Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.532 din 29 decembrie 2017  privind aprobarea formularelor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.532 din 29 decembrie 2017 privind aprobarea formularelor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 46 din 17 ianuarie 2018
    Văzând Referatul de aprobare nr. F.B. 14.079/2017 întocmit de Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică,
    având în vedere art. 46 din Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru prestarea de servicii funerare şi modelul referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a prestatorilor de servicii funerare, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    (2) La eliberarea autorizaţiei sanitare de funcţionare se specifică activităţile desfăşurate de prestatorul de servicii funerare, conform codului CAEN.
    (3) Autorizaţia sanitară de funcţionare în baza referatului de evaluare se emite conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea avizului direcţiei de sănătate publică în vederea îmbălsămării, prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.

    ART. 3
    Se aprobă modelul declaraţiei pe propria răspundere a tanatopractorului cu privire la metoda şi substanţele folosite, prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin.

    ART. 4
    Se aprobă modelul cererii familiei pentru realizarea îmbălsămării, prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.

    ART. 5
    Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de înmormântare/înhumare (cimitire) şi modelul referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a activităţilor de înmormântare/înhumare (cimitire), prevăzute în anexa nr. 5 la prezentul ordin.

    ART. 6
    Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane) şi modelul referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a activităţilor de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane), prevăzute în anexa nr. 6 la prezentul ordin.

    ART. 7
    Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 8
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în 30 de zile de la publicare.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog

    Bucureşti, 29 decembrie 2017.
    Nr. 1.532.
    ANEXA 1





    A. Modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru prestarea de servicii funerare
    Direcţia de Sănătate Publică ............................
    Nr. ....../....../......
    CERERE
    Subsemnatul(a), ......................, cu domiciliul în localitatea .................., judeţul ........., str. ............ nr. ………….., bl. ………., sc. …………., et. ……………, ap. .............., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ......... nr. ............., eliberat(ă) de ................. la data de ............., în calitate de ................. al Societăţii .................., cu sediul în ................, telefon ................, fax ................, înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ............., având codul fiscal nr. ........ din .............., solicit ................. pentru ............., situat la ....(adresa)...., având ca obiect de activitate ............. şi cod CAEN ...............
    I. Activitatea desfăşurată constă în:
    .........................................................
    .........................................................

    II. Anexez la cerere documentaţia* solicitată completă, şi anume:
    a) copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului şi certificat constatator pentru punctele de lucru (după caz), actului constitutiv/statutului din care să reiasă codul CAEN;
    b) memoriul tehnic privind spaţiile şi mijloacele de transport;
    c) planul de situaţie cu încadrarea în zonă şi schiţele cu detalii de structură funcţională;
    d) dovada privind deţinerea legală a spaţiului în care se prestează serviciile funerare;
    e) acte doveditoare privind angajarea tanatopractorului/tanatopractorilor şi documente privind calificarea tanatopractorului/tanatopractorilor;
    f) dovada deţinerii trusei/truselor de îmbălsămare;
    g) fişele de aptitudine ale personalului care atestă efectuarea examenelor medicale la angajare şi/sau examenelor medicale periodice, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificatele de sănătate mintală ale personalului care prestează îngrijiri medicale şi celui care transportă decedaţii;
    h) autorizaţia de transport emisă în baza Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sau cartea de identitate a vehiculului cu următoarele înscrisuri specifice: categorie de folosinţă: autovehicul special; caroserie: SD funerar;
    i) declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
    j) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. ............ din data de .................., în valoare de ........... lei - copie conformă cu originalul;
    k) alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.
──────────
    * Documentele menţionate la lit. a)-j) vor fi depuse în copie cu menţiunea „conform cu originalul“ şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
──────────

    Data (completării) Semnătura
    ............................ ....................
    NOTĂ:
    În cazul în care prestatorul de servicii funerare îşi extinde/modifică/restrânge activităţile menţionate la pct. I, este obligat să solicite emiterea unei noi autorizaţii sanitare de funcţionare.

