Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.355 din 19 decembrie 2007  pentru aprobarea Normelor privind instalarea si inspectia tehnica a tahografelor la bordul navelor de navigatie interioara care arboreaza pavilion roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.355 din 19 decembrie 2007 pentru aprobarea Normelor privind instalarea si inspectia tehnica a tahografelor la bordul navelor de navigatie interioara care arboreaza pavilion roman

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 9 ianuarie 2008

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 46 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind instalarea şi inspecţia tehnicã a tahografelor la bordul navelor de navigaţie interioarã care arboreazã pavilion român, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) operator economic autorizat - un operator economic special autorizat de cãtre Autoritatea Navalã Românã sau un operator economic dintr-un stat membru al Uniunii Europene special autorizat de cãtre autoritatea competentã a statului respectiv pentru a desfãşura activitãţi de montare, reparare, verificare metrologicã şi etalonare a tahografelor, precum şi orice intervenţie asupra tahografelor care afecteazã integritatea sigiliilor sau necesitã modificarea reglajului de montare;
b) Autoritatea Navalã Românã (ANR) - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei şi securitãţii navelor.
ART. 3
Activitãţile de montare, reparare, verificare metrologicã şi etalonare a tahografelor, precum şi orice intervenţie asupra tahografelor care afecteazã integritatea sigiliilor sau necesitã modificarea reglajului de montare se efectueazã numai de cãtre operatorii economici autorizaţi în acest scop.
ART. 4
(1) Dupã montarea tahografului la bordul navei se efectueazã verificarea metrologicã de cãtre un operator economic autorizat.
(2) Verificarea metrologicã a tahografelor se realizeazã numai cu mijloace de mãsurare etalon care respectã normele de metrologie legale în vigoare.
(3) Verificãrile metrologice ale tahografului montat pe navã se efectueazã periodic la cel mult 2 ani sau ori de câte ori este nevoie de cãtre operatori economici autorizaţi.
(4) Intervenţia asupra tahografelor care afecteazã integritatea sigiliilor trebuie urmatã de o verificare metrologicã a tahografului efectuatã de cãtre un operator economic autorizat.
ART. 5
(1) Dupã montarea tahografului şi a instalaţiei în ansamblu şi obţinerea avizului metrologic, ANR efectueazã o verificare.
(2) Dacã în urma acestei verificãri, inspectorul ANR considerã cã tahograful şi instalaţia în ansamblu rãspund cerinţelor prevãzute la lit. C din Norme, va ştampila certificatul emis de operatorul economic autorizat care a realizat montarea tahografului la bordul navei.
ART. 6
Operatorii economici autorizaţi trebuie sã ţinã evidenţa operaţiunilor efectuate asupra tahografelor şi sã o prezinte organelor de control abilitate, la cererea acestora.
ART. 7
În cazul navelor de navigaţie interioarã care, la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se aflã în serviciu şi doresc sã se abatã de la orarul stabilit prin modurile de exploatare A1 sau A2, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4) din anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 319/2006 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranţã la navele de navigaţie interioarã care arboreazã pavilion român, cu completãrile ulterioare, instalarea tahografelor la bord este obligatorie pânã la prima inspecţie ANR de reînnoire a certificatului tehnic de navigaţie interioarã sau a certificatului comunitar pentru navigaţie interioarã.
ART. 8
Contravenţiile la prezentul ordin se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, conform legii.
ART. 9
Autoritatea Navalã Românã va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Bucureşti, 19 decembrie 2007.
Nr. 1.355.

ANEXĂ
NORME
privind instalarea şi inspecţia tehnicã a
tahografelor la bordul navelor de navigaţie
interioarã care arboreazã pavilion român

A. Prevederi generale
1. Prezentele norme se aplicã la toate navele autopropulsate, în ale cãror certificate sunt menţionate ca admise modurile de exploatare A1 sau A2, aşa cum sunt definite în anexa nr.1 "Norme privind stabilirea echipajului minim de siguranţã la navele de navigaţie interioarã care arboreazã pavilion român" la <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 319/2006 .
2. Termenii folosiţi în prezentele norme sunt cei definiţi în normele aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 319/2006 .
