Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.593 din 17 noiembrie 2017  privind modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă şi a anexei nr. 12 la aceasta, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat nr. 894/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.593 din 17 noiembrie 2017 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă şi a anexei nr. 12 la aceasta, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat nr. 894/2017

EMITENT: Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 927 din 24 noiembrie 2017
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 94.777 din 16.11.2017 al Direcţiei de antreprenoriat şi programe pentru IMM,
    în temeiul prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 18 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat nr. 894/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 şi 638 bis din 4 august 2017, se modifică după cum urmează:
    1. La punctul 6 „Evaluarea, selecţia beneficiarilor şi acordarea alocaţiei financiare nerambursabile“, subpunctul 6.3, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "(1) După primirea Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanţare în limita bugetului, beneficiarii care implementează proiectul cu sau fără componentă de credit vor semna la sediul AIMMAIPE Contractul de finanţare (anexa nr. 12 la prezenta procedură). Termenul-limită de semnare a contractelor de finanţare este 11 decembrie 2017. Aplicanţii pot solicita şi înlocuirea componentei de aport propriu cu componenta de credit şi invers, cu condiţia respectării termenului-limită de semnare a contractului de finanţare, respectiv 11 decembrie 2017.
    Aplicanţii ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit şi care au fost înştiinţaţi cu privire la acceptarea de principiu la finanţare în urma verificărilor efectuate conform subpct. 6.2 au obligaţia de a se prezenta în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanţare în limita bugetului la instituţia de credit parteneră în vederea deschiderii contului şi depunerii documentelor necesare obţinerii creditului.
    În termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la depunerea la instituţia de credit de către aplicant a documentelor necesare obţinerii creditului, instituţia de credit are obligaţia, conform convenţiei de colaborare semnate cu ministerul, să transmită ministerului şi AIMMAIPE copia hotărârii de aprobare a creditului/contractului de credit/scrisorii de respingere. Termenul-limită pentru semnarea contractelor de credit este 8 decembrie 2017 şi pentru semnarea contractelor de finanţare este 11 decembrie 2017.
    MMACA prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituţia de credit parteneră sumele reprezentând AFN aferente contractelor de finanţare."

    2. În anexa nr. 12, la capitolul IV „Modalităţile de plată“, articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Beneficiarii programului trebuie să deschidă cont curent la instituţia de credit parteneră pentru derularea operaţiunilor de încasări şi plăţi. Aportul propriu în numerar al beneficiarului va fi vărsat în contul deschis la instituţia de credit parteneră. Sumele reprezentând AFN vor fi eliberate după achitarea integrală a tuturor cheltuielilor şi primirea de către instituţia de credit parteneră a acordului de utilizare AFN eliberat de AIMMAIPE."

    3. În anexa nr. 12, la capitolul V „Drepturi şi obligaţii“, articolul 10 va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Beneficiarul:
    a) va pune la dispoziţia Unităţii Programare, Selecţie, Evaluare şi Contractare (UPSEC), Unităţii de Monitorizare, Control şi Raportare (UMCR) şi Unităţii de Plată (UP) din cadrul AIMMAIPE ..................... toate documentele prevăzute de procedură. Administratorul de Program poate cere oricând informaţii şi documente suplimentare ce trebuie furnizate în cel mult 10 zile de la solicitarea acestora;
    b) este obligat să raporteze efectele participării la Program pentru o perioadă de 3 ani, începând cu anul următor acordării AFN, prin completarea şi transmiterea prin poştă sau prin fax a formularului de raportare tehnică (anexa nr. 9 la procedură);
    c) este obligat să menţină investiţia pentru care primeşte alocaţia financiară nerambursabilă în cadrul Programului o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării AFN şi nu va aplica amortizarea accelerată pentru activele achiziţionate în cadrul Programului;
    d) este obligat să achiziţioneze numai active noi;
    e) trebuie să coreleze cheltuielile efectuate cu fluxul activităţilor/subactivităţilor (de exemplu, aprovizionare/ promovare, distribuţie/vânzare) ale codului CAEN pentru care solicită finanţare, în conformitate cu codurile CAEN din anexa nr. 1 la procedură;
    f) trebuie să achiziţioneze bunurile şi serviciile eligibile în condiţii de piaţă, respectiv să întocmească un dosar de achiziţie care să cuprindă: cereri de ofertă (minimum 3), ofertele primite (acestea trebuie să cuprindă şi datele de identificare ale ofertantului), un proces-verbal semnat de reprezentantul legal al întreprinderii prin care să fie justificată alegerea ofertei câştigătoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii;
    g) trebuie să asigure în favoarea administratorului de Program bunurile achiziţionate prin Program împotriva tuturor riscurilor, pe o perioadă de 4 ani, şi să cesioneze toate drepturile pe care le va dobândi în temeiul asigurării către administratorul de Program;
    h) trebuie să deschidă cont curent la instituţia de credit parteneră pentru derularea operaţiunilor de încasări şi plăţi;
    i) nu poate schimba la achiziţionare activele pentru care a primit notificare privind acordul de principiu pentru finanţare;
    j) este obligat să respecte toate condiţiile prevăzute în procedura de implementare a programului."


    ART. II
    Direcţia de antreprenoriat şi programe pentru IMM din cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului vor duce la îndeplinire prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Vicenţiu Dorin Gavril Ştir,
                    secretar de stat


    Bucureşti, 17 noiembrie 2017.
    Nr. 1.593.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016