    B. Modelul referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a prestatorilor de servicii funerare
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Direcţia de Sănătate Publică .........................
    REFERAT
    de evaluare pentru autorizarea sanitară
    Nr. ....../......../20.....
    Subsemnatul(a), ........................., în calitate de ................, însoţit/însoţită de ........................... din cadrul ..........(se specifică autoritatea competentă)..........., serviciul/biroul/compartimentul ....................., am efectuat la solicitarea ......(denumirea solicitantului).........., cu sediul în .........................., înregistrată la .................... nr. ...../....../20......, în prezenţa domnului/doamnei ..................., în calitate de ....................., evaluarea obiectivului ......................, cu sediul în localitatea ........................., str. ..................... nr. ............, judeţul/sectorul ......................., cod CAEN .................. şi cu activitatea ......................................................................
    1. S-au evaluat condiţiile de desfăşurare a activităţii/activităţilor:
    ...............................................................................

    2. Structura spaţiilor de prestare a serviciilor funerare este conformă prevederilor:
    ......................(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizată)............................

    3. Dotările cu utilităţi sunt conforme prevederilor:
    .........................................................................................................

    4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
    a) conformitatea spaţiilor .................................................................... |_DA_|_NU_|
    conformitatea spaţiului pentru îngrijiri mortuare .........................................|_DA_|_NU_|

    b) conformitatea mijlocului/mijloacelor de transport .................................... |_DA_|_NU_|
    c) conformitatea produselor biocide folosite ................................................ |_DA_|_NU_|
    d) existenţa trusei de îmbălsămare .......................................................... |_DA_|_NU_|
    e) suprafeţe lavabile .............................................................................. |_DA_|_NU_|
    f) agregat frigorific ................................................................................... |_DA_|_NU_|
    g) acces la apă potabilă ............................................................................ |_DA_|_NU_|
    h) racord la canalizare prevăzut cu filtru ........................................................ |_DA_|_NU_|
    i) asigurarea grupurilor sanitare, duş, vestiar ....................................................|_DA_|_NU_|
    j) asigurarea evacuării deşeurilor .................................................................. |_DA_|_NU_|
    k) personalul (dotări conform normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă) ................ |_DA_|_NU_|

    Concluzii:
    1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare:
    .........................................................................................................

    2. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformităţi privind obiectivul supus autorizării (se menţionează).

    Medic specialist/primar,
    ....................................


    ANEXA 2





    - Model -
    CERERE
    pentru obţinerea avizului direcţiei de sănătate publică în vederea îmbălsămării
    Subsemnatul(a), ..............., tanatopractor conform Certificatului Ministerului Sănătăţii nr. ...../............, legitimat(ă) cu CI seria .... nr. ........, eliberat(ă) de ........ la data de ............., cu domiciliul în ............., judeţul ............., str. ....... nr. ......, bl. ....., sc. ......., ap. ......, angajat al Societăţii ................, cu sediul în localitatea ............, judeţul ..............., adresa ................., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ............., solicit avizul direcţiei de sănătate publică în vederea efectuării îmbălsămării dlui/dnei…………. decedat/decedate la data de ………… şi aflat(e) la adresa ................ .
    Anexez la prezenta copie după Certificatul de tanatopractor nr. ......./......... , copie după certificatul medical constatator al decesului doamnei/domnului ..............., cererea familiei pentru îmbălsămare şi declaraţia privind metoda şi produsele biocide folosite.
    Data Ştampila prestatorului de servicii funerare
    ………………..
       Semnătura
    ………………..

    ANEXA 3





    - Model -
    DECLARAŢIE
    pe propria răspundere a tanatopractorului
    Subsemnatul, ............., tanatopractor în baza Certificatului nr. ......, emis de Ministerul Sănătăţii, domiciliat în ..............., str. ........... nr. ......., bl. ......, sc. ............, et. ....., ap. .............., sectorul/judeţul ................, posesor al CI/BI............. seria ......... nr. .........., eliberat(ă) de ........... la data de ............, CNP .............,
    cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:
    - voi folosi ca metodă de îmbălsămare/tanatopraxie …………………… şi tehnica …..………………., care presupune injectarea în ………………… şi în …………………. a următoarelor produse şi substanţe chimice: ………………………., în cantitatea de …………………..:
    – procedura de îmbălsămare/tanatopraxie nu va urmări conservarea definitivă a corpului defunctei (defunctului) şi se vor folosi numai produse biocide avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.

