Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.541 din 6 iunie 2011  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului EMAS si al Biroului EMAS    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.541 din 6 iunie 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului EMAS si al Biroului EMAS

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 444 din 24 iunie 2011
    În temeiul art. 2 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei, precum şi al art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului EMAS şi al Biroului EMAS, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                                   Ministrul
                             mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely


    Bucureşti, 6 iunie 2011.
    Nr. 1.541.


    ANEXÃ

                                   REGULAMENT
      de organizare şi funcţionare al Comitetului EMAS şi al Biroului EMAS

    ART. 1
    (1) Comitetul EMAS şi Biroul EMAS sunt înfiinţate în temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) şi alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei.
    (2) Comitetul EMAS participã la procesul de evaluare a cererii de înregistrare în EMAS a organizaţiilor şi de reînnoire a acesteia, precum şi în procesul de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS, alãturi de organismul competent desemnat prin prevederile art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011.
    (3) Secretariatul tehnic al Comitetului EMAS este asigurat de Biroul EMAS.
    ART. 2
    Definiţiile termenilor specifici utilizaţi în prezentul regulament sunt prevãzute la art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.221/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei, denumit în continuare Regulament.
    ART. 3
    (1) Comitetul EMAS este constituit din 21 de membri titulari, conform prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011.
    (2) Componenţa nominalã a membrilor Comitetului EMAS se aprobã în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011.
    (3) Componenţa nominalã a membrilor Biroul EMAS se desemneazã în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011.
    (4) Mandatul de membru titular al Comitetului EMAS este de 2 ani, putând fi reînnoit.
    (5) Participarea membrilor titulari ai Comitetului EMAS în cadrul întrunirilor nu este remuneratã.
    ART. 4
    Membrii titulari ai Comitetului EMAS trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
    a) sã aibã cunoştinţe în domeniul protecţiei mediului;
    b) sã cunoascã legislaţia în domeniul EMAS şi sã se preocupe în mod continuu de creşterea nivelului de pregãtire în acest domeniu;
    c) sã nu facã parte din corpul de auditori sau verificatori de mediu pentru organizaţia supusã evaluãrii, care solicitã înregistrarea în EMAS sau reînnoirea acesteia;
    d) sã nu asigure servicii de implementare a sistemului de management de mediu, care ar putea compromite obiectivitatea sau imparţialitatea procesului de evaluare a cererii de înregistrare în EMAS sau de reînnoire a acesteia, pentru organizaţia supusã evaluãrii;
    e) sã declare pe propria rãspundere cã îndeplinesc cu imparţialitate şi integritate atribuţiile şi responsabilitãţile în procesul de evaluare a cererii de înregistrare în EMAS a organizaţiilor şi de reînnoire a acesteia, precum şi în procesul de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS;
    f) în cazul existenţei unui conflict de interese, sunt obligaţi sã se abţinã de a participa la luarea unei decizii;
    g) sã participe la instruirile în domeniul EMAS organizate de organismul competent.
    ART. 5
    (1) În cazul în care membrii titulari ai Comitetului EMAS nu pot participa la întruniri din motive obiective, aceştia pot fi înlocuiţi de persoane desemnate în acest scop, cu condiţia ca acestea sã îndeplineascã cerinţele prevãzute la art. 4.
    (2) Înlocuirea se aduce la cunoştinţa Biroului EMAS, în scris, cu minimum douã zile înainte de data întrunirii.
    ART. 6
    (1) Calitatea de membru titular al Comitetului EMAS se pierde în urmãtoarele condiţii:
    a) prin retragere, membrul titular în cauzã având obligaţia sã comunice organismului competent solicitarea de retragere, în scris, cu cel puţin o lunã înainte de data retragerii;
    b) prin excludere, atunci când un membru titular al Comitetului EMAS nu asigurã reprezentarea la 3 şedinţe consecutive a autoritãţii publice centrale, instituţiei, asociaţiei patronale şi organizaţiei neguvernamentale care l-a nominalizat, precum şi în cazul constatãrii încãlcãrii prevederilor art. 4.
    (2) Organismul competent comunicã, în scris, conducãtorului autoritãţii publice centrale, instituţiei, asociaţiei patronale, precum şi organizaţiei neguvernamentale reprezentate de membrul în cauzã decizia privind excluderea şi motivarea acesteia, împreunã cu solicitarea de a desemna un alt reprezentant.
    ART. 7
    (1) Comitetul EMAS se întruneşte semestrial şi ori de câte ori este necesar, la solicitãrile organismului competent.
