Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.334 din 20 septembrie 2010  privind aprobarea liniilor prioritare pentru subventionarea in anul 2011, de la bugetul de stat, a asociatiilor si fundatiilor, in baza Legii nr. 34/1998  privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, precum si pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de evaluare si selectionare si a Grilei de evaluare a asociatiilor si fundatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.334 din 20 septembrie 2010 privind aprobarea liniilor prioritare pentru subventionarea in anul 2011, de la bugetul de stat, a asociatiilor si fundatiilor, in baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, precum si pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de evaluare si selectionare si a Grilei de evaluare a asociatiilor si fundatiilor

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010
ORDIN nr. 1.334 din 20 septembrie 2010
privind aprobarea liniilor prioritare pentru subvenţionarea în anul 2011, de la bugetul de stat, a asociaţiilor şi fundaţiilor, în baza <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi selecţionare şi a Grilei de evaluare a asociaţiilor şi fundaţiilor
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010


Având în vedere:
- prevederile art. 1 alin. (3) şi ale art. 5 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.153/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţã socialã şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificãrile ulterioare,
în baza <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã unitãţile de asistenţã socialã şi capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, prevãzute în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi selecţionare, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Se aprobã Grila de evaluare a asociaţiilor şi fundaţiilor, prevãzutã în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã art. 2 şi 3, precum şi anexele nr. 1 şi 2 din <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.634/2009 privind aprobarea liniilor prioritare pentru subvenţionarea în anul 2010, de la bugetul de stat, în baza <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, a asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi selecţionare şi a Grilei de evaluare a asociaţiilor şi fundaţiilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 697 din 16 octombrie 2009.
ART. 5
Direcţia generalã asistenţã socialã va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş

Bucureşti, 20 septembrie 2010.
Nr. 1.334.


ANEXA 1

UNITÃŢILE DE ASISTENŢÃ SOCIALÃ ŞI CAPITOLELE DE CHELTUIELI
pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita
subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza
<>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii
asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã,
care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã




