Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.313 din 8 aprilie 2011  privind aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei privind reforma in domeniul asistentei sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.313 din 8 aprilie 2011 privind aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei privind reforma in domeniul asistentei sociale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 477 din 6 iulie 2011


    Având în vedere prevederile:
    - art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    - Strategiei privind reforma în domeniul asistenţei sociale, aprobatã prin Memorandum, în şedinţa Guvernului României din data de 28 februarie 2011,

    ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei privind reforma în domeniul asistenţei sociale, aprobatã prin Memorandum, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generalã asistenţã socialã, Direcţia generalã de inspecţie socialã, Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, agenţiile pentru prestaţii sociale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi autoritãţile administraţiei publice locale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                 Ministrul muncii,
         familiei şi protecţiei sociale,
                Ioan Nelu Botiş


    Bucureşti, 8 aprilie 2011.
    Nr. 1.313.

    ANEXĂ

                        PLAN DE ACŢIUNE 2011-2013
            pentru implementarea Strategiei privind reforma
                     în domeniul asistenţei sociale



┌────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┐
│Obiective specifice │ Activitãţi/Acţiuni/Mãsuri │Termen de │ Indicatori │Respon-│ Proceduri de │
│ │ │realizare │ │sabili │ monitorizare şi │
│ │ │ │ │ │ evaluare │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│ Obiectiv general: 1. Îmbunãtãţirea echitãţii │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│1.1. Armonizarea │Aplicarea criteriilor comune │1 ianuarie│Legislaţia în vigoare│MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│procedurilor pentru │de acordare a VMG şi a │ 2011 │ │ANPS/ │legislaţiei adoptate │
│testarea mijloacelor│ASF │ │ │AJPS │ │
│pentru venitul minim├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│garantat (VMG), │Recertificarea beneficiarilor│ 2011 │90% beneficiari │MMFPS/ │Elaborarea de cãtre ANPS │
│alocaţii familiale │de venit minim garantat şi │ │recertificaţi │ANPS/ │a situaţiilor lunare privind│
│(ASF), ajutoare de │de alocaţie familialã pe │ │ │AJPS │emiterea de cãtre AJPS-uri │
│încãlzire (AI) │baza procedurilor │ │ │ │a deciziilor de platã pentru│
│ │armonizate pentru testarea │ │ │ │beneficiarii de VMG şi ASF │
│ │mijloacelor, potrivit Legii │ │ │ │ │
│ │nr. 276/2010 pentru │ │ │ │ │
│ │modificarea şi completarea │ │ │ │ │
│ │Legii nr. 416/2001 privind │ │ │ │ │
│ │venitul minim garantat şi │ │ │ │ │
│ │Legii nr. 277/2010 privind │ │ │ │ │
│ │alocaţia pentru susţinerea │ │ │ │ │
│ │familiei, cu modificãrile │ │ │ │ │
│ │ulterioare │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Plata beneficiarilor de VMG │ 2011 │90% beneficiari │MMFPS/ │Rapoartele de monitorizare │
│ │şi de ASF pe baza │ │plãtiţi │ANPS/ │a plãţilor emise de SAFIR │
│ │procedurilor armonizate │ │ │AJPS │pentru beneficiarii de VMG │
│ │pentru testarea mijloacelor │ │ │ │şi ASF │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Modificarea cadrului legal │ 2011 │Legislaţie adoptatã │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│ │privind procedurile de │ │ │ANPS/ │legislaţiei adoptate │
│ │testare a mijloacelor pentru │ │ │AJPS │ │
│ │beneficiarii de AI în vederea│ │ │ │ │
│ │armonizãrii acestora cu │ │ │ │ │
