Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.592 din 9 martie 2018  privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.592 din 9 martie 2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 283 din 29 martie 2018
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Pentru structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, se desemnează Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare pentru contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, să acorde aviz prin care se atestă că structurile şi personalul care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
    (2) Pentru structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 se desemnează Direcţia generală managementul resurselor umane să acorde aviz prin care se atestă că structura şi personalul care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

    ART. 2
    (1) În vederea obţinerii avizului, structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 vor înainta Ministerului Finanţelor Publice o cerere însoţită de documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. c), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
    (2) Cererea însoţită de documentele aferente se depune la registratura Ministerului Finanţelor Publice în atenţia Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară.
    (3) În vederea obţinerii avizului, structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 va înainta Direcţiei generale managementul resurselor umane o cerere însoţită de documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. c), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
    (4) Modelul cererii privind solicitarea de aviz pentru personalul prevăzut la alin. (1) şi (3) care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene este prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 3
    (1) În fiecare an, până la data de 31 decembrie, Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare, comunică pentru anul următor structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 numărul de posturi alocate acestora aferente gestionării contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene.
    (2) În cazul în care are loc o diminuare a numărului de posturi distribuite pentru anul următor faţă de anul curent, structurile în cauză trebuie să transmită Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, numele persoanelor care nu mai beneficiază de majorare salarială.
    (3) În cazul în care are loc o creştere a numărului de posturi distribuite faţă de anul curent, structurile în cauză trebuie să transmită Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, o cerere privind solicitarea de aviz pentru personalul nou-propus, care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene.
    (4) În cazul structurii menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, în vederea încadrării în numărul de posturi distribuit pentru anul următor, Unitatea naţională de coordonare reprezentată de Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară comunică Direcţiei generale managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Finanţelor Publice numele persoanelor care nu mai beneficiază de majorarea salarială, în cazul în care are loc o reducere a numărului de posturi distribuite faţă de anul curent, sau transmite spre avizare cererea privind solicitarea de aviz pentru personalul nou-propus care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene, în cazul în care are loc o creştere a numărului de posturi faţă de anul curent.
    (5) În situaţia în care, în cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 al căror personal beneficiază de majorările salariale în condiţiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 intervin modificări de personal, atribuţii, organizare şi/sau funcţionare, structurile menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 vor comunica Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare, iar structura menţionată la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 va comunica Direcţiei generale managementul resurselor umane, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare.
    (6) Pe perioada cuprinsă între data de la care au survenit modificările menţionate la alin. (5) şi data soluţionării noii solicitări de aviz de către Ministerul Finanţelor Publice, personalul avizat iniţial beneficiază de majorarea salarială, pe răspunderea ordonatorului de credite, dacă modificările nu constituie încălcări ale criteriilor stabilite la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.

    ART. 4
    (1) Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentelor menţionate la art. 2 alin. (1) de la structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, elaborează avizul consultativ favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care o supune spre semnare ministrului finanţelor publice.
    (2) Direcţia generală managementul resurselor umane, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentelor menţionate la art. 2 alin. (3) de la structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, elaborează avizul consultativ favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care o supune spre semnare ministrului finanţelor publice.
    (3) Avizul favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene şi care face parte din structurile de la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 se acordă în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea, în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, a documentaţiei complete supuse avizului.

    ART. 5
    Motivele de acordare a avizului negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz sunt:
    a) netransmiterea de către structura care solicită eliberarea avizului a unuia sau mai multor documente dintre cele enumerate la art. 2 alin. (1) sau (3);
    b) neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 şi la alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018;
    c) nerespectarea condiţiilor de formă a cererii de aviz, aprobată prin prezentul ordin;
    d) netransmiterea tuturor informaţiilor solicitate de către Ministerul Finanţelor Publice pentru eliberarea avizului;
    e) neîncadrarea în numărul posturilor distribuite de către Ministerul Finanţelor Publice în cadrul structurilor solicitante.


    ART. 6
    Structura care a primit aviz negativ poate înainta o nouă cerere doar după remedierea problemelor constatate, menţionate în scrisoarea de răspuns emisă de Ministerul Finanţelor Publice.

    ART. 7
    (1) Avizul favorabil acordat se poate modifica sau retrage de către Ministerul Finanţelor Publice la cererea motivată, potrivit competenţelor, a Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, aprobată de către ministrul finanţelor publice, în cazul în care Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, constată încălcări ale prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 28 şi 29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
    (2) După remedierea problemelor constatate care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit aceloraşi reguli generale.

    ART. 8
    Atribuţiile de aprobare a proiectelor de ordin privind majorarea salarială cu până la 35% a salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare pentru personalul din cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, precum şi neacordarea acestei majorări sunt îndeplinite de persoana care are competenţa legală de numire în funcţie a personalului respectiv.

