Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.356 din 29 mai 2013  pentru aprobarea modelelor si continutului formularelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.356 din 29 mai 2013 pentru aprobarea modelelor si continutului formularelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI SCHIMBARILOR CLIMATICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 12 iunie 2013

    În baza prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 228 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice,

    ministrul mediului şi schimbărilor climatice emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală, reglementată prin titlul VII "Inspecţia fiscală" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    1. a) Aviz de inspecţie fiscală - anexa nr. 1a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de inspecţie fiscală" - anexa nr. 1b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscală" - anexa nr. 1c);
    2. a) Ordin de serviciu - anexa nr. 2a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu" - anexa nr. 2b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Ordin de serviciu" - anexa nr. 2c);
    3. a) Notă explicativă - anexa nr. 3a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Notă explicativă" - anexa nr. 3b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Notă explicativă" - anexa nr. 3c);
    4. a) Invitaţie - anexa nr. 4a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie" - anexa nr. 4b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Invitaţie" - anexa nr. 4c);
    5. a) Proces-verbal - formular cu regim special de înseriere şi numerotare - anexa nr. 5a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal" - anexa nr. 5b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal" - anexa nr. 5c);
    6. a) Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 6a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6c);
    7. a) Proces-verbal de sigilare/desigilare - formular cu regim special de înseriere şi numerotare - anexa nr. 7a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa nr. 7b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa nr. 7c).
    8. a) Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor - formular cu regim special de înseriere şi numerotare - anexa nr. 8a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor" - anexa nr. 8b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor" - anexa nr. 8c);
    9. a) Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală - anexa nr. 9a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală" - anexa nr. 9b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală" - anexa nr. 9c);
    10. a) Raport de inspecţie fiscală - anexa nr. 10a);
    b) Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Raport de inspecţie fiscală" - anexa nr. 10b);
    c) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Raport de inspecţie fiscală" - anexa nr. 10c);
    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul minimal ale documentului "Declaraţie" pe care contribuabilul este obligat să o dea la sfârşitul inspecţiei fiscale, prezentat în anexa nr. 11a).
    ART. 3
    Formularele prevăzute la art. 1 şi documentul menţionat la art. 2 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1b), 2b), 3b), 4b), 5b), 6b), 7b), 8b), 9b), 10b) şi 11b).
    ART. 4
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 şi 2 sunt stabilite în anexele nr. 1c), 2c), 3c), 4c), 5c), 6c), 7c), 8c), 9c), 10c) şi 11c).
    ART. 5
    Formularele se emit de Administraţia Fondului pentru Mediu, prin personalul de specialitate, precum şi prin intermediul aplicaţiilor informatice utilizate în cadrul instituţiei, conform modelelor prezentate în anexe, cu excepţia formularelor cu regim special.
    ART. 6
    Formularele cu regim special, ale căror modele sunt prezentate în anexele nr. 5a), 7a) şi 8a) se tipăresc prin unităţi specializate, pe baza comenzilor primite din partea Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    ART. 7
    Direcţia cu atribuţii specifice privind colectarea din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 657/2006 pentru aprobarea modelelor şi conţinutului formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 16 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
    ART. 9
    Anexele nr. 1a)-11c) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


               Ministrul mediului şi
              schimbărilor climatice,
                  Rovana Plumb


    Bucureşti, 29 mai 2013.
    Nr. 1.356.

    ANEXA 1a)

    [Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu]

                            AVIZ DE INSPECŢIE FISCALĂ
                              Nr. ..... din ......
    Destinatar:
    Denumirea contribuabilului ...........................
    Judeţul ......, localitatea .........................,
    bd./str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et ...., ap. ....
    Cod de identificare fiscală ..........................

                           Stimate domnule administrator,

    Vă informăm că începând cu data de ......., în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, veţi face obiectul unei inspecţii fiscale, având ca obiective:
    - verificarea modului de calcul şi de constituire a obligaţiilor pentru mediu pe perioada ........................................;
    - verificarea modului de întocmire a declaraţiilor lunare privind obligaţiile de plată pentru mediu şi depunerea acestora pe perioada ........................................;
    - verificarea îndeplinirii obligaţiei de plată a sumelor datorate pentru mediu pe perioada ........................................;
    - stabilirea eventualelor diferenţe de plată şi calculul accesoriilor aferente;
    - verificarea modului de organizare şi conducere a evidenţei fiscale şi contabile.
    Pentru buna desfăşurare a inspecţiei fiscale, vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie, toate documentele contabile şi fiscale şi alte elemente justificative relevante pentru stabilirea obligaţiilor societăţii la Fondul pentru mediu.
    În măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată, urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic.
    Pe parcursul inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţă de specialitate şi/sau juridică.
    Inspecţia fiscală se va desfăşura cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor reglementări legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului de control fiscal, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.753/2003.
    Menţionăm că aveţi posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.
    Prezentul aviz de inspecţie fiscală a fost emis în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
    După data începerii inspecţiei fiscale nu se mai pot depune declaraţii rectificative privind obligaţiile de plată pentru mediu, aferente perioadelor supuse inspecţiei.
    Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale.


                       Conducătorul
            Administraţiei Fondului pentru Mediu,
            .....................................
                    (numele şi prenumele)

            .....................................
                         (semnătura)
                             L.S.
       Persoana de contact: ........ (telefon: ..........)


    ANEXA 1b

                                 INSTRUCŢIUNI
                  de completare şi utilizare a formularului
                       "Aviz de inspecţie fiscală"

    "Avizul de inspecţie fiscală" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu înştiinţează contribuabilul în legătură cu inspecţia fiscală care urmează să se efectueze la acesta. În formular se va indica perioada supusă inspecţiei privind obligaţiile la Fondul pentru mediu.
    Se întocmeşte şi se transmite contribuabilului, care urmează a face obiectul unei inspecţii fiscale, înainte cu 30 de zile pentru marii contribuabili şi cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili de începerea efectuării acesteia.
    Avizul de inspecţie fiscală se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizează de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semnează de conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită.
    Se întocmeşte în 3 exemplare originale, din care:
    - exemplarul 1 se va trimite contribuabilului prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin înmânare directă cu semnătura şi data de primire pe exemplarul 2;
    - exemplarul 2 va fi înmânat echipei de inspecţie fiscală care va efectua inspecţia fiscală, urmând a fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - exemplarul 3 rămâne anexă la planul de control lunar.


    ANEXA 1c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscală"

    1. Denumire: Aviz de inspecţie fiscală
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează: în baza art. 101 şi 102 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului despre începerea inspecţiei fiscale.
    5. Se întocmeşte în 3 exemplare de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    6. Circulă:
    - exemplarul 1 la contribuabil;
    - exemplarul 2 la inspectorii care vor efectua inspecţia fiscală;
    - exemplarul 3 la responsabilul cu elaborarea planului de control.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la contribuabil;
    - un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - un exemplar la planul de control lunar.


