Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.725 din 20 octombrie 2010  pentru modificarea si completarea anexelor nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 798/2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.725 din 20 octombrie 2010 pentru modificarea si completarea anexelor nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 798/2005

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 16 noiembrie 2010
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 126.626/G.C. din 29 septembrie 2010 al Direcţiei managementul resurselor de apã,
    în temeiul prevederilor <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.

    ART. I
    Anexele nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin <>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 798/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 19 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La anexa nr. 1, articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - (1) În cazul în care la data încheierii abonamentului de utilizare/exploatare beneficiarul nu are montate echipamente de mãsurã a cantitãţilor de apã utilizate/evacuate şi funcţionarea instalaţiilor de captare/evacuare a fost reglementatã în aceste condiţii prin autorizaţia de gospodãrire a apelor sau când echipamentele existã, dar nu funcţioneazã, cantitãţile recepţionate se vor stabili la nivelul debitului mediu din autorizaţie şi timpului efectiv de lucru, conform evidenţei ţinute de beneficiari în registre speciale.
    (2) Dacã beneficiarul nu asigurã evidenţierea timpului efectiv de lucru, atunci recepţia volumelor de apã/captate/evacuate se face la nivelul debitului mediu din autorizaţie şi a timpului calendaristic recepţionat."
    2. La anexa nr. 1, articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - (1) Pentru neachitarea facturilor în termenul scadent al obligaţiilor de platã, utilizatorii datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere la platã calculate la nivelul şi dupã procedura celor prevãzute în Codul de procedurã fiscalã în vigoare la data emiterii facturii fiscale, pentru creanţele bugetare.
    (2) În cazul în care s-au acordat înlesniri la plata debitelor, dobânzile şi penalitãţile de întârziere se datoreazã pânã la data emiterii documentului prin care se acordã aceste înlesniri. Nerespectarea înlesnirilor la platã, aşa cum au fost acordate, conduce la calculul dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere de la data încetãrii valabilitãţii acestora, conform prevederilor alin. (1).
    (3) Dobânzile şi penalitãţile de întârziere la platã se factureazã trimestrial, corespunzãtor perioadei de întârziere la platã."
    3. La anexa nr. 1, articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - (1) Dobânzile şi penalitãţile se calculeazã pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare termenului de scadenţã a obligaţiei şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv, în condiţiile legii.
    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în cazul sumelor datorate ca dobânzi, penalitãţi de întârziere sau amenzi."
    4. La anexa nr. 1, articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - (1) Nivelul dobânzii de întârziere este de 0,04% pentru fiecare zi de întârziere. Orice modificare a Codului de procedurã fiscalã privind nivelul dobânzii de întârziere se comunicã beneficiarilor prin notificare şi înlocuieşte de drept vechea prevedere din abonamentele existente.
    (2) Nivelul penalitãţii de întârziere se stabileşte astfel:
    a) dacã stingerea debitului se realizeazã în primele 30 de zile de la scadenţã, nu se datoreazã şi nu se calculeazã penalitãţi de întârziere la platã pentru sumele achitate;
    b) dacã stingerea datoriilor se realizeazã în urmãtoarele 60 de zile, nivelul penalitãţii de întârziere reprezintã 5% din sumele achitate;
    c) dupã depãşirea termenului de la lit. b), nivelul penalitãţii de întârziere este de 15% din sumele rãmase neachitate.
    (3) Penalitatea de întârziere nu înlãturã obligaţia de platã a dobânzilor şi se calculeazã în condiţiile legii. Orice modificare a Codului de procedurã fiscalã privind nivelul şi/sau modul de calcul al penalitãţilor se comunicã beneficiarilor prin notificare şi înlocuieşte de drept vechea prevedere din abonamentele existente."
    5. La anexa nr. 1, la articolul 17, primul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 17. - Neîndeplinirea de cãtre beneficiar în termen de 3 luni de la data scadenţei a obligaţiei de platã a facturii duce la rezilierea de drept a prezentului abonament de utilizare/ exploatare şi la sistarea utilizãrii/exploatãrii resurselor de apã. Abonamentul va fi considerat reziliat de drept prin simpla notificare, fãrã punere în întârziere şi fãrã intervenţia vreunei instanţe de judecatã, exceptând situaţiile de eşalonare a datoriilor stabilite de comun acord."
