Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.561 din 19 octombrie 2004  pentru aprobarea   Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 6/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe venit, taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.561 din 19 octombrie 2004 pentru aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 6/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe venit, taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 982 din 26 octombrie 2004
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã <>Decizia Comisiei fiscale centrale nr. 6 din 23 septembrie 2004 privind aplicarea unitarã a unor prevederi referitoare la impozitul pe venit, taxa pe valoarea adãugatã şi probleme de procedurã fiscalã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 19 octombrie 2004.
Nr. 1.561.

ANEXĂ

DECIZIA COMISIEI FISCALE CENTRALE Nr. 6 DIN 23 SEPTEMBRIE 2004

privind aplicarea unitarã a unor prevederi
referitoare la impozitul pe venit, taxa pe valoarea adãugatã
şi probleme de procedurã fiscalã

1. <>Art. 65 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002 , precum şi <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.090/2003 privind aprobarea Normelor metodologice date în aplicarea prevederilor <>art. 65 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002
Soluţie:
Persoanele fizice care, în cursul anului 2003, în baza autorizaţiei de construire, au extins pe verticalã şi/sau pe orizontalã o construcţie existentã nu beneficiazã de prevederile alin. (5) al <>art. 65 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002 .
2. Pct. 7.13 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 , <>art. 16 alin. (7) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, <>art. 135 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
Soluţie:
(1) Prevederile pct. 7.13 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 , <>art. 16 alin. (7) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã şi <>art. 135 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal sunt aplicabile numai în situaţia în care garanţiile de bunã execuţie sunt evidenţiate distinct în facturi fiscale, respectiv sunt reţinute din contravaloarea lucrãrilor prestate.
(2) Exemplu de evidenţiere în contabilitate a acestor operaţiuni, în situaţia în care contravaloarea lucrãrilor executate conform situaţiei de lucrãri este de 1.000.000 de lei, iar garanţia de bunã execuţie este de 5%, conform contractului, fiind reţinutã din contravaloarea lucrãrilor pe factura fiscalã.
A. La constructor
a) La emiterea facturii fiscale pentru situaţia de lucrãri:


411 = % 1.190.000 lei
704 1.000.000 lei
4.427 190.000 lei (1.000.000 x 19%)

şi concomitent:

267 = 411 59.500 lei (1.000.000 x 5% + 9.500)
4427 = 4428 9.500 lei (50.000 x 19%)


b) La încasarea garanţiilor sau la data procesului-verbal de recepţie definitivã:


512 = 267 59.500 lei (numai în situaţia în care
garanţia este efectiv încasatã)
4428 = 4427 9.500 lei (înregistrarea se efectueazã
chiar şi în situaţia în care garanţia nu
este încasatã la data procesului-verbal
de recepţie definitivã)


B. La beneficiar
a) La primirea facturii fiscale de la constructor, în care s-au consemnat garanţiile constituite:


% = 404 1.190.000 lei
231 1.000.000 lei
4426 190.000 lei

şi concomitent

404 = 167 59.500 lei
4428 = 4426 9.500 lei


b) La achitarea garanţiei sau la data procesului-verbal de recepţie definitivã:


4426 = 4428 9.500 lei (înregistrarea se efectueazã
chiar dacã garanţia nu este efectiv
achitatã la data procesului-verbal de
recepţie definitivã)
167 = 512 59.500 lei (înregistrarea se efectueazã
numai în situaţia în care garanţia este
efectiv achitatã).


(3) Dacã garanţia de bunã execuţie este constituitã prin scrisoare de garanţie bancarã sau alte modalitãţi prin care sumele constituite drept garanţie nu sunt evidenţiate în facturile fiscale şi nu sunt reţinute din contravaloarea lucrãrilor prestate, nu sunt aplicabile prevederile pct. 7.13 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 , <>art. 16 alin. (7) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã şi <>art. 135 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
3. Art. 132 alin. (3), (5) şi (6), precum şi <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã
Soluţie:
În situaţia în care sumele înscrise în titlurile executorii ale instituţiilor publice sunt venituri ale bugetului de stat, procedura de executare silitã se efectueazã de cãtre organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
În cazul în care sumele înscrise în titlurile executorii sunt venituri proprii ale instituţiilor publice sau rezultã din raporturi juridice contractuale ale acestora, executarea silitã se efectueazã în conformitate cu dispoziţiile <>art. 132 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã.
4. <>Art. 178 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã
Soluţie:
Prin organ fiscal emitent, în sensul <>art. 178 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, se înţelege serviciul/biroul/ compartimentul emitent al actului administrativ.
5. Art. 44 şi <>art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, precum şi <>art. 88 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
Soluţie:
În conformitate cu prevederile pct. 44.1 din Normele metodologice*) date în aplicarea <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, organul fiscal nu poate pretinde executarea obligaţiei stabilite în sarcina contribuabilului prin actul administrativ, dacã acest act nu a fost comunicat contribuabilului, potrivit legii.
Contribuabilul are obligaţia efectuãrii plãţilor anticipate începând cu data comunicãrii de cãtre organul fiscal a deciziei de impunere pentru plãţi anticipate cu titlu de impozit, inclusiv pentru sumele înscrise în aceastã decizie şi pentru care termenele de platã au expirat.
-----------
*) Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã au fost aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 20 iulie 2004.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016