Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.675 din 14 iunie 2023  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.367/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.675 din 14 iunie 2023 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.367/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. "Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar", investiţia I1. "Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune", componenta 3. Managementul deşeurilor

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 555 din 20 iunie 2023
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. DGPNRR/67.776 din 24.04.2023 al Direcţiei generale Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    – Avizul nr. 65.261 din 24.04.2023, emis de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene,

    în baza prevederilor:
    - Acordului de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 26.595 din 8.03.2022, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    – Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;
    – Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – art. 1 alin. (15) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.367/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 şi 902 bis din 13 septembrie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 1 „Informaţii Obiectiv de Investiţii“ secţiunea 1.1 „Pilonul, Componenta, Obiectivul General“, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "Contribuţia la pilonul european al drepturilor sociale
    În cadrul acestei subinvestiţii principiile 2 şi 3 ale Pilonului european al drepturilor sociale vor fi îndeplinite prin crearea de noi locuri de muncă accesibile inclusiv femeilor (principiul 2), dar şi persoanelor vulnerabile din mediul urban (principiul 3). Aceste noi locuri de muncă vor fi specifice economiei verzi şi de asemenea vor viza dezvoltarea de noi competenţe profesionale."

    2. La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“ secţiunea 3.1 „Evaluarea eligibilităţii solicitantului şi a proiectului“, paragrafele 3 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Criteriile de eligibilitate trebuie respectate de solicitant/parteneri, la momentul depunerii proiectului, contractării, implementării, precum şi pe perioada de durabilitate a proiectului, în condiţiile stipulate în contractul de finanţare.
    ...............................................................................................
    MMAP poate transmite solicitări de clarificări/completări asupra cererii de finanţare şi/sau a anexelor la aceasta. Se pot solicita clarificări sau, după caz, completări ale cererilor de finanţare. Solicitările de clarificări/completări sunt transmise solicitantului prin aplicaţia informatică sau prin intermediul poştei electronice (e-mail)."

    3. La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“, secţiunea 3.4 „Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.4 Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor
    În termen de 30 de zile de la comunicarea notificării de selectare/respingere a cererii de finanţare, solicitantul de finanţare poate formula, în scris, o singură contestaţie.
    Contestaţia se semnează olograf sau cu semnătură digitală calificată a contestatarului/reprezentantului legal ori a împuternicitului acestuia, după caz, şi va cuprinde următoarele elemente, sub sancţiunea respingerii ca inadmisibilă:
    • atributele de identificare ale contestatarului;
    • numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, precum şi împuternicirea notarială sau avocaţială, după caz;
    • numărul/codul unic de înregistrare al cererii de finanţare, după caz;
    • obiectul contestaţiei;
    • motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază.
    Contestatarul nu poate să solicite modificarea conţinutului cererii de finanţare.
    MMAP soluţionează contestaţia, prin decizie, în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. Deciziile de soluţionare vor fi comunicate contestatarilor, în condiţiile legii.
    Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    După evaluarea contestaţiilor, MMAP va proceda la modificarea/completarea listei proiectelor selectate prevăzută la secţiunea 3.3, după caz.
    Solicitanţii ale căror contestaţii au fost admise vor fi notificaţi în vederea semnării contractelor de finanţare, în maximum 3 zile lucrătoare de la comunicarea listei prevăzute la secţiunea 3.3."

    4. La capitolul 4 „Depunerea cererilor de finanţare“ secţiunea 4.3 „Cererea de finanţare şi Anexe“ subsecţiunea 4.3.13 „Documentaţia tehnico-economică şi devizul general“, la primul paragraf, al doilea şi al patrulea marcator se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "• Studiu de fezabilitate/Documentaţie de avizare pentru lucrări de intervenţii, întocmite şi avizate în condiţiile legii şi însoţite de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare (în termen de 6 luni de la încheierea contractului de finanţare);
    ...............................................................................................
    • Devizul general întocmit conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 6.385/2018 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind conţinutul-cadru al proiectului-tip pentru construcţii cu grad mare de repetabilitate şi Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu defalcarea valorii aferente cheltuielilor eligibile din PNRR pe capitole şi subcapitole de cheltuieli, precum şi a valorii TVA aferentă acestor tipuri de cheltuieli, inclusiv a cheltuielilor neeligibile şi TVA aferentă acestora (în termen de 6 luni de la încheierea contractului de finanţare)."

    5. La capitolul 5 „Contractarea şi implementarea proiectelor“ secţiunea 5.1 „Contractarea proiectelor“ subsecţiunea 5.1.3 „Documentaţia tehnico-economică şi devizul general“, la primul paragraf, al doilea marcator se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "• Studiu de fezabilitate/Documentaţie de avizare pentru lucrări de intervenţii, întocmite şi avizate în condiţiile legii şi însoţite de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare;"

    6. La capitolul 5 „Contractarea şi implementarea proiectelor“ secţiunea 5.2 „Implementarea şi monitorizarea proiectelor“, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "În situaţii temeinic justificate de beneficiar, pe bază de documente justificative, în cazul în care pe parcursul derulării contractului de finanţare se impune obţinerea de avize/acorduri/autorizaţii sau elaborarea unor documentaţii suplimentare necesare implementării proiectului, după caz, la solicitarea beneficiarului, se pot prelungi termenele de depunere a unor documente/implementare a proiectului, doar cu acordul MMAP, dar nu mai târziu de 30.09.2024."

    7. La capitolul 5 „Contractarea şi implementarea proiectelor“ secţiunea 5.2 „Implementarea şi monitorizarea proiectelor“, după subsecţiunea 5.2.4 „Perioada de durabilitate“ se introduce o nouă subsecţiune, subsecţiunea 5.2.5 „Mecanisme de gestionare a riscurilor de implementare“, cu următorul cuprins:
    "5.2.5. Mecanisme de gestionare a riscurilor de implementare
    Beneficiarii vor lua toate măsurile necesare pentru eliminarea riscurilor principale referitoare la implementarea proiectului sau reducerea acestora până la un nivel acceptabil.
    Riscul principal în implementarea proiectelor care fac obiectul prezentului ghid este reprezentat de întârzieri în derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
    Pentru atenuarea acestui risc se va avea în vedere stabilirea, în cadrul documentaţiei de atribuire, a unor cerinţe/specificaţii clare, astfel fiind redus riscul de depunere a contestaţiilor."



    ART. II
    (1) Prevederile art. I pct. 2, 4 şi 5 se consideră asumate de către beneficiarii selectaţi în cadrul primei runde a apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor, fără a fi necesară încheierea de acte adiţionale.
    (2) Prevederile alin. (1) devin aplicabile în termen de cinci zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, dacă respectivele modificări nu au fost denunţate de către beneficiarii selectaţi, prin notificarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, sau devin aplicabile, prin acceptare tacită, la momentul săvârşirii de acte/fapte în acest sens.

    ART. III
    Prevederile art. I pct. 4 sunt aplicabile tuturor cererilor de finanţare depuse de solicitanţi la nivelul subinvestiţiei I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 14 iunie 2023.
    Nr. 1.675.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016