Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.438 din 25 noiembrie 2021  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 767/2015 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-HA Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.438 din 25 noiembrie 2021 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 767/2015 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-HA "Hărţi aeronautice", ediţia 3/2015

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1167 din 9 decembrie 2021
    Având în vedere amendamentul nr. 61 la anexa 4 - Hărţi aeronautice la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944, cu amendamentele ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii, interimar, emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 767/2015 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-HA „Hărţi aeronautice“, ediţia 3/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 şi 491 bis din 6 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 9 punctul 9.9 subpunctul 9.9.4 paragraful 9.9.4.1.1, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Mijloacele de radionavigaţie asociate rutelor, incluzând:
    1) atunci când mijlocul de radionavigaţie este utilizat pentru navigaţia convenţională:
    i) numele în clar;
    ii) identificarea;
    iii) codul Morse;
    iv) frecvenţa;
    v) coordonatele geografice în grade, minute şi secunde; şi
    vi) pentru DME, canalul şi cota antenei emiţătoare a echipamentului DME, rotunjită la 30 m (100 ft);
    2) atunci când mijlocul de radionavigaţie este utilizat ca punct semnificativ pentru navigaţia de suprafaţă (RNAV):
    (i) numele în clar; şi
    (ii) identificarea;"

    2. La capitolul 9 punctul 9.9 subpunctul 9.9.4 paragraful 9.9.4.1.1, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) puncte semnificative care nu sunt marcate prin poziţia unor mijloace de radionavigaţie, incluzând:
    1) atunci când punctul semnificativ este utilizat pentru navigaţia convenţională:
    i) codul de nume;
    ii) coordonatele geografice în grade, minute şi secunde;
    iii) direcţia rotunjită până la o zecime de grad de la mijlocul de radionavigaţie de referinţă;
    iv) distanţa până la cele mai apropiate două zecimi de kilometru (zecimea unei mile marine) de la mijlocul de radionavigaţie de referinţă; şi
    v) identificarea mijlocului de radionavigaţie de referinţă;
    2) atunci când punctul semnificativ este utilizat pentru RNAV:
    i) codul de nume"

    3. La capitolul 10 punctul 10.9 subpunctul 10.9.4 paragraful 10.9.4.1.1, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) mijloacele de radionavigaţie asociate rutelor, incluzând:
    1) când mijlocul de radionavigaţie este utilizat pentru navigaţia convenţională:
    i) numele în clar;
    ii) identificarea;
    iii) codul Morse;
    iv) frecvenţa;
    v) coordonatele geografice în grade, minute şi secunde; şi
    vi) pentru DME, canalul şi elevaţia antenei, rotunjită la 30 m (100 ft);
    2) atunci când mijlocul de radionavigaţie este utilizat ca punct semnificativ pentru navigaţia de suprafaţă (RNAV):
    i) numele în clar; şi
    ii) identificarea"

    4. La capitolul 10 punctul 10.9 subpunctul 10.9.4 paragraful 10.9.4.1.1, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) puncte semnificative care nu sunt marcate prin poziţia unor mijloace de radionavigaţie, incluzând:
    1) atunci când punctul semnificativ este utilizat pentru navigaţia convenţională:
    i) codul de nume;
    ii) coordonatele geografice în grade, minute şi secunde;
    iii) direcţia rotunjită până la o zecime de grad de la mijlocul de radionavigaţie de referinţă;
    iv) distanţa până la cele mai apropiate două zecimi de kilometru (zecimea unei mile marine) de la mijlocul de radionavigaţie de referinţă; şi
    v) identificarea mijlocului de radionavigaţie de referinţă;
    2) atunci când punctul semnificativ este utilizat pentru RNAV:
    i) codul de nume"

    5. La capitolul 11 punctul 11.10 subpunctul 11.10.2, paragraful 11.10.2.8 se abrogă.
    6. La capitolul 11 punctul 11.10 subpunctul 11.10.4, paragraful 11.10.4.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11.10.4.1. Mijloacele de radionavigaţie necesare procedurilor, împreună cu frecvenţele acestora, indicativele şi caracteristicile de ghidare, dacă există, trebuie indicate. În situaţia procedurilor unde mai multe staţii sunt amplasate pe segmentul apropierii finale, mijlocul de radionavigaţie utilizat pentru ghidarea electronică pentru apropierea finală este identificat. Suplimentar, se ia în considerare şi oportunitatea eliminării de pe hartă a mijloacelor de radionavigaţie care nu sunt utilizate în procedură. Atunci când un mijloc de radionavigaţie este utilizat ca punct semnificativ pentru navigaţia de suprafaţă (RNAV), doar numele în clar şi identificarea trebuie indicate."

