Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.523 din 21 octombrie 2005  privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.523 din 21 octombrie 2005 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 962 din 31 octombrie 2005

Având în vedere dispoziţiile <>art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã,
în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei

Bucureşti, 21 octombrie 2005.
Nr. 1.523/C.


ANEXĂ

REGULAMENT
pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor
vacante de personal de specialitate juridicã
asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Poate ocupa un post de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, în Ministerul Justiţiei, persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, denumitã în continuare lege, şi a promovat concursul organizat de Ministerul Justiţiei.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi personalului transferat din alte instituţii sau profesii în Ministerul Justiţiei, cu excepţia judecãtorilor, procurorilor, precum şi a personalului de specialitate juridicã asimilat acestora, care pot fi numiţi fãrã concurs, în condiţiile legii.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru ocuparea posturilor de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor - inspector general, este necesarã o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani.
(4) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezentul regulament se face prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 2
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe certificatul de naştere şi, unde este cazul, certificatul de cãsãtorie;
c) copie de pe diploma de licenţã şi foaia matricolã a anilor de studii;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) cerere-tip;
g) curriculum vitae;
h) copie de pe carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate;
i) chitanţa de platã a taxei de înscriere;
j) douã fotografii color tip buletin.

CAP. II
Procedura de desfãşurare a concursului

ART. 3
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei constã din susţinerea unui interviu, a unei probe scrise de limbã strãinã, la alegere dintre englezã, francezã, germanã, italianã, spaniolã, şi a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice.
ART. 4
Disciplinele specifice prevãzute la art. 15 şi tematica pe materii pentru toate probele de concurs se propun de direcţiile în care existã posturi vacante scoase la concurs şi se înainteazã Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei.
ART. 5
(1) Data şi locul susţinerii concursului, modul de desfãşurare, numãrul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoştinţã celor interesaţi prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei, prin publicarea pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei şi prin intermediul mass-media, cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului. Disciplinele de concurs, precum şi tematica se publicã pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei.
(2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã ministrului justiţiei şi se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului la Ministerul Justiţiei, Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specificã direcţia pentru care doreşte sã susţinã concursul, respectiv direcţiile pentru care doreşte sã susţinã concursul, în ordinea preferinţei, în cazul în care existã posturi vacante în cadrul direcţiilor pentru care au fost stabilite tematici identice, precum şi opţiunea pentru limba strãinã.
ART. 6
Pentru fiecare probã de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin, comisia de intervievare, comisiile de examinare a lucrãrilor scrise la o limbã strãinã, de verificare a cunoştinţelor teoretice, precum şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 7
(1) Candidaţii susţin un interviu în faţa unei comisii compuse din directorul direcţiei în cadrul cãreia existã postul vacant pentru care s-au înscris la concurs, un psiholog, precum şi alţi specialişti, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Interviul va urmãri motivaţia, abilitãţile de comunicare, atitudinea şi experienţa profesionalã a candidaţilor.
(3) În cadrul interviului se pot testa şi cunoştinţele la limba strãinã.
(4) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã în fişa de interviu de cãtre secretarul comisiei de intervievare şi se semneazã de membrii comisiei şi de candidat.
(5) Interviul este eliminatoriu, candidaţii fiind declaraţi admişi sau respinşi.
ART. 8
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul interviului pot depune contestaţie la Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
ART. 9
Candidaţii declaraţi admişi în urma interviului susţin proba scrisã la o limbã strãinã.
ART. 10
(1) Comisiile de examinare a lucrãrilor scrise la o limbã strãinã şi de verificare a cunoştinţelor teoretice întocmesc, cu o zi înainte de data desfãşurãrii concursului, 3 variante de subiecte pentru fiecare materie de concurs, care vor fi puse în plicuri separate şi sigilate.
(2) Prin tragere la sorţi, în ziua concursului, în prezenţa membrilor comisiilor de examinare şi a unui reprezentant al candidaţilor, se aleg subiectele pentru probele menţionate.
ART. 11
(1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat pãstreazã pe bancã actul de identitate, pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe listã se menţioneazã prezenţa fiecãrui candidat.
(2) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã.
(3) Înainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Ministerului Justiţiei (Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii).
(4) Plicul cu subiectele de concurs se desface de un candidat care semneazã şi procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
(5) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise la limba strãinã, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei pe colţul îndoit al colilor destinate probei scrise.