│ │VMG şi ASF │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Recertificarea beneficiarilor│ 2012 │90% beneficiari │MMFPS/ │Elaborarea de cãtre ANPS a │
│ │de ajutoare de încãlzire pe │ │recertificaţi │ANPS/ │situaţiilor lunare privind │
│ │baza procedurilor │ │ │AJPS │emiterea de cãtre AJPS-uri │
│ │armonizate pentru testarea │ │ │ │a deciziilor de platã pentru│
│ │mijloacelor potrivit noii │ │ │ │beneficiarii de AI │
│ │legislaţii │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Plata beneficiarilor de │ 2012 │90% beneficiari │MMFPS/ │Rapoartele de monitorizare │
│ │ajutoare de încãlzire pe │ │plãtiţi │ANPS/ │a plãţilor emise de SAFIR │
│ │baza procedurilor │ │ │AJPS │pentru beneficiarii de AI │
│ │armonizate pentru testarea │ │ │ │ │
│ │mijloacelor potrivit noii │ │ │ │ │
│ │legislaţii │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│1.2. Acordarea │Realizarea de simulãri │ 2012 │Nivelurile VMI │MMFPS/ │Documentaţia privind │
│ajutorului social, │privind estimarea nivelului │ │stabilite │INS │simulãrile stã la baza │
│a alocaţiei pentru │VMI pe baza costurilor │ │ │ │elaborãrii actului normativ │
│susţinerea familiei │necesare satisfacerii │ │ │ │ │
│şi a ajutorului │nevoilor de bazã ale traiului│ │ │ │ │
│pentru încãlzire │zilnic │ │ │ │ │
│într-un program ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│consolidat pentru │Elaborarea şi adoptarea │ 2012 │Legislaţie adoptatã │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│familiile cu veni- │actului normativ pentru │ │ │ANPS/ │legislaţiei adoptate │
│turi mici (venitul │reglementarea VMI │ │ │AJPS │ │
│minim de inserţie ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│- VMI) │Îmbunãtãţirea programului │ 2012 │Sistem informatic │MMFPS │Pilotarea la nivelul a douã │
│ │informatic SAFIR în │ │îmbunãtãţit şi │ │AJPS-uri a modificãrilor │
│ │conformitate cu noile │ │funcţional │ │programului SAFIR │
│ │prevederi legislative │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Plata VMI efectuatã de │ 2013 │90% beneficiari │MMFPS/ │Rapoartele de monitorizare │
│ │ANPS │ │plãtiţi │ANPS/ │a plãţilor emise de SAFIR │
│ │ │ │ │AJPS │pentru beneficiarii de VMI │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│ Obiectiv general: 2. Creşterea gradului de activare/participare socialã a beneficiarilor de servicii şi │
│ prestaţii sociale │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│2.1. Creşterea │Aplicarea noilor prevederi │ 2011 │100% persoane apte de│ANOFM/ │Rapoarte statistice ale │
│gradului de partici-│legale privind acordarea │ │muncã din familiile │ANPS/ │ANOFM │
│pare la cursuri de │VMG care stabilesc o mai │ │beneficiare de VMG │AAPL │ │
│formare profesionalã│strânsã legãturã cu │ │înscrise pe listele │ │ │
│a beneficiarilor de │serviciile de ocupare şi │ │AJOFM în cãutarea │ │ │
│VMG │prezentarea lunarã a │ │unui loc de muncã sau│ │ │
│ │beneficiarilor la AJOFM │ │pentru participarea │ │ │
│ │ │ │la cursuri │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Oferirea de cursuri de │2012-2013 │20% beneficiari de │ANOFM/ │Rapoarte statistice ale │
│ │formare profesionalã │ │VMG/VMI care au │ANPS/ │ANOFM │
│ │adaptate pieţei muncii de │ │beneficiat de cursuri│AAPL │ │
│ │cãtre AJOFM şi agenţii │ │de formare profesio- │ │ │
│ │specializate │ │nalã adaptate pieţei │ │ │
│ │ │ │muncii │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│2.2. Condiţionarea │Elaborarea cadrului legal │ 2012 │Legislaţie adoptatã │MMFPS │Publicarea în MO a │
│menţinerii presta- │privind acordarea de │ │ │ │legislaţiei adoptate │
│ţiilor sociale │prestaţii sociale pentru │ │ │ │ │