    6. La anexa nr. 1, la articolul 21, literele d) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "d) sã asigure operatorului, conform prevederilor <>Legii apelor nr. 107/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, accesul şi dreptul de control la instalaţiile de prelevare şi evacuare a apelor, la dispozitivele de mãsurare şi la toate evidenţele referitoare la acestea, în orice moment. În caz contrar, se vor aplica prevederile <>Legii nr. 107/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) sã suporte plata dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere la platã a facturilor, precum şi a penalitãţilor pentru abateri de la normele de utilizare/exploatare a resurselor de apã şi evacuare a apelor uzate, conform prevederilor anexei nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale «Apele Române», aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
    7. La anexa nr. 2, articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 19. - (1) Pentru neachitarea facturilor în termenul scadent al obligaţiilor de platã, utilizatorii datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere la platã calculate la nivelul şi dupã procedura celor prevãzute în Codul de procedurã fiscalã în vigoare la data emiterii facturii fiscale, pentru creanţele bugetare.
    (2) În cazul în care s-au acordat înlesniri la plata debitelor, dobânzile şi penalitãţile de întârziere se datoreazã pânã la data emiterii documentului prin care se acordã aceste înlesniri. Nerespectarea înlesnirilor la platã, aşa cum au fost acordate, conduce la calculul dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere de la data încetãrii valabilitãţii acestora, conform prevederilor alin. (1).
    (3) Dobânzile şi penalitãţile de întârziere la platã se factureazã trimestrial, corespunzãtor perioadei de întârziere la platã."
    8. La anexa nr. 2, articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - (1) Dobânzile şi penalitãţile se calculeazã pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare termenului de scadenţã a obligaţiei şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv, în condiţiile legii.
    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în cazul sumelor datorate ca dobânzi, penalitãţi de întârziere sau amenzi."
    9. La anexa nr. 2, articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 21. - (1) Nivelul dobânzii de întârziere este de 0,04% pentru fiecare zi de întârziere. Orice modificare a <>Codului de procedurã fiscalã privind nivelul dobânzii de întârziere se comunicã beneficiarilor prin notificare şi înlocuieşte de drept vechea prevedere din abonamentele existente.
    (2) Nivelul penalitãţii de întârziere se stabileşte astfel:
    a) dacã stingerea debitului se realizeazã în primele 30 de zile de la scadenţã, nu se datoreazã şi nu se calculeazã penalitãţi de întârziere la platã pentru sumele achitate;
    b) dacã stingerea datoriilor se realizeazã în urmãtoarele 60 de zile, nivelul penalitãţii de întârziere reprezintã 5% din sumele achitate;
    c) dupã depãşirea termenului prevãzut la lit. b), nivelul penalitãţii de întârziere este de 15% din sumele rãmase neachitate.
    (3) Penalitatea de întârziere nu înlãturã obligaţia de platã a dobânzilor şi se calculeazã în condiţiile legii. Orice modificare a Codului de procedurã fiscalã privind nivelul şi/sau modul de calcul al penalitãţilor se comunicã beneficiarilor prin notificare şi înlocuieşte de drept vechea prevedere din abonamentele existente."
    10. La anexa nr. 2, la articolul 22, primul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 22. - Neîndeplinirea de cãtre beneficiar în termen de douã luni de la data scadenţei a obligaţiei de platã a facturii duce la rezilierea de drept a prezentului abonament de utilizare/exploatare şi la sistarea utilizãrii/exploatãrii agregatelor minerale. Abonamentul va fi considerat reziliat de drept prin simpla notificare, fãrã punere în întârziere şi fãrã intervenţia vreunei instanţe de judecatã, exceptând situaţiile de eşalonare a datoriilor stabilite de comun acord."
    11. La anexa nr. 2, la articolul 24, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
    "f) sã restituie integral garanţia asigurãtorie în termen de 30 de zile de la data expirãrii abonamentului în condiţiile în care şi-a respectat obligaţiile asumate."
    12. La anexa nr. 2, la articolul 25, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "e) sã suporte plata dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere la platã a facturilor, precum şi a penalitãţilor pentru abateri de la normele de utilizare/exploatare a resurselor de apã şi evacuare a apelor uzate, conform prevederilor anexei nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
    13. La anexa nr. 2, la articolul 25, dupã litera j) se introduce o nouã literã, litera k), cu urmãtorul cuprins:
    "k) sã depunã în termen de 30 de zile de la semnarea abonamentului, în avans, cu titlu de garanţie asiguratorie, 10% din valoarea prezentului abonament. În cazul în care beneficiarul nu îşi achitã obligaţiile de platã timp de douã luni, se va proceda la executarea garanţiei, rezilierea abonamentului conform art. 22 şi suspendarea autorizaţiei conform <>art. 58 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 107/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    14. La anexa nr. 3, la articolul 7, dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
