Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.495/C din 26 mai 2017  privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.473/C/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.495/C din 26 mai 2017 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.473/C/2007

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 410 din 31 mai 2017
    Având în vedere dispoziţiile art. 13 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 14/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Criminologie, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei,
    în temeiul dispoziţiilor art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.473/C/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 19 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:
    "h) certificatul de cazier fiscal;
i) certificatul de cazier judiciar, în cazul în care candidaţii nu îşi dau consimţământul expres pentru solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către Ministerul Justiţiei."

    2. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Candidaţii vor prezenta şi originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul."

    3. La articolul 3, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul în care pentru ocuparea posturilor se solicită în anunţul de concurs cunoaşterea unei limbi străine, candidaţii susţin, anterior celorlalte două probe de concurs prevăzute la alin. (1), şi o probă de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, eliminatorie, la alegere, dintre limbile străine indicate în anunţ."

    4. La articolul 4, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, bibliografia, limba străină pentru care se va face testarea, numărul posturilor vacante, cerinţele generale şi specifice pentru ocuparea posturilor, prezentarea generală a posturilor, regulamentul şi probele de concurs, datele de contact, termenul-limită pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se comunică prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru susţinerea primei probe a concursului.
    (2) Data şi locul desfăşurării concursului, modul de desfăşurare a concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi în trei cotidiene centrale."

    5. La articolul 5, alineatele (2)-(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziţia candidaţilor de către comisia de organizare a concursului, fiind publicat şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei.
(3) În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specifică:
    a) ordinea preferinţelor pentru posturile vacante scoase la concurs;
    b) opţiunea pentru limba străină la care doreşte să susţină testarea, dintre limbile străine indicate în anunţul de concurs, după caz;
    c) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de organizare a concursului verifică dosarele candidaţilor în cel mult 5 zile de la data expirării termenului de depunere a acestora, hotărând admiterea sau respingerea cererii de înscriere la concurs. Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului."

    6. La articolul 5, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
    "(8) Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei."

    7. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Ministrul justiţiei stabileşte, prin ordin:
    a) comisia de organizare a concursului;
    b) comisia/comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină;
    c) comisia/comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice;
    d) comisia de interviu;
    e) comisia/comisiile de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Fiecare comisie este formată din preşedinte, membri şi secretar. Preşedinţii comisiilor prevăzute la alin. (1) stabilesc responsabilităţile şi termenele de realizare a atribuţiilor pentru fiecare membru în procesul de recrutare şi selecţie.
    (3) Comisia de organizare a concursului este formată din personal din cadrul compartimentului de resurse umane.
    (4) Comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) se constituie cu cel puţin 10 zile înainte de desfăşurarea primei probe a concursului. Componenţa acestora se stabileşte ţinând seama de materiile de concurs şi, respectiv, de limbile străine pentru care au optat candidaţii.
    (5) Din comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină şi de examinare a cunoştinţelor teoretice pot face parte judecători şi procurori detaşaţi în Ministerul Justiţiei, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi specialişti.
    (6) Din comisia de interviu pot face parte persoane cu funcţii de conducere sau alte persoane din cadrul Ministerului Justiţiei, psihologi, precum şi alţi specialişti.
    (7) Comisia/Comisiile de soluţionare a contestaţiilor are/au ca preşedinte un secretar de stat din Ministerul Justiţiei, membrii comisiei/comisiilor fiind numiţi din rândul judecătorilor şi procurorilor detaşaţi în Ministerul Justiţiei, al personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei sau al altor specialişti.
    (8) Din comisiile prevăzute la alin. (1) nu pot face parte acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
    (9) Persoanele care întrunesc condiţiile pentru a face parte din comisiile de concurs pot deţine calitatea de membru al unei singure comisii dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.
    (10) Fiecare membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
    a) nu se află în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (8);
    b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
    (11) Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1), precum şi alte persoane implicate în organizarea concursului vor fi retribuite pentru munca depusă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Comisia/Comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină are/au în principal următoarele atribuţii:
    a) stabileşte/stabilesc subiectele şi baremul pentru etapa scrisă de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, precum şi planul de desfăşurare a etapei orale;
    b) corectează şi notează lucrările scrise de verificare a cunoştinţelor de limbă străină şi notează candidaţii la etapa orală;
    c) recorectează şi stabileşte/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori;
    d) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
    (2) Comisia/Comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice are/au în principal următoarele atribuţii:
    a) stabileşte/stabilesc subiectele şi baremul pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice;
    b) corectează şi notează lucrările scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice;
    c) recorectează şi stabileşte/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori;
    d) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
    (3) Comisia de interviu are în principal următoarele atribuţii:
    a) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
    b) notează pentru fiecare candidat proba interviului;
    c) transmite prin secretariatul comisiei rezultatele probei interviului comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
    (4) Comisia/Comisiile de soluţionare a contestaţiilor are/au, după caz, în principal, următoarele atribuţii:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării dosarelor candidaţilor şi transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestaţiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor;
    b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului pentru care există posibilitatea contestării şi transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestaţiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
    (5) Comisia de organizare a concursului are în principal următoarele atribuţii:
    a) primeşte şi verifică cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile pentru a putea participa la concurs;
    b) îndeplineşte atribuţiile specifice în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului;
    c) asigură afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;
    d) asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;
    e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
    (6) Secretarul comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) are în principal următoarele atribuţii:
    a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;
    b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acestora, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru ale comisiilor;
    c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului."

