Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.581 din 14 noiembrie 2003  privind constituirea Comisiei centrale fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.581 din 14 noiembrie 2003 privind constituirea Comisiei centrale fiscale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 3 decembrie 2003
În temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,
în baza prevederilor <>art. 34 alin. (3) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificãrile ulterioare, ale <>art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, ale <>art. 84 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 493/2002 , cu modificãrile ulterioare, ale <>art. 59 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 523/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 38 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale privind impozitul pe profit, impozitul pe venit, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, accizele şi taxa pe valoarea adãugatã, se constituie Comisia centralã fiscalã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, potrivit <>art. 34 alin. (3) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificãrile ulterioare, <>art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, <>art. 84 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 493/2002 , cu modificãrile ulterioare, <>art. 59 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 523/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi <>art. 38 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
În cadrul Comisiei centrale fiscale funcţioneazã un secretariat tehnic format din 3 persoane, reprezentând Direcţia generalã de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat şi Direcţia generalã juridicã.
ART. 3
Comisia centralã fiscalã, având componenţa prevãzutã în anexa nr. I, este prezidatã de secretarul de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale. Soluţiile fiscale unitare se adoptã prin decizii ale Comisiei centrale fiscale care se aprobã de ministrul finanţelor publice şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Este interzisã emiterea de avize, instrucţiuni sau orice altã îndrumare constând în interpretarea unor prevederi legale în domeniul fiscal de cãtre funcţionarii din Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv de cãtre membrii comisiei, fãrã a fi supuse dezbaterii şi aprobãrii Comisiei centrale fiscale.
ART. 5
Atribuţiile şi modul de desfãşurare a activitãţii Comisiei centrale fiscale sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale fiscale, prezentat în anexa nr. II.
ART. 6
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 718 din 3 iunie 2003 . În termen de cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se modificã în mod corespunzãtor <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 767/2000 pentru aprobarea Instrucţiunilor cuprinzând procedura de asistare a contribuabililor în domeniul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 30 iunie 2000.
ART. 7
Anexele nr. I şi II fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 14 noiembrie 2003.
Nr. 1.581.


ANEXA I

COMPONENŢA
Comisiei centrale fiscale

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Domeniul Statutul
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretar de stat Cu atribuţii în domeniul politicii preşedinte
şi legislaţiei fiscale
2. Secretar de stat Cu atribuţii în domeniul activitãţii locţiitor al
de administrare fiscalã preşedintelui
3. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
legislaţie privind veniturile
bugetului general consolidat
4. Director general Direcţia generalã juridicã membru
5. Director general Direcţia generalã de proceduri membru
pentru gestiunea veniturilor
bugetului general consolidat
6. Director general Direcţia generalã de proceduri şi membru
gestiune a colectãrii veniturilor
bugetare
7. Director general Direcţia generalã de revizie fiscalã membru
şi de metodologie şi proceduri
pentru control
8. Director general Direcţia generalã de soluţionare a membru
contestaţiilor
9. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct, care legislaţie privind veniturile
coordoneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
impunerea
persoanelor
juridice şi a
altor entitãţi
similare
10. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct, care legislaţie privind veniturile
coordoneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
taxa pe valoarea
adãugatã
11. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct, care legislaţie privind veniturile
coordoneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
accizele
12. Director Direcţia de reglementãri contabile membru
13. Şef serviciu Serviciul legislaţie şi armonizare membru
T.V.A. în regim normal şi regimuri
speciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA II

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale fiscale

ART. 1
Comisia centralã fiscalã este formatã din 13 persoane cu drept de vot, dintre care un preşedinte, un locţiitor al preşedintelui şi 11 membri, în componenţa prevãzutã în anexa nr. I.
ART. 2
În cadrul Comisiei centrale fiscale, denumitã în continuare Comisie, funcţioneazã Secretariatul tehnic format din 3 persoane şi, cu atribuţii temporare, câte o persoanã pentru fiecare dintre cele 5 impozite prevãzute la art. 4.
ART. 3
Comisia analizeazã problemele complexe şi cu caracter general de naturã fiscalã cu care se confruntã contribuabilii şi organele fiscale, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii confuziilor şi interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei fiscale.
ART. 4
Sarcina de a selecta problematica ce se supune dezbaterii Comisiei revine directorilor generali şi/sau adjuncţi în ale cãror atribuţii se regãseşte coordonarea urmãtoarelor impozite: impozitul pe profit, impozitul pe venit, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, accizele şi taxa pe valoarea adãugatã, denumiţi în continuare directori coordonatori, la propunerea Secretariatului tehnic care primeşte întreaga corespondenţã privind problemele din domeniul legislaţiei fiscale. Pentru fiecare dintre problemele selectate directorii coordonatori elaboreazã nota de prezentare şi soluţia propusã. Pentru înscrierea pe ordinea de zi a şedinţei comisiei este necesarã aprobarea preşedintelui comisiei.
ART. 5
Atribuţiile Comisiei sunt urmãtoarele:
a) analizeazã notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi;
b) aprobã prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Punctele de vedere ale membrilor comisiei şi soluţiile adoptate se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se întocmeşte de Secretariatul tehnic.
ART. 6
(1) Comisia se întruneşte o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea Secretariatului tehnic, cu aprobarea preşedintelui Comisiei. Comisia se poate întruni şi poate lua decizii în prezenţa a cel puţin 9 membri, dintre care nu pot sã lipseascã preşedintele Comisiei sau locţiitorul acestuia, directorul general al Direcţiei generale juridice şi directorul coordonator ori înlocuitorii de drept ai acestora. Deciziile se iau cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi şi sunt valabile indiferent de poziţia ulterioarã a persoanelor absente de la lucrãrile Comisiei.
(2) La lucrãrile şedinţei pot fi invitaţi sã participe fãrã drept de vot specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate.
(3) Secretariatul tehnic primeşte şi înregistreazã întreaga corespondenţã ce se referã la aspecte din domeniul legislaţiei fiscale şi va proceda astfel:
- analizeazã adresele şi le selecteazã în funcţie de probleme;
- prezintã directorului coordonator inventarul problemelor din adrese;
- în termen de 7 zile lucrãtoare, Secretariatul tehnic împreunã cu directorul coordonator selecteazã problemele care impun elaborarea de soluţii de cãtre Comisie.
(4) Problemele selectate se prezintã preşedintelui Comisiei, care aprobã înscrierea acestora pe ordinea de zi a şedinţei.
(5) Secretariatul tehnic va ţine un registru în care se vor consemna:
- data şedinţei;
- participanţii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziilor;
- numãrul atribuit deciziei Comisiei.
Preşedintele Comisiei semneazã în registru pentru conformitate.
(6) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei Secretariatul tehnic distribuie membrilor Comisiei şi invitaţilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura directorilor coordonatori. Membrii din Comisie care au avut propuneri pe ordinea de zi sunt obligaţi sã consemneze luãrile de cuvânt ale participanţilor legate de subiectul propus şi sã le transmitã Secretariatului tehnic, care va redacta procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenţi ai Comisiei şi va fi pãstrat de Secretariatul tehnic.
(7) În termen de 3 zile de la data şedinţei, Secretariatul tehnic redacteazã decizia Comisiei, care va conţine numai soluţiile aprobate de aceasta, pe care o va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice. Prin grija Secretariatului tehnic şi a directorilor coordonatori, decizia Comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016