Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.384 din 4 noiembrie 2010  privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management si a listei indicatorilor de performanta a activitatii managerului spitalului public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.384 din 4 noiembrie 2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management si a listei indicatorilor de performanta a activitatii managerului spitalului public

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 16 noiembrie 2010

    Vãzând Referatul de aprobare nr. Cs.A. 11.659/2010 al Direcţiei asistenţã medicalã,
    având în vedere prevederile <>art. 178 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobã modelul-cadru al contractului de management încheiat între managerul spitalului public şi Ministerul Sãnãtãţii, ministerele sau instituţiile cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, prevãzut în anexa nr. 1.
    (2) Utilizarea acestui model de contract este obligatorie. În cuprinsul contractelor încheiate pot fi prevãzute clauze suplimentare, negociate între pãrţile contractante, conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
    ART. 2
    Se aprobã lista indicatorilor de performanţã a activitãţii managerului spitalului public, prevãzutã în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 4
    La data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 922/2006 privind aprobarea modelului contractului de management al spitalului public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 685 din 10 august 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 5
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, spitalele publice, precum şi persoanele care ocupã funcţia de manager în cadrul spitalelor publice vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
    ART. 6
    (1) Prezentul ordin se aplicã şi contractelor de management aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor acestuia, prin completarea şi/sau modificarea corespunzãtoare a acestora, dupã caz.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pãrţile vor încheia, în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor prezentului ordin, un act adiţional la contractele de management.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                  Cseke Attila

    Bucureşti, 4 noiembrie 2010.
    Nr. 1.384.


    ANEXA 1

                      CONTRACT DE MANAGEMENT
                       Nr. ..... data .....

    I. Pãrţile contractului
    1. Ministerul Sãnãtãţii sau ministerul/instituţia cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, reprezentat prin ministru, conducãtorul instituţiei cu reţea sanitarã proprie, primarul unitãţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti ori preşedintele Consiliului Judeţean .............., pe de o parte,
    şi
    2. Managerul sau, dupã caz, comandantul/directorul general al Spitalului ..........., cu sediul în localitatea ..........., judeţul .........../municipiul Bucureşti, str. ........... nr. ........., telefon: fix/mobil ........./......., e-mail ...............,
    a) persoanã fizicã, domnul/doamna ........., domiciliat/domiciliatã în ........., str. ........ nr. ...., judeţul/sectorul ............., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ......., codul numeric personal ..........., în calitate de manager al Spitalului .........., cu sediul în localitatea .........., judeţul ......../municipiul Bucureşti,
    sau
    b) persoana juridicã ......., având sediul în localitatea .........., sectorul/judeţul ........., înmatriculatã la Oficiul Registrului Comerţului ........ sub nr. ........., reprezentatã prin domnul/doamna ............, domiciliat/domiciliatã în ........., str. ......... nr. ......., judeţul/sectorul........, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ........ nr. ........., codul numeric personal ........., pe de altã parte,
    am convenit încheierea prezentului contract de management.
    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract de management îl constituie organizarea, conducerea şi administrarea Spitalului ................, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi bãneşti ale acestuia, pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţã a activitãţii, prevãzuţi în anexa la prezentul contract de management, în scopul asigurãrii serviciilor medicale preventive, curative, de recuperare şi/sau paleative, dupã caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    III. Durata contractului
    ART. 2
    (1) Prezentul contract de management este valabil pânã la data de ............ (maximum 3 ani de la data încheierii acestuia).
    (2) La încetarea mandatului, prezentul contract de management poate fi prelungit pe o perioadã de 3 luni, prin act adiţional încheiat cu acordul pãrţilor, de maximum douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a postului, respectiv licitaţie publicã, dupã caz.
    IV. Durata muncii
    ART. 3
    (1) Durata timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 de ore/sãptãmânã, în conformitate cu legislaţia muncii în vigoare.
    (2) Programul de lucru este urmãtorul (se menţioneazã explicit repartizarea timpului de lucru prevãzut la alin. (1) pe zile, precum şi intervalul orar corespunzãtor acestora):
    ...............................................................
    ...............................................................
    (3) Respectarea duratei timpului de lucru şi a programului de lucru prevãzute la alin. (1) şi alin. (2) este obligatorie.
