Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.645 din 30 noiembrie 2010  pentru aprobarea modului de organizare si functionare a Consiliului de analiza a problemelor persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.645 din 30 noiembrie 2010 pentru aprobarea modului de organizare si functionare a Consiliului de analiza a problemelor persoanelor cu handicap

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 821 din 8 decembrie 2010

    Având în vedere prevederile <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în baza <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã modul de organizare şi funcţionare a Consiliului de analizã a problemelor persoanelor cu handicap, potrivit anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap, va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 256/2007 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului de analizã a problemelor persoanelor cu handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 15 august 2007, se abrogã.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                           Ministrul muncii, familiei
                             şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

    Bucureşti, 30 noiembrie 2010.
    Nr. 1.645.

    ANEXÃ

                          ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA
          Consiliului de analizã a problemelor persoanelor cu handicap

    ART. 1
    Consiliul de analizã a problemelor persoanelor cu handicap, denumit în continuare Consiliu, este un organism fãrã personalitate juridicã ce funcţioneazã pe lângã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    ART. 2
    (1) Principalele atribuţii ale Consiliului sunt urmãtoarele:
    a) emite avize consultative cu privire la proiectele de acte normative care au ca obiect protecţia persoanelor cu handicap, iniţiate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale prin Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap sau de alte autoritãţi competente;
    b) analizeazã problematica protecţiei persoanelor cu handicap şi propune mãsuri privind îmbunãtãţirea condiţiilor de viaţã ale acestora;
    c) sesizeazã organele competente cu privire la încãlcarea drepturilor persoanelor cu handicap.
    (2) Consiliul îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    ART. 3
    În realizarea atribuţiilor sale, Consiliul colaboreazã cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care reprezintã interesele acestora, cu instituţiile de cult recunoscute de lege cu activitate în domeniu şi cu alţi parteneri sociali.
    ART. 4
    (1) Consiliul se întruneşte în şedinţe ordinare trimestriale la convocarea ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale sau în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar, la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor sãi.
    (2) Consiliul poate funcţiona în prezenţa a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor şi poate lua hotãrâri cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
    ART. 5
    (1) Agenda de lucru este stabilitã de cãtre ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale şi directorul general al Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap împreunã cu secretariatul Consiliului, la propunerea membrilor, cu cel puţin 14 zile înainte de reuniune.
    (2) Secretariatul transmite spre informare tuturor membrilor agenda de lucru, precum şi procesele-verbale ale reuniunii precedente, cu cel puţin 7 zile înainte de reuniune.
    ART. 6
    (1) Şedinţele se desfãşoarã la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sau în orice alt loc pe care aceasta îl propune.
    (2) Fiecare participant îşi suportã cheltuielile de deplasare în vederea participãrii la şedinţele Consiliului.
    ART. 7
    (1) Consiliul are ca membri permanenţi câte un reprezentant desemnat de conducerea urmãtoarelor organisme guvernamentale şi neguvernamentale:
    a) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care va desemna câte un reprezentant din cadrul Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap, a Direcţiei generale protecţia copilului, a Direcţiei generale de inspecţie socialã;
    b) Ministerul Sãnãtãţii;
    c) Consiliul Naţional al Dizabilitãţii din România;
    d) o organizaţie neguvernamentalã pentru protecţia drepturilor omului.
    (2) Pot avea statut de membri nepermanenţi reprezentanţii organismelor administraţiei publice centrale şi/sau locale, precum şi ai organismelor de drept public sau privat în domeniu.
    (3) La şedinţele Consiliului pot participa în calitate de invitaţi şi reprezentanţi ai altor autoritãţi şi instituţii publice, altele decât cele nominalizate la alin. (1) şi (2).
    (4) Membrii Consiliului nu sunt remuneraţi pentru activitatea desfãşuratã în aceastã calitate.
    ART. 8
    Secretariatul Consiliului se asigurã de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale prin Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap, care se va îngriji de buna organizare şi desfãşurare a activitãţilor acestuia prin:
    a) pregãtirea documentelor;
    b) redactarea punctelor de vedere asupra documentelor supuse discuţiei;
    c) elaborarea rapoartelor necesare şi colectarea de date şi informaţii cu privire la monitorizarea progreselor realizate în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
    d) realizarea de propuneri cu privire la îmbunãtãţirea condiţiilor de viaţã a persoanelor cu handicap;
    e) asigurarea de informãri permanente ale membrilor Consiliului în legãturã cu problematica persoanelor cu handicap pe plan european şi internaţional.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016