Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.538 din 3 iunie 2011  pentru modificarea Ghidului de finantare a Programului de imbunatatire a calitatii mediului prin impadurirea terenurilor agricole degradate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 989/2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.538 din 3 iunie 2011 pentru modificarea Ghidului de finantare a Programului de imbunatatire a calitatii mediului prin impadurirea terenurilor agricole degradate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 989/2010

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 434 din 21 iunie 2011

    Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu privind modificarea Ghidului de finanţare a Programului de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin împãdurirea terenurilor agricole degradate nr. 14.361/SJ din 5 mai 2011,
    în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin:

    ART. I
    Ghidul de finanţare a Programului de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin împãdurirea terenurilor agricole degradate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 989/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 28 iulie 2010, se modificã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 4 alineatul (3), literele e)-i) se abrogã.
    2. La articolul 5, literele b) şi d)-f) vor avea urmãtorul cuprins:
    "b) beneficiar - persoana juridicã eligibilã care a solicitat finanţare din Fondul pentru mediu şi care a încheiat contract de finanţare cu Autoritatea;
    ................................................................
    d) cerere de tragere - solicitare a beneficiarului, adresatã în scris Autoritãţii, în baza cãreia se face decontarea eşalonatã a lucrãrilor; formularul cererii de tragere este prevãzut în anexa nr. 2;
    e) cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate de cãtre beneficiar cu achiziţia de servicii sau lucrãri necesare implementãrii proiectului şi care sunt suportate din Fondul pentru mediu, conform prevederilor art. 26, cu condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrãrii lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
    f) cheltuieli neeligibile - cheltuieli efectuate de cãtre beneficiar cu achiziţia de servicii, produse sau lucrãri necesare implementãrii proiectului şi care nu sunt suportate din Fondul pentru mediu, neîndeplinind condiţia prevãzutã la lit. e);".
    3. La articolul 15, alineatele (2)-(4) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Beneficiarul, prin reprezentantul sãu legal, se programeazã şi se prezintã la sediul Autoritãţii pentru semnarea contractului de finanţare, cu urmãtoarele:
    a) actul de identitate al reprezentantului legal;
    b) documentul care sã ateste împuternicirea persoanei desemnate sã semneze contractul de finanţare;
    c) documentul doveditor al deschiderii de cãtre beneficiar, la Trezoreria Statului, a contului disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilã a proiectelor pentru protecţia mediului;
    d) eventuale documente sau informaţii solicitate de cãtre Autoritate.
    (3) Se considerã renunţare la finanţarea aprobatã neprezentarea beneficiarului, în termenul menţionat în scrisoarea de aprobare a proiectului transmisã de cãtre Autoritate, în vederea semnãrii contractului de finanţare.
    (4) Beneficiarul împreunã cu Autoritatea stabilesc planificarea temporalã a implementãrii proiectului aprobat şi acordarea finanţãrii, prin întocmirea listelor cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1 la contractul pentru finanţare nerambursabilã, precum şi a graficului de finanţare nerambursabilã a proiectului, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la contractul pentru finanţare nerambursabilã. Prima cerere de tragere va fi depusã nu mai târziu de 12 luni de la data încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilã.
    .................................................................
    (6) Contractul pentru finanţare nerambursabilã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 9, se întocmeşte în douã exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru beneficiar."
    4. La articolul 17 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
    "Beneficiarul finanţãrii va depune la sediul Autoritãţii cereri de tragere, însoţite de urmãtoarele documente obligatorii:".
    5. La articolul 17, punctele 3 şi 6 vor avea urmãtorul cuprins:
    "3. declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice pentru bunuri/servicii/lucrãri ce vor fi finanţate din Fondul pentru mediu;
    ....................................................................
    6. proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor, pentru lucrãrile pentru care se solicitã finanţare;".
    6. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 19
    Achiziţiile publice
    (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publicã, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publicã şi realizarea lucrãrilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice revine beneficiarului finanţãrii.
    (2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publicã, beneficiarul finanţãrii va avea în vedere faptul cã Autoritatea va proceda la acordarea tragerilor pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate conform graficului de finanţare nerambursabilã."
    7. Anexa nr. 9 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                      p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
                               Cristian Apostol,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 3 iunie 2011.
    Nr. 1.538.


    ANEXÃ
    (Anexa nr. 9 la ghidul de finanţare)

                                    CONTRACT
                        pentru finanţare nerambursabilã

                             Nr. ..... din ........