    ANEXA 2a)

                            ORDIN DE SERVICIU
    Domnul/Doamna ......., având funcţia de inspector, este delegat/delegată pentru efectuarea inspecţiei fiscale privind obligaţiile pentru mediu la contribuabilul:
    Contribuabil: .....................................
    Codul de identificare fiscală: ....................
    Domiciliul fiscal: ................................
    Data începerii inspecţiei fiscale: ................
    Se legitimează cu legitimaţia de inspecţie fiscală nr.: .............


                         Conducătorul
           Administraţiei Fondului pentru Mediu,
           .........................................
                     (numele şi prenumele)

           .........................................
                         (semnătura)
                             L.S.


    ANEXA 2b)

                                INSTRUCŢIUNI
         de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"

    "Ordinul de serviciu" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală ale Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt împuternicite să efectueze inspecţia fiscală la contribuabilul nominalizat.
    Documentul se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizează de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semnează de conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită.
    Se întocmeşte în două exemplare, din care:
    - un exemplar pentru echipa de inspecţie fiscală;
    - un exemplar pentru planul de control.


    ANEXA 2c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Ordin de serviciu"

    1. Denumire: Ordin de serviciu
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează de organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu în vederea:
    - nominalizării organelor de inspecţie care vor efectua inspecţia fiscală;
    - nominalizării contribuabilului supus inspecţiei fiscale;
    - stabilirii datei de începere a inspecţiei fiscale.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    6. Circulă:
    - un exemplar la organele de inspecţie fiscală;
    - un exemplar la responsabilul cu elaborarea planului de control.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - un exemplar la planul de control lunar.


    ANEXA 3a)

                                 NOTĂ EXPLICATIVĂ
    Subsemnatul/Subsemnata, ....., având calitatea de ..... la ..... de la data de ..../..../...., domiciliat/domiciliată în ......., judeţul/sectorul ......, bd./str. .... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et ...., ap. ...., telefon ....., legitimat cu B.I./C.I./paşaport seria ..... nr. ......, eliberat de ....... la data de ...../..../....., cod numeric personal ....., la întrebările puse de ......., având funcţia de ....... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 94 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dau următoarele explicaţii:
    1. Întrebare: .............................................
    Răspuns: ..................................................
    2. Întrebare: .............................................
    Răspuns: ..................................................
    3. Dacă mai aveţi ceva de adăugat .........................

    Data şi semnătura
    ............................

    Dată în faţa noastră

    Organe de inspecţie fiscală,
    ..........................................................
    (numele, prenumele, nr. legitimaţiei de inspecţie fiscală)

    ..........................................................
    (semnătura)


    ANEXA 3b)

                                   INSTRUCŢIUNI
              de completare şi utilizare a formularului "Notă explicativă"

    "Nota explicativă" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală ale Administraţiei Fondului pentru Mediu pot solicita explicaţii scrise reprezentantului sau oricărui angajat al contribuabilului, care să contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenţa inspecţia fiscală. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul inspecţiei fiscale, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea şi definitivarea constatărilor privind situaţia fiscală a contribuabililor.
    Întrebările vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitate unor răspunsuri la obiect.
    În cazul în care persoana în cauză refuză să răspundă la întrebări, organele de inspecţie fiscală vor transmite întrebările printr-o adresă scrisă, înregistrată la contribuabil, stabilind un termen util, de cel puţin 5 zile lucrătoare, pentru formularea răspunsului.
    În toate cazurile, explicaţiile la întrebările puse de organele de inspecţie fiscală se vor da în scris prin "Nota explicativă".
    Refuzul de a răspunde la întrebări va fi consemnat în raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control, anexându-se o copie de pe adresa de comunicare.
    Documentul se întocmeşte în două exemplare, din care:
    - exemplarul 1 va fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - exemplarul 2 va rămâne la persoana care a dat explicaţii.


    ANEXA 3c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Notă explicativă"

    1. Denumire: Notă explicativă
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează în baza art. 94 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a clarifica unele aspecte constatate în activitatea de inspecţie fiscală.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de persoana nominalizată de organele de inspecţie fiscală pentru a răspunde la întrebări.
    6. Circulă:
    - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;
     - exemplarul 2 la persoana nominalizată să răspundă la întrebări.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la contribuabil;
    - un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.


    ANEXA 4a)

                               INVITAŢIE
    Domnului/Doamnei ....., în calitate de ........ al .............
    Vă informăm că în data ........ organele de inspecţie fiscală din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/punctul de lucru al ...... de la adresa .......... în vederea*): ..................
__________
    *) Se înscrie obiectul acţiunii:
    - prezentarea de înscrisuri în conformitate cu art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - efectuarea unei cercetări la faţa locului în conformitate cu art. 57 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - efectuarea unei inspecţii fiscale conform art. 94 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Inspecţia fiscală nu s-a putut efectua, drept care, în baza art. 52 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă invităm în data de ....., ora ....., la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, din Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, Bucureşti, sectorul 6, camera ......., telefon ....., în vederea efectuării inspecţiei fiscale, ocazie cu care veţi prezenta, conform art. 56 şi 94 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele documente: .............................................
    Neprezentarea în condiţiile de mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă conform art. 219 alin. (1) lit. c) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului în care nu sunt întrunite elementele constitutive ale unei infracţiuni.


                         Conducătorul
            Administraţiei Fondului pentru Mediu,
            .....................................
                   (numele şi prenumele)
            .....................................
                        (semnătura)
                            L.S.

    Persoana de contact: domnul/doamna ..............., telefon ..........


    ANEXA 4b)

                               INSTRUCŢIUNI
           de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie"

    "Invitaţia" reprezintă documentul prin care un contribuabil este invitat la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu în vederea efectuării unei acţiuni conform art. 52, 56 şi 94 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Se întocmeşte în cazurile când acţiunea nu a putut fi efectuată la domiciliul fiscal al contribuabilului şi nici într-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.
    Se întocmeşte de către echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale, se avizează de către directorul compartimentului şi se aprobă de către conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită în acest sens.
    Se întocmeşte în două exemplare:
    - exemplarul 1 va fi remis contribuabilului, prin poştă, cu confirmare de primire, sau înmânat personal reprezentantului societăţii, cu menţionarea pe exemplarul 2 a calităţii reprezentantului, a datelor de identificare (BI/CI/paşaport nr., seria, domiciliul), a datei şi semnăturii;
    - exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie fiscală şi va fi anexat raportului de inspecţie fiscală/procesului-verbal de control.


    ANEXA 4c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Invitaţie"

    1. Denumire: Invitaţie
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează în baza art. 52 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului de a se prezenta la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale.
    6. Circulă:
    - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;
    - exemplarul 2 la contribuabil.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la contribuabil;
    - un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.


    ANEXA 5a)

    [Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu]

                                                     Seria .... Nr. ........

