Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.682 din 11 decembrie 2014  privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.389/2010 pentru aprobarea Procedurii de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.682 din 11 decembrie 2014 privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.389/2010 pentru aprobarea Procedurii de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 935 din 22 decembrie 2014


    Având în vedere dispoziţiile 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de prevederile art. 129 alin. (7), precum şi de cele ale art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.389/2010 pentru aprobarea Procedurii de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 684 din 8 octombrie 2010, se modifică după cum urmează:

    1. Titlul ordinului va avea următorul cuprins:

                      "ORDIN
    pentru aprobarea Procedurii de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante sau bunuri degradabile, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală"

    2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - Se aprobă Procedura de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante sau bunuri degradabile, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală."

    3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
    "Art. 3. - Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală a Vămilor, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    4. Articolul 5 se abrogă.

    5. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                   Ministrul finanţelor publice,
                        Ioana-Maria Petrescu


    Bucureşti, 11 decembrie 2014.
    Nr. 1.682.


    ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.389/2010)


                                 PROCEDURA
    de valorificare, în regim de urgenţă, a bunurilor de consum alimentar şi a
     materiilor prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad
      ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din
       greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante sau
        bunuri degradabile, în cazul aplicării măsurilor asigurătorii şi/sau
         executorii prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
                          Codul de procedură fiscală

