Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările şi completările ulterioare, al art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2024 privind modificarea art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală, a art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, aprobată prin Legea nr. 105/2025, al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi ministrul energiei emit prezentul ordin. ART. I Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, pentru categoria de investiţii prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 278/167/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 7 martie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, alineatul (3) se abrogă. 2. După articolul 9 se introduc două noi articole, art. 9^1 şi 9^2, cu următorul cuprins: "ART. 9^1 (1) Unităţile administrativ-teritoriale desemnate lider al unor asociaţii de dezvoltare intercomunitară constituite conform prevederilor art. 89 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cărora li se aplică ipoteza normativă prevăzută la art. 6^3 alin. (1)-(3) din ordonanţa de urgenţă, pot depune o solicitare de realizare prin asociaţie a obiectivelor de investiţii aprobate individual fiecărui beneficiar membru al asociaţiei, în limita valorii aprobate cumulate a obiectivelor de investiţii. Solicitarea va fi însoţită de o notă justificativă prin care se fundamentează beneficiile tehnice, economice şi de orice altă natură ale realizării obiectivelor de investiţii prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară, ca obiectiv integrat, însoţită de cererea de finanţare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi de următoarele documente: a) hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului judeţean al fiecărui beneficiar prin care se aprobă realizarea obiectivului de investiţii propriu ca parte a unui obiectiv de investiţii integrat, realizat prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară; b) devizul general estimativ pentru obiectivul de investiţii integrat, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.1, devizul general întocmit pentru fiecare obiect constituit din fiecare obiectiv iniţial integrat în obiectivul final, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.1, precum şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii integrat şi ai fiecărui obiect, întocmiţi conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.2; c) hotărârea asociaţiei de dezvoltare intercomunitară pentru obiectivul de investiţii integrat realizat prin aceasta, pentru aprobarea cererii de finanţare, a devizelor generale estimative şi a indicatorilor tehnico-economici prevăzuţi la lit. b); d) hotărârea asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de desemnare a liderului, potrivit prevederilor art. 12 alin. (1^1); e) extras din registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, nu mai vechi de 30 de zile la data solicitării. (2) Nota justificativă prevăzută la alin. (1) se depune însoţită de documente care să facă dovada beneficiilor tehnice, economice şi de orice altă natură ale realizării obiectivelor de investiţii prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară şi trebuie să cuprindă descrierea detaliată a stadiului implementării fiecărui obiectiv de investiţii iniţial, cu menţionarea tuturor avizelor, acordurilor şi a autorizaţiilor obţinute, a cerinţelor impuse de avizatori sau a altor motive de aceeaşi natură care impun modificarea soluţiilor tehnice şi realizarea unui singur obiectiv de investiţii, care integrează toate obiectivele de investiţii, a contractelor de concesiune sau de achiziţie publică încheiate până la data solicitării, a obiectului şi a stadiului derulării acestora, precum şi modalitatea în care se intenţionează revizuirea documentaţiilor existente pentru a implementa obiectivul integrat prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară. (3) În aplicarea prevederilor art. 6^3 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă, după încetarea contractelor de finanţare, prin acordul părţilor, dacă este cazul, liderul desemnat al asociaţiei de dezvoltare intercomunitară încarcă în platforma digitală documentele prevăzute la art. 10 alin. (1), întocmite pentru obiectivul de investiţii integrat, în vederea încheierii unui nou contract de finanţare. Încetarea contractelor de finanţare prin acordul părţilor se face numai după includerea obiectivului de investiţii integrat în lista prevăzută la art. 8. ART. 9^2 Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei centralizează propunerile transmise, efectuează analiză de specialitate asupra propunerilor primite de la beneficiari, în vederea verificării respectării prevederilor art. 9^1, şi actualizează lista de obiective prevăzută la art. 8, cu încadrarea în limitele creditelor de angajament aprobate anual în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu această destinaţie." 