    7. La capitolul 11 punctul 11.10 subpunctul 11.10.4, paragraful 11.10.4.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11.10.4.3. Când reperul apropierii finale este utilizat în navigaţia convenţională (sau punctul apropierii finale în cazul procedurilor de apropiere ILS), acesta trebuie identificat şi ori de câte ori este posibil împreună cu coordonatele sale geografice în grade, minute şi secunde."

    8. La capitolul 11 punctul 11.10 subpunctul 11.10.8, după paragraful 11.10.8.8 se introduce un nou paragraf, paragraful 11.10.8.9, cu următorul cuprins:
    "11.10.8.9. Se va include o notă pe hartă care să indice procedurile de apropiere care sunt autorizate pentru operaţiuni simultane independente sau dependente. Nota trebuie să includă pista/pistele implicată/implicate şi dacă acestea sunt apropiate."

    9. La capitolul 13 punctul 13.6, după subpunctul 13.6.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 13.6.1^1, cu următorul cuprins:
    "13.6.1^1. La aerodromurile care permit operarea aeronavelor cu vârfuri de aripă pliabile, locaţia unde vârfurile de aripă pot fi extinse în siguranţă trebuie indicată pe hartă."

    10. La capitolul 14, punctul 14.6 se modifică şi va avea următorul cuprins:


    "14.6. Date de aerodrom
    14.6.1. Această hartă trebuie să prezinte, într-un mod similar, toate informaţiile cuprinse în harta de aerodrom/heliport - OACI, relevante pentru zona reprezentată, incluzând:
    a) cota platformei, rotunjită la un metru sau un picior;
    b) platformele, cu poziţiile de parcare ale aeronavelor, capacităţile portante sau restricţiile pe tip de aeronavă, balizajul luminos, marcaje sau alte mijloace vizuale de ghidare şi control, după caz, incluzând amplasarea şi tipul sistemelor vizuale de ghidare pentru andocare;
    c) coordonatele geografice exprimate în grade, minute, secunde şi sutimi de secundă pentru poziţiile de parcare ale aeronavelor;
    d) căile de rulare, cu următoarele informaţii: identificator, lăţimea rotunjită la un metru, capacitate portantă sau restricţii aplicate unor tipuri de aeronavă, după caz, balizajul luminos, marcaje (incluzând poziţiile de aşteptare la pistă şi, unde s-au stabilit, poziţiile intermediare de aşteptare), baretele stop şi alte mijloace vizuale de ghidare şi control;
    e) acolo unde există, amplasamentele punctelor periculoase cu informaţii adiţionale corespunzător adnotate. Informaţiile adiţionale privind punctele periculoase pot fi menţionate în formă tabelară, pe faţa sau versoul hărţii;
    f) acolo unde sunt stabilite, rutele standard pentru rularea la sol a aeronavelor, împreună cu identificatorii lor;
    g) coordonatele geografice ale punctelor corespunzătoare de pe axul căii de rulare, exprimate în grade, minute, secunde şi sutimi de secundă;
    h) limitele zonei corespunzătoare serviciului de control al traficului aerian;
    i) mijloacele de comunicaţie relevante, împreună cu canalele lor şi, dacă este aplicabil, cu numele serviciului de comunicaţie;
    j) obstacole care afectează rularea la sol;
    k) suprafeţele de întreţinere a aeronavelor şi clădirile semnificative din punct de vedere operaţional;
    l) punctele de verificare VOR şi frecvenţa radio a mijlocului respectiv;
    m) orice parte a suprafeţei de mişcare reprezentate, care este inutilizabilă permanent pentru aeronave, identificată în mod clar.
    14.6.2. La aerodromurile care permit operarea aeronavelor cu vârfuri de aripă pliabile, locaţia unde vârfurile de aripă pot fi extinse în siguranţă trebuie indicată pe hartă."

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, interimar,
                    Ionel Scrioşteanu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 25 noiembrie 2021.
    Nr. 1.438.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016