    Între:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. RO 92TREZ7065017XXX000155, deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentatã legal prin ...................................... - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
    şi
    ....... (persoanã juridicã), cu sediul în municipiul ......., str. ........ nr. ...., judeţul ........, cod de înregistrare fiscalã ........, cont nr. ......., deschis la ......, reprezentat prin ........, în calitate de beneficiar, denumitã în continuare beneficiar,
    a intervenit urmãtorul contract pentru finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract:

    ART. 1
    Obiectul contractului
    (1) AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în valoare de ...... lei, reprezentând .....% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat ......., denumit în continuare proiect, conform Hotãrârii Comitetului de avizare nr. ... din .......
    (2) Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ........ lei.
    (3) În toate cazurile, finanţarea se raporteazã doar la valoarea cheltuielilor eligibile.
    (4) Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele criterii generale:
    a) sunt necesare pentru realizarea proiectului;
    b) sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzãtor, respectiv utilizarea eficientã a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu;
    c) sunt realizate dupã semnarea contractului de finanţare şi pe perioada de execuţie a proiectului;
    d) sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale.
    (5) Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM.
    (6) Beneficiarul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã desfãşoare proiectul pe propria rãspundere.
    ART. 2
    Destinaţia finanţãrii
    Finanţarea este acordatã pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevãzute în anexa nr. 1.
    ART. 3
    Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţãrii
    (1) Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi înceteazã la ........
    (2) Durata de realizare a proiectului este de ..... (nr. de luni) de la data intrãrii în vigoare a prezentului contract.
    (3) Suma neutilizatã la finalul execuţiei proiectului se considerã anulatã şi finanţarea se diminueazã în mod corespunzãtor.
    ART. 4
    Modalitatea de platã
    (1) Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu Graficul de finanţare prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Utilizarea se efectueazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. .... deschis de cãtre beneficiar la ......, numai pe bazã de cerere de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã de documentele justificative prevãzute în anexa nr. 4.
    (3) Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.
    (4) Valoarea acordatã beneficiarului se calculeazã prin aplicarea la cheltuielile eligibile aferente fiecãrei trageri a procentului aprobat.
    ART. 5
    Obligaţiile beneficiarului
    Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    (1) sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    (2) sã asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;
    (3) sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    (4) sã respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrãri din finanţarea acordatã din Fondul pentru mediu;
    (5) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    (6) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
    (7) sã furnizeze AFM copii ale situaţiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora şi sã transmitã AFM orice altã informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de cãtre aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
    (8) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscalã la fiecare tragere şi, semestrial, certificat fiscal;
    (9) sã introducã în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziţionate în baza prezentului contract, sã le inscripţioneze cu sintagma "Finanţat din Fondul pentru mediu", sã le utilizeze şi conserve cu diligenţele unui bun proprietar şi sã nu le înstrãineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derulãrii proiectului şi timp de .... luni de la data finalizãrii proiectului;
    (10) sã nu vândã, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puţin egalã cu cele existente;
    (11) sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activitãţilor care se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile legate de proiect;
    (12) sã permitã personalului AFM sã controleze modul în care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului;
    (13) sã nu sponsorizeze/finanţeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;
    (14) sã notifice AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare, în termen de 7 zile de la apariţia unor evenimente cum ar fi criza financiarã sau insolvenţa, precum şi în orice altã împrejurare similarã;
    (15) sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente;
    (16) sã notifice AFM cu privire la orice alocaţie nerambursabilã pentru acest proiect pe care o primeşte pânã la încetarea contractului de finanţare.
    ART. 6
    Obligaţiile AFM
    AFM are urmãtoarele obligaţii:
    (1) sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia;
    (2) sã urmãreascã îndeplinirea etapelor prevãzute în contract;
    (3) sã verifice, prin inspecţie la faţa locului, dacã tot ceea ce a declarat beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;
    (4) sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare;
    (5) sã analizeze şi sã aprobe, dacã este cazul, modificarea de soluţii propuse de beneficiar în condiţiile stabilite la art. 17 alin. (1) din Ghidul de finanţare a Programului de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin împãdurirea terenurilor agricole degradate.
    ART. 7
    Cazuri de culpã
    (1) Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia din obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
    (2) Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în contract sau furnizeazã rapoarte care nu reprezintã realitatea;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    c) împotriva beneficiarului a fost demaratã procedura de insolvenţã;
    d) situaţia economico-financiarã a beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
    (3) AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 30 de zile de la data notificãrii, AFM are dreptul sã ia urmãtoarele mãsuri, fãrã punerea în întârziere şi fãrã nicio altã formalitate prealabilã:
    a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivã şi rezilierea unilateralã a contractului, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    ART. 8
    Încetarea contractului
    (1) Contractul înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã în contract;
    b) în cazul imposibilitãţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    (2) Contractul înceteazã prin reziliere, la iniţiativa AFM, în urmãtoarele condiţii:
