Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.399/C din 17 aprilie 2018  privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.399/C din 17 aprilie 2018 privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 383 din 4 mai 2018
    Având în vedere Nota internă nr. 3/43.988/2017 referitoare la Codul de conduită profesională a personalului din cadrul Ministerului Justiţiei,
    în temeiul dispoziţiilor art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 16 februarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    - După articolul 70 se introduce un nou titlu, titlul VI^1 „Norme privind conduita personalului, cu următorul cuprins:
    " TITLUL VI^1
    Norme privind conduita personalului
    ART. 70^1
    Conduita profesională a personalului din cadrul ministerului este guvernată de următoarele principii:
    a) respectarea supremaţiei Constituţiei şi a legii;
    b) prioritatea interesului public, principiu conform căruia întreg personalul are îndatorirea de a considera interesul public mai presus decât interesul personal, în exercitarea funcţiei publice;
    c) profesionalismul, principiu conform căruia întreg personalul are obligaţia de a îndeplini atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
    d) imparţialitatea şi nediscriminarea, principii conform cărora întreg personalul este obligat să aibă o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură în exercitarea atribuţiilor funcţiei;
    e) integritatea morală, principiu conform căruia personalului îi este interzis să solicite sau să accepte, direct ori indirect, pentru el sau pentru alţii, vreun avantaj ori beneficiu în considerarea funcţiei pe care o deţine sau să abuzeze în vreun fel de aceasta;
    f) confidenţialitatea, principiu conform căruia personalul are obligaţia de a utiliza şi proteja informaţiile, pe care nu le va folosi în scop personal, într-o manieră contrară legii;
    g) libertatea gândirii şi a exprimării, principii conform cărora personalul poate să îşi exprime şi să îşi fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept şi a bunelor moravuri;
    h) cinstea şi corectitudinea, principii conform cărora, în exercitarea funcţiei şi în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, personalul trebuie să fie de bună-credinţă şi să acţioneze pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.
    ART. 70^2
    În exercitarea funcţiei, personalul din cadrul ministerului are obligaţia de a avea un comportament obiectiv şi imparţial, asigurând, în condiţiile legii, transparenţa administrativă.
    ART. 70^3
    Prin actele şi faptele sale, personalul din cadrul ministerului are obligaţia să respecte Constituţia şi legile ţării şi să acţioneze pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu atribuţiile care îi revin, cu respectarea eticii profesionale.
    ART. 70^4
    (1) Personalul din cadrul ministerului are obligaţia de a apăra prestigiul instituţiei şi de a se abţine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.
    (2) Personalul din cadrul ministerului are obligaţia:
    a) să nu dezvăluie informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege;
    b) să nu facă aprecieri neautorizate în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care ministerul are calitatea de parte;
    c) să nu divulge datele sau informaţiile la care a avut acces, altfel decât în condiţiile legii;
    d) să nu acorde asistenţă şi consultanţă persoanelor fizice sau juridice, în vederea promovării de acţiuni juridice ori de altă natură împotriva ministerului şi în legătură cu activitatea acestuia;
    e) să nu permită folosirea funcţiilor pe care le îndeplineşte în scop de reclamă comercială, publicitate sau propagandă de orice fel sau dobândirea de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, pentru el sau pentru alte persoane;
    f) să nu ia poziţie publică în afara atribuţiilor de serviciu sau a sarcinilor încredinţate cu respectarea mandatului încredinţat şi a confidenţialităţii şi să nu ofere consultaţii în probleme privind realizarea activităţilor de control sau alte informaţii în mod neautorizat, cu încălcarea atribuţiilor stabilite potrivit legii;
    g) să nu se implice în orice activitate sau manifestare care ar prejudicia imaginea şi ar ştirbi prestigiul ministerului sau demnitatea funcţiei.
    ART. 70^5
    (1) În activitatea sa, personalul din cadrul ministerului are obligaţia de a respecta libertatea opiniilor, de a avea o atitudine conciliantă şi de a evita generarea conflictelor.
    (2) Personalul din cadrul ministerului trebuie să respecte demnitatea funcţiei deţinute şi prestigiul instituţiei şi să manifeste respect pentru viaţa privată a tuturor persoanelor cu care intră în relaţii profesionale.
    ART. 70^6
    (1) Relaţiile cu mijloacele de informare în masă se asigură numai de către personalul special desemnat în acest sens de către conducerea ministerului, în condiţiile legii.
