Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.571 din 26 octombrie 2012  pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.571 din 26 octombrie 2012 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 31 octombrie 2012

    În temeiul prevederilor art. 4 lit. f) şi i) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al prevederilor art. 8, al celor ale art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, şi al celor ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, autoritate competentă în domeniul securităţii aviaţiei civile responsabilă cu coordonarea şi monitorizarea aplicării standardelor de bază comune stabilite de Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securităţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 , precum şi cu dezvoltarea, punerea în aplicare şi menţinerea programului naţional de securitate a aviaţiei civile, desemnează Direcţia securitate aeronautică din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ca structura cu responsabilităţi în domeniul securităţii aviaţiei civile.
    (2) Veniturile constituite din alocarea cuantumului sumei de 0,15 euro/pasager din tariful de securitate aeroportuară se virează în contul special dedicat 54TREZ7005003XXX000068, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, având ca titular Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
    (3) Direcţia generală economică şi bugete din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii gestionează contul prevăzut la alin. (2).
    ART. 2
    (1) Tariful de securitate aeroportuară cuprinde şi cuantumul sumei de 0,15 euro/pasager şi se aprobă conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) În vederea includerii cuantumului sumei de 0,15 euro/pasager, justificarea tarifului prevăzut la alin. (1) întocmită de administraţiile aeroporturilor civile din România trebuie să conţină o estimare a sumelor colectate lunar şi a sumelor totale, colectate anual, în funcţie de numărul estimat de pasageri îmbarcaţi pentru anul în care se va aplica tariful de securitate aeroportuară.
    (3) Justificarea prevăzută la alin. (2) se comunică Direcţiei securitate aeronautică în vederea emiterii avizului pentru aprobarea tarifului de securitate aeroportuară.
    ART. 3
    (1) În fiecare lună, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia, administraţiile aeroporturilor civile din România calculează suma totală din cuantumul tarifului de securitate aeroportuară prevăzut la art. 2 alin. (1) colectată în luna în curs, întocmesc documentele financiar-bancare corespunzătoare şi o virează în contul prevăzut la art. 1 alin. (2) până cel târziu la data de 20 a lunii respective.
    (2) Pentru confirmarea virării sumei prevăzute la alin. (1), în termen de 5 zile de la efectuarea plăţii, administraţiile aeroporturilor din România întocmesc şi transmit Direcţiei securitate aeronautică o situaţie întocmită conform tabelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    ART. 4
    (1) Sumele colectate prin virarea cuantumului cotei de 0,15 euro/pasager din tariful de securitate aeroportuară constituie veniturile proprii ale Direcţiei securitate aeronautică din care se finanţează următoarele categorii de cheltuieli:
    I. Cheltuieli cu bunuri şi servicii, constând în:
    a) deplasări interne şi externe în interes de serviciu, în condiţiile legii, ale angajaţilor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care sunt auditori de securitate a aviaţiei civile sau care se pregătesc în sensul certificării lor ca auditori de securitate a aviaţiei civile, precum şi ale personalului care participă în activităţi suport ale Direcţiei securitate aeronautică;
    b) pregătirea profesională a angajaţilor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care sunt auditori de securitate a aviaţiei civile sau care se pregătesc în sensul certificării lor ca auditori de securitate a aviaţiei civile;
    c) bunuri de natura mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
    d) alte cheltuieli necesare desfăşurării activităţii Direcţiei securitate aeronautică.
    II. Cheltuieli de personal constând în plata indemnizaţiilor prevăzute la art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în securitatea aviaţiei civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, cuvenite pentru efectuarea activităţilor de monitorizare a conformităţii pentru membrii echipei de audit, membrii echipei de inspecţie şi membrii echipei de test, cheltuieli salariale în bani şi contribuţii.
    (2) Direcţia securitate aeronautică întocmeşte anual o estimare a veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor, conform tabelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin, pe care o înaintează spre avizare Direcţiei generale economică şi bugete şi spre aprobare secretarului de stat coordonator al activităţii Direcţiei securitate aeronautică şi care va fi cuprinsă în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, aprobat în condiţiile legii.
    (3) Estimarea veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor poate fi modificată, în funcţie de necesităţi, urmându-se aceeaşi procedură ca cea prevăzută la alin. (2).
    (4) Pentru anul 2012, Direcţia securitate aeronautică întocmeşte estimarea veniturilor proprii constituite în conformitate cu prevederile alin. (1) şi a cheltuielilor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pe care o transmite spre avizare Direcţiei generale economică şi bugete şi spre aprobare secretarului de stat coordonator al activităţii Direcţiei securitate aeronautică pentru a fi cuprinsă în rectificarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2012.
    (5) Plăţile din contul prevăzut la art. 1 alin. (2) se vor efectua de către Direcţia generală economică şi bugete, în baza documentelor transmise de Direcţia securitate aeronautică avizate şi aprobate conform prevederilor legale.
    (6) Excedentul anual rezultat se reportează în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
    ART. 5
    (1) Pentru efectuarea fiecărei activităţi de monitorizare a conformităţii, membrii echipei de audit, membrii echipei de inspecţie şi membrii echipei de test beneficiază de o indemnizaţie, după cum urmează:
    a) 7.000 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de audit;
    b) 3.500 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de inspecţie;
    c) 1.700 de lei brut/persoană, în cazul activităţii de test.
    (2) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (1) se face în baza referatului directorului Direcţiei securitate aeronautică.
    (3) Referatul prevăzut la alin. (1) conţine datele de identificare ale persoanelor beneficiare ale indemnizaţiilor, suma cuvenită fiecărei persoane, activitatea efectuată, perioada efectuării activităţii şi data predării raportului activităţii efectuate.
    (4) Perioada dintre data predării raportului activităţii efectuate şi data efectuării plăţii indemnizaţiilor nu va fi mai mare de 30 de zile.
    (5) Direcţia generală economică şi bugete este responsabilă de reţinerea şi vărsarea la bugetul de stat a sumelor datorate de persoanele beneficiare ale indemnizaţiilor, ca taxe şi impozite legale. Sumele stabilite în acest sens vor fi alocate din contul prevăzut la art. 1 alin. (2).
    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