│pentru cei apţi de │familiile fãrã venituri sau │ │ │ │ │
│muncã de partici- │cu venituri reduse şi │ │ │ │ │
│parea la programele │reglementarea menţinerii în │ │ │ │ │
│disponibile de │platã a beneficiarilor apţi │ │ │ │ │
│activare socialã │de muncã prin condiţionarea │ │ │ │ │
│considerate rele- │de participarea la │ │ │ │ │
│vante de asistentul │programele disponibile de │ │ │ │ │
│social responsabil │activare socialã considerate │ │ │ │ │
│de caz (de exemplu, │relevante de asistentul │ │ │ │ │
│educaţie contra- │social responsabil de caz. │ │ │ │ │
│ceptivã, educaţie ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│pentru sãnãtate, │Implementarea mãsurilor │ 2013 │Numãrul de persoane │ │ │
│programele "A doua │adoptate │ │beneficiare de │ │ │
│şansã" etc.) │ │ │prestaţii sociale, │ │ │
│ │ │ │apte de muncã │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │20% de persoane apte │ │ │
│ │ │ │de muncã beneficiare │MMFPS/ │Raportãri statistice ale │
│ │ │ │de prestaţii sociale │ANPS/ │AAPL şi AJPS │
│ │ │ │care participã la │AAPL │ │
│ │ │ │programele de acti- │ │ │
│ │ │ │vare socialã, pe │ │ │
│ │ │ │tipuri de servicii │ │ │
│ │ │ │accesate │ │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│ Obiectiv general: 3. Eficientizarea utilizãrii fondurilor în sistemul de asistenţã socialã │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│3.1. Reducerea │Inspecţii tematice bazate │Termen: │Numãrul de inspecţii │MMFPS/ │Rapoartele naţionale de │
│fraudelor în acce- │pe eşantion privind │anual │tematice anuale │DGIS/ │inspecţie socialã pentru │
│sarea prestaţiilor │acordarea VMG, ASF, AI, │ │ │ANPS │fiecare program │
│sociale │indemnizaţiei pentru │ │Numãrul de rapoarte │ │Rapoarte anuale de │
│ │creşterea copilului (ICC) │ │trimestriale de │ │evaluare a programelor │
│ │şi indemnizaţiei pentru │ │monitorizare a │ │sociale │
│ │persoanele cu dizabilitãţi │ │programelor │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Adoptarea cadrului legal │2012-2013 │Legislaţie adoptatã │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│ │privind revizuirea sistemului│ │ │DGIS │legislaţiei adoptate │
│ │de sancţiuni şi întãrirea │ │ │ │ │
│ │rolului de control al │ │ │ │ │
│ │inspectorului social în │ │ │ │ │
│ │vederea reducerii erorii, │ │ │ │ │
│ │fraudei şi corupţiei în │ │ │ │ │
│ │sistem │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│3.2. Reducerea │Realizarea unei evaluãri │ 2011 │Numãrul de nereguli │ANPS │Raportul de evaluare │
│erorilor în procesul│independente a │ │detectate în SAFIR │ │independentã a │
│de acordare a │completitudinii şi acurateţei│ │ │ │completitudinii şi │
│prestaţiilor │sistemului informatic SAFIR │ │ │ │acurateţei sistemului │
│sociale (introdu- │ │ │ │ │informatic SAFIR │
│cere date, prelu- ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│crare, stabilire │Realizarea unui studiu de │ 2011 │75% reuşitã în │ANPS │Studiu de fezabilitate a │
│drepturi) │fezabilitate a verificãrii │ │corelarea datelor │ │verificãrii încrucişate a │
│ │încrucişate a datelor SAFIR │ │ │ │datelor SAFIR cu alte baze │
│ │cu alte baze de date │ │ │ │de date │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Dezvoltarea sistemului │ 2012 │Sistem informatic │ANPS │Pilotarea în cadrul a douã │
│ │informatic SAFIR pentru │ │îmbunãtãţit şi │ │agenţii judeţene pentru │
│ │includerea posibilitãţii │ │funcţional │ │prestaţii sociale a │
│ │verificãrii încrucişate a │ │ │ │modificãrilor programului │
│ │datelor │ │ │ │SAFIR │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│3.3. Îmbunãtãţirea │Îmbunãtãţirea criteriilor de │2011-2013 │Legislaţie adoptatã │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│focalizãrii │acordare şi a procedurilor │ │ │ANPS │legislaţiei adoptate │