    a) beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) beneficiarul este în procedurã de insolvenţã, executare silitã sau orice altã procedurã asemãnãtoare;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 7 alin. (2).
    (3) Rezilierea contractului de finanţare din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de platã, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub forma plãţii de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României calculatã de la data plãţii.
    (4) Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorãri de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
    (5) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    (6) Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnãrii contractului, acesta se reziliazã fãrã alte notificãri prealabile.
    ART. 9
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    (1) Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    (2) Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) de a o notifica celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) sã transmitã în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    (3) Dacã nu se procedeazã la anunţare, în condiţiile şi termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
    (4) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    (5) Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. (2), exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    (6) Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei cele mai bune:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    (7) Prevederile cuprinse la alin. (2)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia cazului fortuit.
    ART. 10
    Alte clauze
    (1) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, AFM fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
    (2) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însãrcinat cu implementarea proiectului.
    (3) În nicio circumstanţã şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasã la rãspundere şi obligatã la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
    (4) În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    (5) Contractul, în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilã beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluatã de succesorii sãi în drepturi, cu aprobarea prealabilã a AFM.
    (6) Beneficiarul va adopta o conduitã adecvatã prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
    (7) AFM şi beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi, numai cu acordul pãrţilor prezentului contract.
    (8) Drepturile de proprietate intelectualã rezultate în urma implementãrii proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rãmâne în patrimoniul beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar informaţia cuprinsã în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    (9) Beneficiarul are obligaţia de a despãgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate cu orice reclamaţii şi acţiuni în justiţie, care rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã (brevete de invenţie, mãrci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitãţile necesare implementãrii proiectului, şi pentru dauneinterese, costuri, taxe şi alte cheltuieli, de orice naturã, aferente violãrii dreptului de proprietate intelectualã.
    (10) Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    (11) Beneficiarul se obligã ca în orice notã, raport, material publicat, conferinţã şi seminar cu privire la proiect sã specifice cã acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.
    (12) Neexercitarea de cãtre AFM a oricãrui drept prevãzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, pânã la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţã de aceasta.
    (13) În situaţia în care, ca urmare a rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finanţarea se diminueazã/se eliminã, contractul poate fi prelungit sau poate înceta, dupã caz.
    (14) În cazul în care referitor la prezentul contract apar modificãri ale legislaţiei aplicabile, pãrţile au obligaţia sã depunã toate diligenţele, conform noilor reglementãri, astfel încât sã nu se abatã de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    (15) Oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnicoeconomice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii", cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la listele cu cantitãţile de lucrãri pe categorii de lucrãri (formularul F3).
    (16) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii realizarea integralã a proiectului.
    (17) Beneficiarul este obligat sã depunã factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie, certificatã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de platã", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice.
    (18) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecãrei cereri de tragere beneficiarul este obligat sã depunã la sediul Autoritãţii dovada achitãrii valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioarã, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii pentru realizarea întregului proiect (dacã este cazul). Cheltuielile indirecte vor fi decontate în limita a 17% din valoarea cheltuielilor directe aferente situaţiilor de lucrãri.
    ART. 11
    Jurisdicţie
    (1) Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
    (2) În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti de drept comun în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul AFM.
    ART. 12
    Notificãri
    (1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la urmãtoarele adrese:
    - pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    - pentru beneficiar: ....................
    (2) În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM.
    (3) Notificãrile fãcute beneficiarului la adresele menţionate la alin. (1) se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    (4) Notificãrile se pot transmite şi pe fax, la numãrul ..... pentru AFM şi numãrul ..... pentru beneficiar, cu condiţia sã fie confirmate ulterior.
    ART. 13
    Amendamente
    (1) Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 ("Data depunerii cererii de tragere"), dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.
    (3) Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în condiţiile prevãzute la alin. (2) se transmite cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
    ART. 14
    Dispoziţii finale
    (1) Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    (2) Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    (3) Anexele nr. 1-4, pe care beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã, fac parte integrantã din prezentul contract.
    (4) Prezentul contract s-a semnat la data de ......., la sediul AFM, în douã exemplare, ambele având valoare juridicã egalã, din care un exemplar pentru AFM şi unul pentru beneficiar.