┌───────────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Unitãţi de asistenţã socialã │ Categorii de persoane │ Categorii de cheltuieli eligibile │
│ │ beneficiare/încadrarea în │ │
│ │ Nomenclatorul instituţiilor de │ │
│ │ asistenţã socialã │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│centre rezidenţiale, centrele │- copii separaţi sau cu risc de 𗈕. cheltuieli cu salariile de │
│care acordã gãzduire mai mult │separare de pãrinţi │încadrare a personalului calificat în│
│de 24 de ore │- persoane cu handicap │domeniul asistenţei sociale care │
│ │- persoane vârstnice │participã efectiv la acordarea │
│ │- persoane victime ale violenţei│serviciilor de asistenţã socialã: │
│ │în familie │asistent social, lucrãtor social, │
│ │- persoane toxicodependente │pedagog social; │
│ │- persoane victime ale 𗈖. cheltuieli cu hrana pentru │
│ │traficului de persoane │persoanele asistate; │
│ │- persoane imigrante şi 𗈗. cheltuieli pentru încãlzirea şi │
│ │refugiaţi │prepararea hranei; │
│ │- persoane fãrã adãpost 𗈘. cheltuieli cu iluminatul; │
│ │- persoane tinere care pãrãsesc 𗈙. cheltuieli pentru plata │
│ │sistemul de protecţie a │serviciilor, apã, canal, salubrizare,│
│ │copilului │telefon; │
│ │ 𗈚. cheltuieli cu materialele │
│ │ │didactice pentru persoanele asistate │
│ │ │(numai pentru centrele pentru copii);│
│ │ 𗈛. cheltuieli cu obiecte de inventar │
│ │ │de micã valoare sau scurtã duratã şi │
│ │ │echipament pentru persoanele asistate│
│ │ 𗈜. cheltuieli de transport pentru │
│ │ │persoanele asistate şi însoţitorii │
│ │ │lor; │
│ │ 𗈝. cheltuieli cu materiale sanitare │
│ │ │pentru persoanele asistate; │
│ │ 󧓒. cheltuieli cu materiale pentru │
│ │ │curãţenie pentru persoanele asistate;│
│ │ 󧓓. cheltuieli pentru carburanţii şi │
│ │ │lubrifianţii necesari în funcţionarea│
│ │ │mijloacelor de transport specific │
│ │ │activitãţii unitãţii de asistenţã │
│ │ │socialã. │
├───────────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│cantine sociale şi alte │- persoane şi familii cu 𗈕. cheltuieli cu salariile de │
│servicii de acordare a hranei │venituri mici │încadrare a personalului calificat în│
│(masã pe roţi) │ │domeniul asistenţei sociale care │
│ │ │participã efectiv la acordarea │
│ │ │serviciilor de asistenţã socialã: │
│ │ │asistent social, lucrãtor social; │
│ │ 𗈖. cheltuieli cu hrana pentru │
│ │ │persoanele asistate; │
│ │ 𗈗. cheltuieli pentru încãlzirea şi │
│ │ │prepararea hranei; │
│ │ 𗈘. cheltuieli cu iluminatul; │
│ │ 𗈙. cheltuieli pentru plata │
│ │ │serviciilor, apã, canal, salubrizare,│
│ │ │telefon; │
│ │ 𗈚. cheltuieli pentru carburanţii şi │
│ │ │lubrifianţii necesari în funcţionarea│
│ │ │mijloacelor de transport specific │
│ │ │activitãţii unitãţii de asistenţã │
│ │ │socialã. │
├───────────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│unitãţi de îngrijiri la │- persoane cu handicap 𗈕. cheltuieli cu salariile de │