    (2) Certificatul de înregistrare EMAS se semneazã de reprezentantul cu funcţie de conducere al organismului competent, care coordoneazã activitãţile din domeniul EMAS.
    ART. 8
    (1) În procesul de evaluare a cererii de înregistrare în EMAS şi de reînnoire a acesteia, precum şi în procesul de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS, hotãrârile Comitetului EMAS se adoptã prin votul majoritãţii membrilor, în prezenţa obligatorie a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor sau, dupã caz al persoanelor desemnate ca înlocuitori.
    (2) În cazul în care în cadrul şedinţei Comitetului EMAS se constatã cã sunt necesare informaţii suplimentare, luarea deciziei se amânã pentru o şedinţã ulterioarã, la care pot fi invitaţi la discuţii experţi colaboratori care nu au drept de vot.
    ART. 9
    Comitetul EMAS are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
    a) acordã sprijin organismului competent cu privire la luarea mãsurilor necesare în vederea promovãrii EMAS şi a încurajãrii participãrii organizaţiilor în cadrul EMAS, în special a organizaţiilor mici, în principal prin accesul la informaţii privind EMAS şi a modalitãţilor de accesare a fondurilor de susţinere existente, special adaptate nevoilor acestora;
    b) disemineazã informaţii privind obiectivele, componentele şi avantajele principale ale EMAS;
    c) analizeazã documentele şi informaţiile necesare în procesul de evaluare a cererii de înregistrare în EMAS a organizaţiilor şi de reînnoire a acesteia, precum şi în procesul de suspendare sau de radiere a înregistrãrii EMAS, conform procedurii elaborate în conformitate cu prevederile art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011;
    d) hotãrãşte privind emiterea avizului de acordare a înregistrãrii în EMAS şi de reînnoire a acesteia, precum şi de suspendare sau de radiere a înregistrãrii în EMAS;
    e) contribuie la îndeplinirea prevederilor art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 57/2011, respectiv analizeazã posibilitãţile de integrare a EMAS în alte politici şi instrumente de la nivel naţional.
    ART. 10
    Biroul EMAS are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
    a) rãspunde solicitãrilor de acordare de asistenţã şi de informaţii cu privire la cerinţele legale din domeniul protecţiei mediului aplicabile organizaţiilor în cauzã;
    b) primeşte cererile de înregistrare în EMAS sau documentele necesare reînnoirii înregistrãrii în EMAS, inclusiv declaraţiile de mediu actualizate, şi documentele necesare menţinerii înregistrãrii în EMAS, precum şi cererile privind derogãrile pentru organizaţiile mici prevãzute la art. 7 din Regulament şi înştiinţeazã, în scris, organismul competent despre depunerea acestora;
    c) verificã existenţa tuturor documentelor necesare procesului de înregistrare în EMAS sau de reînnoire a acesteia, depuse de organizaţii, precum şi integralitatea informaţiilor incluse în documente şi solicitã, dupã caz, documente şi informaţii suplimentare organizaţiilor în cauzã;
    d) asigurã obţinerea informaţiilor cu privire la stadiul şi modul în care organizaţiile supuse evaluãrii respectã cerinţele legale din domeniul protecţiei mediului aplicabile activitãţii acestora;
    e) convoacã, în scris, la solicitarea organismului competent, întrunirile Comitetului EMAS şi comunicã membrilor acestuia ordinea de zi a întrunirilor;
    f) pregãteşte documentele întrunirii respective şi le difuzeazã membrilor Comitetului EMAS sau persoanelor desemnate ca înlocuitori;
    g) consemneazã în procese-verbale dezbaterile şi deciziile din cadrul întrunirilor Comitetului EMAS şi le supune avizãrii membrilor titulari ai Comitetului EMAS sau, dupã caz, persoanelor desemnate ca înlocuitori;
    h) ţine evidenţa exemplarelor în original a documentelor menţionate la lit. a)-g);
    i) pregãteşte dosarul organizaţiilor supuse evaluãrii, care include, în copie documentele prevãzute la lit. a)-e) şi g), şi îl transmite organismului competent;
    j) întocmeşte şi publicã lista organizaţiilor înregistrate în EMAS, la nivel naţional, şi a informaţiilor privind modul de obţinere a declaraţiei de mediu sau a declaraţiei de mediu actualizate, inclusiv a informaţiilor privind organizaţiile cãrora li s-a suspendat sau radiat înregistrarea în EMAS, prin înscrierea şi menţinerea acestora într-un registru, numit Registrul naţional al EMAS;
    k) transmite organismului competent lista actualizatã a organizaţiilor înregistrate în EMAS;
    l) arhiveazã documentele privind EMAS pentru o perioadã de cel puţin 5 ani;
    m) pregãteşte un raport anual cu privire la activitatea desfãşuratã în cadrul Comitetului EMAS.
    ART. 11
    Comitetul EMAS şi Biroul EMAS participã alãturi de organismul competent la evaluãrile la nivel de omologi organizate conform prevederilor art. 17 din Regulament.

                                            -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016