│prestaţiilor sociale│de testare a veniturilor în │ │ │ │ │
│ │cadrul programelor │ │ │ │ │
│ │destinate familiilor cu │ │ │ │ │
│ │venituri reduse │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Evaluarea distribuţiei │ 2011 │Proporţia fondurilor │ │Buletin statistic │
│ │fondurilor de asistenţã │ │programelor de │ │trimestrial de evidenţiere a│
│ │socialã la nivelul anului │ │asistenţã socialã │ │impactului distributiv al │
│ │2010 │ │destinate primei │INS/ │cheltuielilor de │
│ │ │ │quintile │MMFPS/ │asistenţã socialã │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤MFP │ │
│ │Evaluarea distribuţiei │ 2012 │2% creştere │ │Ancheta bugetelor de │
│ │fondurilor de asistenţã │ │distribuţia fonduri- │ │familie │
│ │socialã la nivelul anului │ │lor destinate primei │ │ │
│ │2011 │ │quintile, faţã de 201│ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤ │ │
│ │Evaluarea distribuţiei │ 2013 │4% creştere distri- │ │ │
│ │fondurilor de asistenţã │ │buţia fondurilor │ │ │
│ │socialã la nivelul anului │ │destinate primei │ │ │
│ │2012 │ │quintile, faţã de │ │ │
│ │ │ │2011 │ │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│Obiectiv general: 4. Îmbunãtãţirea eficienţei funcţionale a sistemului de asistenţã socialã │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│4.1. Simplificarea │Elaborarea documentului │ 2011 │Act legislativ │MMFPS │Proiectul de act legislativ │
│procedurilor de │pentru introducerea │ │elaborat │ │ │
│solicitare a dreptu-│formularului unic de cerere │ │ │ │ │
│rilor de asistenţã │şi a unui singur punct de │ │ │ │ │
│socialã prin │acces pentru programele │ │ │ │ │
│introducerea unui │adresate familiilor cu │ │ │ │ │
│formular unic │venituri reduse, alocaţiile │ │ │ │ │
│(drepturile fiind │pentru persoanele cu │ │ │ │ │
│stabilite pe baza │handicap şi programele de │ │ │ │ │
│formularului unic, │politici familiale │ │ │ │ │
│plata beneficiilor ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│se va putea efectua │Adoptarea documentului │ 2012 │Act legislativ │MMFPS │Publicarea în MO a │
│cumulat pentru toatã│pentru introducerea │ │adoptat │ │legislaţiei adoptate │
│suma la care │formularului unic de cerere │ │ │ │ │
│familia/persoana │şi a unui singur punct de │ │ │ │ │
│are dreptul) │acces pentru programele │ │ │ │ │
│ │adresate familiilor cu │ │ │ │ │
│ │venituri reduse, alocaţiile │ │ │ │ │
│ │pentru persoanele cu │ │ │ │ │
│ │handicap şi programele de │ │ │ │ │
│ │politici familiale │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Stabilirea drepturilor de │ 2013 │90% beneficiari cu │MMFPS │Raportãri ANPS │
│ │prestaţii sociale în baza │ │drepturi stabilite în│ │ │
│ │unui formular unic şi prin │ │baza formularului │ │ │
│ │utilizare a unui singur punct│ │unic │ │ │
│ │de acces │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Realizarea unui studiu │ 2013 │15% reducerea │MMFPS │Raport de evaluare a │
│ │privind reducerea costurilor │ │costurilor adminis- │ │costurilor administrative şi│
│ │administrative de │ │trative şi pentru │ │de participare a │
│ │participare a beneficiarilor │ │beneficiar faţã de │ │beneficiarilor asociate │
│ │pentru programe bazate pe │ │valoarea de bazã │ │accesãrii prestaţiilor │
│ │testarea mijloacelor │ │(2011) │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│4.2. Armonizarea │Stabilirea unui registru │ 2011 │Numãrul de persoane │MMFPS/ │Bazã de date naţionalã a │
│criteriilor de │central cu baza de date │ │din registrul central│DGPPH │persoanelor cu dizabilitãţi │