B. Cerinţe tehnice pentru tahografe
1. Determinarea timpului de navigaţie a navei
În scopul determinãrii timpului de navigaţie a navei utilizând criteriul "pornit/oprit" (on/off), trebuie înregistratã rotaţia elicei la o locaţie corespunzãtoare. Dacã propulsorul este altul decât elicea, mişcarea navei trebuie sã fie înregistratã într-o formã echivalentã, la o locaţie corespunzãtoare. Acolo unde sunt 2 sau mai mulţi arbori portelice, înregistrarea trebuie sã fie asiguratã imediat ce oricare dintre arbori se roteşte.
2. Identificarea navei
Numãrul oficial al navei trebuie sã fie introdus în mediul de înregistrare în mod permanent şi lizibil.
3. Înregistrarea pe mediul de înregistrare (suportul de date)
Urmãtoarele date trebuie înregistrate pe mediul de înregistrare (suportul de date), într-o formã lizibilã şi imposibil de falsificat:
a) modul de exploatare a navei;
b) data şi ora punerii în funcţiune şi întreruperii funcţionãrii tahografului;
c) instalarea şi scoaterea (suprimarea) mediului de înregistrare (suportului de date);
d) alte operaţiuni sau intervenţii pe aparat.
Tahograful trebuie sã înregistreze în mod automat timpul (data şi ora), instalarea şi scoaterea (suprimarea) mediului de înregistrare (suportului de date), pornirea sau oprirea aparatului şi întreruperea alimentãrii cu energie electricã.
Ora înregistratã de tahograf este ora UTC.
4. Perioada zilnicã de înregistrare
Data, ora şi minutul când arborele portelice începe şi înceteazã rotirea trebuie sã fie înregistrate în mod continuu în fiecare zi, de la ora 0,00 la ora 24,00.
5. Citirea înregistrãrii
Înregistrarea trebuie sã fie clarã, fãrã echivoc, uşor de citit şi uşor de înţeles. Trebuie sã fie posibilã citirea înregistrãrii în orice moment, fãrã a fi necesare mijloace alternative speciale de asistenţã.
6. Tipãrirea înregistrãrii
Trebuie sã fie posibilã obţinerea înregistrãrii în format tipãrit, uşor de urmãrit în orice moment.
7. Siguranţa înregistrãrii
Trebuie sã fie posibilã înregistrarea rotaţiei elicei într-o formã imposibil de falsificat.
8. Precizia înregistrãrii
Rotaţia elicei trebuie sã fie înregistratã cu precizie în timp. Citirea înregistrãrii trebuie sã fie posibilã cu o precizie de 5 minute.
9. Tensiunea de funcţionare
Fluctuaţiile tensiunii de alimentare de pânã la ±10% din valoarea nominalã nu trebuie sã influenţeze buna funcţionare a aparatului. Instalaţia trebuie, de asemenea, sã fie capabilã sã reziste la o creştere de 25% a tensiunii nominale de alimentare fãrã nicio deteriorare a capacitãţii sale de funcţionare.
10. Condiţii de lucru
Aparatele sau pãrţile lor trebuie sã fie garantate cã funcţioneazã în mod corect în urmãtoarele condiţii:
a) temperatura ambiantã: de la 0°C la +40°C;
b) umiditate: pânã la 85 % umiditatea relativã a aerului;
c) tipul de protecţie electricã: IP54, în conformitate cu Recomandarea IEC 529;
d) rezistenţa la acţiunea hidrocarburilor: când se intenţioneazã instalarea în compartimentul maşini, aparatele sau pãrţile acestora trebuie sã fie rezistente la acţiunea hidrocarburilor;
e) limitele admisibile ale erorilor în diagrama timpului: ±2 minute în 24 de ore.