│domiciliu, pentru serviciile │- persoane vârstnice │încadrare a personalului calificat în│
│prevãzute la art. 3^5 alin. (2)│ │domeniul asistenţei sociale care │
│lit. a) şi b) din Ordonanţa │ │participã efectiv la acordarea │
│Guvernului nr. 68/2003 privind │ │serviciilor de asistenţã socialã: │
│serviciile sociale, aprobatã cu│ │asistent social, lucrãtor social, │
│modificãri şi completãri prin │ │îngrijitor la domiciliu; │
│Legea nr. 515/2003, cu │ 𗈖. cheltuieli cu iluminatul (strict │
│modificãrile şi completãrile │ │pentru spaţiul destinat funcţionãrii │
│ulterioare │ │unitãţii de îngrijiri); │
│ │ 𗈗. cheltuieli pentru plata │
│ │ │serviciilor, apã, canal, salubrizare,│
│ │ │telefon; │
│ │ 𗈘. cheltuieli de transport pentru │
│ │ │persoanele asistate şi însoţitorii │
│ │ │lor; │
│ │ 𗈙. cheltuieli cu materiale pentru │
│ │ │curãţenie pentru persoanele asistate;│
│ │ 𗈚. cheltuieli pentru carburanţii şi │
│ │ │lubrifianţii necesari în funcţionarea│
│ │ │mijloacelor de transport specific │
│ │ │activitãţii unitãţii de asistenţã │
│ │ │socialã. │
├───────────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│centre de zi (inclusiv │- copii separaţi sau cu risc de 𗈕. cheltuieli cu salariile de │
│adãposturile şi centrele care │separare de pãrinţi │încadrare a personalului calificat în│
│acordã gãzduire mai puţin de 24│- persoane cu handicap │domeniul asistenţei sociale care │
│de ore) care acordã cel puţin │- persoane vârstnice │participã efectiv la acordarea │
│unul sau mai multe dintre │- persoane victime ale violenţei│serviciilor de asistenţã socialã: │
│urmãtoarele servicii: gãzduire,│în familie │asistent social, lucrãtor social, │
│îngrijire personalã şi │- persoane toxicodependente │pedagog social; │
│supraveghere, recuperare şi │- persoane victime ale 𗈖. cheltuieli cu hrana pentru │
│terapii de recuperare, terapii │traficului de persoane │persoanele asistate; │
│ocupaţionale │- persoane imigrante şi 𗈗. cheltuieli pentru încãlzirea şi │
│ │refugiaţi │prepararea hranei; │
│ │- persoane fãrã adãpost 𗈘. cheltuieli cu iluminatul; │
│ │- persoane tinere care pãrãsesc 𗈙. cheltuieli pentru plata │
│ │sistemul de protecţie a │serviciilor, apã, canal, salubrizare,│
│ │copilului │telefon; │
│ │ 𗈚. cheltuieli cu materialele │
│ │ │didactice pentru persoanele asistate │
│ │ │(numai pentru centrele pentru copii);│
│ │ 𗈛. cheltuieli cu obiecte de inventar │
│ │ │de micã valoare sau scurtã duratã şi │
│ │ │echipament pentru persoanele │
│ │ │asistate; │
│ │ 𗈜. cheltuieli de transport pentru │
│ │ │persoanele asistate şi însoţitorii │
│ │ │lor; │
│ │ 𗈝. cheltuieli cu materiale sanitare │
│ │ │pentru persoanele asistate; │
│ │ 󧓒. cheltuieli pentru carburanţii şi │
│ │ │lubrifianţii necesari în funcţionarea│
│ │ │mijloacelor de transport specific │
│ │ │activitãţii unitãţii de asistenţã │
│ │ │socialã. │
└───────────────────────────────┴────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi selecţionare