│evaluare a dizabi- │naţionalã a persoanelor cu │ │cu persoanele cu │ │beneficiare de indemnizaţii,│
│litãţii, între │dizabilitãţi │ │dizabilitãţi │ │funcţionalã │
│pensiile de inva- ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│liditate şi │Elaborarea, aprobarea şi │ 2012 │Act legislativ │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│prestaţiile pentru │diseminarea documentului │ │adoptat │DGPPH/ │legislaţiei adoptate │
│persoanele cu │pentru armonizarea │ │ │CNPP │ │
│handicap │criteriilor de evaluare a │ │ │ │ │
│ │dizabilitãţii, între pensiile│ │ │ │ │
│ │de invaliditate şi │ │ │ │ │
│ │prestaţiile pentru persoanele│ │ │ │ │
│ │cu handicap │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Elaborarea actului normativ │ 2012 │Act legislativ │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│ │privind înfiinţarea │ │adoptat │DGPPH/ │legislaţiei adoptate │
│ │Institutului Naţional de │ │ │CNPP │ │
│ │Evaluare a Dizabilitãţii │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Recertificarea persoanelor │ 2013 │60% beneficiari │MMFPS/ │Elaborarea situaţiilor │
│ │cu dizabilitãţi pe baza │ │recertificaţi │DGPPH/ │lunare privind emiterea │
│ │criteriilor armonizate de │ │ │CNPP │deciziilor de reîncadrare │
│ │evaluare a dizabilitãţii, │ │ │ │conform noilor criterii │
│ │între pensiile de invali- │ │ │ │ │
│ │ditate şi prestaţiile pentru │ │ │ │ │
│ │persoanele cu handicap │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Modificarea SAFIR şi │ 2013 │90% beneficiari │MMFPS/ │Rapoartele de monitorizare │
│ │asigurarea plãţii drepturilor│ │plãtiţi │DGPPH │a plãţilor emise de SAFIR │
│ │bãneşti pentru persoanele │ │ │ │pentru beneficiarii de │
│ │cu dizabilitãţi prin ANPS │ │ │ │drepturi bãneşti pentru │
│ │ │ │ │ │persoanele cu dizabilitãţi │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│Obiectiv general: 5. Creşterea capacitãţii de analizã, prognozã, planificare strategicã, monitorizare şi evaluare │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│5.1. Interconectarea│Încheierea de protocoale cu │ 2011 │Numãrul de protocoale│MMFPS/ │Protocoale încheiate │
│sistemelor de baze │privire la schimbul de date │ │încheiate │ANPS/ │ │
│de date referitoare │între ANPS, CNPP, ANOFM │ │ │CNPP/ │ │
│la beneficiarii de │ │ │ │ANOFM │ │
│drepturi sociale şi ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│cu alte surse de │Protocoale cu privire la │ 2011 │Numãrul de protocoale│MMFPS/ │Protocoalele încheiate │
│date relevante │schimbul de date încheiate │ │încheiate │ANPS/ │ │
│ │între Agenţia Naţionalã │ │ │ANAF/ │ │
│ │pentru Prestaţii Sociale, │ │ │SEP │ │
│ │ANAF, Serviciul Evidenţa │ │ │ │ │
│ │Populaţiei │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Programul de verificare │ 2012 │Numãrul de nereguli │MMFPS/ │Lista de neregularitãţi │
│ │încrucişatã a datelor pentru │ │constatate │ANPS/ │detectate │
│ │datele utilizate de ANPS, │ │ │CNPP/ │ │
│ │CNPP, SEP este │ │ │ANOFM │ │
│ │operaţional. │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Programul de verificare │ 2012 │Numãrul de nereguli │MMFPS/ │Lista de neregularitãţi │
│ │încrucişatã a datelor este │ │constatate │ANPS/ │detectate │
│ │extins astfel încât sã │ │ │ANAF/ │ │
│ │includã şi MFP, ANAF şi │ │ │SEP │ │
│ │Serviciul de Evidenţa │ │ │ │ │
│ │Populaţiei. │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │SAFIR produce liste lunare │ 2013 │Listã lunarã de │ANPS │Rapoarte generate de SAFIR │
│ │ale neregulilor detectate, pe│ │nereguli │ │ │
│ │care ANPS le transmite │ │ │ │ │
│ │DGIS şi primãriilor pentru │ │ │ │ │
│ │acţiuni de remediere │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│5.2. Elaborarea de │Elaborarea şi aprobarea de │2012-2013 │Planuri de acţiune │MMFPS -│Planuri de acţiune │
