Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.688 din 22 decembrie 2004  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor naţionale în cadrul subprogramului 1.4 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.688 din 22 decembrie 2004 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor naţionale în cadrul subprogramului 1.4 "Evaluarea stării de sănătate şi a factorilor de risc"

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 89 din 26 ianuarie 2005
    Văzând Referatul de aprobare nr. O.B. 14.916/2004 al Direcţiei generale sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat,
    în baza dispoziţiilor Legii nr. 100/1998 privind asistenţa de sănătate publică, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 172/2004 pentru aprobarea derulării programelor şi subprogramelor de sănătate finanţate din bugetul de stat şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în anul 2004,
    în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor naţionale în cadrul subprogramului 1.4 "Evaluarea stării de sănătate şi a factorilor de risc", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 4 august 2003, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă lista sintezelor naţionale reprezentând analiza rezultatelor acţiunilor desfăşurate în cadrul subprogramului 1.4 «Evaluarea stării de sănătate şi a factorilor de risc» efectuate de către direcţiile de sănătate publică teritoriale, sub coordonarea institutelor şi centrelor de sănătate publică, în conformitate cu lista prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin."

    2. Anexele nr. 1-3 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Direcţia generală sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat, Direcţia generală buget şi achiziţii din cadrul Ministerului Sănătăţii, institutele de sănătate publică şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Ovidiu Brînzan

    Bucureşti, 22 decembrie 2004.
    Nr. 1.688.
    ANEXA 1

    LISTA
    sintezelor naţionale şi a institutelor de sănătate publică coordonatoare
    ART. 1
    Institutul de Sănătate Publică Bucureşti va coordona elaborarea următoarelor sinteze naţionale privind:
    1. supravegherea sănătăţii populaţiei în relaţie cu calitatea apei potabile;
    2. monitorizarea epidemiilor hidrice;
    3. evaluarea cazurilor de methemoglobinemie acută infantilă generate de apa din fântână;
    4. supravegherea sănătăţii populaţiei în relaţie cu calitatea apei de îmbăiere;
    5. monitorizarea stării de sănătate a populaţiei în raport cu calitatea habitatului uman şi a poluării sonore urbane;
    6. supravegherea calităţii aerului şi a indicatorilor de sănătate în relaţie cu aceasta;
    7. monitorizarea şi inspecţia produselor cosmetice;
    8. monitorizarea intoxicaţiilor neprofesionale cu pesticide;
    9. monitorizarea radioactivităţii apei potabile şi alimentului;
    10. monitorizarea stării de sănătate în relaţie cu expunerea profesională la radiaţii ionizante;
    11. supravegherea stării de sănătate a populaţiei din jurul obiectivelor nucleare majore şi profilaxia efectelor cu iod stabil;
    12. monitorizarea şi inspecţia modului de gestionare a deşeurilor medicale;
    13. monitorizarea şi inspecţia condiţiilor igienico-sanitare din tabere şi colonii;
    14. evaluarea capacităţii de adaptare a elevilor la activitatea şcolară pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
    15. monitorizarea dezvoltării fizice a copiilor, adolescenţilor şi tinerilor;
    16. monitorizarea stării de sănătate a copiilor şi tinerilor;
    17. monitorizarea incidenţei bolilor profesionale şi a absenteismului medical prin boala profesională;
    18. monitorizarea toxiinfecţiilor alimentare;
    19. monitorizarea şi inspecţia materialelor în contact cu alimentul;
    20. monitorizarea şi inspecţia calităţii nutritive şi contaminării microbiologice a alimentelor de origine animală şi nonanimală;
    21. monitorizarea şi inspecţia nivelului de iod din sarea iodată pentru consumul uman;
    22. raportul stării de sănătate a comunităţii în relaţie cu factorii de risc.


    ART. 2
    Institutul de Sănătate Publică Cluj-Napoca va coordona elaborarea următoarelor sinteze naţionale:
    1. monitorizarea stării de nutriţie a populaţiei;
    2. monitorizarea şi inspecţia alimentelor cu destinaţie nutriţională specială;
    3. monitorizarea şi inspecţia substanţelor aromatizante;
    4. monitorizarea şi inspecţia alimentelor modificate genetic;
    5. monitorizarea stării de sănătate a copiilor şi tinerilor în relaţie cu factorii de risc comportamentali.


    ART. 3
    Institutul de Sănătate Publică Iaşi va coordona elaborarea următoarelor sinteze naţionale:
    1. monitorizarea şi inspecţia alimentelor pentru evaluarea contaminării chimice - indicatorii GEMS/FOOD;
    2. monitorizarea şi inspecţia alimentelor tratate cu radiaţii;
    3. monitorizarea sănătăţii copiilor în relaţie cu poluarea atmosferică urbană;
    4. monitorizarea protecţiei radiologice a pacientului în radiologia diagnostică.


    ART. 4
    Institutul de Sănătate Publică Timişoara va coordona elaborarea următoarei sinteze naţionale:
    - monitorizarea şi inspecţia suplimentelor alimentare.


    ART. 5
    Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureş va coordona elaborarea următoarei sinteze naţionale:
    - monitorizarea şi inspecţia aditivilor alimentari.


    ART. 6
    Centrul de Sănătate Publică Sibiu va coordona elaborarea următoarei sinteze naţionale:
    - monitorizarea inegalităţilor în starea de sănătate a populaţiei.