    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 10
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.285/2011 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană în vederea implementării Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 7 iulie 2011.

    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 9 martie 2018.
    Nr. 1.592.
    ANEXA 1





    [Antetul instituţiei/structurii solicitante]
    Nr ............ din ................
    CERERE
    privind solicitarea de aviz pentru personalul
    care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene
    Stimate domnule/Stimată doamnă ministru,
    în temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice şi ale art. 3 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, vă rugăm să eliberaţi un aviz favorabil prin care să fie atestat faptul că următoarele persoane din cadrul ..........(denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil)......., care au ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, pot beneficia de stimularea financiară reglementată la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018:

┌────┬───────────────────────────┬────────────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ │ │ │ │Calificativ obţinut în urma │
│ │ │ │ │evaluării performanţelor │
│ │Persoanele pentru care se │ │Structura din care fac parte │individuale ale personalului│
│Nr. │solicită avizarea │Funcţia │(direcţia generală, direcţia, │(Se completează conform │
│crt.│favorabilă (nume, prenume) │ │serviciul, biroul, │ultimei evaluări a │
│ │ │ │compartimentul) │performanţelor individuale, │
│ │ │ │ │efectuată conform │
│ │ │ │ │prevederilor legale.) │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│1. │........................ │............│.................................│............................│
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│2. │...........................│............│.................................│........................ │
└────┴───────────────────────────┴────────────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┘


    Persoana de contact din cadrul instituţiei noastre, desemnată în acest sens, este doamna/domnul ................ (tel. ............., fax ............., e-mail ......................).
    Anexăm prezentei cereri următoarele documente menţionate la art. 8 alin. (1) lit. c), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
    Cu stimă,
    ...............................................
    (prenume, nume)
    .........................
    (funcţia)
    [L.S.]
    Domnului/Doamnei .......................................,
    ministrul finanţelor publice

    ANEXA 2





    Ministerul Finanţelor Publice
    Nr. ................/.................
    [Instituţia/structura solicitantă]
    [Date de contact]
    Ref. Cererea nr. ...../...... privind solicitarea de aviz pentru personalul
    care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene
    pentru coeziunea Uniunii Europene din cadrul
    .......(denumirea structurii care solicită avizul favorabil)....
    În temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) şi art. 7 alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice şi ale art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene,
    având în vedere Cererea nr. ....... din ............. privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene din cadrul ......(denumirea structurii care solicită avizul favorabil).....,
    în urma analizării următoarelor documente prezentate:
    1. .......................................................................................;
    2. .......................................................................................;
    ...........................................................................................,
    Ministerul Finanţelor Publice propune acordarea avizului favorabil/negativ*) asupra Cererii ....(denumirea instituţiei publice/structurii care solicită avizul favorabil)... nr. ............. din ............., pentru persoanele menţionate în anexă.
    În cazul persoanelor pentru care s-a hotărât respingerea cererii, noua cerere se va retransmite Ministerului Finanţelor Publice după remedierea motivelor constatate şi menţionate în anexă.
    ..............................................,
    (prenume, nume)
    ministrul finanţelor publice
    [L.S.]
──────────
    *) Motivele care au stat la baza acordării avizului negativ se menţionează în anexa la prezentul aviz.
──────────
    Ministerul Finanţelor Publice
    Anexă la ................../...................
    LISTA
    persoanelor pentru care se propune acordarea avizului favorabil/negativ
    asupra cererii de către Ministerul Finanţelor Publice, conform Cererii nr. …………. din……………..
    privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate
    gestionarea contribuţiei financiare elveţiene din cadrul
    ......(denumirea instituţiei/structurii publice care solicită avizul favorabil).......

┌────┬─────────┬───────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────────┐
│ │Persoana │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │Observaţii │
│Nr. │care s-a │ │Structura din care face parte │Aviz (eliberare aviz │(motive pentru │
│crt.│solicitat│Funcţia│(direcţia generală, direcţia, │favorabil/ aviz negativ) │acordarea │
│ │avizul │ │serviciul, biroul, compartimentul) │ │avizului │
│ │(nume, │ │ │ │negativ*) │
│ │prenume) │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────┤
│1. │………………………│………… │......................................│..........................│…...........………│
├────┼─────────┼───────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────┤
│2. │………………………│………… │......................................│..........................│…...........………│
├────┼─────────┼───────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────┤
│….. │………………………│………… │......................................│..........................│…...........………│
└────┴─────────┴───────┴──────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────┘


    ..............................................,
    (prenume, nume)
    ministrul finanţelor publice
    [L.S.]
──────────
    *) Conform art. 5 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene.
──────────

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016