Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.449 din 19 noiembrie 2021  privind modificarea Normelor metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.059/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.449 din 19 noiembrie 2021 privind modificarea Normelor metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.059/2008

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1120 din 24 noiembrie 2021
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale pct. 12.2.5 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.059/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 23 aprilie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La capitolul III „Structura Contului general al datoriei publice“ punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se întocmeşte în structura prevăzută în anexa nr. 4 şi cuprinde obligaţiile financiare ale statului provenind din finanţările rambursabile angajate de Guvern, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale altor legi speciale, inclusiv sumele utilizate temporar din disponibilităţile contului curent general al Trezoreriei Statului pentru finanţarea temporară a deficitelor bugetare şi instrumentele de cash management, precum şi finanţările rambursabile contractate de autorităţile administraţiei publice centrale până la intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare, cu garanţia statului sau în baza scrisorilor de confort. Finanţările rambursabile contractate de stat şi subîmprumutate unităţilor administrativ-teritoriale sau, după caz, operatorilor economici ori serviciilor publice subordonate acestora se raportează în cadrul Contului general al datoriei publice guvernamentale directe.
    Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se raportează în următoarea structură:
    A. titluri de stat pe termen scurt, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    B. titluri de stat pe termen mediu şi lung, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    C. împrumuturi de la instituţii financiare româneşti sau străine, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    D. împrumuturi de la guverne şi agenţii guvernamentale străine, instituţii financiare internaţionale sau de la alte organisme financiare internaţionale, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    E. împrumuturi de la UE [Regulamentul (CE) nr. 332/2002 al Consiliului din 18 februarie 2002 de înfiinţare a unui mecanism de asistenţă financiară pe termen mediu pentru balanţele de plăţi ale statelor membre], din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    E.1. împrumuturi de la UE, conform Regulamentului (UE) nr. 672/2020 privind instituirea unui instrument european de sprijin temporar pentru atenuarea riscurilor de şomaj într-o situaţie de urgenţă (SURE) ca urmare a epidemiei de COVID-19, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    F. împrumuturi din disponibilităţile contului curent general al Trezoreriei Statului (lei);
    G. instrumente structurate, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    H. leasing financiar, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei;
    I. instrumente de cash management (lei);
    J. plasamente private, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei.
    K. total în valutele tranzacţiilor;
    L. total în euro şi în lei.
    Datele din Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se completează astfel:
    - coloana 1 se completează cu denumirea finanţărilor rambursabile în cadrul fiecărei grupe, a actelor normative de aprobare, destinaţia finanţărilor rambursabile, numărul de referinţă al finanţării rambursabile (codul de identificare alocat de banca creditoare), precum şi cu denumirea creditorului. Finanţările rambursabile se înscriu în ordinea cronologică din cadrul grupelor prevăzute în anexă;
    – în coloana 2 se înscrie perioada pentru care a fost contractată finanţarea;
    – în coloana 3 se înscrie valuta de contract;
    – în coloana 4 se înscrie valoarea contractată a finanţării rambursabile în valuta de contract, cu excepţia împrumuturilor din disponibilităţile contului curent general al Trezoreriei Statului şi a finanţărilor rambursabile rambursate integral în anul de raportare, iar în coloana 5 valoarea contractată reevaluată în lei. Finanţările rambursabile în valută vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţională a României, valabil în ultima zi a anului de raportare;
    – în coloana 6 se înscrie valuta în care s-au efectuat tranzacţiile;
    – în coloana 7 se înscrie soldul înregistrat la începutul anului în valuta tranzacţiei. Aceste date corespund cu soldul finanţărilor raportate în Contul general al datoriei publice guvernamentale directe din anul precedent celui de raportare;
    – în coloana 8 se înscrie soldul finanţărilor înregistrat la începutul anului, reevaluat în lei. Finanţările rambursabile în valută vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţională a României, valabil în ultima zi a anului anterior celui de raportare.
    Aceste date corespund cu soldul finanţărilor raportate în Contul general al datoriei publice guvernamentale directe din anul precedent celui de raportare;
    – coloanele 9 şi 10 cuprind finanţările rambursabile noi contractate de stat în exerciţiul financiar respectiv, precum şi rambursările/refinanţările efectuate în cursul anului pentru care se raportează execuţia. Pentru împrumuturile din disponibilităţile contului curent general al Trezoreriei Statului se va trece doar creşterea/scăderea netă a soldului acestor împrumuturi;
    – coloana 11 cuprinde soldul finanţărilor rambursabile la finele anului de raportare, în valuta tranzacţiei, ca diferenţă între soldul de la începutul anului (coloana 7) plus trageri (coloana 9) şi rambursările aferente (coloana 10);
    – coloana 12 cuprinde soldul finanţărilor rambursabile la finele anului de raportare, reevaluat în lei. Finanţările rambursabile în valută vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţională a României, valabil în ultima zi a anului de raportare;
    – coloana 13 cuprinde suma, în milioane lei, plătită de Ministerul Finanţelor, în calitate de împrumutat, din fondul de risc;
    – total în valutele tranzacţiilor se completează astfel:
    • în coloanele 4, 7, 9, 10 şi 11 se înscrie soldul finanţărilor rambursabile, totalizat pe feluri de valute ale tranzacţiilor, şi anume: dolar S.U.A., JPY, euro, lei etc.;
    • în coloanele 5, 8 şi 12 se înscrie totalul în lei, rezultat din adunarea datelor respective;
    – total datorie în euro şi în lei se completează la coloanele 4, 7, 9, 10 şi 11 în euro, iar la coloanele 5, 8 şi 12 în lei, astfel:
    • totalul în euro se stabileşte astfel: pentru coloanele 4, 7 şi 11 valutele se transformă în euro la cursul valutar comunicat de Banca Naţională a României şi valabil în ultima zi a anului de raportare, reprezentând raporturile de schimb dintre valutele respective şi euro, iar pentru coloanele 9 şi 10 valutele se transformă în euro utilizând raporturile de schimb dintre cursurile valutare medii calculate ca medii aritmetice ale cursurilor zilnice comunicate de Banca Naţională a României pentru valutele respective şi cursul mediu anual pentru euro comunicat de Banca Naţională a României;
    • totalul în lei se va calcula utilizându-se cursul valutar lei/euro comunicat de Banca Naţională a României şi valabil în ultima zi a anului de raportare."

