Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.485 din 29 septembrie 2008  pentru modificarea Procedurii privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in constructii in vederea autorizarii, aprobata prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat in Constructii nr. 705/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.485 din 29 septembrie 2008 pentru modificarea Procedurii privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in constructii in vederea autorizarii, aprobata prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat in Constructii nr. 705/2006

EMITENT: INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 685 din 7 octombrie 2008

Având în vedere prevederile art. 1 şi ale <>art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 707/2001 , cu modificãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 ,
în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) şi ale art. 15 din Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 808/2005 ,
în temeiul art. 5 pct. 26 şi 28-29 şi al art. 13 pct. 1-2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin <>Decizia primului-ministru nr. 164/2008 ,

inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii emite urmãtorul ordin:

ART. I
Procedura privind evaluarea laboratoarelor de analizã şi încercãri în construcţii în vederea autorizãrii, aprobatã prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 705/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 şi 20 bis din 12 ianuarie 2007, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 10, prima liniuţã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"- <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare;".
2. La articolul 10, liniuţa a treia se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin <>Decizia primului-ministru nr. 164/2008 ;".
3. La articolul 15, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Procesul de autorizare se declanşeazã prin depunerea de cãtre laboratorul de încercãri în construcţii solicitant la secretariatul inspectoratului teritorial în construcţii în jurisdicţia cãruia se situeazã sediul laboratorului a dosarului de autorizare alcãtuit din cererea de autorizare (anexa nr. 2) cu anexele aferente acesteia şi «Fişa de identificare laborator» - care cuprinde datele de identificare privind instituţia titularã şi laboratorul de încercãri care solicitã autorizarea (anexa nr. 2a)."
4. La articolul 20, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Pe durata valabilitãţii autorizaţiei laboratoarelor, inspectorii din cadrul inspectoratelor teritoriale în construcţii efectueazã inspecţii privind menţinerea condiţiilor avute în vedere la autorizare. Inspecţiile de control se efectueazã anual (supraveghere programatã - prima inspecţie nu mai târziu de un an de la data autorizãrii) şi ori de câte ori este cazul (de exemplu: modificãri importante ale criteriilor de autorizare, reclamaţii documentate, ca urmare a concluziilor supravegherii anterioare şi alte situaţii prin care se constatã abateri de la criteriile de autorizare)."
5. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Reautorizarea se face în baza cererii de reautorizare şi ca urmare a avizului favorabil dat de comisia teritorialã de autorizare, aviz rezultat în urma analizei dosarului gestionat de inspectoratul teritorial în construcţii respectiv, care conţine toate documentele întocmite pe toatã perioada de valabilitate a autorizaţiei, inclusiv eventualele reclamaţii, decizii de limitare, suspendare sau anulare a autorizaţiei etc."
6. La articolul 24, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Eliberarea de buletine de analize dupã limitarea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei se sancţioneazã conform <>art. 32 din Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare."
7. Articolul 26 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii prevederilor prezentei proceduri se fac de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin inspectoratele teritoriale în construcţii."
8. Anexa nr. 4a se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
9. Anexa nr. 5 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Inspectorul general de stat al
Inspectoratului de Stat în Construcţii,
Dorina Nicolina Isopescu

Bucureşti, 29 septembrie 2008.
Nr. 1.485.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 4a la procedurã)
---------------------------

- model -

PROCES-VERBAL DE EVALUARE
încheiat astãzi, ........

In urma evaluãrii efectuate la laboratorul ........ de cãtre Inspectoratul Teritorial în Construcţii .................. pe baza chestionarului de evaluare, s-au constatat un numãr de .......... neconformitãţi, pentru care s-au stabilit acţiuni corective conform tabelului de mai jos:


┌────-┬───────────────┬─────────┬────────────-┬────────────────────────┬───────┐
│ Ce- │ │ │Termen propus│ Constatarea realizãrii │ │
│rinţa│Neconformitatea│Acţiunea │ pentru │ acţiunii corective │ │
│ nr. │ constatatã │corectivã│ soluţionare ├───────────┬────────────┤ Obs. │
│ │ │ │ │ Realizatã │Reprogramatã│ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────────┴─────────┴────────────-┴───────────┴────────────┴───────┘



Termenele pentru soluţionarea neconformitatilor au fost propuse de reprezentanţii laboratorului evaluat.


