Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.335 din 14 august 2025  privind modificarea şi completarea unor instrucţiuni şi reglementări din domeniul feroviar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.335 din 14 august 2025 privind modificarea şi completarea unor instrucţiuni şi reglementări din domeniul feroviar

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 782 din 21 august 2025
    Având în vedere prevederile:
    - art. 16 alin. (2) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranţa feroviară;
    – art. 1 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2023 privind reorganizarea unor instituţii publice din domeniul feroviar în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
    – art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR;
    – art. 2 lit. gg), hh) şi nn) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR,

    în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 pentru aprobarea Regulamentului de exploatare tehnică feroviară nr. 002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Compania Naţională de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A., gestionarii de infrastructură feroviară neinteroperabilă, operatorii de transport feroviar, operatorii care efectuează numai activităţi de manevră feroviară, entităţile responsabile cu întreţinerea vehiculelor feroviare, agenţii economici care desfăşoară operaţiuni de transport feroviar şi/sau care deţin vehicule feroviare, furnizorii feroviari autorizaţi în activităţile de construire, modernizare, reparare, întreţinere şi verificare tehnică a elementelor infrastructurii feroviare şi a materialului rulant, precum şi Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR şi Autoritatea Feroviară Română - AFER vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    2. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Modificări şi/sau completări privind prevederile Regulamentului de exploatare tehnică feroviară nr. 002 se fac numai prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii."

    3. Anexa se modifică după cum urmează:
    a) Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor de energie, infrastructură şi control-comandă şi semnalizare terestre, care sunt amplasate sau exploatate pe teritoriul României, se face de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR."

    b) Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Staţiile de cale ferată trebuie să deţină autorizaţie de funcţionare din punct de vedere tehnic, acordată de către ASFR."

    c) Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Vehiculele feroviare sunt introduse pe piaţă, în vederea utilizării pe infrastructura feroviară publică sau privată, numai în baza autorizaţiei de introducere pe piaţă eliberate de entitatea de autorizare şi în baza existenţei înregistrării valide a numărului european al vehiculului realizate de către o entitate de înregistrare în Registrul european al vehiculelor (EVR) sau, după caz, de Autoritatea Feroviară Română - AFER în Registrul naţional al vehiculelor (NVR)."

    d) La articolul 15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Personalul de specialitate care asigură pregătirea salariaţilor cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei din domeniul transportului feroviar/cu metroul, prin cursuri de formare-calificare profesională/specializare/perfecţionare, formare profesională continuă, precum şi cel care participă în comisii de autorizare şi de evaluare a competenţelor profesionale trebuie să fie atestat profesional de către ASFR."

    e) Articolul 19 se abrogă.



    ART. II
    La articolul 33 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.815/2005 pentru aprobarea Regulamentului de remorcare şi frânare nr. 006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1043 şi 1043 bis din 24 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Se exceptează de la aplicarea prevederilor alin. (2) lit. a) ramele cu compunere fixă, alcătuite din mai multe unităţi indivizibile, cu cel mult 16 osii (inclusiv), numai cu conductă generală de trecere, cu condiţia asigurării procentului de masă frânată prevăzut în livretul de mers pentru trenul în compunerea căruia se introduc aceste rame."


    ART. III
    La articolul 94 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005 privind aprobarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1064 şi 1064 bis din 28 noiembrie 2005, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Se exceptează de la aplicarea prevederilor alin. (2) lit. a) ramele cu compunere fixă, alcătuite din mai multe unităţi indivizibile, cu cel mult 16 osii (inclusiv), numai cu conductă generală de trecere, cu condiţia asigurării procentului de masă frânată prevăzut în livretul de mers pentru trenul în compunerea căruia se introduc aceste rame."


    ART. IV
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi locuinţei nr. 2.229/2006 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 şi 23 bis din 15 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 13 alineatul (1) litera f), a patra liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei, coborârea pantografului, cu excepţia cazurilor în care în remorcarea trenului de marfă sunt utilizate locomotive ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei şi coborârea pantografului, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul."