    "g) pentru iazuri piscicole amplasate în cuvetele rezultate în urma excavãrilor de balast din uscat - modul de stabilire al contribuţiei pentru utilizarea resurselor de apã din subteran se face pentru volumul calculat la prima umplere a iazului pânã la nivelul maxim."
    15. La anexa nr. 3, la articolul 10, alineatele (2)-(4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cazul în care utilizatorii nu au montate echipamente de mãsurã a volumelor de apã şi funcţionarea instalaţiilor de captare/evacuare a fost acceptatã în aceste condiţii prin autorizaţia de gospodãrire a apelor sau când echipamentele nu funcţioneazã, cantitãţile recepţionate se vor stabili la nivelul debitului mediu din autorizaţie şi timpului efectiv de lucru, conform evidenţei ţinute de beneficiari în registre speciale.
    (3) Dacã beneficiarul nu asigurã evidenţierea timpului efectiv de lucru, respectiv nu respectã termenele prevãzute în programul etapizat de dotare cu aparate de mãsurã, atunci recepţia volumelor de apã/captare/evacuare se face la nivelul debitului mediu din autorizaţie şi a timpului calendaristic recepţionat.
    (4) La operatorii economici producãtori de energie electricã prin hidrocentrale care nu au montate echipamente de mãsurã a volumelor de apã şi funcţionarea instalaţiilor de captare/evacuare a fost acceptatã în aceste condiţii prin autorizaţia de gospodãrire a apelor, volumele de apã uzinate pentru fiecare unitate de producţie se vor calcula în raport cu cantitatea de energie produsã."
    16. La anexa nr. 3, la articolul 12 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) Cantitatea lunarã de suspensii [K(sl)], ce urmeazã a fi primitã în receptor, se stabileşte conform formulei:
    K(sl)(kg/lunã) = n(z)(zile) x K(sz)(kg/zi),
    unde:
    n(z) = numãrul de zile dintr-o lunã în care funcţioneazã efectiv evacuarea;
    K(sz) = cantitatea zilnicã evacuatã în receptor, care se va calcula ca diferenţã între cantitatea de suspensii admisã a fi evacuatã în receptor şi cantitatea de suspensii mãsuratã în sursa de apã, cu formula:
    K(sz)(kg/zi) = 0,0036 x d(z)(h) x q(ne)(l/s) x [c(ns) - c(na)](mg/l),
    unde:
    d(z) = durata zilnicã de funcţionare efectivã a evacuãrii pentru care se face calculul;
    c(na) = concentraţia medie anualã a suspensiilor din apa prelevatã;
    c(ns) = concentraţia admisã de suspensii în apele uzate evacuate;
    q(ne) = debitul de apã evacuat.
    Concentraţia admisã şi debitul de apã evacuat se preiau din autorizaţia de gospodãrire a apelor, în cazul în care folosinţa este autorizatã, sau din avizul de gospodãrire a apelor.
    În cazul în care folosinţa deţine aviz de gospodãrire a apelor, dar se aflã în procedurã de autorizare, se vor lua în considerare valorile stabilite în avizul de gospodãrire a apelor coroborate cu limitele admisibile de încãrcare cu poluanţi a apelor uzate la evacuarea în receptorii naturali din tabelul nr. 1 la anexa nr. 3 - NTPA - 001, sau, dupã caz, din tabelul nr. 1 la anexa nr. 2 NTPA - 002 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descãrcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În cazul în care concentraţia medie anualã din apa prelevatã este mai mare decât concentraţia admisã de suspensii din apele uzate evacuate, se va determina concentraţia medie anualã, exceptând perioadele de viiturã în care apa receptorului natural este deosebit de încãrcatã în suspensii."
    17. La anexa nr. 3, la articolul 12 alineatul (2), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
    "c) în cazul în care folosinţa deţine aviz de gospodãrire a apelor, dar se aflã în procedurã de autorizare, se vor lua în considerare valorile stabilite în avizul de gospodãrire a apelor coroborate cu limitele admisibile de încãrcare cu poluanţi a apelor uzate la evacuarea în receptorii naturali din tabelul nr. 1 la anexa nr. 3 - NTPA - 001 sau, dupã caz, din tabelul nr. 1 la anexa nr. 2 NTPA - 002 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    18. La anexa nr. 3, la articolul 12, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Pentru beneficiarii care evacueazã apa uzatã într-un receptor natural şi o prelevã din reţele de alimentare centralizatã deţinute de operatorii de servicii de gospodãrie comunalã, nu se aplicã diferenţe între prelevare şi evacuare. Pentru beneficiarii care evacueazã apa uzatã într-un receptor natural şi o prelevã dintr-o sursã de suprafaţã, diferenţele dintre prelevare şi evacuare se aplicã numai în condiţiile în care beneficiarul deţine staţie de epurare conformã cu standardele de calitate în vigoare (NTPA 001)."