                                       PROCES-VERBAL*1)
                             (ziua .... luna ...... anul .....)
    CAP. I
    Subsemnaţii*2), ....., având funcţia de ..... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ....... şi a Ordinului de serviciu nr. ...../...., am efectuat, în perioada ......, un control inopinat/control încrucişat/o cercetare la faţa locului, în vederea*3) ...... la ....., cu domiciliul fiscal în localitatea ......, bd./str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap ...., judeţul/sectorul ......, codul de identificare fiscală ............
    Contribuabilul are ca obiect principal de activitate*4) .............................
    Controlul s-a desfăşurat la*5) ..................., unde contribuabilul sus-menţionat are*6) .............................
    Contribuabilul este reprezentat de*7) ........, în calitate de .........
_________
    *1) Se va întocmi numai în cazul controlului inopinat, încrucişat (art. 97 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), pentru constatarea unor situaţii faptice existente la un moment dat (art. 57 din aceeaşi ordonanţă) pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni (art. 108 din ordonanţa menţionată). Nu are ca rezultat întocmirea deciziei de impunere. Se anexează la raportul de inspecţie fiscală.
    *2) Numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală.
    *3) Denumirea exactă a tematicii şi perioada supusă controlului.
    *4) Denumirea şi clasificarea conform codului CAEN ale obiectului de activitate desfăşurat.
    *5) Adresa punctului de lucru, a sucursalei, a subunităţii.
    *6) Menţionarea felului de sediu secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate).
    *7) Numele, prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP.

    CAP. II
    Constatări

    Ca urmare a controlului efectuat au rezultat următoarele (constatări, consecinţe, responsabilităţi, măsuri dispuse):
    1. descrierea faptei: .....................................;
    2. prevederile legale încălcate: ..........................;
    3. consecinţe: ............................................
    La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală, cu excepţia celor reţinute, pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
    Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ..... exemplare, înregistrate în Registrul unic de control cu nr. ....., dintre care un exemplar a fost lăsat contribuabilului, iar .... exemplare au fost luate de organele de inspecţie fiscală.

                 Organe de inspecţie fiscală,
                ................................
                 (numele, prenumele, semnătura)

               Administrator (director general),
               .................................
               (numele, prenumele, semnătura)

                         ................
                             Ştampila


    ANEXA 5b)

                              INSTRUCŢIUNI
          de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal"

    CAP. I
    1. "Procesul-verbal" reprezintă actul de control care se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală numai în cazul controlului inopinat, încrucişat (art. 97 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), în cazul efectuării, în condiţiile legii, a unei cercetări la faţa locului (art. 57 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare) sau pentru consemnarea unor fapte, în timpul inspecţiei fiscale, care pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni (art. 108 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare).
    2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    2.1. data (ziua, luna, anul) la care s-a întocmit procesul-verbal;
    2.2. numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală care efectuează controlul;
    3. Se vor preciza denumirea exactă a obiectului controlului şi perioada supusă verificării.
    4. Denumirea obiectului de activitate şi clasificarea după codul activităţii conform clasificării CAEN.
    5. Se vor preciza adresa punctului de lucru, sucursalei, subunităţii la care s-a desfăşurat controlul, dacă acesta a avut loc în alt loc decât domiciliul fiscal, precum şi modul de deţinere al spaţiului unde se desfăşoară activitatea.
    6. Se va preciza tipul sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate).
    7. Se vor înscrie numele şi prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP, precum şi calitatea acestuia în cadrul societăţii.

    CAP. II
    1. Constatările controlului vor fi prezentate clar şi concis, fără detalieri inutile, astfel încât să rezulte motivul de fapt şi temeiul de drept care au stat la baza fundamentării fiecăreia. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele făcute responsabile de faptele constatate. De asemenea, se vor înscrie măsurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale în materie.
    În susţinerea constatărilor se vor prezenta copii de pe documente justificative, registre, balanţe de verificare, declaraţii fiscale, situaţii privind starea de fapt constatată şi efectele juridice produse. Se va prezenta şi punctul de vedere al persoanei făcute responsabilă pentru existenţa elementelor constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală, care va fi anexat la procesul-verbal. Dacă este cazul, constatările referitoare la elementele constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală se vor consemna într-un proces-verbal separat.
    Se va prezenta în sinteză şi punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta, faţă de constatările organului de inspecţie, numai atunci când acesta/aceasta are o opinie contrară şi o prezintă în scris în timpul controlului. Organele de inspecţie fiscală vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului şi, în funcţie de concluzii, vor înscrie în procesul-verbal argumentele cu care se combate fiecare dintre aspectele prezentate în scris de către contribuabil. Punctul de vedere al organului de inspecţie fiscală faţă de argumentele aduse de contribuabil va fi consemnat cu precizarea prevederilor legale în domeniu şi fundamentate pe analiza datelor înscrise în procesul-verbal.
    Pentru faptele care sunt sancţionate contravenţional organele de inspecţie fiscală vor întocmi, separat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
    Punctul de vedere în scris al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta se va anexa la procesul-verbal.
    Constatările organelor de inspecţie fiscală rezultate în urma unei acţiuni de control inopinat, încrucişat sau de cercetare la faţa locului se pot finaliza cu propunerea de a se programa efectuarea unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a făcut obiectul controlului.
    2. Semnarea procesului-verbal. Procesul-verbal se semnează de organele de inspecţie fiscală, de reprezentantul legal al contribuabilului, de persoanele răspunzătoare, menţionându-se funcţia deţinută, precum şi de eventualii martori în prezenţa cărora s-a efectuat controlul. În cazul în care cel supus controlului refuză să semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscală va consemna despre aceasta în procesul-verbal. Procesele-verbale se încheie în 3 exemplare, dintre care:
    - exemplarul 1 rămâne la organul de inspecţie fiscală care a efectuat controlul;
    - exemplarul 2 rămâne la contribuabil;
    - exemplarul 3 se înaintează împreună cu anexele instituţiei sau organului abilitat care a solicitat controlul.
    În toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului.


    ANEXA 5c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal"

    1. Denumire: Proces-verbal
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: Formular cu regim special de înseriere şi de numerotare, tipărit pe o singură faţă, în blocuri a câte 150 de file, formate din 50 de seturi cu câte 3 file numerotate cu acelaşi număr, în culori diferite: albastru - exemplarul 1, roşu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
    4. Se utilizează de către organele fiscale pentru consemnarea unor fapte ca urmare a unui control inopinat, încrucişat sau pentru o cercetare la faţa locului, în vederea consemnării unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni.
    5. Se întocmeşte în 3 exemplare.
    6. Circulă:
    - un exemplar (roşu) la Administraţia Fondului pentru Mediu;
    - un exemplar (verde) la contribuabil;
    - un exemplar (albastru) se va înainta organelor de cercetare penală sau instituţiei care a solicitat verificarea.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar (roşu) la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.


    ANEXA 6a)

                               PROCES-VERBAL
                    de ridicare/restituire de înscrisuri
                    Încheiat la data de ..../...../.....