               p. Ministrul transporturilor
                   şi infrastructurii,
                  Răducu Valentin Preda,
                    secretar de stat


    Bucureşti, 26 octombrie 2012.
    Nr. 1.571.

    ANEXA 1

                                      TABEL
        cuprinzând sumele virate în contul Ministerului Transporturilor şi
         Infrastructurii pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului
               nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul
                              securităţii aviaţiei civile


┌────┬─────────┬──────────────┬───────┬────────┬────────┬───────────────┬───────────────┐
│Luna│ Număr de│Suma facturată│ Curs │ Suma │ Suma │Suma virată │Suma rămasă │
│ │pasageri │de aeroport │valutar│încasată│rămasă │în contul │ de virat │
│ │îmbarcaţi│conform │(lei) │ de │ de │Ministerului │ în contul │
│ │ (pax) │Ordonanţei │ │aeroport│încasat │Transporturilor│Ministerului │
│ │ │Guvernului │ │ (lei) │ de │şi Infrastruc- │Transporturilor│
│ │ │nr. 17/2011 - │ │ │aeroport│turii (lei) │şi Infrastruc- │
│ │ │0,15 euro/ │ │ │ (lei) │ │turii (lei) │
│ │ │pasager - │ │ │ │ │ │
│ │ │(euro/lei) │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────────┼────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────────────┴───────┴────────┴────────┴───────────────┴───────────────┘



    ANEXA 2


            Estimarea veniturilor şi cheltuielilor proprii ale Direcţiei
                             securitate aeronautică
                                   - model -


┌─────┬───────┬─────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Titlu│Articol│Ali- │ Denumire indicator │ Valoare │
│ │ │neat │ │(mii lei) │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│00.01│ 10│ │VENITURI PROPRII TOTAL VENITURI, din care: │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│00.02│ │ │I. Venituri curente │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│29.00│ │ │C. Venituri nefiscale │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│36.10│ │ │DIVERSE VENITURI │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 50│ │Alte venituri │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│84.10│ │ │CHELTUIELI TOTALE, din care: │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 01│ │ │CHELTUIELI CURENTE │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 10│ │ │Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL, din care: │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 10.01│ │Cheltuieli salariale în bani │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 12│Indemnizaţii plătite unor persoane din afara structurii │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 13│Indemnizaţii de delegare │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 30│Alte drepturi salariale în bani │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 10.03│ │Contribuţii │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 01│Contribuţii de asigurările sociale de stat │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 02│Contribuţii de asigurările de şomaj │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 03│Contribuţii de asigurările sociale de sănătate │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 04│Contribuţii pentru asigurările de accidente de muncă │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 06│Fond de concedii şi indemnizaţii │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 20│ │ │Titlul II. BUNURI ŞI SERVICII din care: │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.01│ │Bunuri şi servicii: │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 01│Furnituri de birou │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 05│Carburanţi şi lubrifianţi │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 30│Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.05│ │Bunuri de natura obiectelor de inventar │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 30│Alte obiecte de inventar │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.06│ │Deplasări, detaşări, transferări │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 01│Deplasări interne │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 02│Deplasări în străinătate │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.11│ │Cărţi, publicaţii, materiale documentare │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.13│ │Pregătire profesională │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 20.30│ │Alte cheltuieli │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 02│Protocol şi reprezentare │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 03│Prime de asigurare non-viaţă │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 30│Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │CHELTUIELI DE CAPITAL │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 71│ │ │Titlul XII. ACTIVE NEFINANCIARE │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ 71.01│ │Active fixe │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 02│Maşini, echipamente şi mijloace de transport │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 03│Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ 30│Alte active fixe │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │REZULTAT FINANCIAR │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │VENITURI TOTALE │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │CHELTUIELI TOTALE │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │a) Excedent │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │b) Deficit │ │
├─────┼───────┼─────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │c) Sold disponibil din anul precedent pentru acoperirea │ │
│ │ │ │deficitului │ │
└─────┴───────┴─────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘

                                __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016