    V. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
    ART. 4
    Drepturile managerului sunt urmãtoarele:
    1. primirea unei sume lunare brute de ......... lei, stabilitã potrivit prevederilor legale în vigoare, reprezentând:
    a) salariul de bazã lunar brut: ............... lei;
    b) alte drepturi salariale, dupã caz .......... lei;
    2. dreptul la concediu de odihnã anual, de ......... zile lucrãtoare, conform prevederilor legale;
    3. dreptul de a beneficia de asigurãri sociale de sãnãtate, pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale de stat, în condiţiile plãţii contribuţiilor prevãzute de lege;
    4. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
    5. dreptul la formare profesionalã, în condiţiile legii;
    6. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului şi acces la toate documentele privind activitatea medicalã şi economico-financiarã a acestuia;
    7. dreptul de a fi sprijinit de cãtre consiliul de administraţie în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a spitalului, precum şi în activitatea de identificare de resurse financiare pentru creşterea veniturilor spitalului, în condiţiile legii;
    8. dreptul de a fi sprijinit de consiliul medical în implementarea activitãţilor pentru îmbunãtãţirea standardelor clinice şi a modelelor de practicã, în monitorizarea şi evaluarea activitãţii medicale, precum şi întãrirea disciplinei economico-financiare;
    9. dreptul de a fi susţinut în realizarea activitãţilor specifice de consiliul medical, consiliul etic, precum şi de alte comisii pe care le înfiinţeazã, ale cãror atribuţii şi responsabilitãţi sunt aprobate de comitetul director şi sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a spitalului;
    10. dreptul de a revoca membrii comitetului director în cazul neîndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
    11. dreptul de a revoca şefii de secţii în cazul nerealizãrii indicatorilor specifici timp de cel puţin un an;
    12. dreptul la suspendarea de drept, pe perioada exercitãrii mandatului, a contractul individual de muncã şi de reluare a raporturilor de muncã pe postul deţinut anterior încheierii prezentului contract de management;
    13. decontarea cheltuielilor de cazare, diurnã, transport şi a altor cheltuieli, cu documente justificative, pentru deplasãrile în interes de serviciu în ţarã şi în strãinãtate, potrivit legii;
    14. dreptul la repaus zilnic şi sãptãmânal;
    15. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
    16. dreptul de a desfãşura activitate medicalã în spital, în condiţiile legii;
    17. dreptul de a angaja resursele umane şi financiare, în condiţiile legii;
    18. dreptul de a renegocia indicatorii de performanţã a activitãţii asumaţi prin prezentul contract de management;
    19. dreptul de a participa la şedinţele consiliului de administraţie fãrã drept de vot.
    ART. 5
    (1) Obligaţiile managerului în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice sunt urmãtoarele:
    1. stabileşte şi aprobã numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de normativul de personal în vigoare şi pe baza propunerilor şefilor de secţii şi de servicii;
    2. aprobã organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul spitalului;
    3. repartizeazã personalul din subordine pe locuri de muncã;
    4. aprobã programul de lucru, pe locuri de muncã şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
    5. organizeazã concurs pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director;
    6. numeşte şi revocã, în condiţiile legii, membrii comitetului director;
    7. încheie contractele de administrare cu membrii comitetului director care au ocupat postul prin concurs organizat în condiţiile legii, pe o perioadã de maximum 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã asumaţi;
    8. prelungeşte, la încetarea mandatului, contractele de administrare încheiate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    9. înceteazã contractele de administrare încheiate, înainte de termen, în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute în acestea;
    10. stabileşte, de comun acord cu personalul de specialitate medico-sanitar care ocupã funcţii de conducere specifice comitetului director şi are contractul individual de muncã suspendat, programul de lucru al acestuia în situaţia în care desfãşoarã activitate medicalã în unitatea sanitarã respectivã, în condiţiile legii;
    11. numeşte în funcţie şefii de secţie, de laborator şi de serviciu medical care au promovat concursul sau examenul organizat în condiţiile legii şi încheie cu aceştia, în termen de maximum 30 de zile de la data numirii în funcţie, contract de administrare cu o durata de 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã asumaţi;
    12. solicitã consiliului de administraţie constituirea comisiei de mediere, în condiţiile legii, în cazul în care contractul de administrare prevãzut la pct. 11 nu se încheie în termen de 7 zile de la data stabilitã în condiţiile menţionate;
