Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.638 din 2 noiembrie 2005  privind modificarea si completarea   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.638 din 2 noiembrie 2005 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 997 din 10 noiembrie 2005
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 48 şi 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instrucţiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxã pe valoarea adãugatã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 408 din 13 mai 2005, se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
ART. II
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 2 noiembrie 2005.
Nr. 1.638.

ANEXĂ
-----
(Anexa nr. 1 la <>Ordinul nr. 520/2005 )
-------------------------------------

INSTRUCŢIUNI
de corectare a erorilor materiale din deconturile
de taxã pe valoarea adãugatã

1. Deconturile de taxã pe valoarea adãugatã depuse de cãtre persoanele impozabile pot fi corectate din punct de vedere al erorilor materiale de cãtre organul fiscal competent, la iniţiativa acestuia sau la solicitarea plãtitorului.
2. Prin procedura de corectare de cãtre organul fiscal competent a deconturilor de taxã pe valoarea adãugatã depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:
- erori de transcriere, cum sunt:
● preluarea eronatã a sumelor din jurnale;
● inversarea unor cifre din sumele trecute în decont;
● preluarea eronatã a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (declararea eronatã a soldului de platã din decontul perioadei fiscale anterioare, înscris la rândul 22 din decontul de taxã pe valoarea adãugatã);
- înregistrarea în decont a diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã de platã, constatate de organele de control, contrar reglementãrilor legale în materie;
- erori provenind din înscrierea în decontul de taxã pe valoarea adãugatã a sumelor solicitate la rambursare în perioada anterioarã.
3. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã se poate face în cadrul termenului de prescripţie de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmãtor celui în care a fost depus decontul supus corectãrii.
Depunerea solicitãrii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã dupã expirarea termenului de prescripţie constituie o recunoaştere voluntarã a taxei pe valoarea adãugatã de platã şi a diferenţelor de taxã pe valoarea adãugatã de platã astfel stabilite, acestea fiind considerate legal datorate.
4. Corectarea decontului de taxã pe valoarea adãugatã, potrivit prezentelor instrucţiuni, nu este posibilã pentru perioade fiscale care au fost supuse inspecţiei fiscale sau pentru care este în curs de derulare o inspecţie fiscalã.
5. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã se realizeazã de compartimentul de analizã a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, denumit în continuare compartiment de specialitate.
6. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã, din iniţiativa organului fiscal, se poate efectua astfel:
a) în cazul în care în decontul depus se poate identifica tipul erorii (respectiv eroare de calcul sau preluarea eronatã a sumelor din decontul perioadei anterioare sau din evidenţele de TVA), corectarea se va efectua, din proprie iniţiativã, de compartimentul de specialitate;
b) dacã în decont se constatã erori a cãror cauzã nu poate fi stabilitã, compartimentul de specialitate va notifica în scris plãtitorului şi va solicita prezenţa plãtitorului la sediul sãu, cu documente justificative, pentru a da informaţii şi lãmuriri necesare corectãrii erorilor semnalate. Solicitarea va cuprinde în mod obligatoriu:
● data, ora şi locul stabilite pentru prezenţa plãtitorului;
● baza legalã a solicitãrii;
● scopul solicitãrii;
● documentele pe care urmeazã sã le prezinte plãtitorul (necesare corectãrii erorilor).
7. În cazul corectãrii erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã, la solicitarea plãtitorului, se procedeazã astfel:
a) plãtitorul depune solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la poştã, prin scrisoare recomandatã;
b) compartimentul de specialitate va comunica în scris plãtitorului data, ora şi locul la care trebuie sã se prezinte, precum şi documentele necesare justificãrii erorilor.
8.1. În vederea corectãrii erorilor materiale din decontul de taxã pe valoarea adãugatã, compartimentul de specialitate, pe baza constatãrilor proprii sau în baza documentelor prezentate de plãtitor, întocmeşte un referat în care înscrie constatãrile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxã pe valoarea adãugatã, precum şi modul în care se vor corecta aceste erori.
8.2. În baza referatului, organul fiscal emite decizia de corectare.
Decizia de corectare este structuratã conform modelului decontului de taxã pe valoarea adãugatã şi se completeazã numai la rândurile care au suferit modificãri cu diferenţele în plus sau în minus faţã de suma declaratã iniţial, conform anexei nr. 2 la ordin.
Decizia de corectare se semneazã de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobã de conducãtorul organului fiscal.
Decizia de corectare se întocmeşte în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã plãtitorului, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al acestuia.
8.3. Modificãrile din decizia de corectare se opereazã de organul fiscal în Registrul jurnal obligaţii declarate la bugetul general consolidat, iar ulterior se opereazã în evidenţa analiticã pe plãtitori.
9.1. În situaţia în care, în urma corectãrii erorilor, rezultã o sumã negativã de taxã pe valoarea adãugatã, plãtitorul o va prelua în decontul perioadei fiscale urmãtoare, la secţiunea "Regularizãri", rândul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adãugatã reportatã din perioada precedentã, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
9.2. În situaţia în care, în urma corectãrii erorilor, rezultã o sumã pozitivã de taxã pe valoarea adãugatã, plãtitorul o va prelua în decontul perioadei fiscale urmãtoare, la secţiunea "Regularizãri", rândul "Soldul TVA de platã din decontul perioadei fiscale pecedente neachitatã pânã la data depunerii decontului de TVA". Termenul de platã a diferenţei pozitive de taxã pe valoarea adãugatã se stabileşte, potrivit reglementãrilor legale, în funcţie de data comunicãrii deciziei de corectare sau a înştiinţãrii, dupã caz.
10.1. Se considerã eroare materialã şi situaţia în care persoana impozabilã, înregistratã ca plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã, care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoarea adãugatã din perioada fiscalã de raportare, nu a bifat, prin omisiune, caseta corespunzãtoare din decontul de taxã pe valoarea adãugatã din perioada fiscalã de raportare.
10.2. Persoana impozabilã care se aflã în situaţia prevãzutã la pct. 10.1 poate solicita corectarea erorii materiale prin depunerea unei declaraţii pe propria rãspundere, din care sã rezulte constatarea situaţiei, precum şi exprimarea intenţiei persoanei în cauzã de a îndrepta eroarea materialã. Declaraţia se depune pânã la data depunerii decontului de taxã pe valoarea adãugatã aferent perioadei fiscale urmãtoare, dar nu mai târziu de termenul legal pentru depunerea acestui decont.
10.3. Termenul de soluţionare a solicitãrilor de rambursare a sumei negative este de 45 de zile de la data depunerii declaraţiei menţionate la pct. 10.2
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016