3. La articolul 10 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: "b) acceptul pentru ocuparea temporară a terenului şi/sau actul din care rezultă constituirea dreptului de trecere, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (10)-(15) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă este cazul, sau dovada drepturilor constituite conform dispoziţiilor art. 112 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare;" 4. La articolul 10, după alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alin. (3^3), cu următorul cuprins: "(3^3) În cazul obiectivelor de investiţii care au ca beneficiar o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, în situaţia în care există, la data încărcării documentelor prevăzute la alin. (1), cel puţin un contract de concesiune, prevederile alin. (3^1) nu se aplică, iar asociaţia de dezvoltare intercomunitară trebuie să încarce documentele prevăzute la alin. (1) lit. i) pentru întregul amplasament al obiectivului de investiţii, respectiv pentru fiecare membru al asociaţiei, după caz." 5. La articolul 14, alineatul (1^1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(1^1) În situaţia în care, potrivit contractului de concesiune, proiectarea şi/sau execuţia obiectivului de investiţii se atribuie de către concesionar, beneficiarul are obligaţia de a vira concesionarului sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei de la bugetul de stat, iar concesionarul virează aceste sume prin ordin de plată către prestatorii de servicii/executanţii de lucrări, în termenul prevăzut la alin. (1), dacă este cazul." 6. La articolul 16, după primul alineat, care devine alineatul (1), se introduc patru noi alineate, alin. (2)-(5), cu următorul cuprins: "(2) În vederea punerii în aplicare a art. 9 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. realizează următoarele activităţi: a) controlul, conform prevederilor legale, al lucrărilor executate la obiectivele de investiţii finanţate prin Program, la cererea motivată a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei; b) controlul privind verificarea respectării prevederilor legale la emiterea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire aferente obiectivelor de investiţii finanţate prin Program, la cererea motivată a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei; c) centralizarea şi transmiterea către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerul Energiei a tuturor controalelor realizate la fazele determinante pentru obiectivele de investiţii finanţate prin Program; d) înştiinţarea de îndată a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu privire la ducerea la îndeplinire de către beneficiari a eventualelor măsuri dispuse prin actele de control întocmite în conformitate cu lit. a) şi b); e) transmiterea proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor, aferente obiectivelor de investiţii finanţate prin Program; f) centralizarea datelor transmise de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei privind obiectivele de investiţii finanţate prin Program şi transmiterea acestora către structurile de control din cadrul inspectoratelor judeţene în construcţii şi al Inspectoratului în Construcţii al Municipiului Bucureşti, în vederea realizării activităţilor prevăzute la lit. a)-c).(3) În aplicarea prevederilor art. 9 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. transmite trimestrial Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerului Energiei o centralizare a datelor cu caracter tehnico-economic şi juridic rezultate ca urmare a desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (2) lit. a), b), d) şi e).(4) În aplicarea prevederilor art. 9 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, inspectorul general, inspectorul general adjunct şi secretarul general ai Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. coordonează activităţile prevăzute la alin. (2), realizate de către inspectoratele judeţene în construcţii şi Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti, precum şi transmiterea centralizată a datelor prevăzute la alin. (3).(5) Documentele prevăzute la alin. (2) şi (3) se transmit în format fizic sau în format electronic, semnate cu semnătură electronică calificată, conform prevederilor Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea, pe adresele de corespondenţă electronică ale Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerului Energiei şi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., comunicate de cele trei instituţii." 7. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Beneficiarii Programului au obligaţia asigurării identităţii vizuale a Programului şi a fondurilor publice alocate de la bugetul de stat pentru realizarea obiectivelor de investiţii, prin afişarea adecvată şi vizibilă a panourilor de informare corespunzătoare fiecărei categorii de investiţii, prevăzute în anexa A. Panourile de informare se menţin pe toată durata de realizare a obiectivelor de investiţii, fiind interzisă eliminarea acestora înainte de efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor." 8. La articolul 18, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins: "(3^1) Panoul de informare prevăzut la alin. (2) este singurul mijloc de publicitate ce se utilizează de către beneficiari pe perioada realizării obiectivelor de investiţii finanţate prin Program, fiind interzisă utilizarea altor mijloace de publicitate.(3^2) Prin excepţie de la alin. (3^1), în situaţia în care este necesară utilizarea meshurilor sau a altor mijloace de protecţie a spaţiilor adiacente şantierului sau îngrădirea acestuia, beneficiarii Programului sunt obligaţi să impună executanţilor ca mijloacele de publicitate amplasate pe schelele montate pe faţadele construcţiilor noi, aflate în diferite faze de execuţie, sau ale celor existente, aflate în reparaţie, ori pe elementele de împrejmuire a şantierului, inclusiv pe utilajele folosite la lucrările de construcţie, să conţină, în proporţie de cel puţin 50% din suprafaţă, următoarele elemente de identitate vizuală: a) sigla Guvernului României; b) denumirea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei; c) denumirea programului prin care se finanţează investiţia, respectiv Programul naţional de investiţii «Anghel Saligny" 9. Anexa nr. 2.1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila-Zoltán Ministrul energiei, Bogdan-Gruia Ivan ANEXA 1 (Anexa nr. 2.1 la normele metodologice) DEVIZ GENERAL al obiectivului de investiţii: „.......“