    2. La articolul 31 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) deconectată de la sursa principală de energie, cu excepţia cazurilor în care sunt remizate locomotive sau alte vehicule feroviare ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără deconectarea de la sursa principală de energie, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul;"

    3. La articolul 32, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) decuplarea sursei principale de energie, prin oprirea motorului la locomotivele şi automotoarele cu motoare diesel, respectiv deconectarea întrerupătorului principal, coborârea pantografului şi punerea la masă a instalaţiei de înaltă tensiune la locomotivele şi ramele electrice, cu excepţia locomotivelor sau a altor vehicule feroviare ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără deconectarea de la sursa principală de energie, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul;"

    4. La articolul 199, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul conducerii simplificate, părăsirea locomotivei de către mecanic se poate face numai după ce a oprit motorul diesel al locomotivei, respectiv a deconectat disjunctorul şi a coborât pantograful la LE, cu excepţia locomotivelor sau a altor vehicule feroviare ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără deconectarea de la sursa principală de energie, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul, a asigurat locomotiva contra pornirii din loc şi numai după ce a avizat conducătorul de manevră, care va lua loc în cabina de conducere."



    ART. V
    La articolul 33 alineatul (2) din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 103/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru admiterea şi expedierea transporturilor excepţionale pe infrastructura feroviară - nr. 328, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 şi 180 bis din 10 martie 2008, cu modificările ulterioare, după litera f) se introduce o nouă literă, lit. f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) Trenurile de lucru care au în compunere macarale portal, maşini de ciuruit şi alte utilaje se pot încrucişa pe linii curente duble sau simple paralele cu trenurile care au în compunerea lor unităţi de transport intermodal, denumite UTI, încărcate pe vagoane de construcţie obişnuită - seria R, S - pe 2, 4 sau 6 osii, care nu depăşesc înălţimea maximă măsurată de la ciuperca şinei de 4.330 mm şi semilăţimea maximă de 1.300 mm, pentru care înălţimea platformei acestor vagoane este cuprinsă între 1.130 mm şi 1.250 mm, fără modificarea înălţimii maxime a transportului, şi care au semilăţimea la nivel de platformă de maximum 1.350 mm.
    Orice alte transporturi excepţionale care nu depăşesc dimensiunile menţionate anterior şi nu depăşesc ampatamentul de 17.400 mm vor fi tratate în mod similar."


    ART. VI
    Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 932/2020 privind măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2018/763 al Comisiei din 9 aprilie 2018 de stabilire a modalităţilor practice pentru emiterea certificatelor unice de siguranţă pentru întreprinderile feroviare în temeiul Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 653/2007 al Comisiei şi a Regulamentului delegat (UE) 2018/762 al Comisiei din 8 martie 2018 de stabilire a unor metode comune de siguranţă privind cerinţele sistemului de management al siguranţei, în temeiul Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului, şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.158/2010 şi (UE) nr. 1.169/2010 ale Comisiei şi eliberarea certificatelor unice de siguranţă operatorilor de transport feroviar pentru efectuarea serviciilor de transport feroviar de călători şi/sau de marfă pe căile ferate din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 361 din 6 mai 2020, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Cerinţele naţionale aplicabile pentru eliberarea, reînnoirea şi actualizarea/modificarea certificatelor unice de siguranţă se stabilesc prin decizie a directorului general al ASFR, sunt obligatorii şi sunt publicate pe site-ul www.sigurantaferoviara.ro.
    (2) În cadrul procesului de eliberare, reînnoire sau actualizare/modificare a certificatelor unice de siguranţă, solicitanţii utilizează ghidurile pentru solicitanţi, elaborate de către ASFR şi Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate pentru acordarea certificatului unic de siguranţă, care sunt publicate pe site-urile de internet ale ASFR şi Agenţiei Uniunii Europene pentru Căile Ferate."

    2. La articolul 4, alineatul (4) se abrogă.
    3. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Pentru a contesta deciziile referitoare la eliberarea, reînnoirea, actualizarea/modificarea, restricţionarea sau revocarea certificatelor unice de siguranţă, operatorul de transport feroviar poate cere Agenţiei Uniunii Europene pentru Căile Ferate sau Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române, după caz, în termen de o lună de la data primirii notificării, să îşi revizuiască decizia. În cazul în care revizuirea se face de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, aceasta confirmă sau revocă decizia negativă în termen de două luni de la data primirii cererii de revizuire, pe bază de tarif, iar rezultatul motivat se notifică operatorului de transport feroviar."

