Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.504 din 26 septembrie 2018  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.252/2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi a certificatelor de capacitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.504 din 26 septembrie 2018 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.252/2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi a certificatelor de capacitate

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 857 din 9 octombrie 2018
    Având în vedere referatul Direcţiei transport naval nr. 21.498/1.067 din 19.06.2018 prin care se propune modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.252/2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi a certificatelor de capacitate,
    ţinând cont de prevederile:
    - Ordinului ministrului transporturilor nr. 408/2018 pentru acceptarea amendamentelor la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.416(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2018 pentru acceptarea amendamentelor la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.417(97) a Comitetului de siguranţă maritimă din 25 noiembrie 2016, precum şi a amendamentelor la Partea B din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale şi difuzate prin circulara STCW.6/Circ.12 din 25 noiembrie 2016;
    – art. 12 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 55 alin. (5), ale art. 62 alin. (2) şi ale art. 63 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.252/2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi a certificatelor de capacitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 25 august 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 litera m), după punctul (vi) se introduce un nou punct, punctul (vii), cu următorul cuprins:
    "(vii) Cod polar - Codul internaţional pentru nave care operează în ape polare, aşa cum a fost definit în regula XIV/1.1 din SOLAS."

    2. La articolul 2, după litera x) se introduce o nouă literă, litera y), cu următorul cuprins:
    "y) ape polare - apele arctice şi/sau zona Antarctica, aşa cum au fost definite în regulile XIV/1.2. la XIV/1.4. din SOLAS."

    3. La articolul 5, alineatul (18) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(18) ANR emite atestate în conformitate cu prevederile Regulii V/1-1, Regulii V/1-2, Regulii V/3, Regulii VI/2, Regulii VI/5 şi Regulii V/4 din Convenţia STCW, în baza certificatelor de absolvire valabile."

    4. La articolul 5 alineatul (19), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să se asigure că informaţiile referitoare la statutul unor brevete, atestate şi dispense sunt puse la dispoziţia altor state membre sau altor state părţi la Convenţia STCW şi companii care solicită verificarea autenticităţii şi valabilităţii brevetelor şi/sau a atestatelor emise comandanţilor şi ofiţerilor în conformitate cu prevederile Regulii V/1-1, Regulii V/1-2, Regulii V/3 şi Regulii V/4 din anexa nr. 1, ce le sunt prezentate de personalul navigant maritim care doreşte recunoaşterea acestora în temeiul Regulii I/10 din Convenţia STCW sau angajarea la bordul navei."

    5. La articolul 13, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Fiecare comandant sau ofiţer trebuie, pentru continuarea serviciului pe mare la bordul navelor care operează în apele polare, să îndeplinească cerinţele de la alin. (1) şi va trebui ca, la intervale de cel mult cinci ani, să dovedească continuitatea competenţei profesionale pentru navele care operează în apele polare în conformitate cu paragraful 4, secţiunea A-1/11 din Codul STCW, prin terminarea cu succes a unui curs sau unor cursuri de instruire aprobate."

    6. La articolul 15, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Companiile trebuie să se asigure că comandanţii şi ofiţerii de la bordul navelor lor de pasageri au terminat instruirea de familiarizare pentru a dobândi abilităţile care sunt corespunzătoare funcţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce urmează a fi îndeplinite, ţinând cont de îndrumările cuprinse în paragraful 3, secţiunea B-I/14 din Codul STCW."

    7. După articolul 28 se introduc două noi articole, articolele 28^1 şi 28^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 28^1
    Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de certificare privind pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare prin terminarea cu succes a unui curs aprobat de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare prevăzute în Secţiunea B-V/g din codul STCW.
    ART. 28^2
    Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie sa fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de certificare privind pregătirea nivel avansat pentru navele care operează în apele polare prin terminarea cu succes a unui curs aprobat de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare prevăzute în Secţiunea B-V/g din codul STCW şi terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel managerial, pe o perioadă de cel puţin două luni în total în ultimii cinci ani."