    1. Bunurile de consum alimentar şi materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animale, păsări vii sau plante sau bunuri degradabile, precum şi bunurile al căror termen de valabilitate expiră înainte de transformarea măsurilor asigurătorii în măsuri executorii vor fi valorificate, în regim de urgenţă, potrivit art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Valorificarea, în regim de urgenţă, a bunurilor este organizată de o comisie de valorificare condusă de un preşedinte.
    3. Comisia de valorificare este constituită din trei persoane desemnate prin decizie de către conducătorul organului fiscal, respectiv directorul general în cazul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, şeful de administraţie în cazul administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, şefii de administraţie în cazul administraţiilor sectoarelor 1-6 ale finanţelor publice şi administraţiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
    4. În cazul în care organul de control, respectiv Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală a Vămilor, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, a iniţiat măsurile asigurătorii, unul dintre membrii comisiei de valorificare va fi un reprezentant al acestuia, respectiv cel care a avizat măsura.
    5. Valorificarea bunurilor prevăzute la pct. 1, cu excepţia celor degradabile, se face la preţul de achiziţie cu ridicata practicat de către operatorii economici semnificativi care comercializează produse similare. În acest sens, comisia de valorificare, pentru determinarea preţului minim de evaluare la care face cererea de ofertă, va calcula, de regulă, o medie aritmetică a cel puţin 3 preţuri obţinute de la operatorii economici semnificativi care comercializează produse similare.
    6. În cazul în care bunurile care urmează a fi sechestrate sunt bunuri alimentare şi/sau animale, acestea vor fi valorificate prin unităţile autorizate şi/sau înregistrate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce priveşte domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor.
    7. În cazul bunurilor şi/sau al animalelor prevăzute la pct. 6, înainte de propunerea pentru valorificare se va anunţa direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor (DSVSA) competentă teritorial, pentru verificări tehnice şi, ulterior vânzării, pentru stabilirea trasabilităţii produselor/animalelor, iar, în cazul alimentelor, vânzarea se va face ulterior constatării conformităţii acestora, prin determinări analitice în laboratoare autorizate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor.
    8. Deplasarea de către cumpărător a bunurilor şi/sau a animalelor prevăzute la pct. 6 către noua destinaţie se va face cu respectarea condiţiilor de transport sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu mijloace de transport autorizate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi/sau cu respectarea condiţiilor de bunăstare a animalelor.
    9. După sechestrarea bunurilor aflate în proprietatea debitorului, organul care a dispus această măsură va lăsa bunurile în custodia unei persoane care face dovada că este autorizată din punct de vedere sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi care are capacitatea să asigure condiţiile corespunzătoare de păstrare, conservare sau menţinere a bunurilor.
    10. Persoanele care fac dovada că sunt autorizate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor pot fi verificate şi pe site-ul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, la adresa www.ansvsa.ro
    11. În cazul în care au fost sechestrate asigurătoriu bunuri mobile degradabile, acestea pot fi valorificate, potrivit prezentei proceduri, în următoarele situaţii:
    a) atunci când există riscul ca, prin trecerea timpului, valoarea bunurilor sechestrate asigurătoriu să se diminueze semnificativ;
    b) când măsura sechestrului asigurătoriu priveşte bunuri a căror depozitare, întreţinere sau conservare necesită cheltuieli disproporţionate în raport cu valoarea bunului.
    12. În cazul bunurilor degradabile prevăzute la pct. 11, acestea vor fi evaluate potrivit art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la valoarea lor de circulaţie. La solicitarea organului de executare, evaluatorul desemnat va analiza încadrarea bunurilor sechestrate asigurătoriu în categoria bunurilor degradabile şi, în caz afirmativ, va proceda la evaluarea acestora.
    13. În vederea începerii procedurii de valorificare a bunurilor prevăzute la pct. 11, organul de executare va solicita ca, în termen de 15 zile, instituţia care a dispus măsura asigurătorie, precum şi debitorul ale cărui bunuri au fost sechestrate asigurătoriu să îşi dea acordul asupra valorificării acestora.
    14. Dacă instituţia care a dispus măsura asigurătorie şi-a dat acordul asupra valorificării bunurilor prevăzute la pct. 11, organul de executare va aplica prevederile prezentei proceduri, indiferent dacă debitorul ale cărui bunuri au fost sechestrate asigurătoriu şi-a dat sau nu acordul ori nu a răspuns la solicitare.
    15. În cazul bunurilor degradabile, organul de executare va aprecia valorificarea potrivit prezentei proceduri, ţinând cont de încadrarea acestora în categoria celor care, prin trecerea timpului, îşi pierd din calitate sau din valoare, precum şi de acordul prevăzut la pct. 14. Astfel, organul de executare va întocmi un referat care va cuprinde considerentele pentru care bunurile au fost încadrate în această categorie, avizat de şeful organului de executare şi aprobat de şeful administraţiei.