Obiectivul Comisiei de evaluare şi selecţionare
ART. 1
Comisia de evaluare şi selecţionare, denumitã în continuare comisie, are ca obiectiv evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor în vederea acordãrii subvenţiilor în temeiul <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, şi al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenţã socialã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.153/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice.
Perioada în care comisia evalueazã şi selecţioneazã asociaţiile şi fundaţiile
ART. 2
(1) Perioada în care comisia evalueazã şi selecţioneazã asociaţiile şi fundaţiile începe luni, 1 noiembrie 2010, dupã perioada de expirare a termenului-limitã pentru depunerea documentaţiei în vederea solicitãrii subvenţiilor, respectiv 29 octombrie 2010, ora 16,30.
(2) Perioada în care comisia evalueazã şi selecţioneazã asociaţiile şi fundaţiile înceteazã la data de 15 decembrie 2010, datã dupã care comisia predã Direcţiei generale asistenţã socialã documentele care au stat la baza evaluãrii şi selecţionãrii.
(3) Activitatea secretarului comisiei începe la data înregistrãrii la registratura generalã a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a primei documentaţii pentru solicitarea subvenţiei pentru anul 2011.
Atribuţiile comisiei
ART. 3
Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã conţinutul documentaţiei depuse de asociaţii sau fundaţii şi respectarea de cãtre acestea a condiţiilor legale pentru acordarea subvenţiilor;
b) solicitã agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul unitãţile de asistenţã socialã raportul privind oportunitatea acordãrii subvenţiei, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data începerii activitãţii prevãzute la art. 2 alin. (1);
c) solicitã, dacã este cazul, ca raportul prevãzut la lit. b) sã fie însoţit de documente justificative pentru susţinerea recomandãrilor;
d) evalueazã şi selecţioneazã asociaţiile şi fundaţiile pe baza criteriilor stabilite la art. 6 din Normele metodologice şi prevãzute în grila de evaluare;
e) comunicã asociaţiilor şi fundaţiilor neselecţionate motivele care au stat la baza luãrii acestei decizii;
f) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale lista asociaţiilor şi fundaţiilor selecţionate, precum şi nivelul subvenţiilor ce urmeazã a fi acordate;
g) comunicã, în termen de 5 zile de la data emiterii ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prevãzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice, asociaţiilor şi fundaţiilor selecţionate, precum şi agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile nivelul subvenţiilor aprobate;
h) transmite, în vederea încheierii convenţiilor, agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile selectate douã exemplare ale cererilor de solicitare a subvenţiei.
Sarcinile şi responsabilitãţile comisiei
ART. 4
Sarcinile şi responsabilitãţile preşedintelui comisiei sunt urmãtoarele:
a) reprezintã comisia în relaţiile cu conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, agenţiile teritoriale de prestaţii sociale şi asociaţiile şi fundaţiile solicitante de subvenţii;
b) coordoneazã activitatea membrilor şi a secretarului comisiei;
c) repartizeazã documentaţiile primite membrilor comisiei în vederea evaluãrii, astfel încât fiecare grilã de evaluare sã fie semnatã de 3 membri ai comisiei, iar numãrul unitãţilor de asistenţã sã fie distribuit în mod egal tuturor membrilor;
d) mediazã situaţiile în care existã divergenţe între membrii comisiei;
e) participã cu drept de vot la şedinţele de lucru ale comisiei;
f) avizeazã lista asociaţiilor şi fundaţiilor şi a unitãţilor de asistenţã socialã ale acestora evaluate cu un punctaj final de cel puţin 60 de puncte;
g) pãstreazã confidenţialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei.
ART. 5
Sarcinile şi responsabilitãţile membrilor comisiei sunt urmãtoarele:
a) verificã respectarea termenului de depunere a documentaţiei;
b) verificã documentaţia de solicitare a subvenţiei;
c) verificã îndeplinirea de cãtre asociaţie/fundaţie a condiţiilor de eligibilitate;
d) evalueazã îndeplinirea condiţiilor legale pentru acordarea serviciilor de asistenţã socialã;
e) analizeazã raportul privind oportunitatea acordãrii subvenţiei;
f) evalueazã asociaţiile şi fundaţiile în conformitate cu criteriile prevãzute la art. 6 din Normele metodologice;
g) stabileşte numãrul mediu lunar de persoane asistate pentru care se propune acordarea subvenţiei;
h) stabileşte suma reprezentând subvenţia care se propune a fi acordatã unitãţii de asistenţã socialã;
i) pãstreazã confidenţialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei.
ART. 6
Sarcinile şi responsabilitãţile secretarului comisiei sunt urmãtoarele:
a) preia de la registratura generalã a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale toate solicitãrile pentru acordarea de subvenţii pentru anul 2011, le înregistreazã în registrul special al comisiei şi le pãstreazã nedesfãcute pânã la data la care comisia îşi începe activitatea;
b) organizeazã şedinţele comisiei, sãptãmânal sau la solicitarea preşedintelui;
c) întocmeşte şi transmite agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul unitãţile de asistenţã socialã adresele prin care se solicitã întocmirea raportului privind oportunitatea acordãrii subvenţiei;
d) întocmeşte şi transmite asociaţiilor şi fundaţiilor comunicãrile privind rezultatul selecţiei;
e) întocmeşte şi transmite agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile comunicãrile privind asociaţiile şi fundaţiile selecţionate, însoţite de douã exemplare ale cererii de solicitare a subvenţiei, în vederea încheierii convenţiei;
f) întocmeşte şi rãspunde de evidenţa documentelor emise şi primite de comisie;
g) întocmeşte orice alt document solicitat de preşedintele comisiei în legãturã cu activitatea acesteia;
h) pãstreazã confidenţialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei.
Procedura de lucru a comisiei în vederea evaluãrii şi selecţionãrii
ART. 7
(1) Evaluarea asociaţiilor şi fundaţiilor se realizeazã pe baza criteriilor prevãzute în Normele metodologice şi a grilei de evaluare de cãtre membrii comisiei.
(2) Fiecare unitate de asistenţã socialã se evalueazã de cãtre 3 membri ai comisiei, potrivit repartizãrii realizate de preşedintele comisiei.
ART. 8
În cadrul comisiei au drept de vot numai membrii şi preşedintele acesteia. Deciziile comisiei se iau cu majoritate simplã, în şedinţe de lucru colective, convocate o datã pe sãptãmânã.
ART. 9
Pe parcursul evaluãrii, comisia întocmeşte lista asociaţiilor şi fundaţiilor şi a unitãţilor de asistenţã socialã ale acestora eliminate în diferite etape de evaluare.
ART. 10
La încheierea procesului de evaluare, comisia întocmeşte lista asociaţiilor şi fundaţiilor şi a unitãţilor de asistenţã socialã ale acestora evaluate cu un punctaj final de cel puţin 60 de puncte.
ART. 11
În cazul în care sumele ce urmeazã a fi acordate cu titlu de subvenţie se încadreazã în fondul prevãzut în bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu aceastã destinaţie, comisia întocmeşte proiectul ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prevãzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice.
ART. 12
(1) În cazul în care sumele ce urmeazã a fi acordate cu titlu de subvenţie depãşesc fondul prevãzut în bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu aceastã destinaţie, comisia va proceda dupã cum urmeazã:
a) propune pentru aprobare unitãţile de asistenţã socialã ale asociaţiilor şi fundaţiilor, în ordinea punctajului obţinut, astfel încât totalul sumelor propuse cu titlu de subvenţie sã se încadreze în fondul menţionat;
b) departajeazã unitãţile de asistenţã socialã care au obţinut acelaşi punctaj cu punctajul obţinut de ultima unitate de asistenţã socialã propusã pentru aprobare, potrivit listei prevãzute la art. 10.
(2) Departajarea prevãzutã la alin. (1) lit. b) se realizeazã prin aplicarea, în ordine, a urmãtoarelor criterii:
1. recunoaşterea ca fiind de utilitate publicã a asociaţiilor şi fundaţiilor;
2. necesitãţile şi prioritãţile Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în domeniul asistenţei sociale şi politicilor familiale, comunicate de secretarul de stat responsabil cu politicile familiale, asistenţa socialã şi incluziunea socialã, în conformitate cu art. 12 alin. (4) din Normele metodologice.
ART. 13
Lista prevãzutã la art. 10-11 cuprinde atât numãrul de persoane asistate, cât şi suma reprezentând subvenţia propusã a fi acordatã unitãţilor din cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
ART. 14
În termen de 5 zile de la data emiterii ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prevãzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice, comisia procedeazã dupã cum urmeazã:
a) comunicã asociaţiilor şi fundaţiilor selecţionate nivelul subvenţiilor aprobate;
b) transmite agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a cãror razã teritorialã îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile douã exemplare ale cererii de solicitare a subvenţiei şi o copie a ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale pentru aprobarea nivelului subvenţiilor, în vederea încheierii convenţiei;
c) solicitã agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale o copie a convenţiei încheiate.
Dispoziţii finale
ART. 15
Documentele emise şi primite de comisie se evidenţiazã într-un registru special.
ART. 16
Documentele care au stat la baza evaluãrii şi selecţionãrii asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi documentele şi registrul special prevãzute la art. 15 se predau pe bazã de proces-verbal Direcţiei generale asistenţã socialã la încheierea activitãţii comisiei.