    8. La anexa nr. 1 capitolul V, Regula V/2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " Regula V/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de pe navele de pasageri
    1. Această regulă se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje internaţionale. Aceste cerinţe se aplică şi personalului care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje interne.
    2. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navelor, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri trebuie să îndeplinească cerinţele din paragraful 1, secţiunea A-VI/1 din Codul STCW.
    3. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea şi familiarizarea cerute prin paragrafele 5-9, în conformitate cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lor.
    4. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care trebuie să fie instruite în conformitate cu paragrafele 7-9 trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs aprobat de perfecţionare corespunzător.
    5. Personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine familiarizarea cu situaţiile de urgenţă pe navele de pasageri corespunzător cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lui, aşa cum este specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
    6. Personalul care deserveşte direct pasagerii din spaţiile de pasageri de la bordul navelor de pasageri trebuie să termine instruirea de siguranţă specificată în paragraful 2, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
    7. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat calificaţi în conformitate cu capitolele II şi III şi alte categorii de personal care au atribuţii în rolurile de echipaj de acordare de asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea în managementul comunităţilor umane de pe nava de pasageri, aşa cum este specificat în paragraful 3, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
    8. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi în rolurile de echipaj pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine o formă de instruire aprobată în managementul situaţiilor de criză şi comportament uman, aşa cum este specificat în paragraful 4, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
    9. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încărcarea, descărcarea, amararea mărfii sau închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri ro-ro trebuie să termine o formă aprobată de instruire pentru siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei, aşa cum este specificat în paragraful 5, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
    10. ANR se va asigura că fiecare persoană calificată în conformitate cu prevederile prezentei reguli primeşte un certificat de absolvire corespunzător cursului de formare urmat."

    9. La anexa nr. 1 capitolul V, după Regula V/3 se introduce o nouă regulă, Regula V/4, cu următorul cuprins:
    " Regula V/4
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor şi ofiţerilor de punte de pe navele care operează în apele polare
    1. Comandanţii, ofiţerii de punte secunzi şi ofiţerii ce au responsabilitatea cartului de navigaţie pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs aprobat de pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar.
    2. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 1 trebuie să fi absolvit o pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/4 din Codul STCW.
    3. Comandanţii şi ofiţerii de punte secunzi de pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs aprobat de pregătire nivel avansat pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar.
    4. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 3 trebuie:
    4.1. să îndeplinească cerinţele pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare;
    4.2. să fi efectuat cel puţin două (2) luni de stagiu de îmbarcare aprobat în compartimentul punte la nivel managerial sau în timpul îndeplinirii sarcinilor serviciului de cart la nivel operaţional în apele polare sau alt stagiu de îmbarcare echivalent aprobat; şi
    4.3. să fi terminat forma de pregătire aprobată de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardele de competenţă specificate în paragraful 2, secţiunea A-V/4 din Codul STCW."

    10. La anexa nr. 3 punctul VIII, litera B) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "B) Nave de pasageri
    Comandant, ofiţeri, personal nebrevetat şi alte categorii de personal

┌────┬──────────────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │Denumire curs │Referinţa │Termen de │
│crt.│ │Cod STCW │reconfirmare│
├────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │Familiarizarea│ │ │
│ │cu situaţiile │A-V/2, │ │
│1. │de urgenţă pe │paragraful│5 ani │
│ │navele de │1 │ │
│ │pasageri │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │Managementul │ │ │
│ │comunităţilor │A-V/2, │ │
│2. │umane de pe │paragraful│5 ani │
│ │nava de │3 │ │
│ │pasageri │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │Instruire de │A-V/2, │ │
│3. │siguranţă │paragraful│5 ani │
│ │pentru navele │2 │ │
│ │de pasageri │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │Managementul │ │ │
│ │situaţiilor de│A-V/2, │ │
│4. │criză şi │paragraful│5 ani │
│ │comportament │4 │ │
│ │uman │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │Instruire │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │siguranţa │A-V/2, │ │
│5. │pasagerilor, a│paragraful│5 ani │
│ │mărfii şi │5 │ │
│ │integritatea │ │ │
│ │corpului navei│ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴────────────┘

"

    11. La anexa nr. 3 punctul VIII, după litera B) se introduce o nouă literă, litera C), cu următorul cuprins:
    "C) Nave care operează în apele polare
    1. Comandant, ofiţeri

┌────┬─────────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │Denumire │Referinţa │Termen de │
│crt.│curs │Cod STCW │reconfirmare│
├────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ │Pregătire│ │ │
│ │de bază │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │serviciul│A-V/4, │ │
│1. │la bordul│paragraful│5 ani │
│ │navelor │1 │ │
│ │care │ │ │
│ │operează │ │ │
│ │în ape │ │ │
│ │polare │ │ │
└────┴─────────┴──────────┴────────────┘


    2. Comandant, ofiţer punte secund

┌────┬─────────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │Denumire │Referinţa │Termen de │
│crt.│curs │Cod STCW │reconfirmare│
├────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ │Pregătire│ │ │
│ │de nivel │ │ │
│ │avansat │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │serviciul│A-V/4, │ │
│1. │la bordul│paragraful│5 ani │
│ │navelor │2 │ │
│ │care │ │ │
│ │operează │ │ │
│ │în ape │ │ │
│ │polare │ │ │
└────┴─────────┴──────────┴────────────┘

"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova

    Bucureşti, 26 septembrie 2018.
    Nr. 1.504.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016