Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.593 din 29 decembrie 2021  privind constituirea comitetului de monitorizare a reformei sistemului public de pensii  potrivit Planului naţional de redresare şi rezilienţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.593 din 29 decembrie 2021 privind constituirea comitetului de monitorizare a reformei sistemului public de pensii potrivit Planului naţional de redresare şi rezilienţă

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1246 din 30 decembrie 2021
    Având în vedere:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Hotărârea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.945/2017*) privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia Direcţiei Organismul Intermediar;
    *) Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.945/2017 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    – Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Memorandumul Guvernului României cu tema: Mecanismul pentru elaborarea poziţiei Guvernului României cu privire la Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    – Decizia 2021/0309 (NLE) de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României şi anexa;
    – Referatul de aprobare nr. 1.572 din 27.12.2021,

    în temeiul art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale emit prezentul ordin.
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) În scopul implementării şi monitorizării reformei sistemului public de pensii din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, Componenta 8 - „Reforma fiscală şi reforma sistemului public de pensii“ se constituie Comitetul de monitorizare, însărcinat cu revizuirea, cu sprijinul furnizorului de asistenţă tehnică, a sistemului de pensii şi a intervenţiilor la nivel de politici în sistemul de pensii, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare comitet.
    (2) Comitetul reprezintă o structură partenerială între Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi Ministerul Finanţelor, în calitate de instituţii responsabile de implementarea Componentei C8 şi monitorizarea acesteia, respectiv „Reforma fiscală şi reforma sistemului public de pensii“ din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), în raport cu jaloanele, ţintele şi indicatorii asumaţi prin PNRR şi corelat cu activitatea furnizorului de asistenţă tehnică stabilită după îndeplinirea jalonului cu numărul secvenţial 211 din cadrul anexei la Decizia de implementare a Consiliului nr. 608 din 27.09.2021.
    (3) Comitetul asistă Guvernul României, respectiv Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi Casa Naţională de Pensii Publice în elaborarea şi monitorizarea politicii în domeniul sistemului public de pensii.
    (4) În vederea pregătirii lucrărilor, analizării documentelor de politică publică şi livrabilelor furnizorului de asistenţă tehnică supuse dezbaterilor, analizelor, avizării şi/sau emiterii punctelor de vedere ale comitetului se constituie o comisie tehnică din specialişti de la nivelul fiecărei instituţii implicate.

    ART. 2
    Componenţa comitetului
    (1) Comitetul este alcătuit din membri şi invitaţi, în funcţie de obiectul dezbaterilor şi documentelor discutate în cadrul reuniunilor acestuia.
    (2) Comitetul este condus de ministrul muncii şi solidarităţii sociale, care coordonează implementarea reformei sistemului public de pensii din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă.
    (3) Comitetul este alcătuit din următorii membri:
    a) ministrul muncii şi solidarităţii sociale;
    b) ministrul finanţelor;
    c) preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice.

    (4) În cadrul comitetului pot fi invitaţi, în ceea ce priveşte problematica sustenabilităţii financiare a sistemului de pensii, pilonului 2 de pensii şi indemnizaţiilor/pensiilor de serviciu:
    a) preşedintele Camerei Deputaţilor şi/sau preşedintele Senatului;
    b) ministrul justiţiei;
    c) ministrul afacerilor externe;
    d) ministrul transporturilor şi infrastructurii;
    e) preşedintele Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară;
    f) preşedintele Curţii de Conturi a României;
    g) preşedintele Consiliului Fiscal;
    h) alţi reprezentanţi, după caz.

    (5) Comisia tehnică prevăzută la art. 1 alin. (4) poate fi completată cu alţi reprezentanţi din cadrul instituţiilor al căror reprezentant este invitat să participe în cadrul reuniunilor comitetului în conformitate cu alin. (4).
    (6) Componenţa nominală a comisiei tehnice, precum şi orice modificare adusă acesteia se stabilesc pe baza nominalizărilor făcute de fiecare entitate reprezentată în cadrul acesteia şi se comunică secretariatului tehnic al comitetului.
    (7) Comitetul şi comisia tehnică prevăzute la alin. (3) sunt sprijinite în activitatea acestora de un secretariat tehnic, asigurat la nivelul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale prin intermediul reprezentanţilor Direcţiei de asigurări sociale.