    16. În cazul în care instanţele judecătoreşti sau alte organe competente, potrivit legii, au dispus organului fiscal ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii asupra bunurilor degradabile prevăzute la pct. 11, în vederea începerii procedurii de valorificare, se va solicita, de îndată, acordul instituţiilor care au dispus măsura asigurătorie.
    17. Comisia de valorificare, după instituirea măsurilor asigurătorii, va efectua, de îndată, atât publicitatea valorificării, prin publicarea unui anunţ pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cât şi transmiterea unei cereri de ofertă operatorilor economici semnificativi care comercializează produse similare şi care, de regulă, îşi desfăşoară activitatea în raza teritorială a organului fiscal.
    18. Anunţul privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile cuprinde următoarele elemente:
    a) denumirea organului fiscal care valorifică bunurile prevăzute la pct. 1;
    b) data la care a fost emis;
    c) numele şi semnătura membrilor comisiei de valorificare;
    d) bunurile care se oferă spre vânzare şi descrierea lor sumară;
    e) preţul minim de evaluare al bunurilor potrivit pct. 5 şi/sau pct. 12;
    f) cantitatea şi valoarea totală de pornire (evaluare);
    g) data, ora şi locul la care se va ţine şedinţa de deschidere a ofertelor;
    h) invitaţia către toţi cei interesaţi în cumpărarea bunurilor de a depune la organul fiscal competent, în termenul de depunere a ofertelor şi la locul fixat în acest scop, oferte de cumpărare, în plic închis, sub sancţiunea descalificării;
    i) invitaţia către toţi cei interesaţi în cumpărarea bunurilor de a se prezenta, personal sau prin împuternicit, la data, ora şi locul unde se va desfăşura şedinţa de deschidere a ofertelor.
    19. Comisia de valorificare, după instituirea măsurilor asigurătorii, va asigura publicitatea bunurilor ce urmează a fi valorificate, prin afişarea pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a unei situaţii centralizate a tuturor bunurilor perisabile şi/sau degradabile, aprobată de preşedintele Comisiei de valorificare, între ora 16,00 din ziua curentă şi ora 12,00 din ziua următoare, care va cuprinde următoarele elemente: denumirea organului fiscal competent; descrierea sumară a bunurilor care se oferă spre vânzare; cantitate; preţul stabilit pentru fiecare categorie în parte, după caz, precum şi data şi ora la care va avea loc şedinţa de deschidere a ofertelor.
    20. Concomitent cu publicarea situaţiei bunurilor perisabile şi/sau degradabile va fi postat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi anunţul privind valorificarea acestora.
    21. Comisia de valorificare va stabili şedinţa de deschidere a ofertelor a doua zi de la publicarea anunţului şi a situaţiei centralizate a tuturor bunurilor perisabile şi/sau degradabile, la ora 14,00.
    22. Termenul de depunere a ofertelor începe la data publicării anunţului privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se termină cu două ore înainte de ora programată pentru şedinţa de deschidere a ofertelor, respectiv ora 12,00.
    23. Bunurile prevăzute la pct. 6 vor fi valorificate de către comisia de valorificare, conform prezentei proceduri, în sistem angro, doar către persoanele juridice sau persoanele fizice care sunt legal autorizate să realizeze fapte de comerţ cu aceste categorii de bunuri.
    24. Pentru participarea la procedura de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile, ofertanţii vor depune la organul fiscal competent următoarele documente:
    a) o prezentare sintetică a ofertantului, care va cuprinde datele de identificare şi datele de contact, inclusiv un număr de fax şi o adresă de e-mail pe care pot fi făcute comunicările;
    b) dovada deţinerii unei autorizaţii de comercializare a categoriei de bunuri ce urmează a fi valorificate, după caz;
    c) oferta financiară de cumpărare care conţine suma oferită, care nu poate fi sub preţul minim de evaluare stabilit potrivit pct. 5 şi/sau pct. 12;
    d) împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant, dacă este cazul;
    e) pentru persoanele juridice române, copie de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului;
    f) pentru persoanele juridice străine care desfăşoară activităţi în România prin intermediul sediilor permanente, copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului sau copie de pe certificatul de înregistrare fiscală eliberat de organul fiscal, după caz;
    g) pentru alte persoane juridice străine, cu excepţia celor de la lit. f), actul de înmatriculare tradus în limba română;
    h) pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate;
    i) pentru persoanele fizice străine, copie de pe paşaport;
    j) dovada plăţii taxei de participare sau a constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară.
    25. Taxa de participare reprezintă 10% din preţul de pornire a licitaţiei şi se plăteşte în lei la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului.
    26. În termen de 5 zile de la data întocmirii Procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile, organul fiscal va restitui taxa de participare participanţilor care au depus oferte de cumpărare şi care nu au fost declaraţi adjudecatari, iar în cazul cumpărării, taxa se reţine în contul preţului. Taxa de participare nu se restituie ofertanţilor care nu s-au prezentat la valorificare, celui care a refuzat încheierea procesului-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile, precum şi adjudecatarului care nu a plătit preţul. Taxa de participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat. În situaţia în care, pentru participarea la valorificare, ofertanţii au constituit garanţii, în condiţiile legii, sub forma scrisorii de garanţie bancară, scrisoarea de garanţie bancară se valorifică de organul fiscal competent în cazul în care ofertantul este declarat adjudecatar şi/sau în condiţiile anterior menţionate.
