Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.353 din 26 octombrie 2021  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.613/2014 pentru aprobarea Programului naţional de control al calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile - PNCC-SECA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.353 din 26 octombrie 2021 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.613/2014 pentru aprobarea Programului naţional de control al calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile - PNCC-SECA

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1067 din 8 noiembrie 2021
    În temeiul art. 3 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, şi al art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii, interimar, emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.613/2014 pentru aprobarea Programului naţional de control al calităţii în domeniul securităţii aviaţiei civile - PNCC-SECA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 915 din 16 decembrie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    (1) Resursele umane necesare pentru desfăşurarea activităţilor descrise de PNCC-SECA sunt constituite din auditorii de securitate ai autorităţii competente şi din personal specializat din afara structurilor autorităţii competente, utilizat în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011.
    (2) Resursele financiare necesare pentru desfăşurarea activităţilor descrise de PNCC-SECA sunt constituite din sumele colectate din tariful prevăzut de art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011."

    2. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Dacă reglementările europene nu prevăd altfel, frecvenţa de efectuare a unui audit care să vizeze toate standardele de securitate aeronautică menţionate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi în actele de implementare aferente, pentru un aeroport, este de cel puţin la cinci ani. Suplimentar, autoritatea competentă efectuează alte misiuni de audit la aeroporturi astfel încât să asigure frecvenţa stabilită la art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011.
    (2) În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic mai mare de 2.000.000 de pasageri, frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menţionate în cap. 1-6 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008şi în actele de implementare aferente, este de cel puţin la douăsprezece luni, cu excepţia cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă. Frecvenţa de inspectare a tuturor măsurilor de securitate menţionate în cap. 7-12 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi în actele de implementare aferente, pentru aeroporturile cu un volum de trafic mai mare de 2.000.000 de pasageri, este de cel puţin la douăzeci şi patru de luni. Autoritatea competentă poate stabili, pe baza unei evaluări a riscului, o frecvenţă mai mare pentru măsurile de securitate menţionate în cap. 7-12 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi în actele de implementare aferente.
    (3) În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic între 500.000 şi 2.000.000 de pasageri, frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menţionate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi în actele de implementare aferente, este de cel puţin la treizeci şi şase de luni. Pentru aceste aeroporturi se realizează cel puţin două inspecţii la douăsprezece luni, cu excepţia cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă.
    (4) În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic mai mic de 500.000 de pasageri, frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menţionate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi în actele de implementare aferente, este de cel puţin la patruzeci şi opt de luni. Pentru aceste aeroporturi se realizează cel puţin o inspecţie la douăsprezece luni, cu excepţia cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă.
    (5) Frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru agenţii abilitaţi, expeditorii cunoscuţi şi furnizorii abilitaţi este de cel puţin la douăsprezece luni. Dacă o inspecţie acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011.
    (6) Frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru transportatorii aerieni români este de cel puţin la douăzeci şi patru de luni. În cazul transportatorilor aerieni români care înregistrează mai puţin de 1 milion de pasageri pe an, dacă o inspecţie acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011.
    (7) Frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru transportatorii aerieni străini care operează curse regulate de pe aeroporturile din România este de cel puţin la treizeci şi şase de luni.
    (8) Frecvenţa minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru celelalte entităţi care aplică măsuri şi standarde de securitate a aviaţiei civile, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi actele de implementare aferente, precum şi cu PNSA, este de cel puţin la treizeci şi şase de luni. Dacă o inspecţie acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2011.
    (9) Planificarea testelor se realizează în fiecare an de către autoritatea competentă, pe baza unei evaluări care ia în considerare nivelul şi natura operaţiunilor de aviaţie desfăşurate la fiecare aeroport sau entitate, astfel încât să acopere toate măsurile aplicabile descrise la pct. 8.1 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008."

    3. La articolul 52 alineatul (3), litera d) se abrogă.
    4. După articolul 57 se introduce un nou articol, articolul 57^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 57^1
    Autoritatea competentă dezvoltă şi implementează un proces de înregistrare şi analiză a rezultatelor PNCC-SECA, în vederea identificării tendinţelor şi direcţionării dezvoltării politicii viitoare."

    5. Anexa la PNCC-SECA se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, interimar,
                    Ionel Scrioşteanu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 26 octombrie 2021.
    Nr. 1.353.
    ANEXA 1

    (Anexa la PNCC-SECA)
    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    Structura operaţională şi diagrama de relaţii pentru aplicarea PNCC-SECA
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016