┌───────┬───────────────────┬─────────────────────┐
│ │ │Valoarea (inclusiv │
│ │ │TVA) │
│ │Denumirea ├────────┬───┬────────┤
│Nr. │capitolelor şi a │Valoarea│ │Valoarea│
│crt. │subcapitolelor de │(fără │TVA│cu TVA │
│ │cheltuieli │TVA) │ │ │
│ │ ├────────┼───┼────────┤
│ │ │lei │lei│lei │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 1 │
│Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea │
│terenului │
├───────┬───────────────────┬────────┬───┬────────┤
│1.1. │Obţinerea terenului│ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.2. │Amenajarea │ │ │ │
│ │terenului │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.2.a │Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.2.b │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.2.c │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Amenajări pentru │ │ │ │
│1.3. │protecţia mediului │ │ │ │
│ │şi aducerea la │ │ │ │
│ │starea iniţială │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.3.a │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.3.b │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│1.4. │relocarea/protecţia│ │ │ │
│ │utilităţilor │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.4.a │Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.4.b │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│1.4.c │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 1 │ │ │ │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 2 │
│Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor │
│necesare obiectivului │
├───────┬───────────────────┬────────┬───┬────────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│ │asigurarea │ │ │ │
│2.1. │utilităţilor │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │
│ │obiectivului │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│2.1.a │Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│2.1.b │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│2.1.c │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 2 │ │ │ │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 3 │
│Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică│
├───────┬───────────────────┬────────┬───┬────────┤
│3.1. │Studii │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Documentaţii-suport│ │ │ │
│ │şi cheltuieli │ │ │ │
│3.2. │pentru obţinerea de│ │ │ │
│ │avize, acorduri şi │ │ │ │
│ │autorizaţii │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.3. │Expertizare tehnică│ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Certificarea │ │ │ │
│ │performanţei │ │ │ │
│3.4. │energetice şi │ │ │ │
│ │auditul energetic │ │ │ │
│ │al clădirilor │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5. │Proiectare │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.1 │Temă de proiectare │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.2 │Studiu de │ │ │ │
│ │prefezabilitate │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Studiu de │ │ │ │
│ │fezabilitate/ │ │ │ │
│ │Documentaţie de │ │ │ │
│3.5.3 │avizare a │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │intervenţii şi │ │ │ │
│ │deviz general │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Documentaţiile │ │ │ │
│ │tehnice necesare în│ │ │ │
│3.5.4 │vederea obţinerii │ │ │ │
│ │avizelor/ │ │ │ │
│ │acordurilor/ │ │ │ │
│ │autorizaţiilor │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.4.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.4.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.4.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Verificarea tehnică│ │ │ │
│ │de calitate a │ │ │ │
│3.5.5 │D.T.A.C., │ │ │ │
│ │proiectului tehnic │ │ │ │
│ │şi a detaliilor de │ │ │ │
│ │execuţie │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.5.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.5.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.5.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.6 │Proiect tehnic şi │ │ │ │
│ │detalii de execuţie│ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.6.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.6.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.5.6.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Organizarea │ │ │ │
│3.6. │procedurilor de │ │ │ │
│ │achiziţie │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.7. │Consultanţă │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.7.a │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.7.b │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.8. │Asistenţă tehnică │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.8.a │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│3.8.b │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 3 │ │ │ │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 4 │
│Cheltuieli pentru investiţia de bază │
├───────┬───────────────────┬────────┬───┬────────┤
│4.1. │Construcţii şi │ │ │ │
│ │instalaţii │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.1.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.1.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Montaj utilaje, │ │ │ │
│4.2. │echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice şi │ │ │ │
│ │funcţionale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.2.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.2.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Utilaje, │ │ │ │
│ │echipamente │ │ │ │
│4.3. │tehnologice şi │ │ │ │
│ │funcţionale care │ │ │ │
│ │necesită montaj │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.3.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.3.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Utilaje, │ │ │ │