    19. La anexa nr. 3, la articolul 14, punctele 1 şi 7 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "1. a) concentraţiile indicatorilor de calitate din apele uzate evacuate, determinate prin analize de un laborator acreditat efectuate de cãtre/prin grija utilizatorului, conform <>art. 19 alin. (3) din Legea nr. 107/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul limitelor prevãzute în actele de reglementare (aviz, autorizaţie de gospodãrire a apelor);
    b) concentraţiile indicatorilor de calitate din apele uzate evacuate, determinate prin analize de laborator efectuate de cãtre operator prin acţiuni de control, în situaţia în care se constatã cã valorile acestor indicatori sunt mai mari cu 20% sau mai mult faţã de rezultatele obţinute prin analize de laborator efectuate conform prevederilor lit. a), la mai mult de 50% din probele de apã folosindu-se aceleaşi metode de analize;
    ...........................................................................
    7. în cazul în care determinãrile beneficiarului prezintã abateri mai mari de 20% faţã de cele de control ale operatorului, beneficiarul poate efectua, pe cheltuiala proprie, analiza probei/probelor-martor la un laborator independent acreditat, amplasat în localitatea unde îşi are sediul operatorul. Proba-martor este recoltatã la momentul controlului, etichetatã şi sigilatã de reprezentanţii operatorului şi pãstratã în condiţii corespunzãtoare la sediul beneficiarului. Beneficiarul va informa prin fax operatorul asupra laboratorului şi datei la care se efectueazã analiza, pentru ca un reprezentant al operatorului sã asiste la desigilarea probei-martor. Dacã beneficiarul nu prezintã operatorului în termen de 6 zile lucrãtoare de la comunicarea abaterii buletinul de analizã al probei-martor, se vor lua în calcul rezultatele buletinului de analizã al operatorului ca valori pe baza cãrora se vor determina cantitãţile de substanţe impurificatoare evacuate în emisar. La recoltarea probei se va întocmi între reprezentanţii operatorului şi beneficiarului un «Raport de prelevare», în care se va consemna dacã beneficiarul doreşte sau nu sã se recolteze proba-martor."
    20. La anexa nr. 4, punctul B se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "B. Calculul penalitãţilor pentru depãşirea concentraţiilor maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate.
    Pentru depãşirea concentraţiilor maxim admisibile ale indicatorilor de calitate stabilite prin autorizaţie sau, dupã caz, prin avizul de gospodãrire a apelor înscrise în anexa la abonamentul de utilizare/exploatare, se calculeazã penalitãţi.
    În anexa nr. 1 la abonamentul de utilizare/exploatare se înscrie, printre alte obligaţii ale utilizatorului, şi un punct referitor la respectarea concentraţiei-limitã admisibile a indicatorilor de calitate din apele uzate evacuate. Se preiau din actul de reglementare şi se înscriu indicatorii de calitate specifici tipului de apã evacuatã, concentraţiile-limitã admisibile ale acestora şi corespunzãtor, cantitãţile zilnice admise a fi evacuate în emisari. Dacã unitatea are mai multe evacuãri, aceste date se completeazã pentru fiecare gurã de evacuare.
    Cantitatea zilnicã evacuatã peste limita admisã [K(iz)] se determinã cu formula:
    K(iz)(kg/zi) = 0,0036 x d(z)(h) x q(ne)(l/s) x [C(imed.realizatã) - C(limitã)(mg/l],
    unde:
    - d(z) = durata în ore, medie zilnicã de funcţionare efectivã a evacuãrii, pentru care se efectueazã calculul;
    - q(ne) - debitul mediu zilnic evacuat;
    - C(imediu. realizatã) = concentraţia medie realizatã la evacuare (mg/l);
    - C(limitã) = concentraţia-limitã aferentã poluantului «i» admisã a fi evacuatã.
    Pentru substanţele organice la care valorile-limitã sunt depãşite, calculul se va efectua pentru fiecare substanţã, iar apoi se va realiza media ponderatã.
    Penalitãţi se aplicã şi pentru orice creştere a temperaturii apelor uzate evacuate, impurificate termic, peste valoarea de 35° C, prevãzuta de Normativul NTPA - 001/2002, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descãrcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Cantitãţile de substanţe poluante evacuate peste limita admisã înscrisã în anexa nr. 1.1 la abonamentul de utilizare/exploatare se determinã pentru fiecare poluant şi pentru fiecare gurã de evacuare.
    Pentru fiecare gurã de evacuare se vor înregistra: debitul mediu zilnic admis a fi evacuat (l/s); durata medie zilnicã de funcţionare a gurii de evacuare; indicatorii (poluanţii) de caracterizare a calitãţii apelor uzate evacuate. Pentru fiecare indicator de caracterizare a calitãţii apelor uzate evacuate se vor înregistra concentraţiile-limitã admise prin actul de reglementare, înscrise în abonament.
    Poluanţii (indicatorii de calitate), concentraţiile şi, respectiv, cantitãţile zilnice admise a fi evacuate sunt cele prevãzute în anexa la abonamentul de utilizare/exploatare încheiat de cãtre Administraţia Bazinalã de Ape şi utilizatorul de apã şi au de regulã la bazã concentraţiile-limitã admise la evacuare, înscrise în autorizaţia sau, dupã caz, în avizul de gospodãrire a apelor şi debitele efluente corespunzãtoare.