    4. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Un operator de transport feroviar din România care efectuează servicii de transport feroviar de marfă are acces pe liniile ferate industriale, inclusiv pe cele de tranzit aferente acestora, fără ca aceste linii să fie înscrise în lista liniilor ferate industriale şi/sau fără ca operatorul de transport feroviar să fie evidenţiat nominal în autorizaţia de exploatare a liniei ferate industriale, pentru efectuarea unor activităţi de manevră feroviară, după cum urmează:
    a) în situaţii de urgenţă sau cu caracter militar, definite conform legislaţiei naţionale în vigoare;
    b) cu caracter temporar, până la actualizarea/modificarea listei liniilor ferate industriale şi/sau a autorizaţiei de exploatare a liniei ferate industriale, dar nu mai mult de 120 de zile calendaristice de la data la care operatorul de transport feroviar solicită pentru prima dată accesul pe linia ferată industrială; solicitarea de acces se adresează sucursalei regionale CF din cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate «CFR» - S.A. pe a cărei rază de activitate se află staţia CFR la care este racordată linia ferată industrială şi/sau linia ferată industrială de tranzit şi poate fi făcută doar pentru liniile ferate industriale care deţin autorizaţie de exploatare valabilă, conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Pentru situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), anterior solicitării accesului pe linia ferată industrială, operatorul de transport trebuie:
    a) să deţină declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului de transport feroviar din care să reiasă faptul că operatorul de transport feroviar va face demersurile necesare pentru obţinerea în termen de 120 de zile calendaristice de la data semnării declaraţiei a listei actualizate/modificate a liniilor ferate industriale;
    b) să deţină declaraţia(iile) pe propria răspundere din partea deţinătorului autorizaţiei de exploatare a liniei ferate industriale şi a deţinătorului autorizaţiei de exploatare a liniei ferate industriale de tranzit, din care să rezulte atât acordul privind accesul pe linia ferată industrială/linia ferată industrială de tranzit al operatorului de transport feroviar care solicită desfăşurarea operaţiunilor de transport feroviar, cât şi faptul că deţinătorul autorizaţiei de exploatare a liniei ferate industriale va face demersurile necesare pentru obţinerea în termen de 120 de zile calendaristice de la data semnării declaraţiei a autorizaţiei de exploatare modificate prin introducerea operatorului de transport feroviar în lista persoanelor juridice care efectuează operaţiuni de transport feroviar pe respectiva linie ferată industrială;
    c) să aibă în cadrul propriului sistem de management al siguranţei o procedură proprie pentru accesul pe liniile în cauză şi aplicarea unui proces de management al riscului, respectiv deţinerea raportului de evaluare a siguranţei pentru schimbarea semnificativă de ordin operaţional eliberat de către ASFR şi declaraţia prevăzută la art. 16 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 402/2013 al Comisiei din 30 aprilie 2013 privind metoda comună de siguranţă pentru evaluarea şi aprecierea riscurilor şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 352/2009, în conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.501/2014 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 402/2013 al Comisiei din 30 aprilie 2013 privind metoda comună de siguranţă pentru evaluarea riscurilor şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 352/2009, cu modificările ulterioare, şi cu prezentul ordin."

    5. La articolul 10 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) secţiile de circulaţie şi liniile ferate industriale acceptate operatorului de transport feroviar în cadrul procesului de evaluare pentru eliberarea certificatului unic de siguranţă;"

    6. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul solicitării de către operatorul de transport feroviar a modificării, după caz, a listei iniţiale de secţii de circulaţie, linii ferate industriale sau vehicule feroviare motoare, după verificarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute de legislaţia în vigoare, ASFR va emite listele actualizate/modificate, pe care le va transmite către operatorul de transport feroviar şi administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară."



    ART. VII
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.471/2023 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de activităţi specifice efectuate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 17 august 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La tabelul nr. 1, numerele curente 16.1 şi 16.4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌─────┬─────────────────────────┬──────┐
│ │ │Norma │
│Nr. │Activitatea │de │
│crt. │ │timp │
│ │ │(ore) │
├─────┼─────────────────────────┼──────┤
│ │Evaluarea documentaţiei │ │
│ │în vederea autorizării │ │
│ │centrului propriu: │80 │
│16.1.│- pentru un număr de până│120 │
│ │la 5 funcţii inclusiv; │ │
│ │- pentru un număr mai │ │
│ │mare de 5 funcţii │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────┤
│ │[….] │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────┤
│ │Evaluarea documentaţiei │ │
│ │pentru modificarea/ │ │
│ │vizarea autorizaţiei │ │
│16.4.│centrului propriu: │16 │
│ │- pentru un număr de până│24 │
│ │la 5 funcţii inclusiv; │ │
│ │- pentru un număr mai │ │
│ │mare de 5 funcţii │ │
└─────┴─────────────────────────┴──────┘