(6) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei. Se poate folosi numai cernealã de culoare albastrã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacã este necesar, cernealã sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevãzut la art. 12, delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi, sub semnãturã, dupã care le predã comisiei de examinare, care le înscrie într-un borderou.
(8) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã.
(9) Lucrarea se considerã predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei şi dupã semnarea borderoului de cãtre candidat.
(10) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se poate face numai cu însoţitor.
(11) Orice fraudã sau tentativã de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri, delegaţii care supravegheazã lucrãrile îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
ART. 12
Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise la limba strãinã este de douã ore din momentul comunicãrii subiectelor.
ART. 13
Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã la o limbã strãinã, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7.
ART. 14
(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la proba scrisã la o limbã strãinã pot depune contestaţie la Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(2) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţurile lucrãrilor se lipesc din nou. Nota obţinutã în urma contestaţiei nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(3) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã în conformitate cu art. 6.
ART. 15
Candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 la proba scrisã la o limbã strãinã vor susţine lucrãrile scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice la urmãtoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal, precum şi la alte douã discipline specifice, la propunerea conducãtorilor compartimentelor în care se aflã posturile vacante, în funcţie de specificul activitãţii compartimentului respectiv.
ART. 16
(1) Verificarea cunoştinţelor teoretice are loc pe parcursul a douã zile consecutive. În prima zi se susţin lucrãrile la disciplinele drept civil, drept penal, drept procesual civil, drept procesual penal, iar în cea de-a doua zi se susţin lucrãrile la disciplinele specifice.
(2) Timpul alocat pentru elaborarea lucrãrilor scrise destinate verificãrii cunoştinţelor teoretice, în fiecare dintre cele douã zile de concurs, este stabilit de comisia de examinare şi nu poate depãşi 3 ore din momentul comunicãrii subiectelor.
ART. 17
Dispoziţiile art. 11 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 18
(1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare.
(2) Notele acordate la fiecare disciplinã, de la 1 la 10, potrivit baremului afişat imediat dupã fiecare probã scrisã, vor fi trecute, în cifre şi în litere, în borderoul de notare, care va fi semnat pe fiecare filã de comisia de examinare.
(3) Nota probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice o reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre cele 6 discipline de concurs.
ART. 19
Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin media 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare disciplinã de concurs.
ART. 20
(1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate pot depune contestaţie la Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(2) Dispoziţiile art. 14 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 21
(1) Media generalã de promovare a concursului este de cel puţin 7.
(2) Media generalã a concursului reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã la o limbã strãinã şi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice.
(3) Departajarea candidaţilor cu note egale, care concureazã pentru posturile vacante din cadrul aceleiaşi direcţii, se face în ordinea descrescãtoare a mediilor de la examenul de licenţã şi apoi în ordinea descrescãtoare a mediilor aritmetice obţinute în facultate la disciplinele de concurs prevãzute la art. 15.
ART. 22
(1) Prin derogare de la prevederile art. 5, în cazul în care între data anunţãrii concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacanteazã posturi, acestea pot fi ocupate în ordinea descrescãtoare a mediilor de cãtre candidaţii care au obţinut media prevãzutã la art. 21, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) posturile vacante sunt la direcţiile pentru care au candidat ori la direcţiile pentru care au fost susţinute probe de concurs pentru aceleaşi discipline;
b) candidatul sã fi obţinut media generalã stabilitã de art. 21 alin. (1).
(2) Dispoziţiile art. 21 alin. (3) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 23
Candidaţii declaraţi admişi potrivit art. 21-22 sunt supuşi unei examinãri medicale şi psihologice.
ART. 24
În termen de cel mult 30 de zile de la data finalizãrii concursului, comisiile de examinare vor preda documentaţia de concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei, care va lua mãsuri pentru afişarea rezultatelor concursului, la sediul Ministerului Justiţiei.
ART. 25
Candidaţii declaraţi admişi în urma concursului şi apţi din punct de vedere medical şi psihologic vor fi numiţi în funcţia de consilier juridic, respectiv inspector general, personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 26
Consilierii juridici, respectiv inspectorii generali, încadraţi în urma promovãrii concursului ca definitivi, vor depune jurãmântul în faţa secretarului de stat coordonator al Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 27
Fişele interviului, lucrãrile scrise, procesele-verbale privind rezultatele concursului şi, dupã caz, procesul-verbal încheiat cu ocazia depunerii jurãmântului vor fi anexate la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 28
Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
ART. 29
Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţã retragerea cu cel puţin 15 zile înainte de prima probã de concurs.
ART. 30
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, din Ministerul Justiţiei.
ART. 31
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016