    Pentru determinarea cantitãţilor de poluanţi evacuaţi în apele de suprafaţã peste limitele admise, se întocmesc pentru fiecare indicator chimic evacuat tabele de evidenţã şi calcul, conform modelului din tabelul 1:

                         Tabelul 1 pentru calculul penalitãţilor


Font 8*
┌───────┬─────┬─────────┬─────┬─────┬───────┬───────┬─────┬───────┬───────┬───────┬─────────┬─────┬─────┐
│Indica-│Limi-│ Gura de │Data │Debit│Concen-│Numãrul│Debi-│Concen-│Canti- │Canti- │Cantita- │Nive-│ Va- │
│ torul │ ta │evacuare/│mãsu-│eva- │traţia │de zile│ tul │traţia │ tatea │ tatea │tea tota-│ lul │loa- │
│ de │admi-│Durata de│rãto-│cuat │deter- │dintre │mediu│ medie │ medie │ medie │lã evacu-│pena-│ rea │
│ cali- │ sã │funcţio- │rii │(l/s)│minatã │ douã │ eva-│deter- │ zil- │ zil- │atã peste│litã-│pena-│
│ tate │ re- │ nare │ │ │(mg/l) │mãsurã-│ cuat│minatã │ nicã │ nicã │ limita │ ţii │litã-│
│ │gle- │ │ │ │ │ tori │(l/s)│(mg/l) │evacu- │evacu- │ admisã │(lei/│ ţii │
│ │men- │ │ │ │ │ │ │ │ atã │ atã │în inter-│ kg) │(mii │
│ │tatã │ │ │ │ │ │ │ │(kg/zi)│ peste │ valul │ │lei) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │limita │ dintre │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │admisã │douã mã- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(kg/zi)│surãtori │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ (kg/ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │interval)│ │ │
├───────┼─────┼─────────┼─────┼─────┼───────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │
└───────┴─────┴─────────┴─────┴─────┴───────┴───────┴─────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────┴─────┘



    În tabelul 1 se determinã cantitatea de poluanţi evacuaţi peste limitele admise în apele uzate. Tabelul 1 se completeazã dupã cum urmeazã:
    a) în coloana 0 se înscrie indicatorul de calitate;
    b) în coloana 1 se înscrie limita admisã din actul de reglementare;
    c) în coloana 2 se înscriu numãrul sau denumirea evacuãrii conform numerotãrii date, precum şi durata zilnicã (în ore) de funcţionare a evacuãrii;
    d) în coloana 3 se înscrie data mãsurãtorii identicã cu data prelevãrii probelor de apã sau expresia «media mãsurãtorilor folosinţei de apã», dacã acestea sunt luate în considerare;
    e) în coloana 4 se înscrie debitul (în l/s) evacuat mãsurat în momentul recoltãrii probelor de apã sau debitul mediu autorizat în cazul în care nu se mãsoarã volumele de apã evacuate (în l/s);
    f) în coloana 5 se înscrie concentraţia determinatã din analiza fizico-chimicã a probelor de apã, înregistratã în buletinele de analizã emise de laborator;
    g) în coloana 6 se înscrie numãrul efectiv de zile de funcţionare a folosinţei de apã, în intervalul dintre douã determinãri consecutive;
    h) în coloana 7 se înscrie debitul mediu evacuat calculat în baza citirilor aparatelor de mãsurã montate la gura de evacuare, pe intervalul dintre douã determinãri consecutive sau debitul mediu autorizat în cazul în care nu se mãsoarã volumele de apã evacuate;
    i) în coloana 8 se înscrie concentraţia medie determinatã [C(em)] din apele uzate evacuate, corespunzãtor debitului mediu evacuat, cu una dintre relaţiile:




                   C(e1) + C(e2)
          C(em) = ─────────────── (mg/l),
                         2

    în cazul în care nu se iau în consideraţie determinãrile utilizatorului, şi


                    C(e1) + C(emu) + C(e2)
          C(em) = ──────────────────────── (mg/l),
                               3