    13. deleagã unei alte persoane funcţia de şef de secţie, de laborator şi de serviciu medical, pe o perioadã de pânã la 6 luni, în cazul în care la concursul organizat, în condiţiile legii, pentru ocuparea acestor funcţii nu se prezintã niciun candidat în termenul legal;
    14. repetã procedurile legale de organizare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de şefi de secţie, de laborator şi de serviciu medical ocupate în condiţiile prevãzute la pct. 13;
    15. aprobã regulamentul intern al spitalului, precum şi fişa postului pentru personalul angajat;
    16. înfiinţeazã, cu aprobarea comitetului director, comisii specializate în cadrul spitalului, necesare pentru realizarea unor activitãţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate, comisia de analizã a decesului etc., al cãror mod de organizare şi funcţionare este prevãzut în regulamentul de organizare şi funcţionare a spitalului;
    17. realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în directã subordonare, potrivit structurii organizatorice, şi, dupã caz, soluţioneazã contestaţiile formulate cu privire la rezultatele evaluãrii performanţelor profesionale efectuate de alte persoane, în conformitate cu prevederile legale;
    18. aprobã planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    19. negociazã contractul colectiv de muncã la nivel de spital, cu excepţia spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, cãrora li se aplicã reglementãrile specifice în domeniu;
    20. rãspunde de încheierea asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical atât pentru spital, în calitate de furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, precum şi de reînnoirea acesteia ori de câte ori situaţia o impune;
    21. rãspunde de respectarea prevederilor legale privind incompatibilitãţile şi conflictul de interese de cãtre personalul din subordine, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    22. propune, ca urmare a analizei în cadrul comitetului director, structura organizatoricã, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţii, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau, dupã caz, de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, în condiţiile legii;
    23. în situaţia în care spitalul public nu are angajat personal propriu sau personalul angajat este insuficient, pentru acordarea asistenţei medicale corespunzãtoare structurii organizatorice aprobate în condiţiile legii, poate încheia contracte de prestãri servicii pentru asigurarea acestora;
    24. dispune mãsurile necesare pentru ca, începând cu data de 1 ianuarie 2011, cheltuielile aferente drepturilor de personal sã nu depãşeascã maximum 70% din sumele decontate de casele de asigurãri de sãnãtate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru serviciile medicale furnizate, precum şi din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii cu aceastã destinaţie;
    25. analizeazã modul de îndeplinire a obligaţiilor membrilor comitetului director, ai consiliului medical şi consiliului etic şi dispune mãsurile necesare în vederea îmbunãtãţirii activitãţii spitalului;
    26. rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de educaţie medicalã continuã (EMC) pentru medici, asistenţi medicali şi alt personal, în condiţiile legii;
    27. rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit public intern, conform legii.
    (2) Obligaţiile managerului în domeniul managementului serviciilor medicale sunt urmãtoarele:
    1. elaboreazã, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei din zona deservitã, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului, ca urmare a propunerilor consiliului medical, şi îl supune aprobãrii consiliului de administraţie al spitalului;
    2. aprobã formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor comitetului director, cu respectarea prevederilor legale;
    3. aprobã planul anual de servicii medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea consiliului medical;
    4. aprobã mãsurile propuse de comitetul director pentru dezvoltarea activitãţii spitalului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
    5. elaboreazã şi pune la dispoziţie consiliului de administraţie rapoarte privind activitatea spitalului; aplicã strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sãnãtãţii, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservitã; în cazul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, aplicã strategiile specifice de dezvoltare în domeniul medical;
    6. îndrumã şi coordoneazã activitatea de prevenire a infecţiilor nosocomiale;
    7. dispune mãsurile necesare în vederea realizãrii indicatorilor de performanţã a activitãţii asumaţi prin prezentul contract;
    8. desemneazã, prin act administrativ, coordonatorii programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate derulate la nivelul spitalului;
    9. rãspunde de implementarea şi raportarea indicatorilor programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate derulate la nivelul spitalului, în conformitate cu prevederile legale elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
