Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.563 din 25 martie 2024  pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.286/472/2022 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.563 din 25 martie 2024 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.286/472/2022 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 267 din 28 martie 2024
    Având în vedere:
    - prevederile art. 229 alin. (5) şi ale art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – necesitatea implementării recomandărilor Curţii de Conturi a României în urma misiunii de audit financiar asupra contului de execuţie a bugetului FNUASS pentru anul 2022 la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în urma constatării că „documentele justificative necesare decontării sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană aferente cazurilor, respectiv zilelor de spitalizare decontate din FNUASS, prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.286/472/2022, nu asigură legătura concretă cu justificarea realizării în fapt a acestor cheltuieli la nivelul suportat din FNUASS pentru fiecare pacient“;
    – Referatul de aprobare nr. AR 5.483 din 25.03.2024 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 1.817 din 11.03.2024 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.286/472/2022 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a art. 229 alin. (5) şi art. 232 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 28 iulie 2022, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Tabelul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Tabel 1. Centralizatorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS) Luna .................... Anul .........

┌────┬────────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────┬───────┐
│ │ │ │Nr. de │Nivelul │Suma │Consum │
│Nr. │Nr. total │Nr. │zile de │alocaţiei│de │efectiv│
│crt.│CNP-uri^1) │CNP-uri│internare│de hrană/│plată│lei^3) │
│ │ │ │ │zi^2) │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │c6 = │ │
│c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c4 x │c7 │
│ │ │ │ │ │c5 │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │ │
│1. │alocaţiei de│ │ │22 lei │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │22 de lei, │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│2. │ale │ │ │33 lei │ │ │
│ │alocaţiei de│ │ │ │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │ │
│3. │alocaţiei de│ │ │44 lei │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │ │
│ │însoţitori │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │ │
│4. │alocaţiei de│ │ │55 lei │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │pentru care │ │ │ │ │ │
│ │au fost │ │ │ │ │ │
│ │acordate │ │ │ │ │ │
│ │servicii │ │ │ │ │ │
│ │medicale │ │ │ │ │ │
│5. │spitaliceşti│ │ │22 lei │ │ │
│ │în regim de │ │ │ │ │ │
│ │spitalizare │ │ │ │ │ │
│ │continuă, │ │ │ │ │ │
│ │care nu au │ │ │ │ │ │
│ │primit │ │ │ │ │ │
│ │hrană, dar │ │ │ │ │ │
│ │care au │ │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │TOTAL │X │ │X │ │ │
└────┴────────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────┴───────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Suma evidenţiată în coloana c5 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    ^3) Se completează utilizând informaţiile din «Lista zilnică de alimente» referitoare la alimentele consumate pentru cazurile decontate din FNUASS, pentru pacienţi şi însoţitori pe parcursul fiecărei zile de spitalizare.
    NOTĂ:
    Formularul se întocmeşte lunar şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ..........................................................
    (numele şi prenumele)"

    2. Tabelul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Tabel 3. Centralizatorul sumelor aferente alocaţiei de hrană care se asigură prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS) Trimestrul ........ anul ...........

┌────┬────────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────┬───────┐
│ │ │ │Nr. de │Nivelul │Suma │Consum │
│Nr. │Nr. total │Nr. │zile de │alocaţiei│de │efectiv│
│crt.│CNP-uri^1) │CNP-uri│internare│de hrană/│plată│lei^3) │
│ │ │ │ │zi^2) │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │c6 = │ │
│c1 │c2 │c3 │c4 │c5 │c4 x │c7 │
│ │ │ │ │ │c5 │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│1. │ale │ │ │22 lei │ │ │
│ │alocaţiei de│ │ │ │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│2. │ale │ │ │33 lei │ │ │
│ │alocaţiei de│ │ │ │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │ │
│3. │alocaţiei de│ │ │44 lei │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │22 de lei │ │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │ │
│ │însoţitori │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │beneficiare │ │ │ │ │ │
│ │ale │ │ │ │ │ │
│4. │alocaţiei de│ │ │55 lei │ │ │
│ │hrană în │ │ │ │ │ │
│ │cuantum de │ │ │ │ │ │
│ │33 de lei │ │ │ │ │ │
│ │care au şi │ │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │Nr. total │ │ │ │ │ │
│ │CNP-uri │ │ │ │ │ │
│ │pentru care │ │ │ │ │ │
│ │au fost │ │ │ │ │ │
│ │acordate │ │ │ │ │ │
│ │servicii │ │ │ │ │ │
│ │medicale │ │ │ │ │ │
│5. │spitaliceşti│ │ │22 lei │ │ │
│ │în regim de │ │ │ │ │ │
│ │spitalizare │ │ │ │ │ │
│ │continuă, │ │ │ │ │ │
│ │care nu au │ │ │ │ │ │
│ │primit │ │ │ │ │ │
│ │hrană, dar │ │ │ │ │ │
│ │care au │ │ │ │ │ │
│ │însoţitor │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────┼───────┤
│ │TOTAL │X │ │X │ │ │
└────┴────────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────┴───────┘


    ^1) Se raportează numai CNP-urile pentru care au fost acordate servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă decontate din FNUASS.
    ^2) Suma evidenţiată în coloana c5 este formată din cuantumul alocaţiei de hrană stabilit pentru categoria pacientului internat şi din cuantumul alocaţiei de hrană pentru însoţitor, după caz, în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice.
    ^3) Se completează utilizând informaţiile din «Lista zilnică de alimente» referitoare la alimentele consumate pentru cazurile decontate din FNUASS, pentru pacienţi şi însoţitori pe parcursul fiecărei zile de spitalizare.
    NOTE:
    1. În tabelul 3 se raportează doar datele aferente cazurilor validate trimestrial, altele decât cele decontate lunar, în limita valorii de contract trimestriale aferente serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, cu excepţia informaţiilor din coloana c7, care cuprinde informaţii indiferent de validarea cazurilor în vederea decontării din FNUASS.
    2. Formularul se întocmeşte trimestrial şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în actul adiţional încheiat pentru plata sumei corespunzătoare alocaţiei de hrană.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,
    ..........................................................
    (numele şi prenumele)"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Valeria Herdea


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016