    27. Documentaţia va fi depusă în plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate şi/sau ştampilate, după caz. Pe plic se vor înscrie obligatoriu numele/denumirea şi adresa/sediul social ale ofertantului.
    28. Organul fiscal competent, la înregistrarea ofertelor, va menţiona data şi ora primirii.
    29. Oferta va fi descalificată în următoarele situaţii:
    a) când nu cuprinde datele de contact ale ofertantului, iar acesta nu este prezent sau nu are un împuternicit în sală la şedinţa de deschidere a ofertelor;
    b) când are un preţ mai mic decât preţul minim de evaluare stabilit potrivit pct. 5 şi/sau pct. 12;
    c) când nu conţine, pentru persoanele juridice române, copia de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului;
    d) când nu conţine, pentru persoanele juridice străine care desfăşoară activităţi în România prin intermediul sediilor permanente, copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului sau copie de pe certificatul de înregistrare fiscală eliberat de organul fiscal, după caz;
    e) când nu conţine, pentru alte persoane juridice străine, cu excepţia celor de la pct. 24 lit. f), actul de înmatriculare tradus în limba română;
    f) când nu conţine, pentru persoanele fizice române, copia de pe actul de identitate;
    g) când nu conţine, pentru persoanele fizice străine, copia de pe paşaport;
    h) când a fost depusă după termenul de depunere a ofertelor indicat în anunţul prevăzut la pct. 18;
    i) când a fost depusă la altă adresă decât cea indicată în anunţul prevăzut la pct. 18;
    j) când nu conţine dovada deţinerii unei autorizaţii de comercializare a categoriei de bunuri ce urmează a fi valorificate;
    k) când nu conţine dovada plăţii taxei de participare sau a constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară prevăzută la pct. 24 lit. j).
    30. Despre data, ora şi locul şedinţei de deschidere a ofertelor va fi înştiinţat şi debitorul. Acesta poate participa la şedinţa de deschidere a ofertelor.
    31. Şedinţa de deschidere a ofertelor se ţine la data, ora şi locul stabilite de comisia de valorificare, astfel cum sunt acestea menţionate în anunţul privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile.
    32. În data, la ora şi în locul stabilite de comisia de valorificare în vederea deschiderii ofertelor, comisia va proceda la inventarierea şi la deschiderea ofertelor depuse. Ofertanţii pot participa la procedura de deschidere a ofertelor.
    33. După deschiderea ofertelor, comisia de valorificare verifică şi analizează documentele de participare, stabilind care dintre ofertele depuse se încadrează în vreuna dintre situaţiile reglementate de dispoziţiile pct. 29.
    34. În cazul în care va fi depusă o singură ofertă calificată, aceasta va fi declarată câştigătoare dacă preţul oferit de ofertant este cel puţin egal cu preţul minim de evaluare stabilit potrivit pct. 5 şi/sau pct. 12.
    35. În cazul în care există mai multe oferte calificate, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare.
    36. În cazul în care există mai multe oferte calificate şi 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, se va efectua o licitaţie deschisă, pe loc, între aceşti ofertanţi, comisia de valorificare stabilind un pas de licitare cuprins între 1-5% din valoarea bunurilor.
    37. Comisia de valorificare va oferi spre vânzare bunurile, prin 3 strigări succesive, în care se pot face supralicitări, conform pasului de licitare stabilit.
    38. Bunurile vor fi oferite celui care, după 3 strigări succesive, oferă preţul cel mai mare.
    39. La finalizarea procedurii, se întocmeşte un proces-verbal, semnat de către toţi participanţii, privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii, care va cuprinde, pe lângă elementele prevăzute la art. 43 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi următoarele elemente: numele şi prenumele sau denumirea cumpărătorului, precum şi domiciliul fiscal al acestuia, indicarea bunului valorificat, a preţului la care bunul a fost valorificat şi a taxei pe valoarea adăugată, dacă este cazul; toţi cei care au depus oferte şi sumele oferite şi, dacă este cazul, menţionarea situaţiilor în care valorificarea nu s-a realizat, ori dacă unul sau mai mulţi participanţi au refuzat semnarea.
    40. După finalizarea procedurii, comisia de valorificare va emite Procesul-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile, care constituie titlu de proprietate. În cazul în care adjudecatarul nu face plata, în contul indicat de organul fiscal competent, în termen de 5 zile de la data semnării Procesului-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile, acesta va putea fi executat silit pentru plata sumei datorate în temeiul titlului executoriu emis de organul de executare competent pe baza Procesului-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile.
    41. În cazul în care nu există nicio ofertă depusă ori ofertele depuse se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la pct. 29, prevederile art. 161 şi 167 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
    42. Pe măsura primirii ofertelor, organul fiscal competent va constitui/actualiza baza de date cu privire la potenţialii ofertanţi ce cuprinde informaţii referitoare la datele de identificare ale acestora, obiectul de activitate şi categoriile de produse pentru care şi-au manifestat interesul.
    43. Această bază de date va fi utilizată de către organele fiscale competente în transmiterea, pe viitor, a unor eventuale cereri de ofertă potenţialilor adjudecatari.