    ART. 3
    Atribuţiile comitetului
    Comitetul are următoarele atribuţii:
    1. contribuie la elaborarea direcţiilor de strategie şi de programare a reformei sistemului de pensii;
    2. asigură cadrul decizional şi de dezbatere pentru implementarea unei reforme a sistemului de pensii sustenabilă din punct de vedere financiar, care corectează inechităţile din cadrul sistemului public de pensii, consolidează principul contributivităţii şi sporeşte gradul de adecvare al pensiilor minime;
    3. monitorizează implementarea reformei sistemului de pensii şi progresele înregistrate în îndeplinirea obiectivelor acesteia;
    4. monitorizează şi ex-post implementarea obiectivelor reformei sistemului public de pensii;
    5. analizează şi/sau emite puncte de vedere cu privire la documentele de politică publică şi lucrările comisiei tehnice cu privire la implementarea obiectivelor din cadrul reformei sistemului public de pensii;
    6. analizează, avizează şi emite puncte de vedere cu privire la livrabilele furnizorului de asistenţă tehnică;
    7. analizează şi emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ce vor duce la îndeplinire obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii;
    8. coordonează şi îndrumă comisia tehnică pentru realizarea documentaţiilor tehnice necesare desfăşurării activităţii comitetului şi îndeplinirii scopului şi rolului acestuia;
    9. dezbate orice problemă care vizează evoluţia şi/sau implementarea reformei sistemului public de pensii;
    10. avizează sintezele activităţii comitetului în vederea asigurării transparenţei.


    ART. 4
    Atribuţiile comisiei tehnice
    Atribuţiile comisiei tehnice sunt următoarele:
    1. sprijină comitetul în desfăşurarea activităţilor şi participă la reuniunile acestuia ori de câte ori se impune;
    2. se reuneşte în întâlniri tehnice pregătitoare şi/sau de lucru pentru pregătirea documentaţiilor tehnice necesare dezbaterilor în cadrul comitetului;
    3. pregăteşte documentaţiile tehnice: analize, avize, puncte de vedere referitoare la documentele de politică publică propuse de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi/sau Casa Naţională de Pensii Publice;
    4. pregăteşte documentaţiile tehnice: analize, avize, puncte de vedere referitoare la documentele de politică publică, analizele prezentate şi/sau livrabilele furnizate de furnizorul de asistenţă tehnică;
    5. pregăteşte documentaţiile tehnice: analize şi puncte de vedere referitoare la proiectele de acte normative care transpun obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii;
    6. răspunde de realizarea sarcinilor şi dispoziţiilor comitetului;
    7. pune la dispoziţia comitetului analize şi puncte de vedere cu privire la orice problemă care vizează evoluţia şi/sau implementarea reformei sistemului public de pensii.


    ART. 5
    Atribuţiile Secretariatului tehnic al comitetului şi al comisiei tehnice (Secretariat)
    Secretariatul funcţionează în baza unei proceduri interne şi are următoarele atribuţii:
    a) ia măsurile necesare pentru asigurarea pregătirii logistice şi pentru transmiterea invitaţiilor de participare la reuniunile comitetului şi/sau întâlnirile tehnice de pregătire şi/sau de lucru ale comisiei tehnice;
    b) primeşte şi, după caz, întocmeşte şi integrează documentele ce fac obiectul dezbaterii în cadrul reuniunilor comitetului şi/sau întâlnirilor tehnice de pregătire şi/sau de lucru ale comisiei tehnice;
    c) asigură schimbul de informaţii referitor la activitatea comitetului/comisiei tehnice între părţile implicate;
    d) primeşte şi asigură soluţionarea corespondenţei legate de activitatea comitetului şi/sau comisiei tehnice;
    e) întocmeşte sinteza deciziilor adoptate de comitet şi minuta reuniunii şi asigură transmiterea acestora tuturor părţilor implicate;
    f) asigură corespondenţa şi informarea tuturor membrilor comitetului şi comisiei tehnice cu privire la ordinea de zi, subiectele de discuţie, elementele aflate în lucru şi, în general, orice problemă ce ţine de buna desfăşurare a activităţii acestora;
    g) asigură arhivarea, în format electronic şi letric, a tuturor documentelor referitoare la activitatea comitetului;
    h) asigură furnizarea informaţiilor cu privire la activitatea comitetului, structurii din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale responsabile de implementarea şi gestionarea componentelor şi intervenţiilor/măsurilor aferente componentelor din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă;
    i) pregăteşte sintezele privind activitatea comitetului în vederea asigurării transparenţei.


    ART. 6
    Reuniunile comitetului şi comisiei tehnice
    (1) Comitetul se reuneşte cel puţin trimestrial pe perioada implementării reformei şi ori de câte ori este necesar pe perioada de monitorizare ex-post.
    (2) Comitetul se poate întruni în reuniuni extraordinare la iniţiativa oricărui membru, la cererea Comisiei Europene sau ori de câte ori situaţia o impune pentru soluţionarea problemelor deosebite identificate în implementarea reformei sistemului public de pensii.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), propunerea de organizare va fi transmisă, în scris, secretariatului, iar ministrul muncii şi solidarităţii sociale va decide data convocării reuniunii, după consultarea membrilor comitetului.
    (4) Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea reuniunilor comitetului şi comisiei tehnice se aprobă în prima reuniune a comitetului şi comisiei tehnice şi se comunică tuturor factorilor implicaţi.

    ART. 7
    Dispoziţii finale
    Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016