"

    2. La tabelul nr. 1, numerele curente 18.1 şi 18.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌─────┬──────────────────────────┬─────┐
│ │ │Norma│
│Nr. │Activitatea │de │
│crt. │ │timp │
│ │ │(ore)│
├─────┼──────────────────────────┼─────┤
│ │Verificarea documentelor │ │
│ │în vederea susţinerii │ │
│ │examenului pentru │ │
│18.1.│obţinerea sau, după caz, │2 │
│ │pentru eliberarea │ │
│ │permisului de mecanic de │ │
│ │locomotivă │ │
├─────┼──────────────────────────┼─────┤
│ │Examinarea în vederea │ │
│ │obţinerii permisului de │ │
│ │mecanic de locomotivă sau,│ │
│ │după caz, emiterea │ │
│18.2.│permisului şi gestionarea │6 │
│ │bazei de date aferente RNP│ │
│ │pe durata perioadei de │ │
│ │valabilitate a permisului │ │
│ │(norma de timp/persoană/ │ │
│ │permis) │ │
└─────┴──────────────────────────┴─────┘

"

    3. La tabelul nr. 2, numărul curent 1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬────────────────────────┬────────┐
│Nr. │ │Tarif │
│crt.│Activitatea │exprimat│
│ │ │în euro │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Supravegherea prin │ │
│ │acţiuni de control de │ │
│ │stat, inspecţie de stat │ │
│ │şi audit de siguranţă │ │
│ │feroviară a │ │
│1.1.│administratorului/ │30 │
│ │gestionarilor de │ │
│ │infrastructură feroviară│ │
│ │(tarif/km secţie de │ │
│ │circulaţie aflată în │ │
│ │exploatare) │ │
└────┴────────────────────────┴────────┘

"



    ART. VIII
    La articolul 14 alineatul (3) din anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 8/2024 privind aprobarea Regimului de acceptanţă a trenurilor de marfă în staţiile de cale ferată care deservesc portul maritim Constanţa, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 26 ianuarie 2024, după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:
    "f) cazurile în care trenul este îndrumat pentru încărcare cu produse energetice lichide sau transportă acest tip de produse de la rafinării, combinate chimice, depozite petroliere interne sau terminale portuare, iar beneficiarii transporturilor au solicitat şi operatorii de transport feroviar au acceptat staţionarea trenului în una dintre staţiile de pe reţeaua feroviară stabilită de către CFR."


    ART. IX
    Pentru aplicarea prevederilor art. II-V, operatorii de transport feroviar şi administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară identifică toate pericolele care pot fi prevăzute în mod rezonabil în urma procesului iterativ de apreciere a riscurilor, precum şi alte elemente necesare, în vederea acoperirii riscurilor în materie de siguranţă şi a aplicării măsurilor adecvate de control al acestora, aşa cum rezultă din evaluarea riscurilor din activităţile specifice proprii şi de interfaţă.

    ART. X
    Prevederile prezentului ordin vor fi duse la îndeplinire de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR şi de către:
    a) operatorii economici prevăzuţi la art. 4 din Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 pentru aprobarea Regulamentului de exploatare tehnică feroviară nr. 002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul modificărilor prevăzute la art. I;
    b) operatorii de transport feroviar, în cazul modificărilor şi completărilor prevăzute la art. II, III, V şi VI;
    c) operatorii economici prevăzuţi la art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor nr. 103/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru admiterea şi expedierea transporturilor excepţionale pe infrastructura feroviară - nr. 328, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 şi 180 bis din 10 martie 2008, cu modificările ulterioare, în cazul completărilor prevăzute la art. IV;
    d) operatorii economici prevăzuţi la art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 8/2024 privind aprobarea Regimului de acceptanţă a trenurilor de marfă în staţiile de cale ferată care deservesc portul maritim Constanţa, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 26 ianuarie 2024, în cazul completării prevăzute la art. VIII.


    ART. XI
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Ciprian-Constantin Şerban

    Bucureşti, 14 august 2025.
    Nr. 1.335.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016