ pentru beneficiar, cu condiţia sã fie confirmate ulterior.
    ARTICOLUL 13
    Amendamente
    (1) Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 ("Data depunerii cererii de tragere"), dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.
    (3) Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în condiţiile prevãzute la alin. (2) se transmite cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
    ARTICOLUL 14
    Dispoziţii finale
    (1) Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    (2) Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    (3) Anexele ............ *1) pe care beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã, fac parte integrantã din prezentul contract.


──────────────
    *1) Se va completa identificând corespunzãtor fiecare anexã sau se va elimina dacã nu sunt anexe.

    (4) Prezentul contract s-a semnat la data de....... la sediul AFM, în douã exemplare, ambele având valoare juridicã egalã, din care un exemplar pentru AFM şi unul pentru beneficiar.

    Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
              Preşedinte, ...............
           ................

    NOTĂ:
    În contractul care se încheie cu beneficiarul:
    - se vor completa toate rubricile rãmase libere;
    - se vor elimina toate prevederile care nu se potrivesc, se vor renumerota articolele şi paragrafele şi se vor face corelãrile corespunzãtoare;
    - se vor elimina, dacã e cazul, toate variantele înscrise cu barã care nu corespund.

    ANEXA 1
    -------
la Contractul pentru finanţare nr. ..../.....
----------------------------------------------

             CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE





 ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 └───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
               Preşedinte, ..............
             ...............



    ANEXA 2
    --------
la Contractul pentru finanţare nr. .........../.............
------------------------------------------------------------

                    GRAFICUL DE FINANŢARE


 ┌──────┬─────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
 │Nr. │Data depunerii cererii de tragere│ Suma │
 │crt. │ │ (lei) │
 ├──────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 0 │ 1 │ 2 │
 ├──────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 1. │ │ │
 ├──────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 2. │ │ │
 ├──────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │... │ │ │
 ├──────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │TOTAL:│ x │ │
 └──────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────────┘

   Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
            Preşedinte, ............
          ................



    ANEXA 3
    --------
la Contractul pentru finanţare nr. .........../............
-----------------------------------------------------------

    Solicitant .....................................
    Sediul .........................................
    C.U.I. .........................................
    Cont nr. ...................... deschis la Trezoreria .........
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu .....

    Cãtre
    ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU

                     CERERE DE TRAGERE
                    Nr. ....../.........

    În baza Contractului pentru finanţare nr. ............ din ....../......./........., vã rugãm sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ......... lei, din finanţarea nerambursabilã în valoare de ............ lei.
    Aceasta sumã va fi utilizatã pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitãţilor desfãşurate în perioada ...........
    Documentele justificative [contractele, facturile, rapoartele tehnico-financiare, situaţiile de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric, dupã caz, comenzi şi devize, procese-verbale de recepţie bunuri, servicii, lucrãri, declaraţii vamale, dacã e cazul, dispoziţii de platã externe, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), ordine de platã, declaraţia reprezentantului legal privind respectarea procedurilor de achiziţie publicã, extras de cont, alte documente relevante] sunt anexate la prezenta cerere în original sau în copie.

    Situaţia finanţãrii la data prezentei cereri de tragere


┌───────────┬─────────────┬───────────┬─────────────┬───────────┬───────────┐
│Suma totalã│Suma acordatã│Suma soli- │Suma aprobatã│Suma totalã│Suma rãmasã│
│aprobatã │pânã la data │citatã prin│prin prezenta│trasã din │de tras din│
│conform │prezentei │prezenta │cerere de │finanţare, │finanţarea │
│contrac- │cereri de │cerere de │ tragere │inclusiv │aprobatã │
│tului │tragere │tragere │ │suma apro- │(coloanele │
│pentru │ │ │ │batã prin │1-5) │
│finanţare │ │ │ │prezenta │ │
│ │ │ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │tragere │ │
├───────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───────────┼─────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────────┴───────────┴─────────────┴───────────┴───────────┘



    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere de tragere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectã şi completã.
    Reprezentantul legal al beneficiarului
    Numele şi prenumele .........................
    Funcţia .....................................
    Semnãtura ...................................

    Aprobat Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte,
    ..................................
    Director al Direcţiei economice,
    .................................
    Director al Direcţiei implementare proiecte,
    ................................
    Şef Serviciu implementare,
    ...............................
    Referent de specialitate,
    ...............................

    NOTE:
    1. Coloanele 1-3 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloanele 4-6 de cãtre salariaţii Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    2. Dupã aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânatã beneficiarului.

    ANEXA 4
    --------
la Contractul pentru finanţare nr. .........../............
-----------------------------------------------------------

                           LISTA
    documentelor justificative pentru efectuarea plãţilor
       de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu

    1. Autorizaţia de construire - la prima cerere de tragere
    2. Factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri
    3. Factura fiscalã aferentã serviciilor de proiectare însoţitã de documentaţia tehnicã solicitatã la finanţare şi de procesul-verbal privind recepţia cantitativã şi calitativã a acesteia
    4. Contracte de servicii/produse/lucrãri şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulãrii contractului - în copie, încheiate în conformitate cu reglementãrile în vigoare. Contractele vor conţine prevederi referitoare la constituirea, în favoarea beneficiarului finanţãrii, a garanţiei de bunã execuţie, la modalitatea de constituire, la cuantum, la valabilitate. Garanţia de bunã execuţie se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    5. Oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de investiţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    6. Declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal privind respectarea legislaţiei referitoare la achiziţiile publice, pentru atribuirea contractelor prezentate la cererea de tragere
    7. Documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare, extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de platã, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, atât pentru suma finanţatã de Administraţia Fondului pentru Mediu, cât şi pentru acoperirea contribuţiei proprii
    8. Fişa mijlocului fix - la ultima cerere de tragere
    9. Proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de o comisie numitã în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare - la ultima cerere de tragere
    10. Alte documente relevante cum ar fi: proces-verbal de predare-primire a amplasamentului, ordin de începere a lucrãrilor, alte documente prevãzute a face parte din contractul de execuţie: grafic de realizare a investiţiei, grafic de livrãri etc.
    În cazul în care intervin modificãri ale soluţiei tehnice faţã de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificãri sã se realizeze prin dispoziţie de şantier în care vor fi descrise lucrãrile în detaliu. În vederea finanţãrii cantitãţilor suplimentare de lucrãri, beneficiarul va solicita Administraţiei Fondului pentru Mediu, înaintea realizãrii acestora, analiza oportunitãţii finanţãrii. Totodatã, se va anexa un memoriu justificativ care sã evidenţieze necesitatea modificãrilor ce au intervenit, acestea fiind însuşite şi de cãtre proiectant. Noua soluţie tehnicã va fi acordatã în limita sumei aprobate la finanţare.
    Dispoziţia de şantier va fi însoţitã de:
    1. liste de cantitãţi privind renunţãrile, conform notelor de renunţare;
    2. liste de cantitãţi privind suplimentãrile de lucrãri, conform notelor de suplimentare;
    3. piese desenate, dacã este cazul;
    4. devizul-ofertã pentru lucrãrile suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţialã şi proces-verbal de negociere a preturilor unitare aferente acestor categorii de lucrãri.

    NOTĂ:
    Cu excepţia documentelor pentru care se menţioneazã expres prezentarea acestora în original, documentele justificative se depun în copie. La depunerea dosarului de decontare este necesarã prezentarea originalelor documentelor, pentru a fi verificate de cãtre personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu. În urma verificãrii, copiile documentelor sunt certificate "conform cu originalul", iar originalele se restituie beneficiarului.


                         ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016