    în cazul în care se iau în consideraţie determinãrile utilizatorului,
    unde:
    C(emu) = concentraţia medie determinatã din apele uzate evacuate determinatã de utilizatorul de apã având la bazã automonitoringul din apele uzate evacuate;
    C(e1) = concentraţia determinatã de cãtre operatorul de apã în momentul t1;
    C (e2) = concentraţia determinatã de cãtre operatorul de apã în momentul t2.
    Concentraţia medie determinatã se stabileşte între douã determinãri consecutive, indiferent de intervalul de timp luat în considerare;
    j) în coloana 9 se înscrie cantitatea zilnicã [K(ez)] de poluant evacuatã cu apele uzate, calculatã cu relaţia:
    K(ez) kg/zi) = 0,0036 x d(z)(h) x q(em)(l/s) x C(em)(mg/l);
    k) în coloana 10 se înscrie cantitatea medie zilnicã evacuatã peste limitele admise K(iz), calculatã cu relaţia:
    K(iz) (kg/zi) = 0,0036 x d(z) x q(em) (l/s) x [c(em) - c(limitã)](mg/I),
    nde:
    d(z) = durata (în ore) medie zilnicã de funcţionare efectivã a evacuãrii, pentru care se efectueazã calculul;
    q(em) = debitul mediu evacuat (l/s);
    c(em) = concentraţia medie determinatã (mg/l); şi
    c(limitã) = concentraţia-limitã admisã a fi evacuatã în actul de reglementare;
    l) în coloana 11 se înscrie cantitatea totalã pe intervalul dintre douã determinãri consecutive de poluanţi evacuaţi peste limitele admise [delta K(eint) ], calculatã cu relaţia:
    delta K (eint) = n(z) x K(iz),
    unde n(z) = numãrul de zile dintre douã determinãri consecutive;
    m) în coloana 12 se înscrie nivelul penalitãţii (lei/kg) preluat din anexa nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    n) în coloana 13 se va completa cu valoarea penalitãţii determinatã prin înmulţirea cantitãţii poluantului evacuat pe intervalul considerat peste limitele admise, cu nivelul penalitãţii corespunzãtor poluantului respectiv.
    Dupã completarea tabelului pentru toate gurile de evacuare şi pentru perioada luatã în calcul, se va determina totalul aferent utilizatorului.
    Pentru indicatorul "temperatura", penalitatea se calculeazã în situaţia în care temperatura resursei de apã (emisarului), mãsuratã într-un punct stabilit de comun acord (în funcţie de lungimea de amestec a apelor uzate poluate termic cu resursa de apã), depãşeşte limita de 35° C impusã de Normativul NTPA - 001/2002, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Valoarea penalitãţii se determinã prin înmulţirea numãrului de grade Celsius ce depãşeşte limita admisã, de 35° C, cu debitul efluentului (mc/s) şi cu nivelul penalitãţii prevãzut în anexa nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În cazul termocentralelor amplasate în lanţ faţã de cursul de apã, pentru calculul penalitãţii se va considera ca temperaturã de bazã a resursei (la prelevare) temperatura apei emisarului, mãsuratã amonte de prima termocentralã. Pentru fiecare termocentralã din cascadã, la aceastã temperaturã de bazã se va adãuga diferenţa de temperaturã «Delta T» (aportul propriu, respectiv diferenţa dintre prelevare şi restituţie). Dacã temperatura rezultatã depãşeşte valoarea de 35° C, penalitatea se va calcula pentru ecartul de temperaturã care depãşeşte 35° C.
    Pentru comunicarea sumei de platã, unitatea de gospodãrire a apelor întocmeşte procesul-verbal de constatare conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la abonamentul-cadru de utilizare-exploatare, care are acelaşi regim ca şi documentele cu regim special, acesta fiind înseriat şi numerotat. Procesul-verbal de constatare constituie actul tehnic legal prevãzut la art. 6 alin. (6) din anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea constatãrii abaterilor şi aplicãrii penalitãţilor pentru depãşirea atât a cantitãţilor de apã utilizate, cât şi a concentraţiilor maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate, înscrise în abonamentul de utilizare/exploatare. Procesul-verbal de constatare se întocmeşte în douã exemplare, unul pentru utilizator şi unul pentru unitatea de gospodãrire a apelor, şi se semneazã de agentul (agenţii) constatator (constatatori) cu drept de control împuternicit/împuterniciţi în acest scop şi de reprezentantul/reprezentanţii unitãţii penalizate. Se înţelege prin agent constatator cu drept de control împuternicit în acest scop specialistul posesor al legitimaţiei de salariat al unitãţii teritoriale a Administraţiei Naţionale «Apele Române», nominalizat prin decizia directorului acesteia.
    Dacã reprezentantul nu este de acord, va scrie expresia «Nu sunt de acord» însoţitã eventual de motivaţia pentru care nu este de acord. Dacã reprezentantul utilizatorului refuzã sã semneze, se scrie expresia «Unitatea refuzã sã semneze», iar dacã nu este de gãsit, se scrie expresia «Reprezentantul unitãţii nu a putut fi gãsit».
    Procesul-verbal de constatare se înregistreazã şi la utilizator şi la unitatea de gospodãrire a apelor.
    Dacã unitatea care este penalizatã a semnat prin împuternicitul sãu procesul-verbal de constatare, Administraţia Bazinalã de Apã transmite acesteia prin poştã cu confirmare de primire procesul-verbal de constatare însoţit de factura fiscalã, având stabilitã valoarea penalitãţii. În termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea procesului-verbal cu titlu executoriu, unitatea penalizatã va achita cuantumul penalitãţii prin ordin de platã.
    Dacã unitatea care este penalizatã a refuzat sã semneze sau nu a putut fi gãsit împuternicitul sãu, Administraţia Bazinalã de Apã transmite acesteia prin poştã cu confirmare de primire procesul-verbal de constatare însoţit de factura fiscalã, având stabilitã valoarea penalitãţii. În termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea procesului-verbal cu titlu executoriu, unitatea penalizatã va achita cuantumul penalitãţii prin ordin de platã.
    Împotriva procesului-verbal de constatare şi de stabilire a penalitãţilor, unitatea penalizatã poate face plângere în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii, la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã a fost sãvârşitã abaterea.
    Procesul-verbal de stabilire a penalitãţilor, neatacat în justiţie în termenul stabilit, constituie titlu executoriu în înţelesul art. 372 din Codul de procedurã civilã şi al Codului de procedurã fiscalã.
    Administraţiile bazinale de apã ale Administraţiei Naţionale «Apele Române» urmãresc ca utilizatorii cãrora li s-au calculat penalitãţi sã achite suma de platã.
    În situaţia în care se calculeazã penalitãţi pentru depãşirea valorilor-limitã reglementate înscrise în contracte la poluanţii specifici incluşi în reziduu filtrabil uscat la 105°C, nu se vor mai calcula penalitãţi pentru depãşirea valorii reglementate înscrisã în contract, pentru reziduu filtrabil uscat la 105°C.
    Pentru situaţii de ploi torenţiale, care pot genera creşteri mari ale concentraţiilor la suspensii, CBO (5), CCO la captare, faţã de valorile prelucrãrilor statistice, cantitatea de poluanţi luatã în calcul, de comun acord, nu va ţine seama de cantitãţile suplimentare înregistrate."
    21. Anexa nr. 5 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. II
    În tot cuprinsul <>Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 798/2005, sintagma "Direcţia Apelor" se înlocuieşte cu sintagma "Administraţia Bazinalã de Apã", iar sintagma "nisipuri şi pietrişuri" se înlocuieşte cu sintagma "agregate minerale".
    ART. III
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely


    Bucureşti, 20 octombrie 2010.
    Nr. 1.725.


    ANEXÃ
    (Anexa nr. 5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare)


                                FORMULARE - TIP
              pentru procesele-verbale de constatare a abaterilor

    A. În cazul depãşirii volumelor de apã maxim admise pentru prelevare:

    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALÃ "APELE ROMÂNE" UTILIZATORUL DE APÃ
    Administraţia Bazinalã de Apã



                                PROCES - VERBAL
    de constatare a abaterilor de la normele de utilizare/exploatare a resursei

                          Seria ....... nr. ..........

    Încheiat în ziua ....., luna........., anul........
    Subsemnatul (Subsemnaţii), ...................., salariat (salariaţi) la Administraţia Bazinalã de Apã ............., având funcţia de ..........., împuternicit (împuterniciţi) de director prin Decizia nr. ..., emisã în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, posesor (posesori) al (ai) legitimaţiei (legitimaţiilor) nr. .......... eliberate de ............, în urma controalelor/analizelor efectuate în zilele de .............. la .............., str. ................ nr. ...., am constatat urmãtoarele:



*Fobt 9*
┌────┬─────────────────────────┬────────────────┬─────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Abaterea │Mãrimea abaterii│Nivelul penalitãţilor│Suma de penalizare│
│crt.│ │ (mii mc) │ (lei/1.000 mc) │ (lei) │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ 1. │Volumul de apã prelevat │ │ │ │
│ │peste cel corespunzãtor │ │ │ │
│ │debitului reglementat │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │Volumul de apã prelevat │ │ │ │
│ │peste cel corespunzãtor │ │ │ │
│ │debitelor prevãzute în │ │ │ │
│ │planul de restricţii │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ 3. │Volumul de apã preluat │ │ │ │
│ │fãrã abonament de │ │ │ │
│ │utilizare/exploatare │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ 4. │Volumul de apã folosit în│ │ │ │
│ │alt scop decât cel │ │ │ │
│ │reglementat │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴────────────────┴─────────────────────┴──────────────────┴



    De sãvârşirea acestor fapte se face vinovat(ã) ............., (unitatea) ........... înregistratã la registrul comerţului ..............................., cod fiscal R .........., reprezentat(ã) prin ....................., având calitatea de ....................., domiciliat(ã) în localitatea ..............., str. .................... nr. ......., având legitimaţia cu seria ... nr. ........ .
    În temeiul <>art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de apã, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. ....., unitatea penalizatã are de platã suma de .............. lei, reprezentând penalitãţi calculate pentru abaterea constatatã, în baza prevederilor pct. B din anexa nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Penalitãţile se vor achita în termen de 10 zile lucrãtoare de la data comunicãrii procesului-verbal, prin ordin de platã în contul nr. ........ al ........., deschis la ...................... .
    Unitatea penalizatã a formulat urmãtoarele obiecţii:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de platã, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicãrii.
    Plângerea va fi însoţitã de copia procesului-verbal şi se va depune la judecãtoria teritorialã competentã.
    Prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu executoriu, în înţelesul <>art. 372 din Codul de procedurã civilã şi conform Legii nr. 400/2005 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 73/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române". Procesul-verbal de constatare va fi însoţit de factura fiscalã aferentã acestuia, iar termenul de platã curge de la data facturãrii.
    Întocmit în .... exemplare, din care o copie s-a comunicat astãzi, ........./se va comunica unitãţii penalizate.

            Organul constatator Unitatea penalizatã
          ....................... .......................


    B. În cazul depãşirii concentraţiilor maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate:


    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALÃ "APELE ROMÂNE" UTILIZATORUL DE APÃ
    Administraţia Bazinalã de Apã ..........


                                PROCES - VERBAL
                   de constatare a depãşirii concentraţiilor
             maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate

                          Seria ...... nr. ..........