    Subsemnaţii, ......, având funcţia de ...... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 56 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ...... şi a Ordinului de serviciu nr. ..../....., am ridicat/restituit de la .......*1), în prezenţa ..............*2), următoarele (documente, înscrisuri etc.): .....................
    Menţionăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat copii certificate de organul de inspecţie fiscală şi de un reprezentant legal al societăţii.
    Procesul-verbal, înregistrat la contribuabil cu nr. ...... din ......., s-a încheiat în două exemplare, dintre care unul a fost lăsat la contribuabil, iar unul a fost luat de organele de inspecţie fiscală.


               Organe de inspecţie fiscală*3),
               ..................................
                (numele, prenumele, semnătura)

               Reprezentantul contribuabilului*4),
               ...................................
              (numele, prenumele, funcţia, semnătura)

                           Ştampila

____________
    *1) Denumirea contribuabilului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală.
    *2) Numele, prenumele, funcţia, calitatea reprezentantului contribuabilului.
    *3) Numele, prenumele, funcţia.
    *4) Numele, prenumele, funcţia, adresa, datele de identitate, CNP.


    ANEXA 6b)

                                INSTRUCŢIUNI
          de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de
                     ridicare/restituire de înscrisuri"

    "Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" se completează de organele de inspecţie fiscală cu ocazia ridicării/restituirii de documente. Se înscriu numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală, funcţia şi numărul legitimaţiei de inspecţie fiscală.
    "Documente/înscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite prin prezentarea următoarelor date: tipul, seria, numărul, conţinutul, numărul de file, registre, carnete, bucăţi etc.
    Documentele sau actele se anexează în original când sunt considerate fictive sau asupra cărora există suspiciuni că sunt fictive, precum şi când există indicii că s-ar urmări sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. În acest caz, se lasă contribuabilului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi de organul de inspecţie fiscală.
    Se completează în două exemplare, dintre care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscală şi un exemplar pentru contribuabil.


    ANEXA 6c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"

    1. Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează de către organele fiscale pentru ridicarea/restituirea de înscrisuri.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.
    6. Circulă:
    - exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală;
    - exemplarul 2 la contribuabil.
    7. Se arhivează:
    - exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - exemplarul 2 la contribuabil.


    ANEXA 7a)

                            PROCES-VERBAL
                          de sigilare/desigilare
            Încheiat astăzi, ......*1), în ........*2)

    Subsemnaţii, ....., având funcţia de ...... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ...... şi a Ordinului de serviciu nr. ..../..., astăzi, ....., în prezenţa ......*3), având funcţia de ..... la .....*4), posesor al BI/CI/paşaport seria ..... nr. ......, eliberat/eliberată de ....... la data de ......, cu domiciliul în localitatea ....., bd./str. ..... nr. ...., bl. ..., sc. .., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......., am procedat la sigilarea următoarelor: ...........*5).
    Cele sigilate aparţin ............*6) din ...............*7).
    Sigilarea a fost determinată de .........................*8).
    A fost aplicat sigiliul .................................*9).
    În conformitate cu prevederile art. 243 din Codul penal, înlăturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
    Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, dintre care un exemplar a fost predat .........*10), domiciliat/domiciliată în .........*11), posesor/posesoare al/a BI/CI/paşaport seria ..... nr. ..., având calitatea de ......... la ............

_____________
    *1) Ziua, luna, anul, ora.
    *2) Localitatea.
    *3) Numele şi prenumele.
    *4) Denumirea contribuabilului.
    *5) Spaţii, imobile, bunuri, valori, mărfuri, documente etc.
    *6) Denumirea contribuabilului.
    *7) Adresa completă.
    *8) Se invocă motivul sigilării.
    *9) Numărul şi caracteristicile sigiliului aplicat.
    *10) Numele şi prenumele.
    *11) Adresa completă.

    Organe de inspecţie fiscală, Martori asistenţi,
    .............................. ...........................
    (numele, prenumele, semnătura) (numele, prenumele, adresa)

                        Reprezentantul contribuabilului,
                 ...........................................
                 (numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)

    (BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......,
    CNP ......, eliberat/eliberată de ...... la data de ....)

    Astăzi, ......., ora ......., s-a procedat la desigilarea următoarelor: ...... după verificarea prealabilă a sigiliului aplicat, care a fost găsit intact (în orice altă situaţie se va preciza starea sigiliului).


    Organe de inspecţie fiscală, Martori asistenţi,
    ............................. ..........................
    (numele, prenumele, semnătura) (numele, prenumele, adresa)

               Reprezentantul contribuabilului,
              ....................................
              (numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)


    (BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......,
    CNP ......, eliberat/eliberată de ....... la data de ......)



    ANEXA 7b)

                               INSTRUCŢIUNI
          de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal
                            de sigilare/desigilare"

    "Procesul-verbal de sigilare/desigilare" se întocmeşte de organele de inspecţie fiscală în situaţiile în care există indicii că în locurile de producţie, depozitare, comercializare se găsesc bunuri sau produse a căror provenienţă nu este legală sau a căror fabricaţie este interzisă de lege ori se produce fără autorizaţie, iar acţiunea de inspecţie fiscală nu poate fi finalizată, urmând a fi continuată în ziua lucrătoare următoare.
    Se poate utiliza şi în situaţia în care există posibilitatea ca documentele şi actele necesare inspecţiei fiscale să fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al documentelor în vederea reţinerii acestora.
    În situaţia în care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului, sigilarea/desigilarea se efectuează în prezenţa unor martori asistenţi.
    Se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se lasă reprezentantului legal al contribuabilului supus inspecţiei fiscale sau deţinătorului spaţiului sigilat, iar celălalt exemplar se reţine de echipa de inspecţie fiscală şi se anexează la actul de inspecţie fiscală.
    Desigilarea se consemnează, în ambele exemplare, de regulă de aceeaşi echipă de inspecţie fiscală care a aplicat sigiliul.


    ANEXA 7c)

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"

    1. Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: Formular cu regim special de înseriere şi de numerotare, tipărit pe ambele feţe, în blocuri a câte 100 de file, formate din 50 de seturi cu câte două file numerotate cu acelaşi număr, în culori diferite: roşu - exemplarul 1, verde - exemplarul 2.
    4. Se utilizează de organele fiscale pentru sigilarea/desigilarea unor incinte ale contribuabilului supus inspecţiei fiscale/controlului.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.
    6. Circulă:
    - un exemplar (roşu) la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;
    - un exemplar (verde) la contribuabilul supus inspecţiei fiscale/controlului sau la deţinătorul legal al incintei sigilate.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar (roşu) la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.


    ANEXA 8a)

    [Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu]


                                 PROCES-VERBAL
                 de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

                 Încheiat astăzi, ziua .... luna .... anul ....