    10. rãspunde de asigurarea condiţiilor corespunzãtoare pentru realizarea unor acte medicale de calitate de cãtre personalul medico-sanitar din spital;
    11. rãspunde de implementarea protocoalelor de practicã medicalã la nivelul spitalului, pe baza recomandãrilor consiliului medical;
    12. urmãreşte realizarea activitãţilor de control al calitãţii serviciilor medicale oferite de spital, coordonatã de directorul medical, cu sprijinul consiliului medical şi al celui ştiinţific;
    13. negociazã şi încheie, în numele şi pe seama spitalului, protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuitãţii şi creşterii calitãţii serviciilor medicale;
    14. rãspunde, împreunã cu comitetul director, de asigurarea condiţiilor de investigaţii medicale, tratament, cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    15. negociazã şi încheie contractul de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile stabilite în contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
    16. poate încheia contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate private;
    17. poate încheia contracte cu direcţiile de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, în vederea derulãrii programelor naţionale de sãnãtate şi desfãşurãrii unor activitãţi specifice, în conformitate cu structura organizatoricã a acestora;
    18. poate încheia contract cu institutul de medicinã legalã din centrul medical universitar la care este arondat pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cabinetele de medicinã legalã din structura acestora, precum şi a cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea acestor cabinete;
    19. rãspunde de respectarea prevederilor legale în vigoare cu privire la drepturile pacientului şi dispune mãsurile necesare atunci când se constatã încãlcarea acestora;
    20. rãspunde de asigurarea asistenţei medicale în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã şi este obligat sã participe cu toate resursele la înlãturarea efectelor acestora;
    21. rãspunde de asigurarea acordãrii primului ajutor şi asistenţei medicale de urgenţã oricãrei persoane care se prezintã la spital, dacã starea sãnãtãţii persoanei este criticã, precum şi de asigurarea, dupã caz, a transportului obligatoriu medicalizat la o altã unitate medico-sanitarã de profil, dupã stabilizarea funcţiilor vitale ale acesteia;
    22. rãspunde de asigurarea, în condiţiile legii, a calitãţii actului medical, a respectãrii condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale, precum şi de acoperirea, de cãtre spital, a prejudiciilor cauzate pacienţilor.
    (3) Obligaţiile managerului în domeniul managementului economico-financiar sunt urmãtoarele:
    1. rãspunde de organizarea activitãţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, elaborat de cãtre comitetul director pe baza propunerilor fundamentate ale conducãtorilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune aprobãrii ordonatorului de credite ierarhic superior, dupã avizarea acestuia de cãtre consiliul de administraţie, în condiţiile legii;
    2. rãspunde de asigurarea realizãrii veniturilor şi de fundamentarea cheltuielilor în raport cu acţiunile şi obiectivele din anul bugetar pe titluri, articole şi alineate, conform clasificaţiei bugetare;
    3. rãspunde de repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului pe secţiile şi compartimentele din structura acestuia şi de cuprinderea sumelor repartizate în contractele de administrare încheiate în condiţiile legii;
    4. rãspunde de monitorizarea lunarã de cãtre şefii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    5. rãspunde de raportarea lunarã şi trimestrialã a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli unitãţilor deconcentrate cu personalitate juridicã ale Ministerului Sãnãtãţii şi, respectiv, ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie, în funcţie de subordonare, precum şi de publicarea acesteia pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii, pentru unitãţile subordonate, pe cel al autoritãţii de sãnãtate publicã ori pe site-urile ministerelor şi instituţiilor sanitare cu reţele sanitare proprii;
    6. rãspunde de raportarea lunarã şi trimestrialã a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli consiliului local şi/sau judeţean, dupã caz, dacã beneficiazã de finanţare din bugetele locale;
    7. aprobã şi rãspunde de realizarea programului anual de achiziţii publice;
    8. aprobã lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea comitetului director;
    9. rãspunde, împreunã cu membrii consiliului medical, de respectarea disciplinei economico-financiare la nivelul secţiilor, compartimentelor şi serviciilor din cadrul spitalului;
    10. identificã, împreunã cu consiliul de administraţie, surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale;
    11. îndeplineşte toate atribuţiile care decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite, conform legii;
    12. rãspunde de respectarea şi aplicarea corectã a legislaţiei din domeniu.