    ANEXA 2
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2.389/2010)

    ANTET*)
    Nr. ..... din .............

                              - Model -

                                ANUNŢ
         privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile
                  Anul ....... luna ...... ziua .........

    În temeiul art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se face cunoscut că în ziua de ...... luna ..... anul ....., ora ......, în localitatea ........, str. ....... nr. ......, se vor vinde următoarele bunuri perisabile şi/sau degradabile, proprietate a debitorului**) ......., cu domiciliul fiscal în localitatea ......., str. ...... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ..., cod de identificare fiscală***) ...............


┌──────────────────────────────┬─────────┬─────────────────────┬──────────────────┬───────────────┐
│Denumirea bunurilor perisabile│Cantitate│Valoarea, exclusiv │Preţul minim al │Cota TVA/ │
│ şi/sau degradabile, │ │TVA, este de .... lei│bunurilor, │Neimpozabil*1) │
│ descriere sumară │ │ │exclusiv TVA, │ │
│ │ │ │este de ..... lei │ │
│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
├──────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
├──────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
└──────────────────────────────┴─────────┴─────────────────────┴──────────────────┴───────────────┘


──────────
    *1) Cota de taxă pe valoarea adăugată pentru vânzarea bunurilor mobile este ....../neimpozabilă în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
──────────

    Invităm pe cei care pretind vreun drept asupra acestor bunuri să înştiinţeze despre aceasta organul de control/de executare, înainte de data stabilită pentru vânzare.
    Cei interesaţi în cumpărarea bunurilor sunt invitaţi să prezinte până la termenul de depunere a ofertelor, respectiv data ....., ora ......., oferte financiare de cumpărare; prezentarea sintetică a ofertantului, care va cuprinde: datele de identificare şi datele de contact, inclusiv un număr de fax şi o adresă de e-mail pe care pot fi făcute comunicările; împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant; pentru persoanele juridice de naţionalitate română, copie de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului; pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română; pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate; pentru persoanele fizice străine, copie de pe paşaport, urmând să se prezinte la data şi orele stabilite pentru şedinţa de deschidere a ofertelor şi pentru vânzare la locul fixat în acest scop.
    Şedinţa de deschidere a ofertelor se va ţine la data de ....., ora ........, locul ...........
    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Pentru informaţii suplimentare, vă puteţi adresa la sediul nostru sau la telefon nr. ...............
    Data afişării .....................

    Comisia de valorificare

    Numele şi prenumele .......................

    Semnătura .................................

    L.S.
    ...........................................

──────────
    *) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act normativ.
    **) Se vor menţiona numele şi prenumele sau denumirea debitorului.
    ***) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
──────────

    1. Denumire: Anunţ privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile
    2. Format: A4/t1
    3. Se utilizează în baza art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal.
    5. Circulă: un exemplar la comisia de valorificare.
    6. Se afişează pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    7. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal.

    ANTET*)
    Nr. ...... din ..............

                                    - Model -

                                   PROCES-VERBAL
          privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a
                        bunurilor perisabile şi/sau degradabile

    Încheiat astăzi, ...... luna ...... anul ...., ora ....., în localitatea ........, str. ....... nr. ....., în temeiul art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    Pentru stingerea creanţelor fiscale restante/estimate, faţă de debitorul**) .......... din localitatea ........., str. ...... nr. ...., cod de identificare fiscală***) ......, în sumă de ....... lei, s-a procedat la valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile sechestrate prin Procesul-verbal de sechestru nr. ...... din ........, întocmit de .................... .
    Valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile a fost adusă la cunoştinţa publică prin publicarea la data de ...................... a anunţului de vânzare, care a fost afişat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    În baza art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, s-a procedat la valorificarea, în regim de urgenţă, a bunurilor perisabile şi/sau degradabile, după cum urmează:
    Organul fiscal a făcut prezentarea ofertelor scrise primite (se vor menţiona toţi cei care au participat la vânzare şi sumele oferite de fiecare participant)
    .....................................................................
    .....................................................................
    Descrierea sumară a bunurilor perisabile şi/sau degradabile
    .....................................................................
    .....................................................................
    Preţul minim al bunurilor perisabile şi/sau degradabile ............. (exclusiv TVA).
    Licitaţia a început de la preţul de (lei)****) ...................... (exclusiv TVA).
    Bunurile perisabile şi/sau degradabile au fost vândute*****) .......... la preţul de (lei)..........., pentru care s-a calculat TVA în valoare de .......... (lei).
    Cumpărătorul va plăti preţul, în numerar sau prin decontare bancară, în cel mult 5 zile de la data cumpărării, la unitatea Trezoreriei Statului ............. în contul .............
    Cu privire la vânzare, s-au făcut următoarele obiecţii:
    .....................................................................
    .....................................................................
    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezentul proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile s-a încheiat în ................. exemplare.