C. Cerinţe pentru instalarea tahografelor la bord
1. La instalarea tahografelor la bord trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) Instalarea tahografelor la bordul navelor poate fi fãcutã numai de cãtre operatori economici autorizaţi.
b) Tahografele trebuie sã fie instalate în timonerie sau într-un loc uşor accesibil, agreat de cãtre ANR. Acestea trebuie sã fie de un tip acceptat de cãtre ANR, conform prevederilor secţiunii D a prezentelor norme. Documentaţia de instalare la bord a tahografelor trebuie sã fie avizatã în prealabil de ANR.
c) Trebuie sã fie posibilã în orice moment verificarea vizualã a funcţionãrii aparatului. Aparatul trebuie sã aibã o sursã permanentã de alimentare cu energie electricã, de la un circuit electric protejat împotriva cãderilor de tensiune, prevãzut cu protecţie proprie cu siguranţã fuzibilã şi conectat direct la sursa de energie.
d) Datele referitoare la mişcarea navei, adicã dacã nava este "în marş" sau "a încetat sã mai fie în marş", sunt obţinute de la instalaţia de propulsie. Semnalul trebuie sã vinã de la rotaţia elicei, a arborelui portelice sau de la funcţionarea motorului de propulsie. În eventualitatea altor sisteme de propulsie, este necesarã adoptarea unei soluţii echivalente.
e) Instalarea dispozitivelor tehnice implicate în înregistrarea parametrilor de mişcare a navei trebuie sã fie protejate împotriva manipulãrii inoportune şi neautorizate.
f) Circuitul de transmitere a semnalului de la instalaţia de propulsie la aparat (incluzând producãtorul de semnal şi intrarea în aparat) trebuie sã fie protejat corespunzãtor, iar întreruperea circuitului sã fie supravegheatã.
g) Operatorul economic autorizat care realizeazã sau supravegheazã instalarea trebuie sã efectueze un test de funcţionare imediat ce instalarea a fost finalizatã. Operatorul economic autorizat trebuie sã elibereze un certificat cu caracteristicile instalaţiei (în particular, localizarea şi tipul sigiliilor sau ştampilelor şi însemnele acestora, localizarea şi tipul dispozitivelor de monitorizare) şi care sã confirme cã instalaţia este în stare de funcţionare. Certificatul trebuie sã includã, de asemenea, date privind tipul de aparat agreat.
h) Dupã orice înlocuire, modificare a instalaţiei, reparaţie sau verificare periodicã impusã, este cerut un nou test de funcţionare. Acest test trebuie sã facã obiectul unei menţiuni în certificate.
Certificatul trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele date :
a) numele, adresa şi sigla firmei autorizate care a realizat sau a supravegheat instalarea;
b) numãrul aprobãrii, numele, adresa şi numãrul de telefon ale autoritãţii competente care a autorizat firma;
c) numele şi numãrul oficial ale navei;
d) tipul tahografului şi numãrul seriei;
e) data testului de funcţionare.
Textul certificatului va fi redactat în limba românã şi, la alegere, în una dintre urmãtoarele limbi: englezã, francezã sau germanã.
Certificatul este valabil 5 ani şi se va pãstra în permanenţã la bordul navei.
Scopul acestui certificat este de a furniza o dovadã cã aparatul este agreat, cã a fost instalat de o firmã autorizatã şi cã a trecut un test care confirmã faptul cã aparatul este în stare de funcţionare.
i) Personalul de cart trebuie instruit de operatorul economic autorizat asupra operãrii aparatului, iar instrucţiunile de operare trebuie distribuite şi pãstrate la bord. Acest lucru trebuie menţionat în certificatul referitor la instalarea la bord.
D. Condiţii de agreare de cãtre ANR a tahografelor navale
1. Pentru a fi montate la bordul navelor care arboreazã pavilion român, tahografele trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã deţinã un certificat de aprobare de tip ca tahograf naval, din partea unei societãţi specializate, agreatã de un stat membru al Uniunii Europene;
b) sã fie însoţite de o declaraţie de conformitate EC emisã de producãtor sau de reprezentantul sãu autorizat din Uniunea Europeanã, conform prevederilor pct. 5 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 982/2007 privind compatibilitatea electromagneticã; şi
c) fabricantul tahografului sã deţinã un certificat al sistemului de calitate eliberat de o societate de certificare a sistemului calitãţii, recunoscutã de un stat membru al Uniunii Europeane; sau
d) sã fie însoţite de documente emise de cãtre fabricant, din care sã rezulte îndeplinirea cerinţelor tehnice de la punctul B;
e) sã fie însoţite de o declaraţie de conformitate EC emisã de producãtor sau de reprezentantul sãu autorizat din Uniunea Europeanã, conform prevederilor pct. 5 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 982/2007 ;
f) fabricantul tahografului sã deţinã un certificat al sistemului de calitate eliberat de o societate de certificare a sistemului calitãţii, recunoscutã de un stat membru al Uniunii Europeane; şi
g) sã obţinã un certificat de aprobare de tip de la ANR, eliberat conform procedurilor proprii acesteia.