    (4) Obligaţiile managerului în domeniul managementului administrativ sunt urmãtoarele:
    1. aprobã şi rãspunde de respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, dupã avizarea prealabilã de cãtre direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti, direcţia medicalã sau structura similarã acesteia din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie ori Ministerul Sãnãtãţii, dupã caz;
    2. reprezintã spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
    3. încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;
    4. rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii spitalului;
    5. încheie contracte de colaborare cu instituţiile de învãţãmânt superior medical, respectiv unitãţile de învãţãmânt medical, în conformitate cu metodologia elaboratã de Ministerul Sãnãtãţii, în vederea asigurãrii condiţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt;
    6. încheie, în numele spitalului, contracte de cercetare cu finanţatorul cercetãrii, pentru desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã medicalã, în conformitate cu prevederile legale;
    7. rãspunde de respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului;
    8. rãspunde de obţinerea şi menţinerea valabilitãţii autorizaţiei de funcţionare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    9. pune la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, informaţii privind activitatea spitalului;
    10. transmite direcţiei de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale sau structurii similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau Ministerului Sãnãtãţii, dupã caz, informãri trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activitãţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    11. rãspunde de organizarea arhivei spitalului şi de asigurarea securitãţii documentelor prevãzute de lege, în format scris şi electronic;
    12. rãspunde de înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    13. aprobã utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii;
    14. rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea spitalului;
    15. conduce activitatea curentã a spitalului, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
    16. propune spre aprobare direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale ori structurii medicale similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau Ministerului Sãnãtãţii, dupã caz, un înlocuitor de drept pentru perioadele de absenţã motivatã din spital, în condiţiile legii;
    17. informeazã Ministerul Sãnãtãţii sau, dupã caz, ministerele sau instituţiile cu reţea sanitarã proprie cu privire la starea de incapacitate temporarã de muncã, în termen de maximum 24 de ore de la apariţia acesteia;
    18. rãspunde de monitorizarea şi raportarea datelor specifice activitãţii medicale, economico-financiare, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
    19. respectã mãsurile dispuse de cãtre conducãtorul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie sau primarul unitãţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti ori preşedintele consiliului judeţean, dupã caz, în situaţia în care se constatã disfuncţionalitãţi în activitatea spitalului public;
    20. rãspunde de depunerea solicitãrii pentru obţinerea acreditãrii spitalului, în condiţiile legii, în termen de maximum un an de la aprobarea procedurilor, standardelor şi metodologiei de acreditare;
    21. rãspunde de solicitarea reacreditãrii, în condiţiile legii, cu cel puţin 6 luni înainte de încetarea valabilitãţii acreditãrii;
    22. respectã Strategia naţionalã de raţionalizare a spitalelor, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului;
    23. elaboreazã, împreunã cu comitetul director, planul de acţiune pentru situaţii speciale şi coordoneazã asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
    24. rãspunde de respectarea şi aplicarea corectã de cãtre spital a prevederilor actelor normative care reglementeazã activitatea acestuia;
    25. asigurã şi rãspunde de organizarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare astfel încât sã consolideze calitatea actului medical, cu respectarea drepturilor pacienţilor, a eticii şi deontologiei medicale;
    26. avizeazã numirea, în condiţiile legii, a şefilor de secţie, şefilor de laborator şi a şefilor de serviciu medical din cadrul secţiilor, laboratoarelor şi serviciilor medicale clinice şi o supune aprobãrii Ministerului Sãnãtãţii sau, dupã caz, a autoritãţilor administraţiei publice locale.
    (5) Obligaţiile managerului în domeniul incompatibilitãţilor şi al conflictului de interese sunt urmãtoarele:
    1. depune o declaraţie de interese, precum şi o declaraţie cu privire la incompatibilitãţile prevãzute de lege şi de prezentul contract, în termen de 15 zile de la numirea în funcţie, la Ministerul Sãnãtãţii sau, dupã caz, la ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie;
    2. actualizeazã declaraţia prevãzutã la pct. 1 ori de câte ori intervin modificãri faţã de situaţia iniţialã, în termen de maximum 30 de zile de la data apariţiei modificãrii, precum şi a încetãrii funcţiilor sau activitãţilor;
    3. rãspunde de afişarea declaraţiilor prevãzute de lege pe site-ul spitalului;
    4. depune declaraţie de avere în condiţiile prevãzute la pct. 1 şi 2.
    ART. 6
    Drepturile Ministerului Sãnãtãţii, ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, sunt urmãtoarele:
    1. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului;
    2. dreptul de a solicita spitalului, indiferent de reţeaua de care aparţine, documente referitoare la întreaga activitate a acestuia, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    3. dreptul de a controla activitãţile organizatorice şi funcţionale cu caracter medico-sanitar ale spitalului;
    4. dreptul de a revoca managerul spitalului din reţeaua proprie, la propunerea comisiei de evaluare, numitã prin ordin ori decizie sau act administrativ al/a/al miniştrilor şi conducãtorilor instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, dupã caz;
    5. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea spitalului;
    6. dreptul de a controla activitatea managerului spitalului din reţeaua proprie, ori de câte ori considerã necesar;
    7. în cazul Ministerului Sãnãtãţii, dreptul de a verifica, de a controla şi de a sancţiona, potrivit legii, activitatea spitalului, indiferent de reţeaua de care aparţine, în exercitarea funcţiei de autoritate centralã în domeniul sãnãtãţii publice.