    Încheiat în ziua ....., luna ........, anul ........
    Subsemnatul (Subsemnaţii), ............................., salariat (salariaţi) la Administraţia Bazinalã de Apã .............................., având funcţia de ................., împuternicit (împuterniciţi) de director prin Decizia nr. ............, emisã în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, posesor (posesori) al (ai) legitimaţiei (legitimaţiilor) nr. ...... eliberate de .............., în urma controalelor/analizelor efectuate în zilele de ............ la ................, str. ........... nr. ....., am constatat urmãtoarele:
    .......................................................................................... .............................................................................................. ..............................................................................................
    De sãvârşirea acestor fapte se face vinovat(ã) .......... (unitatea)................ înregistratã la registrul comerţului ......................., cod fiscal R .........., reprezentat(ã) prin .................................., având calitatea de ..............., domiciliat(ã) în localitatea ................, str. .......................... nr. ......., având legitimaţia cu seria ...... nr. .....
    În temeiul <>art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate referitoare la concentraţiile maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate în resursele de apã, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. ......., unitatea penalizatã are de platã suma de .............. lei, reprezentând penalitãţi calculate pentru abaterea constatatã pentru fiecare poluant (indicator de calitate) a cãrui concentraţie depãşeşte limitele admise, conform tabelului anexat.
    Penalitatea se va achita în termen de 10 zile lucrãtoare de la data comunicãrii procesului-verbal, prin ordin de platã în contul nr. ............. al ........, deschis la .................... .
    Unitatea penalizatã a formulat urmãtoarele obiecţii:
    ............................................................................
    ............................................................................
    Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de platã, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicãrii.
    Plângerea va fi însoţitã de copia procesului-verbal şi se va depune la judecãtoria teritorialã competentã.
    Prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu executoriu, în înţelesul <>art. 372 din Codul de procedurã civilã şi conform Legii nr. 400/2005 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 73/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române". Procesul-verbal de constatare va fi însoţit de factura fiscalã aferentã acestuia, iar termenul de platã curge de la data facturãrii.
    Întocmit în ............ exemplare, din care o copie s-a comunicat astãzi, ......../se va comunica unitãţii penalizate.

       Organul constatator Unitatea penalizatã
     ....................... .......................

    C. În cazul constatãrii abaterilor de la normele de utilizare/exploatare a agregatelor minerale:


    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALÃ "APELE ROMÂNE" UTILIZATORUL DE BALAST
    Administraţia Bazinalã de Apã ..........


                                PROCES - VERBAL
                  de constatare a abaterilor de la normele de
                  utilizare/exploatare a agregatelor minerale

                          Seria ........ nr...........


    Încheiat în ziua ......, luna ........., anul .........
    Subsemnatul (Subsemnaţii), ...................., salariat (salariaţi) la Administraţia Bazinalã de Apã ..........., având funcţia de ........., împuternicit (împuterniciţi) de director prin Decizia nr. ...., emisã în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, posesor (posesori) al (ai) legitimaţiei (legitimaţiilor) nr. .... eliberate de ..............., în urma controalelor/analizelor efectuate în zilele de ............ la ............................, str. ............... nr. ....., am constatat urmãtoarele:



*&Font 9*
┌────┬─────────────────────────────────────────┬────────┬─────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ │Mãrimea │Nivelul penalitãţilor│ Suma de │
│crt.│ Abaterea │abaterii│ (lei/mc) │penalizare│
│ │ │(mii mc)│ │ (lei) │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ 1. │Volumul de nisipuri şi pietrişuri peste │ *) │ │ │
│ │cel corespunzãtor volumului reglementat │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ 2. │Volumul de nisipuri şi pietrişuri fãrã │ │ │ │
│ │abonament de utilizare/exploatare │ │De 10 ori contribuţia│ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────┴────────┴─────────────────────┴──────────┘


---------
    *) Mãrimea abaterii se determinã în conformitate cu pct. 1 şi 3 din anexa nr. 7 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    De sãvârşirea acestor fapte se face vinovat(ã) ................ (unitatea) ................. înregistratã la registrul comerţului ..................., cod fiscal R ..........., reprezentat(ã) prin ....................., având calitatea de .............., domiciliat(ã) în localitatea ........................, str. ................... nr. ...., având legitimaţia cu seria ... nr. ..... .
    În temeiul <>art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de nisip şi pietriş, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. ..........., unitatea penalizatã are de platã suma de ......... lei, reprezentând penalitãţi calculate pentru abaterea constatatã, în baza prevederilor pct. B din anexa nr. 6 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Penalitãţile se vor achita în termen de 10 zile lucrãtoare de la data comunicãrii procesului-verbal, prin ordin de platã în contul nr. ............. al ............, deschis la ...............
    Unitatea penalizatã a formulat urmãtoarele obiecţii:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de platã, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicãrii.
    Plângerea va fi însoţitã de copia procesului-verbal şi se va depune la judecãtoria teritorialã competentã.
    Prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu executoriu, în înţelesul <>art. 372 din Codul de procedurã civilã şi conform Legii nr. 400/2005 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 73/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române". Procesul-verbal de constatare va fi însoţit de factura fiscalã aferentã acestuia, iar termenul de platã curge de la data facturãrii.
    Întocmit în ........ exemplare, din care o copie s-a comunicat astãzi, ......./sau se va comunica unitãţii penalizate.

       Organul constatator Unitatea penalizatã
     ....................... .......................

                                ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016