    Subsemnaţii, 1) ........, având funcţia de 2) ......... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr. ..... şi a ordinului de serviciu nr. ...../......., am efectuat 3) ...... în perioada 4) ....... la 5) ........, cu domiciliul fiscal în localitatea 6) ......., bd./str. ........ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ......, codul de identificare fiscală 7) ........
    În cadrul controlului s-au constatat următoarele:
    La data(ele), ora(ele) şi locul(rile) de mai jos au fost săvârşite următoarele fapte:
    1. .........................................................
    .............................................................
    .............................................................
    2. .........................................................
    .............................................................
    .............................................................
    3. .........................................................
    .............................................................
    .............................................................

    Faptele de mai sus constituie contravenţie prevăzută la:
    1. art. ....... alin. (1) ...... lit. ...... din ............
    2. art. ....... alin. (1) ...... lit. ...... din ............
    3. art. ....... alin. (1) ...... lit. ...... din ............
    De săvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul:
    a) Persoana juridică, 8) (denumirea) ......, cod identificare fiscală ........, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului/autorizat ....... cu nr. ...., cu sediul/domiciliul în localitatea ......., bd./str. ......, nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ......, reprezentat de 9) ....... în calitate de ......., CNP ....., cu domiciliul în localitatea ......, bd./str. ......, nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ....., născut(ă) la data de ....., în localitatea ......, judeţul/sectorul ....., legitimat cu BI/CI/paşaport seria ..... nr. ......, emis de ...... la data de ................
    b) Persoana fizică, 10) (nume şi prenume) ......., născut(ă) la data de ......., în localitatea ......, judeţul/sectorul ......., fiul lui ........ şi a ....., CNP ......., cu domiciliul în localitatea ......., bd./str. ........ nr. ...., bl. ......., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ....., legitimat cu BI/CI/paşaport seria ...... nr. ....., emis de ..... la data de ......, ocupaţia ........, locul de muncă ...........
    Fapta(ele) prevăzută(e) în actul(ele) normativ(e) menţionat(e) se sancţionează conform:
    1. art. .... alin. ...., lit. ..., din ......... cu amendă de la ......... lei la .......... lei,
    2. art. .... alin. ...., lit. ..., din ......... cu amendă de la ......... lei la .......... lei,
    3. art. .... alin. ...., lit. ..., din ......... cu amendă de la ......... lei la .......... lei,
    Stabilindu-se cuantumul amenzii pentru fapta(ele) de la pct.:
    1. în sumă de ................. (............................) lei;
    2. în sumă de ................. (............................) lei;
    3. în sumă de ................. (............................) lei.
    TOTAL ......................... (............................) lei
    Amenda se va achita în contul 11) .........., deschis la Trezoreria Operativă Sector 6, iar copia dovezii efectuării plăţii va fi înapoiată la Administraţia Fondului pentru Mediu în termen de 15 zile de la data înaintării/comunicării procesului-verbal.
    ___________________________________________________________________

    Amenda/Amenzile a/au fost achitată(e) cu foaia de vărsământ/chitanţa, seria ...... nr. ..............., din data de ................, sau se va/vor achita la Trezoreria finanţelor publice ......................... în contul nr. .........................
    În caz de neachitare a amenzii/lor în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, se va proceda la executarea silită conform prevederilor legale.
    Alte menţiuni:
    La cererea contravenientului s-au formulat următoarele obiecţii:
    ..................................................................
    ..................................................................
    ..................................................................

                          Semnătura: ....................

    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării.
    Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi se va depune la Administraţia Fondului pentru Mediu.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care exemplarul 2 s-a înmânat contravenientului, astăzi, ............... sau se va comunica acestuia în cel mult o lună de la data încheierii.

      Inspector fiscal, Contravenient, Martor(i),
     .................. ............... .............

    Martor(i) - (date complete privind identitatea)
    .............................................................
    .............................................................
    .............................................................

    NOTĂ:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuă scrierea separat în 3 exemplare semnate de toate părţile, aceasta constituind anexa, parte integrantă a prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
    În cazul în care contravenientul refuză semnarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, acest lucru se atestă de martor(i).
    Refuzând primirea (negăsind nicio persoană) s-a afişat procesul-verbal pe uşa principală a domiciliului fiscal al contravenientului. Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal de îndeplinire a procedurii.

        Martor - date complete privind
           identitatea acestuia Agent constatator,
        .............................. .....................

    Semnătura ........................


                   Proces-verbal de îndeplinire a procedurii 12)

    Astăzi, ........, organele fiscale ...... din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, având de înmânat procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria .......... nr. ................, şi înştiinţarea de plată nr. ........... ne-am deplasat la domiciliul fiscal al contribuabilului persoană juridică/fizică ............, din localitatea ........, bd./str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ....... găsind pe contravenient/pe .......... (persoana care locuieşte la această adresă)/administrator/împuternicitul contravenientului 13) care, primind actul, a semnat în faţa noastră.

             Semnătura primitorului şi actul de identitate
             .............................................


    ANEXA 8b)

                                  INSTRUCŢIUNI
                   de completare şi utilizare a formularului
         "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor"


    1. "Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor" reprezintă actul de constatare şi sancţionare care se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală în cazul constatării unei/unor contravenţie/ii în cadrul unei inspecţii fiscale/unui control inopinat/unui control încrucişat, în temeiul art. 228 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Nu are ca rezultat întocmirea unei decizii de impunere.
    2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    1) Numele, prenumele organelor fiscale
    2) Funcţia organelor fiscale
    3) Tipul controlului: inspecţie fiscală, control inopinat, control încrucişat
    4) Perioada controlului efectuat
    5) Denumirea contribuabilului la care se desfăşoară controlul
    6) Adresa domiciliului fiscal la care se desfăşoară controlul
    7) codul fiscal al contribuabilului
    8) Datele de identificare fiscală ale contravenientului persoană juridică (denumire, cod fiscal, nr. înmatriculare/autorizare, sediul fiscal)
    9) Datele de identificare ale reprezentantului legal al contravenientului persoană juridică (nume, CNP, domiciliu, data şi locul naşterii, act de identitate)
    10) Datele de identificare ale contravenientului persoană fizică (nume, data şi locul naşterii, domiciliu, CNP, act de identitate, ocupaţie şi loc de muncă)
    11) Contul Administraţiei Fondului pentru Mediu în care se vor colecta amenzile pentru contravenţiile constatate
    12) Se detaşează de prezentul proces-verbal şi se anexează exemplarului transmis organelor fiscale spre executare
    13) Se anulează cuvintele care nu sunt necesare
    3. Constatările vor fi prezentate clar şi concis, fără detalieri inutile, astfel încât să rezulte motivul de fapt şi temeiul de drept care au stat la baza fundamentării fiecărei sancţiuni aplicate. Se vor nominaliza persoanele făcute responsabile de faptele constatate şi sancţionate.
    Se va prezenta în sinteză şi punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta, faţă de constatările organului de inspecţie, numai atunci când acesta/aceasta are o opinie contrară şi o prezintă în scris în timpul controlului. Organele de inspecţie fiscală vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului şi, în funcţie de concluzii, vor înscrie în procesul-verbal argumentele cu care se combate fiecare dintre aspectele prezentate în scris de către contribuabil.
    Punctul de vedere în scris al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta se va anexa la procesul-verbal.
    Constatările organelor de inspecţie fiscală rezultate în urma unei acţiuni de control inopinat, încrucişat sau de cercetare la faţa locului se pot finaliza cu propunerea de a se programa efectuarea unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a făcut obiectul controlului.
    4. Procesul-verbal se semnează de organele de inspecţie fiscală, de reprezentantul legal al contribuabilului, de persoanele răspunzătoare, menţionându-se funcţia deţinută, precum şi de eventualii martori în prezenţa cărora s-a efectuat controlul. Procesele-verbale se încheie în 3 exemplare, dintre care:
    - exemplarul 1 este înmânat organului fiscal care gestionează declaraţiile şi dosarul fiscal al contribuabilului;
    - exemplarul 2 rămâne la contribuabil;
    - exemplarul 3 la organul fiscal care a efectuat constatarea.
    În cazul în care cel supus controlului refuză să semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscală va consemna despre aceasta în procesul-verbal.
    În toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului.