    Dau prezenta declaraţie, fiindu-mi necesară pentru .................................. .
       Data
    ...............
                                                                                  Declarant,
                                                                             .......................................
                                                                         (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 4





    - Model -
    CERERE
    pentru îmbălsămarea defunctei/defunctului
    Subsemnatul, …………….…., având calitatea de:
    [] soţ/soţie al/a defunctei/defunctului;
    [] rudă apropiată a defunctei/defunctului, gradul ......;
    [] persoană mandatată prin contract pentru a se îngriji de înmormântare;
    [] persoană stabilită prin testament pentru a se îngriji de înmormântare,
    al ………(numele şi prenumele persoanei decedate)..... solicit efectuarea îmbălsămării defunctei/defunctului în vederea desfăşurării în bune
    condiţii a serviciilor funerare.
    [] Declar că dorim expunerea defunctei/defunctului cu capacul sicriului deschis.
    [] Declar că înmormântarea defunctei/defunctului presupune transportul pe o distanţă de ...km.
    Data Semnătura
    …………… ………………
    Se bifează cu X în căsuţa corespunzătoare.

    ANEXA 5





    A. Modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de înmormântare/înhumare (cimitire)
    Direcţia de Sănătate Publică ............................
    Nr. ..../..../....
    CERERE
    Subsemnatul(a), ....................................., cu domiciliul în localitatea .................., judeţul ..............., str. ......nr. ...., bl. …………, sc. ……., et. ……., ap. .........................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ......... nr. ............., eliberat(ă) de ..................................... la data de ............., în calitate de .............. al .................., cu sediul în ................, telefon ................, fax ................, înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ............., având codul fiscal nr. ........ din .............., solicit .............................. pentru ........................, situat la .......(adresa)....., având ca obiect de activitate (cod CAEN) ....................................... .
    Anexez la cerere documentaţia solicitată completă, şi anume:
    a) memoriul tehnic;
    b) planul de situaţie cu încadrarea în zonă/copie după certificatul de urbanism*;
    c) schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice;
    d) actul de înfiinţare a cimitirului;
    e) acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului şi declaraţie pe propria răspundere că spaţiul este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
    f) regulamentul de organizare şi funcţionare a cimitirului, avizat de autoritatea publică locală;
    g) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. ............ din data de .................., în valoare de ............. lei - copie conformă cu originalul;
    h) alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.

    Documentele menţionate la lit. a)-g) se depun în copie cu menţiunea „conform cu originalul“ şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
──────────
    * Certificatul de urbanism se va depune doar pentru cimitirele înfiinţate după anul 1958, în situaţiile prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. b) şi c) din Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare.
──────────
    Data (completării) Semnătura
    ................................. ......................

    B. Model referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a activităţilor de înmormântare/înhumare (cimitire)
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Direcţia de Sănătate Publică …………..
    REFERAT
    de evaluare pentru autorizarea sanitară
    Nr. ....../....../20…...
    Subsemnatul(a), ..................., în calitate de ......................., însoţit/însoţită de .............. din cadrul ............(se specifică autoritatea competentă)......., serviciul/biroul/compartimentul .................., am efectuat la solicitarea ...........(denumirea solicitantului)........., cu sediul în ................., înregistrată la .................... nr. ...../....../200.., în prezenţa domnului/doamnei ..................., în calitate de ..........................., evaluarea obiectivului .........................................., cu sediul în localitatea ..............., str. ......................... nr. ............, judeţul/sectorul ....................., cu activitatea (cod CAEN) ....................
    ..............................................................
    1. S-au evaluat condiţiile de desfăşurare a activităţii/activităţilor:
    ..............................................................
    ..............................................................