│planuri de acţiune │planuri de acţiune anuale │ │anuale sectoriale │DGPC, │ │
│anuale sectoriale │sectoriale (familie-copil, │ │aprobate şi │DGPPH, │ │
│pentru toate depar- │persoane cu dizabilitãţi, │ │implementate │ANPS, │ │
│tamentele MMFPS şi │persoane vârstnice) │ │ │DGIS │ │
│analiza şi aprobarea├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│lor la nivelul │Implementarea planurilor │2012-2013 │Numãrul de acţiuni │MMFPS -│Rapoarte de evaluare a │
│ministerului │de acţiune anuale │ │implementate │DGPC, │implementãrii planurilor de │
│ │sectoriale │ │ │DGPPH, │acţiune anuale sectoriale │
│ │ │ │ │ANPS, │ │
│ │ │ │ │DGIS │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│5.3. Întãrirea │Elaborarea de cãtre ANPS │ 2011 │Numãrul de rapoarte │ANPS │Rapoarte de monitorizare │
│capacitaţii de │a rapoartelor de │ │de monitorizare a │ │lunare pentru plata ASF, │
│control, monitori- │monitorizare privind plata │ │plãţii elaborate de │ │VMG, ICC şi AS elaborate │
│zare şi evaluare │alocaţiei familiale (ASF), a │ │SAFIR │ │ │
│ │venitului minim garantat │ │ │ │ │
│ │(VMG), a indemnizaţiei │ │ │ │ │
│ │pentru creşterea copilului │ │ │ │ │
│ │(ICC) şi a alocaţiei de stat │ │ │ │ │
│ │pentru copii (AS) │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Elaborarea de cãtre ANPS │ 2013 │Numãrul de rapoarte │ANPS │Rapoarte de management │
│ │a rapoartelor de │ │de management al │ │al performanţei elaborate │
│ │management al performanţei │ │performanţei │ │ │
│ │pentru programele dedicate │ │elaborate de SAFIR │ │ │
│ │gospodãriilor cu venituri │ │ │ │ │
│ │reduse │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Elaborarea procedurii │ 2013 │Procedurã elaboratã │MMFPS/ │Procedurã adoptatã │
│ │privind încorporarea │ │ şi adoptatã │ANPS/ │ │
│ │rezultatelor rapoartelor de │ │ │AJPS │ │
│ │management al │ │ │ │ │
│ │performanţei în procesul de │ │ │ │ │
│ │luare a deciziei │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Întãrirea rolului DGIS prin │ 2012 │Numãrul de personal │MMFPS/ │Rapoarte de monitorizare │
│ │creşterea numãrului de │ │al DGIS destinat │DGIS │şi control realizate de │
│ │personal destinat │ │controlului │ │DGIS │
│ │controlului │ │ │ │ │
│ │ │ │Numãrul de inspecţii │ │ │
│ │ │ │realizate raportat la│ │ │
│ │ │ │perioadele anterioare│ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Elaborarea actului normativ │ 2012 │Legislaţie elaboratã │MMFPS │Proiectul de act normativ │
│ │pentru organizarea unei │ │ │ │ │
│ │structuri de monitorizare şi │ │ │ │ │
│ │evaluare de tip observator │ │ │ │ │
│ │social │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Realizarea de inspecţii │ 2013 │Numãrul de inspecţii │DGIS │Rapoartele anuale de │
│ │bazate pe risc pentru a │ │realizate │ │inspecţie │
│ │detecta eroarea şi frauda în │ │ │ │ │
│ │programele pentru │ │ │ │ │
│ │gospodãriile cu venituri │ │ │ │ │
│ │mici, indemnizaţiile pentru │ │ │ │ │
│ │persoanele cu dizabilitãţi şi│ │ │ │ │
│ │pentru creşterea copilului │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Revizuirea prevederilor │ 2012 │Legislaţie adoptatã │MMFPS/ │Monitorul Oficial │
│ │referitoare la politicile de │ │ │DGIS │ │
│ │sancţiuni, competenţele de │ │ │ │ │
│ │control şi sistemul de │ │ │ │ │
│ │sesizãri pentru DGIS │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│ │Formarea personalului │ 2012 │Numãrul de personal │MMFPS/ │Planul de formare a │
│ │DGIS (central şi local) │ │al DGIS care │DGIS │personalului │
│ │privind noile tehnici de │ │participã la sesiuni │ │ │