┌─────────────────────┬───────────┬───────────────────────────────-┬───────────┐
│ Numele şi prenumele │ Semnãtura │ Numele şi prenumele │ Semnãtura │
│ evaluatorilor │ │ reprezentanţilor laboratorului │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│1. │ │1. │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│2. │ │2. │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│3. │ │3. │ │
└─────────────────────┴───────────┴────────────────────────────────┴──────────-┘




ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 5 la procedurã)
--------------------------


ANTETUL

INSPECTORATULUI TERITORIALIN CONSTRUCŢII
Stema care efectueazã evaluarea
României

.........................................................

RAPORT DE EVALUARE
a laboratorului de analize şi încercãri în construcţii
încheiat azi ..........

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐
│Date de identificare a laboratorului │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Instituţia tutelara: │Nr. Registrul comerţului: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │CUI societate: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa instituţiei tutelare: │Nr. telefon: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. fax: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa laboratorului │Nr. telefon laborator: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. fax laborator: │
├──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│ Baza legalã a atestãrii │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│● <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în │- OGR nr. 2/2001 privind regimul │
│construcţii, cu modificãrile ulterioare; │juridic al contravenţiilor, aprobatã
│ │cu modificãri şi completãri prin │
│● <>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea │<>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile│
│executãrii lucrãrilor de construcţii, │şi completãrile ulterioare; │
│republicatã, cu modificãrile şi │ │
│completãrile ulterioare; │● SR EN ISO 17025:2005 - Cerinţe │
│ OGR nr. 63/2001 privind înfiinţarea │generale pentru competenţa labora- │
│Inspectoratului de Stat în Construcţii - │toarelor de încercãri şi etalonãri │
│ISC, aprobatã cu modificãri prin Legea │ │
│nr. 707/2001, cu modificãrile ulterioare; │● Procedura privind evaluarea la- │
│● Regulamentul de organizare şi functio- │boratoarelor de analize şi încer- │
│nare a Inspectoratului de Stat în Con- │cãri în construcţii în vederea │
│structii - ISC, aprobat prin Decizia │autorizãrii, cod PA-003 │
│primului-ministru nr. 164/2008 │● Procedura de autorizare a per- │
│● Regulamentul privind autorizarea │sonalului de specialitate în │
│laboratoarelor de analize şi încercãri în │construcţii, cod PA-002 │
│activitatea de construcţii, aprobat prin │● Reglementãri tehnice (regulamen- │
│<>H.G. nr. 808/2005 . │te, proceduri, specificaţii, nor- │
│ │mative, instrucţiuni, ghiduri, │
│ │metodologii, manuale, etc.) │
├────────────────────────────────────┬─────┴───────────────────────────────────┤
│ Comisia de autorizare compusã din: │ Nume şi prenume │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Preşedinte │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Secretarul comisiei │ │
├────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│În urma analizãrii dosarului de autorizare de cãtre comisia de autorizare │
│s-au constatat: │
├───┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┤
│Nr.│ Criteriul analizat │ DA │ NU │
│crt│ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 1.│Fişa de identificare este completatã cu toate datele de identi- │ │ │
│ │ficare necesare în faza de autorizare/reautorizare? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 2.│Lista documentelor sistemului de management al calitãţii conţine│ │ │
│ │documentele necesare funcţionarii sistemului? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 3.│Lista profilelor şi încercãrilor de laborator pentru care se │ │ │
│ │solicita autorizarea │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 4.│Chestionarul de evaluare s-a completat conform cerinţelor etapei│ │ │
│ │de autorizare/reautorizare? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 5.│S-a constatat realizarea tuturor acţiunilor corective stabilite │ │ │
│ │în procesul-verbal rezultat în urma verificãrilor efectuate în │ │ │
│ │baza chestionarului de evaluare? │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┤
│Alte constatãri rezultate în urma analizei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Pagini anexate, în numãr de ......................., fac parte integrantã │
│din prezentul raport de evaluare. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CONCLUZIA COMISIEI DE AUTORIZARE │
│ În urma analizei documentelor, ................... cu sediul în ............,│
│îndeplineşte/nu îndeplineşte cerinţele de autorizare/reautorizare. │
├───────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────┤
│ Comisia de autorizare │ Nume şi prenume │ Semnãtura │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Preşedinte │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Secretarul comisiei │ │ │
└───────────────────────────┴────────────────────────────────┴─────────────────┘



Prezentul raport de evaluare a fost întocmit în ......... exemplare.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016