    ANEXA 8c)


                Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
            utilizare şi păstrare a formularului "Proces-verbal de
                 constatare şi sancţionare a contravenţiilor"


    1. Denumire: Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: Formular cu regim special de înseriere şi de numerotare, tipărit pe o singură faţă, în blocuri a câte 150 de file, formate din 50 de seturi cu câte 3 file numerotate cu acelaşi număr, în culori diferite: albastru - exemplarul 1, roşu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
    4. Se utilizează de către organele fiscale pentru constatarea unor fapte încadrate în regimul juridic al contravenţiilor şi sancţionarea lor, ca urmare a unei inspecţii fiscale sau a unui control inopinat sau încrucişat sau pentru o cercetare la faţa locului.
    5. Se întocmeşte în 3 exemplare.
    6. Circulă:
    - un exemplar (roşu) la organele de executare;
    - un exemplar (verde) la contribuabil;
    - un exemplar (albastru) la organele fiscale ale Administraţiei Fondului pentru Mediu care au constatat şi sancţionat contravenţia/contravenţiile.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar (albastru) la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.


    ANEXA 9a)


    [Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu]
    Nr. ........./Data ................1)

                        DECIZIE DE IMPUNERE Nr. .....2)
             privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la
              Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală

    I. Datele de identificare ale contribuabilului
    Denumire contribuabil: .............................................
    Cod identificare fiscală: ..........................................
    Domiciliul fiscal: ...............................................3)

    II. Datele privind obligaţiile la Fondul pentru mediu
    II.1. Obligaţii fiscale verificate supuse inspecţiei fiscale 4)

┌────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Denumire creanţă fiscală .....│ Perioada verificată/ │ Contribuţie │
│crt.│ conform art. ... alin. ... │ Perioada pentru care │ stabilită │
│ │ lit. ... din ..... 5) │s-au calculat obligaţii│ suplimentar │
│ │ │ fiscale accesorii 6) │ de plată/ │
│ │ ├──────────┬────────────┤Obligaţii fiscale,│
│ │ │De la data│Până la data│accesorii de plată│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┤
│ 1.│Obligaţia fiscală principală │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┤
│ 2.│Dobânzi de întârziere │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┤
│ 3.│Penalităţi de întârziere │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴──────────┴────────────┴──────────────────┘


    Totalul general privind obligaţiile la Fondul pentru mediu: .......... lei 7)

    II.2. Motivele de fapt
    În perioada ......./...... 8) s-a efectuat inspecţia fiscală la ....... având ca obiect verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale, corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili, respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile, verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferenţelor obligaţiilor de plată şi a accesoriilor aferente acestora.
    Obligaţiile suplimentare la Fondul pentru mediu au fost constatate în raportul de inspecţie nr. ... încheiat în data de ..... 9), şi anume:
    - obligaţii fiscale de plată stabilite suplimentar - anexa nr. 1 la raportul de inspecţie fiscală;
    - accesorii calculate la obligaţiile fiscale de plată stabilite suplimentar - anexa nr. 2 la raportul de inspecţie fiscală;
    - constatări şi măsuri luate - conform raportului de inspecţie fiscală.

    II.3. Motivele de drept
    Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    III. Data comunicării deciziei
    Data comunicării "Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă:
    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data înscrisă de poştă la remiterea confirmării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    IV. Termenul de plată
    Diferenţele de obligaţii de plată la Fondul pentru mediu, precum şi obligaţiile accesorii se plătesc în funcţie de data primirii prezentei, astfel:
    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună,
    în contul IBAN: RO61TREZ70674181050XXXXX, deschis la Trezoreria Sectorului 6, Bucureşti.

    V. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie de impunere se anexează Raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine ..... 10) pagini.
    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva sumelor de plată şi/sau aprobate la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.

    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.

                                 Semnătură,
                           ................... 11)


    ANEXA 9b)

                                  INSTRUCŢIUNI
                   de completare şi utilizare a formularului
         "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare
        de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală"


    1. "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă actul administrativ fiscal emis în temeiul art. 86 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Decizia de impunere este titlu de creanţă şi înştiinţare de plată în acelaşi timp şi produce efecte de la data comunicării către contribuabil.
    2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    1) Numărul şi data emiterii din registratura Administraţiei Fondului pentru Mediu
    2) Numărul intern
    3) Datele de identificare ale contribuabilului: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa sediului social
    4) Se completează separat pentru fiecare contribuţie în parte
    5) Denumirea contribuţiei şi actul legislativ prin care este instituită
    6) Perioada controlată în cadrul inspecţiei fiscale/pentru care s-au calculat accesoriile
    7) Suma totală pentru care se emite decizia de impunere
    8) Perioada/perioadele în care s-a desfăşurat inspecţia fiscală
    9) Numărul şi data raportului de inspecţie fiscală în baza căruia se emite decizia de impunere
    10) Numărul de pagini în raport şi anexe
    11) Pe exemplarul care urmează a fi comunicat contribuabilului, semnătura preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu; pe exemplarul care rămâne la dosarul de inspecţie, semnăturile inspectorilor care au realizat inspecţia fiscală şi a superiorilor pe tot lanţul ierarhic.