    2. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu

    Bucureşti, 19 noiembrie 2021.
    Nr. 1.449.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 4 la normele metodologice)
    CONTUL GENERAL
    al datoriei publice guvernamentale la data de 31 decembrie ..............................
    - model -
    Contul general al datoriei publice guvernamentale directe
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - valuta de contract;
    B - valoare contractată;
    C - valuta tranzacţiei;
    D - soldul la începutul anului;
    E - rulajul anului în valuta tranzacţiei (mil.);
    F - soldul la finele anului;
    G - plăţi efectuate de Ministerul Finanţelor, în calitate de împrumutat, din fondul de risc (mil. lei);
    H - valuta de contract (mil.);
    I - suma (mil. lei);
    J - valuta tranzacţiei (mil.);
    K - trageri/angajamente noi;
    L - rambursări/refinanţări.


┌────┬─────────────────┬──────────┬─┬───┬─┬───┬────┬─────┬──┐
│ │Denumirea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţării/baza │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │legală/destinaţia│ │A│B │C│D │E │F │G │
│ │finanţării şi │Perioada │ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. │denumirea │pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│crt.│creditorului/ │care se ├─┼─┬─┼─┼─┬─┼─┬──┼──┬──┼──┤
│ │Numărul de │angajează │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │referinţă al │finanţarea│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţării │ │ │H│I│ │J│I│K│L │J │I │ │
│ │rambursabile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │11│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │= │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │7 │ │ │
│0 │1 │2 │3│4│5│6│7│8│9│10│+ │12│13│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │9 │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │– │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │10│ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Titluri de stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pe termen scurt: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│A. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Titluri de stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pe termen mediu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi lung: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│B. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Împrumuturi de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │româneşti sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│C. │străine: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Împrumuturi de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │guverne şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │agenţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │guvernamentale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │străine, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│D. │internaţionale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sau de la alte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │organisme │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │internaţionale: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Împrumuturi de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │UE [Regulamentul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(CE) nr. 332/2002│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │al Consiliului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din 18 februarie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2002 de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │înfiinţare a unui│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │mecanism de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│E. │asistenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │financiară pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │termen mediu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru balanţele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de plăţi ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │statelor membre]:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Împrumuturi de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │UE [Regulamentul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(UE) 2020/672 al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Consiliului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │privind │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituirea unui │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instrument │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │european de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sprijin temporar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru atenuarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│E1. │riscurilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şomaj întro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │situaţie de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │urgenţă (SURE) ca│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │urmare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │epidemiei de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │COVID-19]: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Împrumuturi din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │disponibilităţile│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │contului curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │general al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│F. │Trezoreriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Statului: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Instrumente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │structurate: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│G. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Leasing │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │financiar: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│H. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Instrumente de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cash management: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Plasamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │private: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│J. │- în valuta │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Total datorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│K. │publică în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │valutele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tranzacţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┤
│ │Total datorie: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│L. │- total: în euro │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴──────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016