    ART. 7
    Obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii, ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, sunt urmãtoarele:
    1. asigurã managerului spitalului libertate în conducerea şi organizarea activitãţii spitalului, în condiţiile legii;
    2. poate pune la dispoziţia managerului, la solicitarea scrisã a acestuia, informaţii cu privire la performanţa altor spitale publice;
    3. urmãreşte modul de realizare de cãtre managerul spitalului a obiectivelor şi indicatorilor de performanţã a activitãţii acestuia, precum şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    4. analizeazã şi evalueazã periodic şi ori de câte ori este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului activitatea spitalului din reţeaua proprie, care este în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, numind o comisie de evaluare;
    5. analizeazã, direct ori prin intermediul direcţiei de sãnãtate publicã din aria administrativ-teritorialã a spitalului din reţeaua proprie, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, a investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale şi a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli;
    6. acordã managerului spitalului din reţeaua proprie toate drepturile ce decurg din prezentul contract de management, din contractul colectiv de muncã aplicabil şi din lege;
    7. asigurã confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale managerului.
    VI. Incompatibilitãţile şi conflictul de interese
    ART. 8
    Funcţia de manager persoanã fizicã este incompatibilã cu:
    a) exercitarea oricãror altor funcţii salarizate, nesalarizate sau/şi indemnizate, cu excepţia funcţiilor sau activitãţilor în domeniul medical în aceeaşi unitate sanitarã, a activitãţilor didactice, de cercetare ştiinţificã şi de creaţie literar-artisticã;
    b) exercitarea oricãrei activitãţi sau oricãrei alte funcţii de manager, inclusiv cele neremunerate;
    c) exercitarea unei activitãţi sau a unei funcţii de membru în structurile de conducere ale unei alte unitãţi spitaliceşti;
    d) exercitarea oricãrei funcţii în cadrul organizaţiilor sindicale sau patronale de profil.
    ART. 9
    Constituie conflict de interese:
    a) deţinerea de cãtre manager persoanã fizicã, manager persoanã juridicã ori reprezentant al persoanei juridice de pãrţi sociale, acţiuni sau interese la societãţi comerciale ori organizaţii nonguvernamentale care stabilesc relaţii comerciale cu spitalul la care persoana în cauzã exercitã sau intenţioneazã sã exercite funcţia de manager;
    b) deţinerea, de cãtre rudele ori afinii pânã la gradul al IV-lea inclusiv ale managerului persoanã fizicã, managerului persoanã juridicã ori ale reprezentantului persoanei juridice, de pãrţi sociale, acţiuni sau interese la societãţi comerciale ori organizaţii nonguvernamentale care stabilesc relaţii comerciale cu spitalul la care persoana în cauzã exercitã sau intenţioneazã sã exercite funcţia de manager.
    ART. 10
    (1) Incompatibilitãţile şi conflictul de interese sunt aplicabile atât persoanei fizice, cât şi reprezentantului desemnat al persoanei juridice care exercitã sau intenţioneazã sã exercite funcţia de manager de spital.
    (2) Dacã managerul se aflã în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese, acesta este obligat sã înlãture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de 30 de zile de la apariţia acestora. În caz contrar, contractul de management este reziliat de plin drept.
    (3) Dacã motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese se menţin peste termenul prevãzut la alin. (2), Ministerul Sãnãtãţii sau, dupã caz, ministerul, instituţia publicã sau primarul unitãţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, dupã caz, semnatare ale contractului de management, este îndreptãţit sã pretindã managerului despãgubiri, conform clauzelor prezentului contract de management.
    VII. Rãspunderea contractualã
    ART. 11
    (1) Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de management pãrţile rãspund în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    (2) Forţa majorã apãrã pãrţile de rãspundere.
    ART. 12
    Managerul rãspunde civil, contravenţional, material sau penal, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.
    ART. 13
    (1) Contractul de management se suspendã de drept în cazul în care managerul este arestat preventiv, în condiţiile Codului de procedurã penalã.