    9. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 7^1
    (1) Proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină se realizează în două etape: etapa scrisă şi etapa orală. Pentru etapa scrisă, dispoziţiile art. 8 alin. (4)-(6) şi cele ale art. 9 se aplică în mod corespunzător. Etapa orală se desfăşoară în termen de 24 de ore de la susţinerea etapei scrise.
    (2) Nota la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină este media aritmetică a notelor obţinute la cele două etape. Rezultatele probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la susţinerea probei.
    (3) Pentru a putea participa la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre cele două etape.
    (4) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină pot depune contestaţie la secretariatul compartimentului de resurse umane din Ministerul Justiţiei, în termen de 2 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor. Nu pot fi formulate contestaţii cu privire la notele obţinute la etapa orală.
    (5) În vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile lucrărilor se lipesc din nou. Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (6) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare.
    (7) Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei."

    10. La articolul 8, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Candidaţii pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante din cadrul Institutului Naţional de Criminologie vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice la următoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, criminologie şi penologie. Verificarea cunoştinţelor teoretice are loc pe parcursul a trei zile consecutive. În prima zi se susţine lucrarea scrisă la drept civil şi drept procesual civil, în cea de-a doua zi, lucrarea scrisă la drept penal şi drept procesual penal, iar în cea de-a treia zi, lucrarea scrisă la criminologie şi penologie."

    11. La articolul 9, alineatele (2), (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă. Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare ori mijloace de transmitere de date. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă.
    ……………………………………..........................................…
(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare a concursului, ai comisiei de examinare, precum şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei.
(6) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei - compartimentul de resurse umane. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală sau pixuri."

    12. La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare."

    13. La articolul 11, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei."

    14. La articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru verificarea cunoştinţelor teoretice, în cadrul interviului, tematica şi bibliografia sunt aceleaşi ca şi pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice."

    15. La articolul 12, alineatele (4), (5) şi (8) se abrogă.
    16. La articolul 12, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Rezultatele interviului se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei. Rezultatele interviului nu pot fi contestate."

    17. Titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. III
    Notarea probelor de concurs şi repartizarea candidaţilor
"

    18. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Fiecare probă de concurs se notează cu note de la 1 la 10.
    (2) Corectarea lucrărilor de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv a lucrărilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei/comisiilor de examinare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv ai comisiei/comisiilor de examinare a cunoştinţelor teoretice.
    (3) Baremul de corectare corespunzător probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv al probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea fiecărei probe de concurs.
    (4) Notele acordate la fiecare probă de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filă de membrii comisiei.
    (5) Nota finală a fiecărei probe de concurs este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
    (6) Nota finală a concursului este media aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi interviu."

    19. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Nota finală de promovare a concursului este de cel puţin 7.
    (2) Repartizarea candidaţilor se face potrivit clasamentului rezultat în urma afişării notelor finale ale concursului şi opţiunilor exprimate de candidaţi în cererile de înscriere."

    20. După articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 14^1
    La medii egale, departajarea candidaţilor se va face avându-se în vedere nota finală la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice."