    ANEXA 9c)


                Caracteristicile de tipărire, MODUL DE DIFUZARE,
                      UTILIZARE ŞI PĂSTRARE A FORMULARULUI
         "DECIZIE DE IMPUNERE PRIVIND OBLIGAŢIILE FISCALE SUPLIMENTARE
        DE PLATĂ LA FONDUL PENTRU MEDIU STABILITE DE INSPECŢIA FISCALĂ"

    1. Denumire: Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru mediu stabilite de inspecţia fiscală
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: Formular tipărit pe o singură faţă. Pe fiecare pagină se află antetul instituţiei, iar paginile sunt numerotate. Se editează cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează de către organele fiscale pentru instituirea titlului de creanţă asupra diferenţelor suplimentare faţă de obligaţiile de plată declarate de contribuabil, stabilite de inspecţia fiscală, şi asupra accesoriilor aferente.
    5. Se întocmeşte în două exemplare.
    6. Circulă:
    - un exemplar se comunică în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, către contribuabil;
    - un exemplar la organele fiscale ale Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la raportul de inspecţie fiscală.


    ANEXA 10a)


    [Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu]

                                           Nr. ........./Data .............1)
                                                       Aprobat 36)


                          RAPORT DE INSPECŢIE FISCALĂ
                             Nr. ..................
                   Încheiat în data de ....................2)

    CAP. I
    Date despre inspecţie

    Subsemnaţii, ..........3), referenţi de specialitate, angajaţi ai Direcţiei ........4), în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, instituţie publică în coordonarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, care răspunde de gestionarea Fondului pentru mediu, în baza ........... 5), a avizului de inspecţie nr. .......6), a ordinului de serviciu nr. ......7), a legitimaţiilor de inspecţie nr. ........8), organele de control s-au deplasat la sediul social al ..........9) din ................10), în vederea efectuării inspecţiei fiscale privind modul de calcul, constituire, declarare şi virare a obligaţiilor la bugetul Fondului pentru mediu şi stabilirea eventualelor diferenţe suplimentare de plată şi a accesoriilor aferente.
    Inspecţia a cuprins perioada ......../- ........11) şi s-a desfăşurat în perioada .............. - .........12), fiind consemnată în Registrul unic de control al societăţii la poziţia nr. ........13).
    Obiectul principal de activitate al societăţii este ..........., cod CAEN ............ .
    Alte menţiuni 14) ..............................................
    ................................................................
    ................................................................

    CAP. II
    Date generale despre societate 15)

      Denumire: ........................................................
      Adresă: ..........................................................
      Nr. de înregistrare la registrul comerţului: .....................
      Codul unic de înregistrare fiscală: ..............................
      Forma de proprietate: ............................................
      Starea firmei: ...................................................
      Conturile bancare ale societăţii: ................................
      Puncte de lucru: .................................................
      Tipul activităţii desfăşurate:
    Principală:...... - cod CAEN...................
    Secundară: ...... - cod CAEN...................
      Administratorii societăţii sunt: .......................
      Autorizaţii: ...........................................

    CAP. III
    Contribuţii

    Având în vedere că ........ 16) societatea are calitatea de contribuabil la Fondul pentru mediu pentru contribuţiile prevăzute la art. ... alin. ... lit. ... din ..........17).
    18) Contribuţia ...............19)
    Baza legală: ..................20)
    Perioada verificată: ..........21)
    Constatări:
    ....................................................................
    ................................................................ 22)
    Măsuri luate:
    ....................................................................
    ................................................................ 23)
    S-au solicitat contribuabilului, în vederea verificării pentru întreaga perioadă, următoarele documente:
    - ......................................24)

    CAP. IV
    Situaţia creanţelor

    Totaluri anuale - obligaţii de plată suplimentare stabilite de inspecţia fiscală parţială ca diferenţe faţă de creanţele fiscale declarate de societate la momentul începerii inspecţiei:

┌─────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┬────────────────┐
│ │ │ Majoprări │ Total │
│ Anul │ Obligaţie de plată ├──────────┬────────────┤ de plată │
│ │ datorată │ Dobănzi │ Penalităţi │ (lei) │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┤
│ TOTAL: │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
└─────────┴──────────────────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┘


    Situaţia creanţelor este prezentată desfăşurat pe contribuţie, majorări de întârziere (dobânzi) şi penalităţi de întârziere în anexe.
    Cotele majorărilor de întârziere (dobânzilor) pentru neplata la termen a obligaţiilor de plată către bugetul Fondului pentru mediu sunt conform cu: .........................25)
    Aceste cote se aplică pentru fiecare zi de întârziere începând cu ziua următoare datei scadente.
    Penalităţile de întârziere au fost calculate în conformitate cu: .............................26)
    Data până la care au fost calculate dobânzile (majorările) şi penalităţi de întârziere este .........................................27)

    CAP. V
    Discuţia finală cu contribuabilul

    În conformitate cu prevederile art. ... din ..........28), reprezentantul legal al .......... a fost invitat la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în data ............27), în vederea purtării discuţiei finale, prin adresa nr. ......... .
    La data mai sus menţionată, inspectorii Administraţiei Fondului pentru Mediu au prezentat reprezentantului societăţii rezultatele inspecţiei fiscale [anexele de calcul.........29)]. Societatea, reprezentată de ......... în calitate ........30), a avut următoarele obiecţii:
    ...........................................................................
    ....................................................................... 31)
    ...........................................................................

    CAP. VI
    Sinteza constatărilor inspecţiei

    În condiţiile în care organele de control au constatat că ...........................32) contribuabilul a încălcat: ...........................33). În urma desfăşurării inspecţiei fiscale la ...... au rezultat următoarele obligaţii de plată datorate la bugetul Fondului pentru mediu 34):
    - contribuţie datorată: ................ lei
    - majorări de întârziere datorate: ............ lei
    - penalităţi de întârziere datorate: ............ lei
    - total datorat: ............... lei
    Orice alte diferenţe stabilite cu ocazia altor verificări din partea organelor abilitate de lege vor fi suportate de societate, care răspunde pentru operaţiunile realizate, înregistrările efectuate şi raportările depuse, cerute de legislaţia fiscală şi legislaţia specifică în vigoare.
    Prezentul raport a fost întocmit în două exemplare, dintre care unul pentru societatea .... şi unul pentru Administraţia Fondului pentru Mediu.

    Anexe ale prezentului raport: 35)

                                       Avizat
                               ....................36)

                                                   Echipa de control
                                                 ....................