    Comisia de valorificare Participanţi

    Numele, prenumele şi semnătura Numele, prenumele şi semnătura
                   L.S. L.S.
    .............................. ...............................
    .............................. ...............................
    .............................. ...............................


──────────
    *) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act normativ.
    **) Numele şi prenumele/denumirea şi domiciliul fiscal ale debitorului.
    ***) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    ****) Cel mai mare preţ din ofertele scrise.
    *****) Numele şi prenumele/denumirea, domiciliul fiscal, precum şi contul bancar ale cumpărătorului, după caz.
──────────

    1. Denumire: Proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizează în baza art. 159 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Se întocmeşte în 3 exemplare de organul fiscal.
    5. Circulă: - un exemplar la cumpărător (sau reprezentantul său legal);
                - un exemplar la debitor.
    6. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANTET*)
    Nr. ...... din ..............

                                     - Model -

                                   PROCES-VERBAL
          privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile

    Încheiat astăzi, ...... luna ..... anul ...., ora ....., în localitatea ......, str. ....... nr. ......, în temeiul art. 159 alin. (4) şi al art. 161 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    Conform Procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile nr. ...... din data de ....., emis de .........., s-au valorificat bunurile perisabile şi/sau degradabile**) .............................

    Debitor:................................ Cumpărător: ...................
    ........................................ ...............................
    (nume, prenume/denumire, forma juridică) (nume, prenume/denumire,
                                                       forma juridică)
    Cod de identificare fiscală***) .......... Cod de identificare fiscală***)
    Str. ................. nr. .............., ...............................
    localitatea ............................., Str. ........... nr. .........,
    judeţul .................................. localitatea ..................,
                                                judeţul .......................


    Vânzarea s-a făcut la preţul de ...... (lei), pentru care s-a calculat TVA în sumă de ........... (lei).
    Dacă debitorul este înregistrat ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, bunurile perisabile şi/sau degradabile sechestrate se vor valorifica cu TVA calculată prin aplicarea cotei standard de ...... sau, după caz, a cotei reduse de ....... asupra bazei de impozitare determinate potrivit legii, respectiv conform Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    Cumpărătorul va efectua plata preţului în întregime, în numerar sau cu ordin de plată, în termen de 5 zile de la data încheierii Procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii de valorificare a bunurilor perisabile şi/sau degradabile, după cum urmează:
    - ....... lei, reprezentând preţul de vânzare, exclusiv TVA aferentă, în contul nr. ..........;
    - ....... lei, reprezentând TVA aferentă, în contul nr. .................. .
    În conformitate cu prevederile art. 161 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul proces-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile constituie titlu de proprietate.
    Procesul-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile constituie documentul pe baza căruia se emite titlul executoriu împotriva cumpărătorului care nu plăteşte preţul de vânzare.
    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în ...... exemplare.

    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ............
    Semnătura ......................

    L.S.

    Cumpărătorul
    (sau reprezentantul său legal)
    Numele, prenumele şi semnătura
    L.S.
    ..............................

    Reprezentantul unităţii fiscale
    Numele....................
    Prenumele.................
    Semnătura.................

──────────
    *) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau al unităţilor sale teritoriale.
    **) Descrierea sumară a bunurilor perisabile şi/sau degradabile.
    ***) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
──────────

    1. Denumire: Proces-verbal privind valorificarea bunurilor perisabile şi/sau degradabile
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizează în baza art. 159 alin. (4) şi al art. 161 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Se întocmeşte în 3 exemplare de organul fiscal.
    5. Circulă: - un exemplar la cumpărător;
                - un exemplar la debitor.
    6. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal.

                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016