Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.417/C din 8 iunie 2006  privind accesul la Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.417/C din 8 iunie 2006 privind accesul la Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 578 din 4 iulie 2006
Având în vedere dispoziţiile <>art. 75 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial, denumit în continuare Registru naţional, este public.
(2) Orice persoanã are acces, fãrã a fi ţinutã sã justifice existenţa unui interes, la toate datele cuprinse în Registrul naţional.
ART. 2
(1) Datele cuprinse în Registrul naţional se publicã pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei în momentul în care sunt întrunite condiţiile tehnice necesare.
(2) Sistemul informatic va permite ca înregistrãrile sã poatã fi gãsite şi sistematizate, având drept criteriu oricare dintre câmpurile din Registrul naţional, punând la dispoziţie posibilitãţi de cãutare cu ajutorul unor expresii logice.
(3) Consultarea datelor cuprinse în Registrul naţional, disponibile pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei, este gratuitã.
ART. 3
(1) Direcţia de specialitate are obligaţia sã comunice date de pe înregistrãrile efectuate în Registrul naţional sau sã elibereze, la cerere:
a) copii certificate sau necertificate de pe înregistrãrile efectuate în Registrul naţional;
b) copii certificate sau necertificate de pe înscrisurile doveditoare ale înregistrãrilor;
c) copii certificate sau necertificate de pe extrasele rapoartelor de activitate şi ale bilanţurilor anuale transmise de asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publicã;
d) dovada privind disponibilitatea denumirii unei asociaţii, fundaţii sau federaţii.
(2) Copiile eliberate trebuie sã fie lizibile şi sã înfãţişeze în mod exact datele solicitate.
ART. 4
Nu pot fi comunicate rãspunsuri care sã implice evaluãri ale datelor cuprinse în Registrul naţional sau interpretãri în legãturã cu inexistenţa unor date.
ART. 5
Cererea se adreseazã direcţiei de specialitate şi poate fi depusã personal la sediul Ministerului Justiţiei sau transmisã prin corespondenţã ori e-mail.
ART. 6
(1) Cererile se soluţioneazã în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii, cu excepţia cererii de eliberare a dovezii privind disponibilitatea denumirii unei asociaţii, fundaţii sau federaţii, care se soluţioneazã în termen de 3 zile de la data înregistrãrii.
(2) În mod excepţional, în situaţiile în care împrejurãri obiective determinã depãşirea termenului de rãspuns, Ministerul Justiţiei va comunica de îndatã solicitantului întârzierea şi cauzele acesteia, luând în acelaşi timp toate mãsurile rezonabile pentru ca întârzierea transmiterii rãspunsului sã fie cât mai redusã.
ART. 7
Comunicarea de date de pe înregistrãrile existente în Registrul naţional este gratuitã.
ART. 8
(1) Eliberarea de copii certificate de pe înregistrãrile efectuate în Registrul naţional, de pe înscrisurile doveditoare şi de pe extrasele rapoartelor de activitate şi ale bilanţurilor anuale transmise de asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publicã, precum şi eliberarea dovezii privind disponibilitatea denumirii unei asociaţii, fundaţii sau federaţii se fac cu plata tarifelor prevãzute în prezentul ordin.
(2) Tariful se datoreazã anticipat. Odatã cu depunerea cererii solicitantul va face dovada cã a achitat tariful.
ART. 9
Tarifele se achitã în numerar sau prin virament în contul bugetului de stat nr. 20360150 "Alte venituri", astfel:
- de cãtre persoanele fizice, la orice unitate a Trezoreriei Statului, indiferent de domiciliu;
- de cãtre persoanele juridice, la unitatea Trezoreriei Statului în a cãrei razã teritorialã îşi au sediul fiscal.
ART. 10
(1) Pentru eliberarea înscrisurilor prevãzute la art. 3 alin. (1) se stabilesc urmãtoarele tarife:
a) eliberarea unei copii certificate cu privire la una dintre menţiunile din Registrul naţional - 1,5 lei;
b) eliberarea unei copii certificate de pe unul dintre înscrisurile doveditoare - 2,5 lei;
c) eliberarea unei copii certificate de pe extrasul raportului de activitate ori al bilanţului anual al asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor recunoscute ca fiind de utilitate publicã - 3 lei;
d) eliberarea dovezii privind disponibilitatea şi rezervarea ori prelungirea rezervãrii unei denumiri - 5 lei.
(2) În cazul în care se solicitã o copie certificatã cu privire la douã sau mai multe menţiuni ori de pe douã sau mai multe înscrisuri doveditoare, extrase de pe rapoartele de activitate sau de pe bilanţurile anuale ori dovada disponibilitãţii mai multor denumiri, cererea se tarifeazã corespunzãtor numãrului de menţiuni ori de înscrisuri solicitate, respectiv numãrului de denumiri verificate.
ART. 11
În cazul în care se solicitã eliberarea de copii certificate cu privire la douã sau mai multe persoane juridice fãrã scop patrimonial, sub formã sistematizatã dupã oricare dintre criteriile cuprinse în formularul de înscriere, se va plãti tariful de 15 lei pentru fiecare criteriu în funcţie de care se solicitã sistematizarea.
ART. 12
(1) Eliberarea de copii necertificate de pe înregistrãrile efectuate în Registrul naţional, de pe înscrisurile doveditoare şi de pe extrasele rapoartelor de activitate şi ale bilanţurilor anuale transmise de asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publicã se face dupã achitarea de cãtre persoana solicitantã a contravalorii serviciilor de copiere, în condiţiile <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
(2) Datele din Registrul naţional pot fi comunicate prin redare sau arhivare pe suport de stocare a informaţiilor, solicitantul urmând a suporta numai contravaloarea suportului de stocare a informaţiilor.
ART. 13
Tarifele plãtite nu se restituie în cazul în care datele solicitate nu se gãsesc în evidenţa Registrului naţional.
ART. 14
Tarifele prevãzute în prezentul ordin pot fi actualizate prin ordin al ministrului justiţiei, în funcţie de rata inflaţiei.
ART. 15
Sumele de bani realizate din încasarea tarifelor constituie venituri la bugetul de stat.
ART. 16
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data publicãrii lui.
ART. 17
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.076/C din 15 mai 2000 privind aprobarea tarifelor pentru accesul la Registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 222 din 19 mai 2000, art. 52-57 din Regulamentul privind organizarea Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor, Registrului federaţiilor şi Registrului naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial, aprobat prin <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 954/B/C din 26 aprilie 2000 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 16 mai 2000, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 18
Prezentul ordin va fi dus la îndeplinire de Direcţia pentru relaţii cu publicul şi evidenţa O.N.G. şi Direcţia exploatarea tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei.

Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei

Bucureşti, 8 iunie 2006.
Nr. 1.417/C
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016