│ │lucru pentru implementarea │ │de instruire │ │ │
│ │sistemelor de sesizãri, de │ │ │ │ │
│ │sancţiuni şi de control │ │ │ │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┤
│Obiectiv general: 6. Îmbunãtãţirea calitãţii resurselor umane din sistem (cu componente cantitativã şi calitativã) │
├────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│6.1. Profesionali- │Angajarea la nivelul │2011-2013 │50% de asistenţi │MMFPS/ │Studiu de evaluare a │
│zarea sistemului de │serviciilor publice de │ │sociali/personal │AAPL │resurselor umane din │
│asistenţã socialã │asistenţã socialã de │ │calificat pe posturi │ │sistemul de asistenţã │
│prin ocuparea │asistenţi sociali/personal │ │corespunzãtoare │ │socialã │
│posturilor de │calificat conform cerinţelor │ │pregãtirii, angajaţi │ │ │
│asistenţi sociali │postului │ │în sistem │ │ │
│calificaţi, precum ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│şi a celor ce │Realizarea formãrii continue │2011-2013 │50% specialişti din │MMFPS/ │Raport anual privind │
│necesitã specia- │a personalului din sistem │ │sistem care participã│AAPL │implementarea Planului │
│lişti cu pregãtire │ │ │la cursuri de │ │anual de formare a │
│corespunzãtoare │ │ │formare profesionalã │ │personalului │
│atribuţiilor │ │ │continuã acreditate │ │ │
│postului │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│6.2. Întãrirea │Elaborarea/armonizarea │ 2012 │Numãrul de standarde │MMFPS/ │Publicarea în MO a │
│capacitaţii de │standardelor de calitate │ │de calitate pentru │DGAS/ │standardelor │
│elaborare de │pentru serviciile sociale │ │serviciile sociale │DGIS/ │ │
│standarde de la │ │ │revizuite/acte │DGPPH/ │ │
│nivel central şi de │ │ │legislative │DGPC │ │
│implementare şi ├─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│control la nivel │Inspectarea serviciilor │2011-2013 │Numãrul de inspecţii │MMFPS/ │Rapoarte de monitorizare şi │
│judeţean şi local │sociale pentru verificarea │ │ale calitãţii │DGIS │control realizate de IS │
│ │respectãrii standardelor de │ │serviciilor sociale │ │ │
│ │calitate │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────────────┤
│6.3. Instituţionali-│Realizarea de întâlniri │Semestrial│Numãrul de întâlniri │MMFPS/ │Rapoarte ale întâlnirilor │
│zarea unui sistem │anuale la nivel central şi │ │realizate - la nivel │DGAS │realizate │
│"în cascadã" de │judeţean/local pentru │ │central şi la nivel │ │ │
│informare privind │diseminarea schimbãrilor/ │ │local │ │ │
│noutãţile legisla- │noutãţilor legislative │ │ │ │ │
│tive, strategiile, │şi aplicarea unitarã a │ │Liste de participanţi│ │ │
│iniţiativele │acestora │ │la întâlniri │ │ │
│legislative │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────────────┘



    NOTĂ:
    AAPL - autoritãţile administraţiei publice locale
    INS - Institutul Naţional de Statisticã
    MFP - Ministerul Finanţelor Publice
    MMFPS - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
    ANPS - Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale
    AJPS - agenţia judeţeanã pentru prestaţii sociale
    ANOFM - Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã
    AJOFM - agenţia judeţeanã pentru ocuparea forţei de muncã
    ANAF - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
    CNPP - Casa Naţionalã de Pensii Publice
    SEP - Serviciul evidenţa populaţiei
    DGAS - Direcţia generalã asistenţã socialã
    DGIS - Direcţia generalã de inspecţie socialã
    DGPPH - Direcţia generalã protecţia persoanelor cu handicap
    DGPC - Direcţia generalã protecţia copilului
    MO - Monitorul Oficial al României, Partea I

                 ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016