    ANEXA 10b)

                                  INSTRUCŢIUNI
                   de completare şi utilizare a formularului
                         "Raport de inspecţie fiscală"

    1. "Raportul de inspecţie fiscală" cuprinde constatările şi consecinţele inspecţiei fiscale şi se întocmeşte la finalizarea acesteia în temeiul art. 109 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    1) Numărul şi data emiterii din registratura Administraţiei Fondului pentru Mediu
    2) Numărul intern şi data emiterii din registrul intern
    3) Numele organelor fiscale ale Administraţiei Fondului pentru Mediu
    4) Direcţia din care fac parte organele fiscale care au efectuat inspecţia fiscală
    5) Acte legislative referitoare la protecţia mediului, fiscalitatea în domeniul protecţiei mediului, codul de procedură fiscală, alte reglementări legate de atribuţiile şi derularea inspecţiei fiscale, acte legislative pentru stabilirea atribuţiilor Administraţiei Fondului pentru Mediu etc.
    6) Numărul şi data avizului de inspecţie fiscală
    7) Numărul şi data ordinului de serviciu
    8) Numărul legitimaţiilor inspecţie fiscală
    9) Denumirea contribuabilului
    10) Adresa sediului social/domiciliului fiscal al contribuabilului
    11) Perioada controlată în cadrul inspecţiei fiscale
    12) Perioada în care se desfăşoară inspecţia fiscală, inclusiv perioadele în care inspecţia fiscală a fost suspendată, dacă este cazul
    13) Numărul la care este înregistrată inspecţia fiscală în Registrul unic de control al contribuabilului
    14) În această parte se menţionează orice alte informaţii legate de iniţierea şi derularea inspecţiei fiscale:
    - starea constatată la deplasarea la sediul contribuabilului;
    - corespondenţa purtată cu alte instituţii în vederea obţinerii de informaţii suplimentare;
    - notificările către contribuabil (invitaţii, somaţii);
    - tipul inspecţiei efectuate (parţială, estimare etc.).
    15) Datele de identificare ale contribuabilului, codurile bancare şi punctele de lucru, obiectele principale şi secundare de activitate, administratori, aşa cum sunt în certificatul constatator la zi, eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, precum şi autorizaţii de funcţionare, dacă este cazul
    16) Argumentele inspectorilor pentru încadrarea societăţii controlate în calitatea de contribuabil la bugetul Fondului pentru mediu
    17) Temeiurile legale şi contribuţiile pentru care societatea controlată are calitatea de contribuabil la bugetul Fondului pentru mediu
    18) Se completează pentru fiecare contribuţie controlată în parte.
    19) Contribuţia controlată
    20) Extrase legislative care reglementează contribuţia de-a lungul perioadei controlate
    21) Perioada controlată pentru contribuţia respectivă
    22) Constatările echipei de inspecţie cu referire la contribuţia controlată: activitatea desfăşurată şi care generează obligaţii de plată la bugetul Fondului pentru mediu, modul în care contribuabilul îşi îndeplineşte obligaţiile legale de gestionare, declarative şi de virare, baza de impunere pentru perioada controlată etc.
    23) Măsurile luate de echipa de control pentru stabilirea bazei de impunere şi a obligaţiilor de plată la Fondul pentru mediu: documentele verificate, modul de stabilire a bazei de impunere, modul de calcul al obligaţiilor suplimentare şi al accesoriilor, data până la care sunt calculate accesoriile
    24) Documentele solicitate contribuabilului în vederea efectuării inspecţiei fiscale
    25) Extrasele legislative pentru calculul dobânzilor de întârziere
    26) Extrasele legislative pentru calculul penalităţilor de întârziere
    27) Data până la care se calculează dobânzi şi penalităţi de întârziere şi care este data discuţiei finale cu contribuabilul
    28) Temeiul legal în baza căruia are loc discuţia finală cu contribuabilul pentru prezentarea rezultatelor şi consecinţelor inspecţiei fiscale
    29) Numărul anexelor de calcul care fac parte integrantă din raportul de inspecţie fiscală
    30) Numele şi calitatea reprezentantului legal al contribuabilului
    31) Punctul de vedere al contribuabilului la prezentarea constatărilor inspecţiei fiscale şi argumentele inspectorilor faţă de acesta
    32) Prezentarea sintetică a stării fiscale constatate la finalizarea inspecţiei fiscale
    33) Se trec încălcările şi eventual contravenţiile şi/sau infracţiunile săvârşite de societate şi articolele legale încălcate, precum şi dacă este cazul sesizării organelor de urmărire penală, în conformitate cu prevederile art. 108 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    34) Sumele constatate de inspecţia fiscală şi accesoriile aferente
    35) Anexele de calcul şi celelalte anexe care fac parte integrantă din raportul de inspecţie fiscală
    36) Raportul de inspecţie este aprobat de preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, avizat de toţi superiorii pe lanţul ierarhic şi semnat de inspectorii care l-au întocmit.
    3. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.
    4. Se arhivează:
    - exemplarul 1 la Serviciul inspecţie fiscală;
    - exemplarul 2 la contribuabil.


    ANEXA 10c)


                Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
       utilizare şi păstrare a formularului "Raport de inspecţie fiscală"


    1. Denumire: Raport de inspecţie fiscală
    2. Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire: Formular tipărit pe o singură faţă. Pe fiecare pagină se află antetul instituţiei, iar paginile sunt numerotate. Se editează cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează de către organele fiscale.
    5. Se întocmeşte în două exemplare.
    6. Circulă:
    - un exemplar se comunică în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, către contribuabil;
    - un exemplar la organele fiscale ale Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    7. Se arhivează:
    - un exemplar la dosarul de inspecţie fiscală.


    ANEXA 11a)

                                 DECLARAŢIE

    Subsemnatul/Subsemnata,........, domiciliat/domiciliată în localitatea ......., bd./str. ...... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul ......., CNP ........., posesor/posesoare al/a CI/BI/paşaport seria ..... nr. ......, eliberată/eliberat de ........ la data de .........., în calitate de administrator/împuternicit legal al ...., cu domiciliul fiscal în localitatea ......., bd./str. ...... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul ........, codul de identificare fiscală ........, declar pe propria răspundere, în baza art. 105 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea faptei de fals în declaraţii, prevăzută de Codul penal, următoarele:
    1. am pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală toate documentele şi informaţiile solicitate pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale şi răspund de exactitatea, realitatea şi legalitatea acestora;
    2. documentele puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală au fost restituite în totalitate la finalizarea inspecţiei fiscale, cu excepţia celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri;
    3. alte aspecte de declarat: .........................
    Drept care am dat prezenta declaraţie, întocmită în două exemplare, dintre care un exemplar a rămas în posesia mea, iar un exemplar a fost predat echipei de inspecţie fiscală.

    Data ................

             ....................... .................
              (numele şi prenumele) (semnătura)


    ANEXA 11b)

                                  INSTRUCŢIUNI
             de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie"

    Declaraţia" se întocmeşte şi se semnează de către administratorul sau împuternicitul legal al societăţii, la finalizarea inspecţiei fiscale, în baza art. 105 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Persoana care dă această declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevăzute la pct. 1-3.
    La pct. 3 poate declara orice alte aspecte în legătură cu obiectul inspecţiei fiscale.
    Se întocmeşte în două exemplare, dintre care:
    - un exemplar va fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - exemplarul 2 rămâne la contribuabil.


    ANEXA 11c)

                Caracteristicile de tipărire, MODUL DE DIFUZARE,
               UTILIZARE ŞI PĂSTRARE A DOCUMENTULUI "DECLARAŢIE"

    1. Denumire: Declaraţie
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează de către reprezentantul legal al contribuabilului.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.
    6. Circulă:
    - exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;
    - exemplarul 2 la contribuabil.
    7. Se arhivează:
    - exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;
    - exemplarul 2 la contribuabil.

                                   ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016