    21. După articolul 15 se introduce un nou capitol, capitolul III^1, cu următorul titlu:
    "    CAP. III^1
    Verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii şi a condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical şi psihologic
"

    22. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii şi a condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei se realizează după afişarea rezultatelor probelor de concurs, doar în privinţa candidaţilor declaraţi admişi la acestea.
    (2) În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, candidaţii au obligaţia de a depune la compartimentul de resurse umane, în termen de 10 zile de la data publicării rezultatelor probelor de concurs, următoarele documente:
    a) caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea de la unitatea de învăţământ absolvită, pentru candidaţii care nu au fost anterior încadraţi în muncă, care să cuprindă inclusiv menţiuni privind existenţa ori inexistenţa unor eventuale sancţiuni disciplinare sau administrative;
    b) adeverinţe eliberate de primării şi/sau, după caz, de administraţiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs, din care să rezulte, dacă este cazul, natura şi tipul contravenţiilor comise şi sancţiunile contravenţionale aplicate în această perioadă;
    c) declaraţia pe propria răspundere privind precizarea domiciliului avut în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs;
    d) orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.
    (3) În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, compartimentul de resurse umane solicită relaţiile necesare de la instituţiile care deţin informaţiile prevăzute la alin. (5).
    (4) Rezultatele verificării se consemnează de către comisia de organizare a concursului în cuprinsul unui raport, care se validează de către conducerea Ministerului Justiţiei.
    (5) Pentru stabilirea condiţiei bunei reputaţii sunt analizate:
    a) faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni contravenţionale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 18^1 din Codul penal din 1968;
    b) faptele pentru care, deşi s-a dispus achitarea, neînceperea urmăririi penale sau scoaterea de sub urmărire penală a candidaţilor, în temeiul art. 10 alin. (1) lit. b^1) din Codul de procedură penală din 1968, nu s-a aplicat o sancţiune cu caracter administrativ dintre cele prevăzute la art. 91 din Codul penal din 1968;
    c) faptele cu privire la care s-a dispus clasarea sau achitarea candidaţilor în conformitate cu dispoziţiile art. 19 din Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale, cu modificările ulterioare;
    d) faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunţat soluţii de renunţare la urmărirea penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei;
    e) faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni disciplinare în alte profesii în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs;
    f) faptele pentru care candidaţii au fost eliminaţi din concursurile de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, de admitere în magistratură, de ocupare a posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri sau din cele organizate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la parchetele de pe lângă acestea în ultimii 5 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs.
    (6) La verificarea condiţiei bunei reputaţii sunt avute în vedere următoarele criterii: tipul şi împrejurările de săvârşire a faptei, forma de vinovăţie, tipul de sancţiune aplicată sau tipul soluţiei dispuse faţă de candidat, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum şi perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancţiunii disciplinare, contravenţionale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluţiei de condamnare, de renunţare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei, de amânare a aplicării pedepsei ori a celorlalte soluţii prevăzute la alin. (5).
    (7) Verificarea condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical se realizează de către comisia medicală constituită prin ordin comun al ministrului justiţiei şi al ministrului sănătăţii.
    (8) Testarea psihologică constă în susţinerea unui test scris şi a unui interviu în faţa unui psiholog din cadrul Ministerului Justiţiei sau al unităţilor subordonate acestuia. Rezultatele testării psihologice sunt concretizate într-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecărui candidat, precum şi calificativul «Admis» sau «Respins».
    (9) În vederea publicării rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre, comunicat candidatului. Calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicarea pe pagina web a Ministerului Justiţiei.
    (10) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula contestaţii, în termen de 2 zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de reexaminare psihologică, formată din 3 psihologi, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei. Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologică este definitiv şi se publică pe pagina web a Ministerului Justiţiei.
    (11) Candidaţii care nu se bucură de o bună reputaţie, precum şi cei inapţi din punct de vedere medical sau psihologic pentru exercitarea funcţiei sunt declaraţi respinşi."

    23. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Candidatul declarat admis la probele de concurs, care îndeplineşte condiţia bunei reputaţii şi este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei, trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data finalizării verificărilor. În cazul în care candidatul nu poate respecta acest termen, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, conducerii Ministerului Justiţiei, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post. Cererea se depune la secretariatul compartimentului de resurse umane.
    (2) În cazul neprezentării la post la termenul prevăzut la alin. (1), precum şi în situaţia declarării candidatului ca inapt din punct de vedere medical ori psihologic sau în situaţia neîndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, verificările prevăzute la art. 16 alin. (1) se reiau pentru candidatul care ocupă poziţia următoare în clasamentul final al concursului."

    24. După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 20^1
    Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor retraşi anterior afişării listelor finale cu rezultatele verificării dosarelor de înscriere. Cererea de restituire se depune la secretariatul compartimentului de resurse umane."

    25. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 23, cu următorul cuprins:
    "ART. 23
    Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător şi pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Institutului Naţional de Criminologie."

    26. În tot cuprinsul regulamentului denumirea „departament de resurse umane“ se înlocuieşte cu denumirea „compartiment de resurse umane“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul justiţiei,
                    Tudorel Toader

    Bucureşti, 26 mai 2017.
    Nr. 1.495/C.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016