│ │echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice şi │ │ │ │
│4.4. │funcţionale care nu│ │ │ │
│ │necesită montaj şi │ │ │ │
│ │echipamente de │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.4.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.4.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5. │Dotări │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.5.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.5.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6. │Active necorporale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.6.1 │distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.2 │Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.2.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│4.6.2.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 4 │ │ │ │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 5 │
│Alte cheltuieli │
├───────┬───────────────────┬────────┬───┬────────┤
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1. │Organizare de │ │ │ │
│ │şantier │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Lucrări de │ │ │ │
│ │construcţii şi │ │ │ │
│5.1.1 │instalaţii aferente│ │ │ │
│ │organizării de │ │ │ │
│ │şantier │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1.1.a│Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1.1.b│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1.1.c│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cheltuieli conexe │ │ │ │
│5.1.2 │organizării │ │ │ │
│ │şantierului │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1.2.a│Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.1.2.b│Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Comisioane, taxe, │ │ │ │
│5.2. │cote, costul │ │ │ │
│ │creditului │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Comisioanele şi │ │ │ │
│5.2.1 │dobânzile aferente │ │ │ │
│ │creditului băncii │ │ │ │
│ │finanţatoare │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cota aferentă ISC │ │ │ │
│ │pentru controlul │ │ │ │
│5.2.2 │calităţii │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cota aferentă ISC │ │ │ │
│ │pentru controlul │ │ │ │
│ │statului în │ │ │ │
│ │amenajarea │ │ │ │
│5.2.3 │teritoriului, │ │ │ │
│ │urbanism şi pentru │ │ │ │
│ │autorizarea │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cota aferentă Casei│ │ │ │
│5.2.4 │Sociale a │ │ │ │
│ │Constructorilor - │ │ │ │
│ │CSC │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Taxe pentru │ │ │ │
│ │acorduri, avize │ │ │ │
│5.2.5 │conforme şi │ │ │ │
│ │autorizaţia de │ │ │ │
│ │construire/ │ │ │ │
│ │desfiinţare │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.3. │Cheltuieli diverse │ │ │ │
│ │şi neprevăzute │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.3.a │Buget de stat │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.3.b │Buget local │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│5.3.c │Concesionar │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│5.4. │informare şi │ │ │ │
│ │publicitate │ │ │ │
├───────┼───────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 5 │ │ │ │
├───────┴───────────────────┴────────┴───┴────────┤
│CAPITOLUL 6 │
│Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste │
├─────┬─────────────────────┬────────┬───┬────────┤
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Pregătirea │ │ │ │
│6.1. │personalului de │ │ │ │
│ │exploatare │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.1.a│Buget local │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.1.b│Concesionar │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.2. │Probe tehnologice şi │ │ │ │
│ │teste │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.2.a│Buget de stat │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.2.b│Buget local │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│6.2.c│Concesionar │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL CAPITOL 6 │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │
├─────┼─────────────────────┼────────┼───┼────────┤
│ │Din care C + M (1.2 +│ │ │ │
│ │1.3 + 1.4 + 2.1 + 4.1│ │ │ │
│ │+ 4.2 + 5.1.1) │ │ │ │
└─────┴─────────────────────┴────────┴───┴────────┘
┌─────────────────────────────────────┬┐
│TOTAL GENERAL (cu TVA), din care: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│buget de stat ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│buget local ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│concesionar ││
└─────────────────────────────────────┴┘
┌───────────┬───────────┬──────────┬────────┐
│ │Reţea de │Instalaţia│Total cu│
│Preţuri │distribuţie│de │standard│
│fără TVA │gaze │racordare │de cost │
│ │naturale │la SNT │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┤
│Valoare │ │ │ │
│cap. 4 │ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┤
│Valoare │ │ │ │
│investiţie │ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┤
│Cost unitar│ │ │ │
│aferent │ │ │ │
│investiţiei│ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┤
│Cost unitar│ │ │ │
│aferent │ │ │ │
│investiţiei│ │ │ │
│(euro) │ │ │ │
└───────────┴───────────┴──────────┴────────┘
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Data ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Curs euro ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Valoarea de referinţă pentru ││
│determinarea încadrării în standardul││
│de cost (gospodării conectate) ││
└─────────────────────────────────────┴┘
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Beneficiar, │Proiectant, │
│……………………………. │………………………………… │
└──────────────────┴───────────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.