ANEXA 3
GRILA DE EVALUARE




Denumirea asociaţiei/fundaţiei solicitante ............................

Etapa 1 - Verificarea respectãrii termenului de depunere a documentaţiei
Nr./data înregistrãrii la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale:

Rezultatul etapei*1):
Documentaţia a fost depusã în termenul legal, procesul de evaluare continuã. []
Documentaţia nu a fost depusã în termenul legal, procesul de evaluare este sistat. []

┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
__________
*1) Se bifeazã.

Etapa 2 - Verificarea administrativã
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────┐
│ │ Tipul documentului │Rezultatul │Observaţii│
│ │ │verificãrii│ *3) │
│ │ │ *2) │ │
│ │ ├─────┬─────┼──────────┤
│ │ │ DA │ NU │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ a) │Cererea de solicitare a subvenţiei (cerere de solicitare), │ │ │ │
│ │conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 la Normele │ │ │ │
│ │metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 34/1998 │ │ │ │
│ │privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor│ │ │ │
│ │române cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi │ │ │ │
│ │administreazã unitãţi de asistenţã socialã, aprobate prin │ │ │ │
│ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.153/2001 , cu modificãrile şi │ │ │ │
│ │completãrile ulterioare, denumite în continuare Norme │ │ │ │
│ │metodologice │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ b) │Raportul privind activitatea asociaţiei/fundaţiei în │ │ │ │
│ │domeniul asistenţei sociale în ultimele 12 luni │ │ │ │
│ │calendaristice │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ c) │Dovada dreptului de a acorda servicii sociale, respectiv │ │ │ │
│ │certificatul de acreditare │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ d) │Dovada dobândirii personalitãţii juridice │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ e) │Ultimul bilanţ contabil, înregistrat la direcţia finanţelor │ │ │ │
│ │publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti sau la│ │ │ │
│ │administraţia financiarã municipalã,respectiv a municipiului│ │ │ │
│ │Bucureşti │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ f) │Balanţa contabilã de verificare la data de 30 septembrie a │ │ │ │
│ │anului curent │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ g) │Dovada privind bonitatea asociaţiei/fundaţiei emisã de banca│ │ │ │
│ │unde are deschis contul │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ h) │Dovada privind situaţia juridicã a sediului unitãţii de │ │ │ │
│ │asistenţã socialã*4) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│ i) │Autorizaţia sanitarã de funcţionare a unitãţii de asistenţã │ │ │ │
│ │socialã pe anul curent, potrivit legislaţiei în vigoare*5) │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴──────────┘
__________
*2) Se bifeazã.
*3) Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU.
*4) Se eliminã unitatea de asistenţã socialã pentru care nu este prezentat documentul.
*5) Se eliminã unitatea de asistenţã socialã pentru care nu este prezentat documentul.

Rezultatul etapei:
Procesul de evaluare continuã pentru urmãtoarele unitãţi de asistenţã socialã:
Documentaţia este incompletã, procesul de evaluare este sistat pentru urmãtoarele
unitãţi de asistenţã socialã:
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

Etapa 3 - Verificarea eligibilitãţii
Verificarea îndeplinirii de cãtre asociaţie/fundaţie a condiţiilor de eligibilitate
┌──────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────┬──────────┐
│ Condiţia │ Documentul analizat │Rezultatul │Observaţii│
│ │ │verificãrii│ *7) │
│ │ │ *6) │ │
│ │ ├─────┬─────┼──────────┤
│ │ │ DA │ NU │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
𗈕. Este persoanã juridicã │Certificatul de acreditare │ │ │ │
│românã de drept privat │ │ │ │ │
│fãrã scop patrimonial, │ │ │ │ │
│constituitã şi acreditatã │ │ │ │ │
│sau licenţiatã sã acorde │ │ │ │ │
│servicii sociale,potrivit │ │ │ │ │
│legii │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
𗈖. Are activitate de │Cap. II pct. 4 din cererea de │ │ │ │
│asistenţã socialã care se │solicitare │ │ │ │
│adreseazã unor beneficiari├──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
│din mai multe judeţe ale │Pct. 5 din Fişa tehnicã privind unita-│ │ │ │
│ţãrii │tea de asistenţã socialã prevãzutã în │ │ │ │
│ │anexa A la cererea de solicitare │ │ │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
𗈗. Acordã de cel puţin 12 │Raportul de activitate pe ultimele 12 │ │ │ │
│luni servicii de asistenţã│luni, certificatul de acreditare şi │ │ │ │
│socialã │ultimul bilanţ contabil │ │ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴─────┴─────┴──────────┘
___________
*6) Se bifeazã.
*7) Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU.