                  AFM BENEFICIAR
              Preşedinte,
             ...........

    Directorul Direcţiei economice,
     .............................

         Directorul Direcţiei
        implementare proiecte,
        .....................

      Şef Serviciu implementare,
      ..........................

      Referent de specialitate,
      ........................


    ANEXA 1
    la Contractul pentru finanţare nr. ..../......

                CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE



 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │1. Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile pentru perimetrul de │
 │ameliorare*) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-------------
    *) Vor fi evidenţiate separat cheltuielile eligibile aferente fiecãrui
perimetru de ameliorare aprobat.

                  AFM BENEFICIAR
              Preşedinte,
             ...........

    Directorul Direcţiei economice,
     .............................

         Directorul Direcţiei
        implementare proiecte,
        .....................

      Şef Serviciu implementare,
      ..........................

      Referent de specialitate,
      ........................




    ANEXA 2
    la Contractul pentru finanţare nr. ..../......

                      GRAFICUL DE FINANŢARE NERAMBURSABILÃ



 ┌─────┬─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
 │Nr. │ Data depunerii dosarului de decontare │ Suma │
 │crt. │ │ (lei) │
 ├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ 0 │ 1 │ 2 │
 ├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ 1. │ │ │
 ├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ 2. │ │ │
 ├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ ... │ │ │
 ├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │TOTAL│ X │ │
 └─────┴─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘

                  AFM BENEFICIAR
              Preşedinte,
             ...........

    Directorul Direcţiei economice,
     .............................

         Directorul Direcţiei
        implementare proiecte,
        .....................

      Şef Serviciu implementare,
      ..........................

      Referent de specialitate,
      ........................




    ANEXA 3
    la Contractul pentru finanţare nr. ..../.......

                               CERERE DE TRAGERE
                                Nr. ...../......

    Sediul ....................
    C.I.F. ..........................
    Cont nr. .... deschis la Trezoreria ...........
    În baza Contractului pentru finanţare nr. ... din ..../..../...., vã rugãm sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ...... lei (în litere: .......), din finanţarea nerambursabilã în valoare de ....... lei (în litere: ........).
    Aceasta sumã va fi utilizatã pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitãţilor desfãşurate în perioada .......
    Documentele justificative sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original şi/sau în copii.
    Situaţia finanţãrii la data prezentei cereri de tragere:




 ┌────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬───────────┐
 │Suma totalã │Suma acordatã│Suma │Suma aprobatã│Suma totalã │Suma rãmasã│
 │aprobatã │pânã la data │solicitatã │prin prezenta│trasã din │de tras din│
 │conform │prezentei │prin prezenta│cerere de │finanţare, │finanţarea │
 │contractului│cereri de │cerere de │tragere │inclusiv │aprobatã │
 │pentru │tragere │tragere │ │suma aprobatã│(col. 1-5) │
 │finanţare │ │ │ │prin prezenta│ │
 │ │ │ │ │cerere de │ │
 │ │ │ │ │tragere │ │
 ├────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┤
 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
 ├────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 └────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┴───────────┘



    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere de tragere şi în conformitate cu informaţiile furnizate o declar corectã şi completã.

    Reprezentantul legal al beneficiarului
    Numele şi prenumele ............
    Funcţia ........................
    Semnãtura ......................
    L.S.

    Aprobat
    -------
    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte,
    ............

    Directorul Direcţiei economice,
    ..............................

    Directorul Direcţiei implementare proiecte,
    ..........................................

    Şef Serviciu implementare,
    ..........................

    Referent de specialitate,
    .........................

    NOTÃ:
    Coloanele 1-3 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloanele 4-6 se completeazã de cãtre personalul AFM. Dupã aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânatã beneficiarului.

    ANEXA 4
    la Contractul pentru finanţare nr. ..../......


                                     LISTA
                  documentelor justificative pentru efectuarea
                decontãrilor şi care însoţesc cererea de tragere

    1. contracte de achiziţii servicii/produse/lucrãri şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulãrii acestora - în copie, încheiate în conformitate cu reglementãrile în vigoare. Contractele trebuie sã conţinã prevederi referitoare la constituirea în favoarea beneficiarului finanţãrii a garanţiei de bunã execuţie (modalitate de constituire, cuantum, valabilitate). Garanţia de bunã execuţie se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    2. oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de achiziţie lucrãri, prezentatã în conformitate cu modelul din Formularul F3 cuprins în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii", cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice;
    4. documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare (extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de platã, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe) pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii (dacã este cazul);
    5. certificat de atestare fiscalã privind plata taxelor şi impozitelor locale;
    6. certificat de atestare fiscalã privind plata taxelor şi impozitelor la bugetul de stat;
    7. proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de o comisie numitã în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, - la ultima cerere de tragere;
    8. proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor pentru lucrãrile pentru care se solicitã finanţare;
    9. factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie, certificatã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de platã", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice;
    10. alte documente relevante.

                                  -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016