    ANEXA 2

    METODOLOGIA
    organizării activităţilor pentru elaborarea sintezelor naţionale
    ART. 1
    Activitatea de elaborare a sintezelor naţionale privind sănătatea în relaţie cu mediul este coordonată de către Secretariatul Planului naţional de acţiune pentru sănătate în relaţie cu mediul (PNASM), constituit la nivelul Institutului de Sănătate Publică Bucureşti, cu componenţa şi responsabilităţile specifice prevăzute în anexa nr. 3. În implementarea şi monitorizarea activităţilor, Secretariatul PNASM va colabora cu grupul consultativ constituit din coordonatorii sintezelor naţionale.

    ART. 2
    În scopul elaborării sintezelor naţionale institutele şi centrele de sănătate publică asigură efectuarea următoarelor activităţi:
    1. desemnarea unui responsabil al lucrării şi a unui colectiv de lucru, prin decizie a conducătorului unităţii;
    2. elaborarea metodologiei naţionale de lucru, incluzând detalii precise privind: programarea activităţilor, tipul unităţilor inspectate şi selecţia acestora, numărul de probe pe tipuri de produs, metodologia de prelevare, metoda de analiză recoltată, formularele, modul şi periodicitatea raportării, modul de prelucrare a datelor la nivel local;
    3. validarea internă a metodologiei şi avizarea acesteia de către grupul consultativ şi de comisia specifică din Ministerul Sănătăţii;
    4. distribuirea metodologiei de lucru şi instruirea personalului privind punerea în practică a acesteia;
    5. consultanţă, asistenţă de specialitate şi controlul aplicării metodologiilor;
    6. colectarea şi prelucrarea datelor colectate, elaborarea de rapoarte semestriale şi transmiterea acestora către Ministerul Sănătăţii;
    7. elaborarea şi distribuirea sintezelor naţionale către Ministerul Sănătăţii şi bibliotecile institutelor de sănătate publică;
    8. tipărirea şi distribuirea rezumatelor către direcţiile de sănătate publică teritoriale. Rezumatele vor conţine următoarele repere generale: descrierea contextului legislativ, a coordonatelor metodologice (raportarea la experienţa naţională şi internaţională în domeniu; analiza problemei, inclusiv semnificaţia în contextul sănătăţii publice, în termeni de magnitudine a expunerii, impact asupra sănătăţii, analiza dinamicii problemei în plan temporal şi spaţial; compararea cu dinamica fenomenului pe plan internaţional; semnificaţia rezultatelor; soluţii posibile);
    9. valorificarea rezultatelor sintezelor elaborate şi comunicarea riscurilor;
    10. publicarea rezumatelor pe site-ul instituţiei, pentru a fi accesibile publicului şi organismelor interesate.


    ART. 3
    În elaborarea sintezelor naţionale, institutele/centrele coordonatoare vor respecta următoarele termene:
    a) elaborarea metodologiei şi a formularelor de raportare până la data de 10 decembrie a anului curent;
    b) transmiterea metodologiei către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti până la data de 15 ianuarie;
    c) elaborarea, tipărirea şi distribuirea lucrării şi a rezumatului până cel târziu la data de 31 martie a anului următor celui la care se referă datele.


    ART. 4
    În vederea colectării datelor, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti au următoarele responsabilităţi:
    a) desemnează responsabilii locali care coordonează activităţile de colectare a datelor;
    b) asigură organizarea resurselor umane şi financiare necesare colectării datelor conform metodologiilor specifice;
    c) asigură transmiterea, la termenele specifice, a datelor colectate coordonatorului naţional;
    d) prelucrează, analizează şi valorifică datele la nivel judeţean prin acţiuni de comunicare de risc şi le includ în Raportul stării de sănătate a comunităţii.


    ART. 5
    Datele brute colectate de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de la institutele/centrele coordonatoare se vor pune la dispoziţie, la cerere, Ministerului Sănătăţii, direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi institutelor de sănătate publică, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare.


    ANEXA 3

    COMPONENŢA REACTUALIZATĂ ŞI ATRIBUŢIILE SPECIFICE
    ale membrilor Secretariatului Planului naţional de acţiune pentru sănătate în relaţie cu mediul

┌─────────┬────────────────────────────┐
│ │- coordonatorul │
│ │Secretariatului PNASM şi │
│Dr. │coordonatorul obiectivului: │
│Alexandra│Protejarea sănătăţii şi │
│Cucu │prevenirea îmbolnăvirilor │
│ │asociate factorilor de risc │
│ │din mediu │
├─────────┼────────────────────────────┤
│ │- coordonatorul │
│ │obiectivului: Evaluarea │
│Dr. Aura │stării de sănătate a │
│Cordeanu │copiilor şi tinerilor din │
│ │colectivităţi în relaţie cu │
│ │factorii din mediul de viaţă│
│ │şi activitate │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Dr. │- coordonatorul │
│Aurelia │obiectivului: Monitorizarea │
│Marcu │stării de sănătate şi │
│ │supraveghere demografică │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Dr. │- coordonatorul │
│Camelia │activităţilor: igiena │
│Pârvan │alimentului şi nutriţie │
├─────────┼────────────────────────────┤
│Dr. │- coordonatorul │
│Adriana │obiectivului: Sănătate în │
│Todea │relaţie cu mediul de muncă │
└─────────┴────────────────────────────┘

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016