Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.529 din 18 iulie 2007  privind dezvoltarea problematicii diversitatii in curriculumul national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.529 din 18 iulie 2007 privind dezvoltarea problematicii diversitatii in curriculumul national

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007
ORDIN nr. 1.529 din 18 iulie 2007
privind dezvoltarea problematicii diversitãţii în curriculumul naţional
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ŞI TINERETULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007


Având în vedere <>Legea nr. 33/1995 privind ratificarea Convenţiei-cadru pentru protecţia minoritãţilor naţionale, încheiatã la Strasbourg la 1 februarie 1995,
având în vedere Directiva Consiliului 2000/43/CE cu privire la implementarea principiului tratamentului egal între persoane, indiferent de originea lor rasialã sau etnicã,
având în vedere Recomandarea nr. 1.283/1996 a Adunãrii Parlamentare a Consiliului Europei privind istoria şi învãţarea istoriei,
în conformitate cu prevederile Constituţiei României, republicatã,
în baza prevederilor <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În scopul formãrii elevilor pentru o societate caracterizatã prin diversitate culturalã, politicile curriculare vor promova valorificarea şi dezvoltarea, în cadrul curriculumului naţional, a aspectelor referitoare la diversitatea culturalã (etnicã, lingvisticã, religioasã etc.).
ART. 2
(1) În documentele curriculare - planuri-cadru, programe şcolare, manuale şcolare, auxiliare curriculare, autorii vor include aspectele referitoare la diversitatea culturalã (etnicã, lingvisticã, religioasã etc.), în funcţie de specificul domeniilor disciplinare.
(2) În programele şcolare vor fi incluse, în funcţie de specificul domeniilor disciplinare, obiective-cadru, obiective de referinţã, competenţe generale, competenţe specifice, teme/conţinuturi ale învãţãrii, activitãţi de învãţare, valori şi atitudini referitoare la diversitatea culturalã - etnicã, lingvisticã, religioasã etc.
(3) În învãţãmântul gimnazial şi în cel liceal, în programa pentru disciplina Istorie va fi abordatã problematica istoriei tuturor minoritãţilor din România.
ART. 3
Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul şi Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar vor contribui la elaborarea unor oferte centrale de cursuri opţionale pentru gimnaziu şi pentru liceu, cum ar fi Istoria şi tradiţiile minoritãţilor din România, Educaţie interculturalã etc.
ART. 4
Instrumentele de evaluare a manualelor şcolare şi a auxiliarelor curriculare vor prevedea criterii specifice pentru evaluarea aspectelor referitoare la diversitate/alteritate.
ART. 5
(1) Direcţiile de specialitate ale ministerului, instituţiile subordonate acestuia, cu atribuţii în implementarea curriculumului şi în formarea cadrelor didactice, vor elabora materiale-suport cu rol de orientare a cadrelor didactice în aplicarea în procesul didactic a problematicii diversitãţii culturale prevãzute în curriculumul naţional - obiective, competenţe, conţinuturi, activitãţi de învãţare, atitudini pozitive referitoare la diversitatea culturalã (etnicã, lingvisticã, religioasã etc.)
(2) Direcţiile de specialitate ale ministerului, instituţiile subordonate acestuia, cu atribuţii în implementarea curriculumului şi în formarea cadrelor didactice, şi casele corpului didactic vor asigura introducerea, în cadrul cursurilor de abilitare curricularã şi al altor cursuri de formare, a unor teme specifice referitoare la diversitatea culturalã (etnicã, lingvisticã, religioasã etc.)
(3) Direcţiile de specialitate ale ministerului, instituţiile subordonate acestuia, cu atribuţii în implementarea curriculumului şi în formarea cadrelor didactice, vor cãuta resursele şi partenerii necesari pentru a asigura formarea cadrelor didactice în vederea promovãrii, cunoaşterii şi acceptãrii diversitãţii/alteritãţii.
ART. 6
Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Dumitru Miron,
secretar de stat

Bucureşti, 18 iulie 2007.
Nr. 1.529.
----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016