E. Condiţii de autorizare a operatorilor economici care instaleazã, verificã, etaloneazã, reparã sau întreţin tahografele navale
1. În vederea autorizãrii de cãtre ANR pentru instalarea, verificarea, etalonarea, repararea sau întreţinerea tahografelor la bordul navelor care arboreazã pavilionul român, operatorii economici trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã deţinã un certificat al sistemului de calitate eliberat de un organism recunoscut RENAR (pentru o firmã specializatã românã) sau de cãtre un stat membru al Uniunii Europeane (pentru o firmã specializatã dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene);
b) sã fie fabricant de tahografe agreate de cãtre ANR sau sã deţinã un document de abilitare din partea unui producãtor de tahografe agreate de cãtre ANR, în conformitate cu condiţiile prevãzute la secţiunea D a prezentelor norme;
c) sã aibã personal instruit de producãtorii de tahografe care i-au abilitat şi care deţine certificate de instruire pentru instalarea, verificarea, etalonarea, repararea sau întreţinerea tahografelor agreate de cãtre ANR;
d) sã deţinã proceduri şi echipament necesare pentru punerea în funcţiune, repararea, etalonarea sau verificarea tahografelor conform cu instrucţiunile fabricantului;
e) sã deţinã autorizare ANR pentru activitãţi auxiliare de transport naval - Cod RN (lucrãri de reparaţii la nave în afara şantierelor navale), în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 287/2003 privind autorizarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi de transport naval, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Evaluarea capabilitãţii tehnice a operatorului economic de a presta lucrãri de montare, reparare, verificare sau etalonare a tahografelor se efectueazã de cãtre auditori ANR, conform procedurilor proprii acesteia. Auditul pentru evaluarea capabilitãţii tehnice trebuie sã verifice îndeplinirea urmãtoarelor condiţii necesare:
a) existenţa infrastucturii cu caracter general (spaţii tehnologice adecvate, surse de energie, instalaţii de atelier generale);
b) existenţa echipamentelor specifice necesare pentru montare sau reparare, indicate de producãtorul tahografelor sau de producãtorul de dispozitive de verificare a tahografelor;
c) existenţa certificatelor de etalonare a mijloacelor de mãsurare etalon necesare şi a documentelor de verificare metrologicã a mijloacelor de mãsurare utilizate;
d) existenţa documentaţiei tehnice de montare, reparare a tahografelor, incluzând procedurile şi instrucţiunile de lucru, locurile şi mijloacele de sigilare;
e) existenţa şi punerea la dispoziţia clienţilor a documentaţiei (instrucţiunilor) de operare şi întreţinere a tahografelor;
f) oferirea garanţiilor prevãzute de legislaţia în vigoare pentru lucrãrile efectuate şi pentru tahografele montate;
g) posibilitatea de aplicare a sigiliilor cu mãrcile atribuite la locurile prevãzute de documentaţia aferentã.
3. Piesele de schimb şi materialele consumabile pentru tahografe trebuie sã fie furnizate de fabricantul acestora ori de furnizorii abilitaţi de acesta şi trebuie sã fie însoţite de certificatele de garanţie prevãzute de legislaţia în vigoare.
4. Operatorii economici care presteazã lucrãri de montare sau reparare a tahografelor sunt obligaţi sã elibereze clienţilor certificate de garanţie pentru lucrãrile executate, care sã includã perioadele de garanţie pentru componentele montate ori înlocuite, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
5. Operatorii economici vor pãstra, cel puţin un an dupã data expirãrii valabilitãţii acestuia, o copie a fiecãrui certificat eliberat.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016