    (2) Contractul de management se suspendã din iniţiativa Ministerului Sãnãtãţii, a ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
    a) în cazul în care formuleazã plângere penalã împotriva managerului;
    b) când managerul a fost trimis în judecatã pentru fapte penale incompatibile cu funcţia deţinutã, pânã la rãmânerea definitivã a hotãrârii judecãtoreşti.
    VIII. Forţa majorã
    ART. 14
    Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor, total sau parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de management, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, astfel cum este definitã de lege.
    ART. 15
    (1) Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de 5 zile de la data producerii şi încetãrii evenimentului, şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
    (2) Dacã nu procedeazã la anunţarea în termenul prevãzut la alin. (1) a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea în termen.
    ART. 16
    Dacã în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.
    ART. 17
    Forţa majorã se constatã de cãtre o autoritate competentã.
    IX. Corespondenţa
    ART. 18
    (1) Corespondenţa legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
    (2) Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul în care intervin modificãri ale datelor ce figureazã în prezentul contract sã notifice celeilalte pãrţi contractante schimbãrile survenite.
    (3) În accepţiunea pãrţilor contractante, orice notificare adresatã de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi transmisã la adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului contract.
    (4) În cazul în care notificarea se face pe cale poştalã, aceasta va fi transmisã, prin scrisoare recomandatã, cu confirmare de primire şi se considerã primitã de destinatar la data menţionatã de oficiul poştal primitor pe aceastã confirmare.
    (5) Notificãrile verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre pãrţi, dacã nu sunt confirmate prin intermediul uneia din modalitãţile prevãzute la alineatele precedente.
    X. Modificarea contractului
    ART. 19
    (1) Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricãrei pãrţi contractante, sub rezerva notificãrii scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
    (2) Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele pãrţi care este parte integrantã a acestui contract.
    ART. 20
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contractuale se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor, prin încheierea unui act adiţional la prezentul contract, în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acestora.
    ART. 21
    Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã satisfãcãtor înţelesului contractului.
    XI. Încetarea contractului
    ART. 22
    Prezentul contract de management înceteazã în urmãtoarele situaţii:
    a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
    b) la revocarea din funcţie a managerului, în cazul nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public, prevãzuţi în ordinul ministrului sãnãtãţii, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor managerului;
    c) prin acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
    d) la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevãzute de lege;
    e) în cazul nerespectãrii termenului de înlãturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
    f) la decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului;
    g) în cazul insolvenţei, falimentului persoanei juridice, manager al spitalului;
    h) la împlinirea vârstei de pensionare prevãzute de lege;
    i) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sãnãtatea pacienţilor sau a salariaţilor;
    j) în cazul refuzului colaborãrii cu organele de control desemnate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
    k) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare constatate de organele de control şi instituţiile abilitate în condiţiile legii;
    l) în cazul nerespectãrii mãsurilor dispuse de ministrul sãnãtãţii în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice sau, dupã caz, a mãsurilor dispuse de ministrul/conducãtorul instituţiei pentru spitalele din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
    m) dacã se constatã cã managerul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru exercitarea funcţiei de manager;
    n) în cazul existenţei plãţilor restante, a cãror vechime este mai mare de 2 ani, în condiţiile în care se constatã nerespectarea achitãrii obligaţiilor cãtre furnizori prin încãlcarea legislaţiei în vigoare privind înregistrarea cronologicã şi sistematicã în contabilitatea instituţiei a acestor datorii corelatã cu respectarea termenelor contractuale;
    o) în cazul în s-a dispus arestarea managerului, în condiţiile legii;
    p) în cazul situaţiilor de indisponibilitate a managerului care depãşesc 90 de zile consecutiv;
    q) în cazul desfiinţãrii unitãţii sanitare;
    r) în cazul nerespectãrii obligaţiilor asumate prin prezentul contract.
    ART. 23
    Contractul de management încheiat de managerul spitalului din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale înceteazã în condiţiile legii, la propunerea consiliului de administraţie, în cazul în care acesta constatã existenţa uneia dintre situaţiile prevãzute la art. 22.
    XII. Litigii
    ART. 24
    Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
    ART. 25
    Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilã sunt de competenţa instanţelor de judecatã.
    XIII. Alte clauze
    ART. 26
    Managerul nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din prezentul contract de management.