Rezultatul etapei*8):
Asociaţia/Fundaţia îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, procesul de evaluare
continuã. []
Asociaţia/Fundaţia nu îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, procesul de evaluare
este sistat. []
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
_________
*8) Se bifeazã.

Etapa 4 - Verificarea tehnicã
Evaluarea îndeplinirii condiţiilor legale pentru acordarea serviciilor de asistenţã
socialã
Prezenta etapã a grilei de evaluare se întocmeşte pentru fiecare unitate de
asistenţã socialã a asociaţiei/fundaţiei evaluate.
Unitatea de asistenţã socialã .............., sediul ..........................
Numãrul de beneficiari pentru care se solicitã subvenţia ......................
┌──────────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────┬──────────┐
│ Condiţia │ Documentul analizat │Rezultatul │Observaţii│
│ │ │verificãrii│ *10) │
│ │ │ *9) │ │
│ │ ├─────┬─────┼──────────┤
│ │ │ DA │ NU │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
𗈕. Se încadreazã în │Fişa tehnicã │ │ │ │
│liniile de subvenţionare │ │ │ │ │
│prioritare │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┼─────┼─────┼──────────┤
𗈖. Pentru acordarea │Fişa tehnicã şi bugetul unitãţii de │ │ │ │
│serviciilor de asistenţã │asistenţã socialã │ │ │ │
│socialã sunt utilizate şi │ │ │ │ │
│alte resurse │ │ │ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────┴─────┴─────┴──────────┘
__________
*9) Se bifeazã.
*10) Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU.

Rezultatul etapei*11):
Serviciile de asistenţã socialã sunt acordate cu îndeplinirea condiţiilor legale; se
solicitã Direcţiei Teritoriale de Muncã şi Protecţie Socialã ................ raportul
privind oportunitatea acordãrii subvenţiei. []
Serviciile de asistenţã socialã nu sunt acordate cu îndeplinirea condiţiilor legale,
nu se solicitã raportul privind oportunitatea acordãrii subvenţiei. []
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
__________
*11) Se bifeazã.

Etapa 5 - Evaluarea de teren
Rezultatul raportului de oportunitate*12)
Prezenta etapã a grilei de evaluare se întocmeşte pentru fiecare unitate de asistenţã
socialã a asociaţiei/fundaţiei evaluate.
Raportul de oportunitate este favorabil acordãrii subvenţiei, procesul de evaluare
continuã. []
Raportul de oportunitate nu este favorabil acordãrii subvenţiei, procesul de evaluare
este sistat. []
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
__________
*12) Se bifeazã.

Etapa 6 - Evaluarea criteriilor prevãzute în Normele metodologice
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────┐
│ │ Punctaj │Punctaj acordat│
│ │ maxim ├───┬───┬───┬───┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈚.1. Justificarea unitãţii de asistenţã socialã în raport │ 10 │ │ │ │ │
│cu necesitãţile şi prioritãţile de asistenţã socialã ale │ │ │ │ │ │
│comunitãţii │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈚.2. Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistenţã │ 20 │ │ │ │ │
│socialã acordate în raport cu cheltuielile cu celelalte │ │ │ │ │ │
│activitãţi desfãşurate de asociaţie/fundaţie │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈚.3. Resurse materiale şi umane adecvate acordãrii │ 30 │ │ │ │ │
│serviciilor de asistenţã socialã │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈚.4. Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de │ 20 │ │ │ │ │
│întreţinere în unitatea de asistenţã socialã şi subvenţia │ │ │ │ │ │
│lunarã solicitatã pentru acea unitate de asistenţã socialã│ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───┴───┴───┴───┘