    (2) Personalul din cadrul ministerului, desemnat să participe la activităţi sau dezbateri publice, în calitate oficială, trebuie să respecte limitele mandatului de reprezentare încredinţat de conducerea instituţiei.
    ART. 70^7
    În conformitate cu prevederile care reglementează statutul fiecărei categorii profesionale, personalului din cadrul ministerului îi este interzis:
    a) să participe sau să colaboreze la colectarea de fonduri pentru activitatea partidelor politice sau organizaţiilor asimilate partidelor politice;
    b) să furnizeze sprijin logistic candidaţilor la funcţiile de demnitate publică;
    c) să afişeze în cadrul ministerului însemne ori obiecte inscripţionate cu sigla sau denumirea partidelor politice sau organizaţiilor asimilate partidelor politice ori a candidaţilor acestora.
    ART. 70^8
    În considerarea funcţiei deţinute, personalului din cadrul ministerului îi este interzis să permită utilizarea numelui sau imaginii proprii în acţiuni publicitare pentru promovarea unei activităţi comerciale, cu excepţia activităţilor publicistice. De asemenea, personalului din cadrul ministerului, cu excepţia demnitarilor, îi este interzis să permită utilizarea numelui sau imaginii proprii în scopuri electorale.
    ART. 70^9
    (1) În relaţiile cu ceilalţi colegi de serviciu, precum şi cu persoanele fizice sau juridice, personalul din cadrul ministerului trebuie să aibă un comportament bazat pe respect, bună-credinţă, corectitudine şi politeţe, fiind interzis orice comportament de hărţuire la locul de muncă, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) Personalul din cadrul ministerului are obligaţia să nu aducă atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul instituţiei, precum şi persoanelor cu care intră în legătură în exercitarea atribuţiilor, prin:
    a) întrebuinţarea unor expresii jignitoare;
    b) dezvăluirea unor aspecte ale vieţii private;
    c) formularea unor sesizări sau plângeri calomnioase;
    d) adoptarea unei atitudini părtinitoare şi nejustificate pentru rezolvarea clară şi eficientă a problemelor care derivă din exercitarea funcţiei;
    e) formularea în mod public, fără temei, de acuze şi reclamaţii colegilor, şefilor şi subordonaţilor ierarhici;
    f) formularea, în mod public sau privat, de injurii şi calomnii colegilor, şefilor şi subordonaţilor ierarhici.
    (3) Persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ministerului sunt obligate să poarte o vestimentaţie decentă şi adecvată acestei instituţii publice.
    ART. 70^10
    (1) Personalul din cadrul ministerului care reprezintă instituţia în cadrul unor organizaţii internaţionale, instituţii de învăţământ, conferinţe, seminare şi alte activităţi cu caracter internaţional are obligaţia să nu promoveze o imagine defavorabilă instituţiei.
    (2) Personalul din cadrul ministerului este obligat să respecte limitele mandatului de reprezentare încredinţat de conducerea instituţiei.
    (3) În deplasările externe, personalul din cadrul ministerului trebuie să aibă o conduită corespunzătoare regulilor de protocol şi este obligat să respecte legile ţării gazdă.
    ART. 70^11
    (1) În exercitarea funcţiei publice, personalului din cadrul ministerului îi este interzis să solicite ori să accepte cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor.
    (2) Se exceptează de la această regulă bunurile primite cu titlu gratuit în cadrul unor activităţi de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei, conform Legii nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei.
    ART. 70^12
    (1) În procesul de luare a deciziilor, personalul din cadrul ministerului trebuie să acţioneze conform prevederilor legale şi să îşi exercite capacitatea de apreciere în mod fundamentat şi imparţial.
    (2) Personalului din cadrul ministerului îi este interzis să promită luarea unei decizii de către conducerea instituţiei, de către alţi funcţionari din cadrul instituţiei, precum şi îndeplinirea atribuţiilor în mod privilegiat.
    ART. 70^13
    (1) În exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere, personalul din cadrul ministerului trebuie să asigure egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei, pentru personalul din subordine.
    (2) Personalul cu funcţii de conducere din cadrul ministerului trebuie să examineze şi să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenţei profesionale pentru personalul din subordine atunci când propune avansări, promovări, transferuri, numiri sau eliberări din funcţii ori acordarea de stimulente sau premii conform legii, excluzând orice formă de favoritism ori discriminare.
    (3) Se interzice personalului cu funcţii de conducere din cadrul ministerului să favorizeze sau să defavorizeze accesul ori promovarea în funcţie pe criterii discriminatorii, de rudenie, afinitate sau alte criterii neconforme cu principiile prevăzute de prezentul titlu.
    (4) Repartizarea sarcinilor de serviciu şi a lucrărilor trebuie să se realizeze cu obiectivitate şi imparţialitate, cu stabilirea unor termene rezonabile de soluţionare şi cu respectarea specificului atribuţiilor direcţiilor, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    (5) Personalul cu funcţii de conducere trebuie să asigure condiţii decente de muncă pentru personalul din cadrul ministerului.
    ART. 70^14
    (1) Este interzisă folosirea de către personalul din cadrul ministerului în alte scopuri decât cele prevăzute de lege a prerogativelor funcţiei deţinute.
    (2) Prin activitatea desfăşurată, personalului din cadrul ministerului îi este interzisă urmărirea obţinerii de foloase sau avantaje în interes personal ori producerea de prejudicii materiale sau morale altor persoane.
    (3) Personalului din cadrul ministerului îi este interzis să folosească poziţia oficială pe care o deţine sau relaţiile pe care le-a stabilit în exercitarea funcţiei pentru a influenţa anchetele interne ori externe sau pentru a determina luarea unei anumite măsuri.
    (4) Personalului din cadrul ministerului îi este interzis să impună altor persoane să se înscrie în organizaţii sau asociaţii, indiferent de natura acestora ori să le sugereze acest lucru, promiţându-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.
    ART. 70^15
    (1) Personalul din cadrul ministerului trebuie să asigure ocrotirea bunurilor din patrimoniul instituţiei şi să evite producerea oricărui prejudiciu, acţionând în orice situaţie ca un bun proprietar.
    (2) Personalul din cadrul ministerului, inclusiv cel care desfăşoară activităţi publicistice în interes personal sau activităţi didactice, are obligaţia de a folosi timpul de lucru, precum şi bunurile aparţinând instituţiei numai pentru desfăşurarea activităţilor aferente funcţiei deţinute, în conformitate cu prevederile legale şi ale prezentului regulament.
    (3) Personalul din cadrul ministerului trebuie să respecte principiul folosirii utile şi eficiente a banilor publici, în conformitate cu prevederile legale.
    (4) Este interzisă utilizarea, în scopuri personale, a bunurilor din patrimoniul instituţiei, inclusiv a autoturismelor de serviciu.
    ART. 70^16
    (1) Personalul din cadrul ministerului trebuie să ia măsurile necesare pentru a evita sau pentru a soluţiona adecvat situaţiile în care există conflicte de interese, care ar putea compromite, direct sau indirect, îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, în conformitate cu prevederile legale aplicabile categoriei profesionale, după caz.
    (2) Ori de câte ori este necesar, angajatul trebuie să declare dacă este într-o situaţie de conflict de interese şi să informeze superiorul ierarhic în vederea soluţionării acestei situaţii.
    ART. 70^17
    (1) Situaţiile de conflict apărute la nivelul personalului din cadrul ministerului care vizează nerespectarea prevederilor prezentului titlu şi care nu fac obiectul de competenţă al comisiilor de disciplină instituite la nivelul instituţiei sunt gestionate de către secretarul general sau secretarul general adjunct.
    (2) În soluţionarea conflictului, secretarul general sau secretarul general adjunct aplică principiile obiectivităţii, confidenţialităţii şi ascultării tuturor părţilor implicate.
    (3) Situaţiile de conflict în care este implicat secretarul general sau secretarul general adjunct sunt soluţionate de către ministrul justiţiei sau de către un secretar de stat desemnat de acesta.
    (4) În funcţie de obiectul situaţiei de conflict şi complexitatea acesteia, secretarul general sau secretarul general adjunct poate solicita puncte de vedere de la direcţiile de specialitate din cadrul ministerului.
    ART. 70^18
    Personalul din cadrul ministerului răspunde civil, disciplinar, contravenţional, administrativ şi penal, în condiţiile legii."



    ART. II
    Personalul din cadrul Ministerului Justiţiei va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul justiţiei,
                    Tudorel Toader

    Bucureşti, 17 aprilie 2018.
    Nr. 1.399/C.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016