Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.329 din 30 mai 2022 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi
EMITENT: Ministerul Finantelor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 559 din 8 iunie 2022
Având în vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. VI şi VII din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unor termene,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se realizează de către direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă îşi are sediul/domiciliul solicitantul.
(2) Prin excepţie de la alin. (1), în cazul persoanelor încadrate în categoria mari contribuabili, autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se realizează de către Direcţia Regională Vamală Bucureşti.
ART. 2
Se aprobă Procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
(1) În aplicarea prevederilor art. VI şi VII din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unor termene, denumită în continuare Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022, solicitările pentru autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, înregistrate la autoritatea vamală centrală/teritorială până la data intrării în vigoare a prevederilor art. II pct. 11 din acelaşi act normativ, se soluţionează în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017, de către comisiile regionale şi teritoriale, respectiv de către comisia constituită la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, denumite în continuare comisii.
(2) În aplicarea prevederilor anexei nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017, în cazul comisiei constituite la nivelul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Ploieşti, calitatea de membru - vicepreşedinte este asigurată de directorul executiv al Direcţiei Regionale Vamale Bucureşti.
(3) În aplicarea prevederilor anexei nr. 1^1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017, în cazul comisiei constituite la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, calitatea de membru - vicepreşedinte este asigurată de directorul general adjunct cu atribuţii în domeniul produselor accizabile al Direcţiei generale proceduri vamale şi în domeniul produselor accizabile din cadrul Autorităţii Vamale Române.
(4) După soluţionarea tuturor solicitărilor pentru autorizare conform prevederilor alin. (1), comisiile vor comunica acest aspect Autorităţii Vamale Române în vederea efectuării demersurilor necesare pentru abrogarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017.
ART. 4
(1) Predarea către direcţiile regionale vamale a dosarelor şi a documentelor de la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, respectiv de la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se realizează în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, respectiv 30 de zile de la data soluţionării, în cazul solicitărilor soluţionate potrivit prevederilor art. VII din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022.
(2) Predarea menţionată la alin. (1) se face după scanarea şi arhivarea electronică a acestora la nivelul birourilor/ compartimentelor de specialitate care au asigurat activitatea curentă a comisiilor, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:
a) la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, respectiv la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, predarea se realizează prin intermediul birourilor/compartimentelor avize şi autorizaţii (case de marcat), respectiv al Serviciului autorizaţii;
b) la nivelul direcţiilor regionale vamale, preluarea se realizează prin intermediul structurilor de proceduri în domeniul produselor accizabile.
ART. 5
Autorizaţiile de antrepozit fiscal, de destinatar înregistrat, de expeditor înregistrat şi de importator autorizat aflate în vigoare la data publicării prezentului ordin rămân valabile până la expirarea perioadei de valabilitate sau până la apariţia unei situaţii care impune revocarea sau anularea acestora.
ART. 6
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor,
Adrian Câciu
Bucureşti, 30 mai 2022.
Nr. 1.329.
ANEXA 1
PROCEDURĂ ŞI CONDIŢII
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: