Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.676 din 14 iunie 2023  pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.523/2022 privind aprobarea Ghidului specific - Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.C, pentru subinvestiţia I.1.c Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.676 din 14 iunie 2023 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.523/2022 privind aprobarea Ghidului specific - Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.C, pentru subinvestiţia I.1.c "Centre integrate de colectare separată prin aport voluntar destinate aglomerărilor urbane", componenta 3: Managementul deşeurilor

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 560 din 21 iunie 2023

        Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. DGPNRR/69.190 din 31.05.2023 al Direcţiei generale Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    – Avizul nr. 78.876 din 31.05.2023, emis de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene,

        în baza prevederilor:
    - Acordului de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 26.595 din 8.03.2022, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    – Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;
    – Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – art. 1 alin. (15) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.541/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea costurilor de investiţii necesare pentru dezvoltarea infrastructurii de management al deşeurilor municipale din România,

        în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

        ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
     Anexa la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.523/2022 privind aprobarea Ghidului specific - Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.C, pentru subinvestiţia I.1.c. "Centre integrate de colectare separată prin aport voluntar destinate aglomerărilor urbane", componenta 3: Managementul deşeurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 946 şi 946 bis din 28 septembrie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 1 "Informaţii obiectiv de investiţii", secţiunea 1.1 "Pilonul, Componenta, Obiectivul General", după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "Contribuţia la pilonul european al drepturilor sociale
    În cadrul acestei subinvestiţii, principiile 2 şi 3 ale Pilonului european al drepturilor sociale vor fi îndeplinite prin crearea de noi locuri de muncă accesibile inclusiv femeilor (principiul 2), dar şi persoanelor vulnerabile din mediul urban (principiul 3). Aceste noi locuri de muncă vor fi specifice economiei verzi şi, de asemenea, vor viza dezvoltarea de noi competenţe profesionale."

    2. La capitolul 3 "Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor", secţiunea 3.4 "Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.4. Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor
        În termen de 30 de zile de la comunicarea Notificării de selectare/respingere a Cererii de finanţare, solicitantul de finanţare poate formula, în scris, o singură contestaţie.
        Contestaţia se semnează olograf sau cu semnătură digitală calificată a contestatarului/reprezentantului legal ori a împuternicitului acestuia, după caz, şi va cuprinde următoarele elemente, sub sancţiunea respingerii ca inadmisibilă:
    - atributele de identificare ale contestatarului;
    – numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, precum şi împuternicirea notarială sau avocaţială, după caz;
    – numărul/codul unic de înregistrare al cererii de finanţare, după caz;
    – obiectul contestaţiei;
    – motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază.
        Contestatarul nu poate să solicite modificarea conţinutului Cererii de finanţare.
        MMAP soluţionează contestaţia, prin decizie, în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. Deciziile de soluţionare vor fi comunicate contestatarilor, în condiţiile legii.
        Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
        După evaluarea contestaţiilor, MMAP va proceda la modificarea/completarea Listei proiectelor selectate, prevăzută la secţiunea 3.3, după caz.
    Solicitanţii ale căror contestaţii au fost admise vor fi notificaţi în vederea semnării contractelor de finanţare, în maximum 3 zile lucrătoare de la comunicarea Listei prevăzute la secţiunea 3.3."

    3. La capitolul 4 "Depunerea cererilor de finanţare", secţiunea 4.3.12 "Documentaţia tehnico-economică şi devizul general", la primul paragraf, al doilea şi al treilea marcator se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "● Studiu de Fezabilitate/Documentaţie de Avizare pentru Lucrări de Intervenţii, întocmite şi avizate în condiţiile legii şi însoţite de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare (în termen de 6 luni de la contractare);
    ● Proiectul tehnic întocmit şi verificat în condiţiile legii şi însoţit de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare (în termen de 6 luni de la semnarea contractului de finanţare);"

    4. La capitolul 5 "Contractarea şi implementarea proiectelor", secţiunea 5.2 "Implementarea şi monitorizarea proiectelor", după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "În situaţii temeinic justificate de beneficiar, pe bază de documente justificative, în cazul în care pe parcursul derulării contractului de finanţare se impune obţinerea de avize/acorduri/autorizaţii sau elaborarea unor documentaţii suplimentare necesare implementării proiectului, după caz, la solicitarea beneficiarului, se pot prelungi termenele de depunere a unor documente/implementare a proiectului, doar cu acordul MMAP, dar nu mai târziu de 30.12.2024."

    5. La capitolul 5 "Contractarea şi implementarea proiectelor", secţiunea 5.2.1 "Autorizaţia de construire (AC) şi Proiectul tehnic (PT)", primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "În termen de 6 luni de la semnarea contractului de finanţare, beneficiarul care nu a prezentat PT-ul la depunerea cererii de finanţare va transmite Autorizaţia de Construire, împreună cu toate avizele obţinute pe baza Certificatului de urbanism, şi Proiectul tehnic verificat în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împreună cu devizul general actualizat, precum şi procesul-verbal de recepţie a proiectului tehnic."

    6. La capitolul 5 "Contractarea şi implementarea proiectelor", secţiunea 5.2 "Implementarea şi monitorizarea proiectelor", după subsecţiunea 5.2.4 "Perioada de durabilitate" se introduce o nouă subsecţiune, subsecţiunea 5.2.5 "Mecanisme de gestionare a riscurilor", cu următorul cuprins:
    "5.2.5 Mecanisme de gestionare a riscurilor
        Beneficiarii vor lua toate măsurile necesare pentru eliminarea riscurilor principale referitoare la implementarea proiectului sau reducerea acestora până la un nivel acceptabil.
    Riscul principal în implementarea proiectelor care fac obiectul prezentului ghid este reprezentat de întârzieri în derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică. Pentru atenuarea acestui risc se va avea în vedere stabilirea, în cadrul documentaţiei de atribuire, a unor cerinţe/specificaţii clare, astfel fiind redus riscul de depunere a contestaţiilor."



    ART. II
     Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile art. I se aplică tuturor proiectelor depuse de către beneficiarii selectaţi în cadrul primei runde a apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.C, pentru subinvestiţia I.1.c "Centre integrate de colectare separată prin aport voluntar destinate aglomerărilor urbane", investiţia I1. "Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune", componenta 3: Managementul deşeurilor.

    ART. III
        Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                                          Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                                                    Tanczos Barna

        Bucureşti, 14 iunie 2023.
        Nr. 1.676.
                                        ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016