6.5. Experienţa asociaţiei/fundaţiei în domeniul serviciilor de asistenţã socialã
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────┐
│ Indicatori │ Punctaj │Punctaj acordat│
│ │ maxim ├───┬───┬───┬───┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈕. Experienţa unitãţii de asistenţã socialã, respectiv │ 15 │ │ │ │ │
│prezent, potrivit pct. 6.1 din fişa tehnicã privind │ │ │ │ │ │
│unitatea de asistenţã socialã │ │ │ │ │ │
│Se acordã urmãtorul punctaj: │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
│- pentru unitatea de asistenţã socialã care funcţioneazã │ │ │ │ │ │
│de peste 10 ani inclusiv, se acordã 15 puncte │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
│- pentru unitatea de asistenţã socialã care funcţioneazã │ │ │ │ │ │
│de o perioadã situatã între 5 şi 9 ani inclusiv, se acordã│ │ │ │ │ │
󧓒 puncte │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
│- pentru unitatea de asistenţã socialã care funcţioneazã │ │ │ │ │ │
│de o perioadã situatã între 1 şi 4 ani inclusiv, se acordã│ │ │ │ │ │
𗈙 puncte │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
│- pentru unitatea de asistenţã socialã care funcţioneazã │ │ │ │ │ │
│de o perioadã situatã sub un an, se acordã 2 puncte │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
𗈖. Complexitatea proiectelor derulate de asociaţie/ │ 5 │ │ │ │ │
│fundaţie în ultimele 12 luni │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───┼───┼───┼───┤
│TOTAL: │ 20 │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┼───┼───┼───┼───┤
│ SEMNÃTURA│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴───┼───┤
│ MEDIA ARITMETICÃ A PUNCTAJULUI PE CRITERIU│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘

REZULTATUL APLICÃRII CRITERIILOR DE EVALUARE
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Criteriul │Punctaj acordat│
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
𗈚.1.│Justificarea unitãţii de asistenţã socialã în raport cu │ │
│ │necesitãţile şi prioritãţile de asistenţã socialã ale comunitãţii │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
𗈚.2.│Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistenţã socialã în │ │
│ │raport cu cheltuielile cu celelalte activitãţi desfãşurate │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
𗈚.3.│Resurse materiale şi umane adecvate acordãrii serviciilor de │ │
│ │asistenţã socialã │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
𗈚.4.│Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de întreţinere în │ │
│ │unitatea de asistenţã socialã şi subvenţia lunarã solicitatã │ │
│ │pentru acea unitate de asistenţã socialã │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
𗈚.5.│Experienţa asociaţiei/fundaţiei în domeniul serviciilor de │ │
│ │asistenţã socialã │ │
├────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ PUNCTAJ FINAL│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘

Etapa 7 - Stabilirea numãrului mediu lunar de persoane asistate în unitatea de
asistenţã socialã pentru care se propune acordarea subvenţiei
┌───────┐
│ Numãr │
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
𗈕. Numãr de persoane pentru care asociaţia/fundaţia solicitã subvenţia │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
𗈖. Numãr de persoane prevãzut în Autorizaţia sanitarã*13) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
𗈗. Numãr de persoane propuse în Raportul de oportunitate │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ PROPUNEREA COMISIEI │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘
_________
*13) Dacã este cazul.

Justificarea propunerii comisiei: .............................

Etapa 8 - Stabilirea sumei reprezentând subvenţia care se propune a fi acordatã
unitãţii de asistenţã socialã
┌──────────────────────┐
│ Suma │
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
𗈕. Subvenţia solicitatã de asociaţie/fundaţie (lei/an) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
𗈖. Subvenţia propusã în Raportul de oportunitate (lei/an) │ │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────┼──────────────────────┤
│PROPUNEREA COMISIEI │(lei/persoanã/lunã) │ │
│ ├────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │(lei/an) │ │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────┘

Justificarea propunerii comisiei: .............................
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Membrii comisiei │ Semnãtura │ Data │
│ (numele şi prenumele) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┤ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘


----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016