    2. Structura cimitirului este conformă prevederilor:
    ..............................................................
    (precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizată)

    3. Dotările cu utilităţi sunt conforme prevederilor:
    ..............................................................

    4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
    a) asigurarea alimentării cu apă .................................................................................................... |_DA_|_NU_|
    b) asigurarea grupurilor sanitare ..................................................................................................... |_DA_|_NU_|
    c) asigurarea evacuării deşeurilor .................................................................................................. |_DA_|_NU_|
    d) asigurarea ventilaţiei/temperaturii în sălile de ceremonii ..................................................................... |_DA_|_NU_|
    e) personalul (dotări conform normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă) ......................................... |_DA_|_NU_|

    Concluzii:
    1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare:
    ..............................................................

    2. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformităţi privind obiectivul supus autorizării (anexă).

    Medic specialist/primar,
    ....................................


    ANEXA 6





    A. Modelul cererii pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane)
    Direcţia de Sănătate Publică …………………………………
    Nr. ..../..../....
    CERERE
    Subsemnatul(a), ....................., cu domiciliul în localitatea .................., judeţul ..............., str. ...................... nr. ……., bl. …………, sc. …………., et. ………, ap. .............., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ......... nr. ..........., eliberat(ă) de .................. la data de ............., în calitate de .............. al .................., cu sediul în .................., telefon ................, fax ................, înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ............., având codul fiscal nr. ........ din .............., solicit .............................. pentru ........................, situat la .......(adresa)....., având ca obiect de activitate (cod CAEN) .......................................
    Anexez la cerere documentaţia solicitată completă, şi anume:
    a) memoriul tehnic cu detalii constructive ale crematoriului;
    b) planul de situaţie cu încadrarea în zonă/documentaţia de urbanism;
    c) schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice activităţii;
    d) actul de înfiinţare a crematoriului/autorizaţia de construcţie;
    e) acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului/declaraţie pe propria răspundere că spaţiul este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
    f) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. ............ din data de .................., în valoare de ............... lei - copie conformă cu originalul;
    g) alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.

    Documentele menţionate la lit. a)-f) sunt depuse în copie cu menţiunea „conform cu originalul“ şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
    Data (completării) Semnătura
    .............................. ....................

    B. Modelul referatului de evaluare pentru autorizarea sanitară a activităţilor de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane)
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Direcţia de Sănătate Publică ………………………….
    REFERAT
    de evaluare pentru autorizarea sanitară
    Nr. ....../....../20......
    Subsemnatul(a), ...................., în calitate de ......................., însoţit/însoţită de ................ din cadrul ...........(se specifică autoritatea competentă).........., serviciul/biroul/compartimentul ..............., am efectuat la solicitarea ...............(denumirea solicitantului)........., cu sediul în ....................., înregistrată la ...................... nr. ...../....../200.., în prezenţa domnului/doamnei .............................., în calitate de ...................., evaluarea obiectivului ......................, cu sediul în localitatea ........................., str. ..................... nr. ............, judeţul/sectorul ..........................., cu activitatea (cod CAEN) ......................................
    .......................................................................
    1. S-au evaluat condiţiile de desfăşurare a activităţii/activităţilor:
    .......................................................................
    .......................................................................

    2. Structura crematoriului este conformă prevederilor:
    .......................................................................
    (precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizată)

    3. Dotările cu utilităţi sunt conforme prevederilor:
    ........................................................................

    4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
    a) accesibilitate la apă potabilă ....................................................................................................................... |_DA_|_NU_|
    b) asigurarea grupurilor sanitare ..................................................................................................................... |_DA_|_NU_|
    c) asigurarea evacuării deşeurilor ................................................................................................................... |_DA_|_NU_|
    d) asigurarea sistemelor de filtrare şi depoluare a gazelor de ardere .............................................................. |_DA_|_NU_|
    e) personalul (dotări conform normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă) ......................................... |_DA_|_NU_|

    Concluzii:
    1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare:
    .....................................................................

    2. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformităţi privind obiectivul supus autorizării (anexă).

    NOTĂ:
    În cazul obiectivelor pentru care prevederile legale în vigoare stabilesc cerinţe suplimentare, referatul se completează cu evaluarea cerinţelor specifice.

    Medic specialist/primar,
    …………………..


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016