    ART. 27
    (1) La data încheierii prezentului contract de management, spitalul are înregistrate obligaţii de platã neachitate dupã cum urmeazã:
    a) în termenul de scadenţã ................. lei;
    b) peste termenul de scadenţã .............. lei;
    (2) Obligaţiile de platã neachitate, prevãzute la alin. (1), vor fi lichidate dupã cum urmeazã (se vor menţiona explicit posibilitãţile, precum şi intervalul în care vor fi lichidate în condiţiile legii):
    ...............................................................
    ...............................................................
    ...............................................................
    ART. 28
    Dacã managerul nu înlãturã motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariţia acestora, este obligat sã plãteascã despãgubiri Ministerului Sãnãtãţii sau, dupã caz, ministerului, instituţiei publice ori primarului unitãţii administrativ-teritoriale, primarului general al municipiului Bucureşti sau preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz, pãrţi semnatare ale contractului de management.
    ART. 29
    Pãrţile contractante au negociat urmãtoarele clauze suplimentare, conform şi în limita prevederilor legale în vigoare:
    ...............................................................
    ...............................................................
    ...............................................................
    XIV. Legislaţie aplicabilã
    ART. 30
    Prezentul contract de management se interpreteazã conform legilor din România.
    Prezentul contract de management a fost încheiat astãzi, .........., în douã exemplare a câte ........ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.


          Manager, Ministerul Sãnãtãţii/ministerul sau
       sau, dupã caz, instituţia cu reţea sanitarã proprie,
    comandant/director general reprezentat/reprezentatã prin
    .......................... ....................................
    (numele în clar şi semnãtura) (numele în clar şi semnãtura)


    ANEXA 2

                            LISTA
             indicatorilor de performanţã a activitãţii
                    managerului spitalului public

    A. Indicatori de management al resurselor umane
    1. numãrul mediu de bolnavi externaţi pe un medic;
    2. numãrul mediu de consultaţii pe un medic în ambulatoriu;
    3. numãrul mediu de consultaţii pe un medic în camera de gardã/UPU/CPU;
    4. proporţia medicilor din totalul personalului;
    5. proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului;
    6. proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical.
    B. Indicatori de utilizare a serviciilor
    1. numãrul de bolnavi externaţi total şi pe secţii;
    2. durata medie de spitalizare, pe spital şi pe fiecare secţie;
    3. rata de utilizare a paturilor, pe spital şi pe fiecare secţie;
    4. indicele de complexitate a cazurilor, pe spital şi pe fiecare secţie;
    5. procentul bolnavilor cu intervenţii chirurgicale din totalul bolnavilor externaţi din secţiile chirurgicale;
    6. proporţia bolnavilor internaţi cu programare din totalul bolnavilor internaţi, pe spital şi pe fiecare secţie;
    7. proporţia urgenţelor din totalul bolnavilor internaţi, pe spital şi pe fiecare secţie;
    8. proporţia bolnavilor internaţi cu bilet de trimitere din totalul bolnavilor internaţi, pe spital şi pe fiecare secţie;
    9. numãrul consultaţiilor acordate în ambulatoriu;
    10. proporţia serviciilor medicale spitaliceşti acordate prin spitalizare de zi din totalul serviciilor medicale spitaliceşti acordate, pe spital şi pe fiecare secţie.
    C. Indicatori economico-financiari
    1. execuţia bugetarã faţã de bugetul de cheltuieli aprobat;
    2. procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului;
    3. procentul cheltuielilor de personal din totalul sumelor decontate de casele de asigurãri de sãnãtate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru serviciile medicale furnizate, precum şi din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii cu aceastã destinaţie;
    4. procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului;
    5. costul mediu pe zi de spitalizare, pe fiecare secţie;
    6. procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (sintagma "venituri proprii" înseamnã, în cazul acestui indicator, toate veniturile obţinute de spital, exclusiv cele obţinute în contractul cu casa de asigurãri de sãnãtate).
    D. Indicatori de calitate
    1. rata mortalitãţii intraspitaliceşti, pe total spital şi pe fiecare secţie;
    2. rata infecţiilor nosocomiale, pe total spital şi pe fiecare secţie;
    3. rata bolnavilor reinternaţi în intervalul de 30 de zile de la externare;
    4. indicele de concordanţã între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare;
    5. procentul bolnavilor transferaţi cãtre alte spitale din totalul bolnavilor internaţi;
    6. numãrul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor înregistrate.

                          ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016